no tuolla vi**n kilette makki kolomosella, onhan se ekalla höyläällä mukava. tylsänä rupiaa repimähä vitusti, ei montaa kertaa tartte ajella ku o jo tylysä.
Olkoonkin kuinka kolmen mach:n kyytiä, mutta susi tuo kolmiterä on. Kolmiteräisyys tekee siitä pitkän, epätarkan ja kömpelön. Ajotulosta voi kuvata samoilla termeillä. Eikä yhtään auta, että tuntuu myös tylsyvän todella nopeasti. Ja kallis ylläpitää: yksittäisen terän hinnalla saa jo tuopin paikasta jossa sänkileukaisellekin tarjoillaan!

Siirryin suosiolla takaisin G:n Sensor Exceliin, siis tähän kaksiteräiseen. Paljon parempi ajojälki ja käytettävyys. Terien hinta inhimillisempi, ja kestävät mielestäni pidempään kuin nuo kolmiterät. Vai liekö niin että kun nuukuuksissani ajan vielä melko tylsälläkin terällä, niin kakkosen omnaisuudet korostuvat tylsempänä vielä voimakkaammin? Eiväthän nuo II-terätkään ilmaisia ole, mutta nyt kelpaa: kaukomailla lomaillessa bongasin paikallisesta kaupasta hintaan á 70 senttiä. Investoin välittömästi kouralliseen teriä, joten nyt on tiedossa seuraavalle vuodelle edullisia millejä...

Tuolla II-terävehkeellä on muuten siinä mielessä nostalginen historia, että meille jaettiin alokkaina Gilletten kone+vaahtopakkaus varusvarastolta. Gillette sponssasi kuulemma koko valtakunnan saapumiserälle. Joskun myöhemmin luin jostain, että II maailmansodan aikaan G oli lahjoittanut rintamalle lähteville jenkkisoltuille höylät. Lahjoitus osoittautui erinomaiseksi markkinointikikaksi: kun kaverit oli oppineet käyttämään höylää, niin käyttivät sitä myös jatkossa ja kauppa kävi...