Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Teräsprofiilit  (Luettu 5414 kertaa)

kkk

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 825
  • romuja, mutta omia
Teräsprofiilit
Minkälainen profiili on painoonsa nähden jäykintä?
Pitäs tehdä ajosillat tai rampit, jotka kestäis vajaa 2000kg/pari.
 Ja kaikenlisäksi pitäisi jaksaa nostaa toista päätä lavan reunalle... :-(

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4414
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Teräsprofiilit
Riippuu paljon siitä miten palkki on tuettu päistään ja matkan varreltakin - jos on.

Jokin korkealla uumalla ja kapeilla laipoilla oleva IPE-tyylinen on lujin painoonsa nähden jos sen voi tukea sivusuunnassa nurjahduksia ja kiepahduksia vastaan, mutta sellainen ei oikein sovellu ajorampiksi.

Jos kevyttä haluaa niin alumiini säästäisi aika monta kiloa.

Saahan niitä valmiinakin jos budjetti ei ole tiukka:

http://www.ajosillat.fi

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Teräsprofiilit
Alumiitiä vaan on painoonsa nähden lujaa.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

kkk

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 825
  • romuja, mutta omia
Vs: Teräsprofiilit
Riippuu paljon siitä miten palkki on tuettu päistään ja matkan varreltakin - jos on.

Jokin korkealla uumalla ja kapeilla laipoilla oleva IPE-tyylinen on lujin painoonsa nähden jos sen voi tukea sivusuunnassa nurjahduksia ja kiepahduksia vastaan, mutta sellainen ei oikein sovellu ajorampiksi.

Jos kevyttä haluaa niin alumiini säästäisi aika monta kiloa.

Saahan niitä valmiinakin jos budjetti ei ole tiukka:

http://www.ajosillat.fi
Katselinkin jo tuolta. Tuollaiset alumiiniset, missä tuo liukuohjattu kiipee auton lavalle, olis kova sana. Mutta ei taida saada tonnilla?
Ite aattelin tehdä sellaiset selällään olevan kattotuolin näköiset.

kkk

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 825
  • romuja, mutta omia
Vs: Teräsprofiilit
Alumiitiä vaan on painoonsa nähden lujaa.
Sellasta C-profiilia olis kyllä itsellä varastos jonkinverran, mutta taitaa sen hitsaaminen olla vähän liian haastavaa?

Paalari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 695
Vs: Teräsprofiilit
Suorakaiteen muotoisesta RHS-putkesta rupeaisin värkkäämään.

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8451
Vs: Teräsprofiilit
Tekee lehtijousista rampit. Oikein pompsahtaa lavalle.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

Don Essex

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1545
Vs: Teräsprofiilit
Riippuu paljon siitä miten palkki on tuettu päistään ja matkan varreltakin - jos on.

Jokin korkealla uumalla ja kapeilla laipoilla oleva IPE-tyylinen on lujin painoonsa nähden jos sen voi tukea sivusuunnassa nurjahduksia ja kiepahduksia vastaan, mutta sellainen ei oikein sovellu ajorampiksi.

Jos kevyttä haluaa niin alumiini säästäisi aika monta kiloa.

Saahan niitä valmiinakin jos budjetti ei ole tiukka:

http://www.ajosillat.fi
Katselinkin jo tuolta. Tuollaiset alumiiniset, missä tuo liukuohjattu kiipee auton lavalle, olis kova sana. Mutta ei taida saada tonnilla?
Ite aattelin tehdä sellaiset selällään olevan kattotuolin näköiset.

M100 näyttäisi kantavan ainakin 2330 kg/pari. Hinta 600€/pari alv0%

http://www.masetti.fi/ajosillat.html
Don Essex

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Teräsprofiilit
Alumiitiä vaan on painoonsa nähden lujaa.
Ja kallista kun hitsataan yhteen. Akselivälihän noissa määrää, paljonko kerrallaan kuormitusta, suotta ostaa järempää ramppia jos ei tarvitse.
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Teräsprofiilit
  Ennen sai Venäjältä halvalla titaanimateriaalia, olis vetäny vertoja alumiinille..

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Teräsprofiilit
  Ennen sai Venäjältä halvalla titaanimateriaalia, olis vetäny vertoja alumiinille..
Miten liitokset noissa? Kylän suurin tiggi ja titaaninvakaa käsi?
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

Sandbacka

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 30
Vs: Teräsprofiilit
Riippuu paljon siitä miten palkki on tuettu päistään ja matkan varreltakin - jos on.

Jokin korkealla uumalla ja kapeilla laipoilla oleva IPE-tyylinen on lujin painoonsa nähden jos sen voi tukea sivusuunnassa nurjahduksia ja kiepahduksia vastaan, mutta sellainen ei oikein sovellu ajorampiksi.

Jos kevyttä haluaa niin alumiini säästäisi aika monta kiloa.

Saahan niitä valmiinakin jos budjetti ei ole tiukka:

http://www.ajosillat.fi
Katselinkin jo tuolta. Tuollaiset alumiiniset, missä tuo liukuohjattu kiipee auton lavalle, olis kova sana. Mutta ei taida saada tonnilla?
Ite aattelin tehdä sellaiset selällään olevan kattotuolin näköiset.

Kattotuoli (ristikko) aika optimaalinen , korkea keskeltä missä taivutusmomentti suurin.

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: Teräsprofiilit
Riippuu paljon siitä miten palkki on tuettu päistään ja matkan varreltakin - jos on.

Jokin korkealla uumalla ja kapeilla laipoilla oleva IPE-tyylinen on lujin painoonsa nähden jos sen voi tukea sivusuunnassa nurjahduksia ja kiepahduksia vastaan, mutta sellainen ei oikein sovellu ajorampiksi.

Jos kevyttä haluaa niin alumiini säästäisi aika monta kiloa.

Saahan niitä valmiinakin jos budjetti ei ole tiukka:

http://www.ajosillat.fi
Katselinkin jo tuolta. Tuollaiset alumiiniset, missä tuo liukuohjattu kiipee auton lavalle, olis kova sana. Mutta ei taida saada tonnilla?
Ite aattelin tehdä sellaiset selällään olevan kattotuolin näköiset.

Kattotuoli (ristikko) aika optimaalinen , korkea keskeltä missä taivutusmomentti suurin.

 Muoto saatta tuottaa haittoja?
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Teräsprofiilit
Alumiitiä vaan on painoonsa nähden lujaa.
Sellasta C-profiilia olis kyllä itsellä varastos jonkinverran, mutta taitaa sen hitsaaminen olla vähän liian haastavaa?

Noo eiseny mitään rakettitiedettä ole alumiinin hitsuu.  Menee ihan migillä ja puikollakin. Toki virtaa pyytää enempi kun tavan rauta materiaalit. Ja migin syöttö täytys olla ainaki 4veto toki kahva vetonen olis paras.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Teräsprofiilit
  Ennen sai Venäjältä halvalla titaanimateriaalia, olis vetäny vertoja alumiinille..
Miten liitokset noissa? Kylän suurin tiggi ja titaaninvakaa käsi?

Eikö titaania voi hitsata muullakun kylän suurimmalla tigil🤔
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!