Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Linnavuoressa suunniteltiin bensa V-8:a Saabille 1980-luvulla  (Luettu 13208 kertaa)

jamako

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1301
  • Our reliable partner!
Grow the feed, not the weeds!

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/saabin-paluu-herattaa-rakkaita-muistoja--suomessa-suunniteltiin-salaa-v8-konetta/nhUrGgWG?ref=iltalehti:9fda&utm_source=iltalehti.fi&utm_medium=boksi&utm_campaign=AlmaInternal&_ga=2.156718715.1950569875.1511967873-450643493.1471932707

Olikohan parempi viritelmä kuin surullisenkuuluisa suora seiska (vieläköhän Agcon puimureissa käytössä)?

Mikäpä seiskassa mättää? Siellähän se 9,8 litrainen 7-pyttyinen on samalla tavalla nettisivuilla esillä kuin muutkin versiot.

Viimeksi muokattu: 07.12.17 - klo:16:34 kirjoittanut SamiT

On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

Paalari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 723
Varmaan hitsasivat vaan 2 kpl 96 saapin V4 konetta yhteen pötköön.

Antidesantti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19299
  • Tämän foorumin lukeminen ei tee hyvää älykkyydelle
Varmaan hitsasivat vaan 2 kpl 96 saapin V4 konetta yhteen pötköön.

9-tonnisen suoria nelosia hitsuuttivat pari kipaletta yhthen. Kuulema...     ???
"Lähes kaikki Kuntaliiton vuonna 2007 toteuttamaan kyselytutkimukseen osallistuvat kunnat olivat tukeneet jollain tavalla vesiosuuskuntien toimintaa."

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Oisivat  saapilla 80 luvulla suunnitelleet 900 nelivedon, olis voinu kasvattaa saapin mainetta just sopivasti.

Toisaalta ihan sama kun quattrot on keksitty.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

tohtori

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 261
Oisivat  saapilla 80 luvulla suunnitelleet 900 nelivedon, olis voinu kasvattaa saapin mainetta just sopivasti.

Toisaalta ihan sama kun quattrot on keksitty.

Kohtuu ankeita puskutraktoreita nuo quattrot. No ymmärtäähän tuon noin nuorelta autonvalmistajalta. Ei ole vielä riittävästi kokemusta alustan tekemisestä.
https://youtu.be/af1JhPIOhg4?t=1m30s

montöör

  • Vieras
Oisivat  saapilla 80 luvulla suunnitelleet 900 nelivedon, olis voinu kasvattaa saapin mainetta just sopivasti.

Toisaalta ihan sama kun quattrot on keksitty.

Kohtuu ankeita puskutraktoreita nuo quattrot. No ymmärtäähän tuon noin nuorelta autonvalmistajalta. Ei ole vielä riittävästi kokemusta alustan tekemisestä.
https://youtu.be/af1JhPIOhg4?t=1m30s



Eihän Audi tuolloin mikään uusi merkki ollut. Kilpureita ollut jo vuosikymmeniä.

Cutana

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 527
Varmaan hitsasivat vaan 2 kpl 96 saapin V4 konetta yhteen pötköön.
Fordin.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27815
  • vastustan
Oisivat  saapilla 80 luvulla suunnitelleet 900 nelivedon, olis voinu kasvattaa saapin mainetta just sopivasti.

Toisaalta ihan sama kun quattrot on keksitty.

Kohtuu ankeita puskutraktoreita nuo quattrot. No ymmärtäähän tuon noin nuorelta autonvalmistajalta. Ei ole vielä riittävästi kokemusta alustan tekemisestä.
https://youtu.be/af1JhPIOhg4?t=1m30s
eemelimersuhan seon auto parhaimmilaan rata-ajoon, tukeva alusta, taipusa luonne ja tarkka simpukkaohjaus :) ;) :D ;D
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Oisivat  saapilla 80 luvulla suunnitelleet 900 nelivedon, olis voinu kasvattaa saapin mainetta just sopivasti.

Toisaalta ihan sama kun quattrot on keksitty.

Kohtuu ankeita puskutraktoreita nuo quattrot. No ymmärtäähän tuon noin nuorelta autonvalmistajalta. Ei ole vielä riittävästi kokemusta alustan tekemisestä.
https://youtu.be/af1JhPIOhg4?t=1m30s

Ankea on varmaan ensimmäinen adjektiivi mikä tulee ronsusta mieleen  :D

Eihän junttilukko ja torsen mitään loogisimpia ajettavia ole, mut tekniikan kestävyys ja luotettavuus on kovaa tasoa. Samaan aikaan mm. Mercedes kyhästeli henkilöautoihinsa monimutkaisen ja "yliteknisen" nelivedon joka ei ollut toiminnaltaan quattroa kummempi.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7386
  • karkki vai keppana?
pessimisti ei pety!

mekano

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 262
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/saabin-paluu-herattaa-rakkaita-muistoja--suomessa-suunniteltiin-salaa-v8-konetta/nhUrGgWG?ref=iltalehti:9fda&utm_source=iltalehti.fi&utm_medium=boksi&utm_campaign=AlmaInternal&_ga=2.156718715.1950569875.1511967873-450643493.1471932707

Olikohan parempi viritelmä kuin surullisenkuuluisa suora seiska (vieläköhän Agcon puimureissa käytössä)?

Mikäpä seiskassa mättää? Siellähän se 9,8 litrainen 7-pyttyinen on samalla tavalla nettisivuilla esillä kuin muutkin versiot.


Niin mikä seiskassa mättää?
Faktat pöytään!

Ei ole antaa faktoja mutta nettitieto kertoo että vähän murheellisempi tapaus tämä 7-pyttyinen...

Syö kuulemma öljyä, jotain männänrenkaiden kanssa että ovat liian lähekkäin, joku jenkeissä saanut uuden koneen jossa korkeampi lohko kun on pidemmät männät. En itse jaksa tuota uskoa että männät olis niin erilaiset muihin pitkäiskuisiin verrattuna?
Eräällä käyttäjällä 775E telakoneessa syö normaalisti noin 4 litraa öljyä ja sitten raskaassa vedossa 13 litraa päivässä.

Vibration issues eli tärisee. Joissain koneissa rajattu maksimikierrokset 1600 rpm.

Ja sitten vielä jotain yleisesta kestävyydestä, Yhdessä 2600 tuntia ajetussa 775E telakoneessa jo kolmas moottori menossa.
Nähnyt kuvan moottorinvaihdosta jossa vanhasta moottorista kurkistaa kiertokanki lohkon reiästä.

Niin ei tuo taida olla ihan hirveän hyvässä maineessa, liekö sitten kestänyt puimureissa paremmin?

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Oisivat  saapilla 80 luvulla suunnitelleet 900 nelivedon, olis voinu kasvattaa saapin mainetta just sopivasti.

Toisaalta ihan sama kun quattrot on keksitty.

Kohtuu ankeita puskutraktoreita nuo quattrot. No ymmärtäähän tuon noin nuorelta autonvalmistajalta. Ei ole vielä riittävästi kokemusta alustan tekemisestä.
https://youtu.be/af1JhPIOhg4?t=1m30s

Ankea on varmaan ensimmäinen adjektiivi mikä tulee ronsusta mieleen  :D

Eihän junttilukko ja torsen mitään loogisimpia ajettavia ole, mut tekniikan kestävyys ja luotettavuus on kovaa tasoa. Samaan aikaan mm. Mercedes kyhästeli henkilöautoihinsa monimutkaisen ja "yliteknisen" nelivedon joka ei ollut toiminnaltaan quattroa kummempi.

Noo näistä voidaan kaiketi aina vänköttää. Mutta juu sellainen neliveto systeemi jossa on 50~50 veto suhde etu/taka aksilalla niin on puskeva. Ja vaikka tuo tavallaan torsenissa muuttuukin tarvittaesssa niin puskee. Saman osaa suurin osa nelivedoista. Kokemusta on mm subaru lecasy ja imppi ja jokusta evo mitsuakin kokeillu. Sekä joitain muita päristimiä. Nii sitten kun mennään sellaiseen nelivetoon mikä on käytännössä takaveto ja jossa on sopivalla suhteella takapäässä lukko. Ja eteen menee 10~25% veto tehosta ja on kanssa kitka lukkoo etupääski. Niin aletaan pääsemään ohjattavaan laitteeseen. Taka vetoista tästäkään ei saa mutta parempi ku etuveto😕 Joo ohi aiheen mutta vänkätään silti.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Sillon on vauhtia liikaa jos puskee...

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!