Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe autotallimeijeri hävisi puolustusvoimien maitomarkkinat  (Luettu 11325 kertaa)

-SS-

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
"Toivomme, että muutkin kriteerit, kuten tuotantoeläinten hyvinvointi ja toimitusvarmuus, saisivat painoarvoa", Valion Siltala sanoo.

Onko tässä vihjaus siihen suuntaan, että Arlan tuottajien eläinten hyvinvointi tai maidon toimitusvarmuus ei ole niin hyvällä mallilla kuin valiolaisten ?

Oletan, että lausunto tarjouskilpailun hävinneeltä turhautumisen yhteydessä on tahattomasti värittyneesti lausuttu.

-SS-

montöör

• Vieras
Valio on aina hävinnyt ja tulee aina häviämään kaikki tarjouskilpailut
suurkeittioille 6-0 kenelle tahansa. Ainoa mahdollisuus voittaa on silloin,
jos muut eivät tee tarjousta. Esim. ulkosaariston leirikeskus. Armeijakunnan
verran johtajia, päälliköitä, asiantuntijoita ties millä etuliitteillä ja kaikenlaisia
visiönääreja ja innovoijia pitää huolen, ettei tuottajalle jää käteen mitään.
Noottaa kööllää.

apilas

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • fendt parkissa
Ootteko koskaan ihan oikeesti miettinet miksi talonpoikaa viedään kuin laskiämpäriä.
Jos ymmärrys on vain yhdellä tasolla ja se taso on MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ  MINÄ.

Jos tulee todellinen kriisi, polttoaine ei riitä maailman tappiin asti ja silloin tarkasti mietitään, mitä ja missä tuotetaan.
Silloin ei tehdä edes kepuloista aluepolitiikkaa, eikä ole varaa pienimpiinkään riskinottoihin.
Maito ei ole tosiaankaan se ykkösjuttu, eikä silloin mietitä miten venäjän uusrikkaat saataisiin ruokittua.
Silloin merkittävä osa pelloista tundran takana jätetään odottamaan aikaa parempaan, eikä edes etelässä uhrata aikaa pienimmillä loteilla.
jos tosiaan stradekinen ymmärrys on tuota tasoa niin täytyy vain toivoa ettei maamme johdossa ole paljon eemelin kaltaisia, sanoohan sen jo lapsenkin järki jotta jos elintarviketuotanto on yhdellä aukealla se on vihollisen helppo tuhota :o :o :o :o

pieni läntti siellä täällä paikallisen käytännönläheisen sissitaitoisen asutuksen vartioimana takaa myös eemelille ruuan kriisiaikoina :o :o :o :o

Juu se o Eemelillä päänuppi paskaa täynnä ni o vaikiaa tollattiis asioota fundeerata :'(
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

Yrjö-Einari

• Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Quod scripsi, scripsi
Ootteko koskaan ihan oikeesti miettinet miksi talonpoikaa viedään kuin laskiämpäriä.

Jos tulee todellinen kriisi, polttoaine ei riitä maailman tappiin asti ja silloin tarkasti mietitään, mitä ja missä tuotetaan.
Silloin ei tehdä edes kepuloista aluepolitiikkaa, eikä ole varaa pienimpiinkään riskinottoihin.
Maito ei ole tosiaankaan se ykkösjuttu, eikä silloin mietitä miten venäjän uusrikkaat saataisiin ruokittua.
Silloin merkittävä osa pelloista tundran takana jätetään odottamaan aikaa parempaan, eikä edes etelässä uhrata aikaa pienimmillä loteilla.
jos tosiaan stradekinen ymmärrys on tuota tasoa niin täytyy vain toivoa ettei maamme johdossa ole paljon eemelin kaltaisia, sanoohan sen jo lapsenkin järki jotta jos elintarviketuotanto on yhdellä aukealla se on vihollisen helppo tuhota :o :o :o :o

pieni läntti siellä täällä paikallisen käytännönläheisen sissitaitoisen asutuksen vartioimana takaa myös eemelille ruuan kriisiaikoina :o :o :o :o

Kokoomushan hoitaa omavaraisuuden kolme vuotta ilman tukiakin niin eihän meillä mitään hätää pitäisi olla . Näinhän meille on täällä vakuutettu eikä meillä c- alueiden tukipelleillä ole tässä mitään sanan sijaa .
Kolme kierähdystä ja työntö niin varmasti lentää, sano entinen kuulantyöntäjä

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
btw, kuin kauan meinaatte kun alkaa kpovapanosammut niin  hurrit kehtaa kurria tuottaa sa-int merkille?       oha se hyvä et osaavat kilipailuttaa mut kuin paljon kriisin aikaan tavaraa tuloo?      ja mitä siitä hyötyy veetieemeli?

Sepeteus

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/ruoka/artikkeli-1.211751

Mitä olen huomannut suurin osa juustoista on tanskasta, jotain chettaria taitaa olla myös briteistä, on tietysti myös ruotsalaista juustoa

Kyllä puolustusvoimien on mietittävä vain kuinka hallituksien pienentämät puolustusmäärärahat riittää. Tärkeämpi ostaa luoteja, kuin jotain Valiun sikakallista.

supersammakko

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • You're a slave to money then you die
Oliko valio joku osuuskunta? Minne pitää katsoa jos menee metsään?
Nothing is Something Worth Doing

Sepeteus

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Oliko valio joku osuuskunta? Minne pitää katsoa jos menee metsään?

Olen joskus niin luullut. Mutta nyt en ole varma. Kuuluuko Valion toiminta Venäjällä suomalaisen maidontuottajan etuihin 😀😁🎅

Neke

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Kokoomushan hoitaa omavaraisuuden kolme vuotta ilman tukiakin niin eihän meillä mitään hätää pitäisi olla . Näinhän meille on täällä vakuutettu eikä meillä c- alueiden tukipelleillä ole tässä mitään sanan sijaa .

Omavaraisuutta ei suomalainen yhteiskunta kykene sote  uudistuksen jälkehe ylläpitämään

Sote vie rahat tukipeikoilta

pice

• Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
Niinpä. Mistä lie tuonkin oppineet
https://www.youtube.com/watch?v=MHdHTyrOgPI

icefarmer

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • vastustan
Valio on aina hävinnyt ja tulee aina häviämään kaikki tarjouskilpailut
suurkeittioille 6-0 kenelle tahansa. Ainoa mahdollisuus voittaa on silloin,
jos muut eivät tee tarjousta. Esim. ulkosaariston leirikeskus. Armeijakunnan
verran johtajia, päälliköitä, asiantuntijoita ties millä etuliitteillä ja kaikenlaisia
visiönääreja ja innovoijia pitää huolen, ettei tuottajalle jää käteen mitään.
Noottaa kööllää.
kuitenkin kun on kyse armeijan laitoskeittiöstä niin vois olettaa että aika perustuotteilla mennään, mitään kalliimpaa ja paremman katteen juustoa  ei varmaan maastopukusille syötetä ja miten lie joko noille varusmiehille pitää mettään maitoki saada 2 desin pikkupurkeissa, armeija ei taida suostua ihan samaa maksamaan ku sammakko joka 2 desin maidon myö rillillä yhteenpilkkukahteen euroon :) ;) :D ;D
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Eemeli

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Tosiaankin, noilla perustuotteilla luulisi autotallimeijerinkin pärjäävän kilpailussa.
Mutta onko hinnoitellut itsensä ulos.
Ladaa tarjonnut mersun hinnalla.

Oletko kuullut markkinataloudesta.
Se juna meni jo, kun valion herrat kyykytti muita, mennen tullen.
Ja onhan Arlassa kotimaisuutta, mutta ottaahan se valiolaista koville, kun ei olekaan enää maailman napa.

Taitaa valiollakin olla aika herätä markkinatalouteen ja heittää muutama kerros hyvä veli tovereitä pihalle.

Pitää olla iloinen niiden puolesta kotimaisia maidontuottajia, joiden maito kelpaa puolustusvoimille.

Ei enää riitä, jotta luulee olevansa iso ja tehokas vaan pitää todella olla jotta pärjää kilpailussa.
Sama se on tissinkoiton ruohonjuuritasolla. EIköhän sielläkin ole juhlat ohi.

Kaunko se, jonka sontaluukusta näkyy meijeri, maksaa tippa sieltä toinen täältä keräilyn.

Viimeksi muokattu: 02.11.17 - klo:05:19 kirjoittanut Eemeli

Terminator II

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • YTK:FI

Silloin kun on kriisi, niin se polttoaine on jo poltettu jyväskylään tuotaessa, kun ainoa toimiva huoltouhteys on tornion kautta ruotsiin tai käsivarresta skibotteniin!
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

Sepeteus

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Silloin kun on kriisi, niin se polttoaine on jo poltettu jyväskylään tuotaessa, kun ainoa toimiva huoltouhteys on tornion kautta ruotsiin tai käsivarresta skibotteniin!

Aika kaukaa haettu perustelu, että sa,int:n olis ostettava maitotuotteet Valiulta. 😀
Puoli vuotta menee helposti ilman maitua. 😀😁🎅

Terminator II

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • YTK:FI

Aika kaukaa haettu perustelu, että sa,int:n olis ostettava maitotuotteet Valiulta. 😀
Puoli vuotta menee helposti ilman maitua. 😀😁🎅

Ei se ollut perustelu sille. Se oli perustelu Tundra maataloudelle. Ei ole järkeä raahata viholisen nenän alle polttoainetta enempää kuin on pakko.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!