Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe merikontit  (Luettu 11295 kertaa)

jupe

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 679
merikontit
onko porukat ostaneet tuollaisia ja onko joku mistä saa edullisimmin? Ajattelin kokeilla viljaa varastoida tuollaiseen kun näyttäisi että sitä tulee jokapaikka täyteen. mieluiten kun myyjällä olisi varastoa kokkolassa niin olisi rahti edullisin.

e2tu

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 15
Vs: merikontit
Raffelle postia, 40" jalkasia oli viimeksi Raahessa evullisesti
http://www.konttivuokraus.fi/210-Yhteystiedot


Ralf Mattson
Huolinta ja kuljetukset, kumppanuusasiakkuudet
+358 400 890 732
raffe@konttivuokraus.fi

Jope019

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5
Vs: merikontit
Huutokaupasta irtosi aikoinaan itselle edullisesti.

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: merikontit
Huutokaupasta irtosi aikoinaan itselle edullisesti.
Mitäs rahti oli?
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7106
  • karkki vai keppana?
Vs: merikontit
Tilaa kiinasta sen romua täynnä, siellä ne tehdäänkin.
pessimisti ei pety!

Viljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: merikontit
Näyttäs, että ne 13,5 pitkät ja 2,90 korkeat on aika edullisia.

jupe

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 679
Vs: merikontit
tuolta raffelta olen joskus ostanut konti mutta nyt oli kallis. edullisin olisi mitä on tarjottu vuosaaresta vaikka rahdin osuus on aika suuri. tuntuu että lähempänä ei ole kontteja.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4392
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: merikontit
Näyttäs, että ne 13,5 pitkät ja 2,90 korkeat on aika edullisia.

Mulla on tuollainen korkea 45 jalkainen (13,7 m) alumiiniversiona. Mukava kun ei ruostu. Muistaakseni tilavuus on 85 m³ ja omapaino vajaa 4 t.

Alunperin oli tarkoitus laittaa viljaa siihen, mutta varastointiongelma ratkesi sitten onneksi muuten. Hiukan hankala olisi ollut täyttää ja tyhjentää.
Yksi kaveri taisi laittaa 4 konttia laatan päälle pystyyn ja jonkinlainen tyhjennysmonttu siinä josta ruuvilla sitten eteenpäin. Täyttö suoraan putkella elevaattorista.

Mulla se on ollut kuivaheinäpaali- ja muuna varastona sitten. Monia vuosia sitten olisiko maksanut 3 tonnia pihaan tuotuna. Firmaakaan en enää muista, kai se jostain etelärannikolta oli peräisin.
Hienoja ja koristeellisia kiinan- tms kielisiä tekstauksia sisävanereissa :-)

alpo10

  • Vieras
Vs: merikontit
Näyttäs, että ne 13,5 pitkät ja 2,90 korkeat on aika edullisia.

Mulla on tuollainen korkea 45 jalkainen (13,7 m) alumiiniversiona. Mukava kun ei ruostu. Muistaakseni tilavuus on 85 m³ ja omapaino vajaa 4 t.

Alunperin oli tarkoitus laittaa viljaa siihen, mutta varastointiongelma ratkesi sitten onneksi muuten. Hiukan hankala olisi ollut täyttää ja tyhjentää.
Yksi kaveri taisi laittaa 4 konttia laatan päälle pystyyn ja jonkinlainen tyhjennysmonttu siinä josta ruuvilla sitten eteenpäin. Täyttö suoraan putkella elevaattorista.

Mulla se on ollut kuivaheinäpaali- ja muuna varastona sitten. Monia vuosia sitten olisiko maksanut 3 tonnia pihaan tuotuna. Firmaakaan en enää muista, kai se jostain etelärannikolta oli peräisin.
Hienoja ja koristeellisia kiinan- tms kielisiä tekstauksia sisävanereissa :-)
tavallista merikonttia on hankala täyttää ja tyhjentää, siksi kannattaisi ostaa open top tai viljalle sopiva bulkkikontti http://www.konttivuokraus.fi/426-Bulkkikontti
Näissä voi viedä viljan suoraan kauppaan, kun saa katon pois tai näytteet otettua kattoluukuista. Open top-konttihan on melkein kuin korkea vaihtolava pressu vaan "kattona".

Tästä pystyyn pistämisestä olen myös kuullut, kontti vaan on tarkoitettu vaakatasossa säilytettäväksi. Katto on ohutta peltiä ja lattia vanerista...yhdestä tai kahdesta ei vielä saa hyvää pystyvarastoa.

Muuten halpaa rautaa ja tarjoaa paljon mahdollisuuksia, ilmatiivis kontti pitää viljan kuivana ja tästä "ulkovarastosta" ei jyrsijät pääse syömään. Voi käyttää muuhunkin varastointiin, voi vuokrata tai ostaa omaksi, säilyttää arvonsa...

Jope019

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5
Vs: merikontit
Huutokaupasta irtosi aikoinaan itselle edullisesti.
Mitäs rahti oli?
Velipojalle soitto ja sen firman kuskille pullo grantsia.
Suhteellisen edullinen siis.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4392
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: merikontit
Näyttäs, että ne 13,5 pitkät ja 2,90 korkeat on aika edullisia.

Mulla on tuollainen korkea 45 jalkainen (13,7 m) alumiiniversiona. Mukava kun ei ruostu. Muistaakseni tilavuus on 85 m³ ja omapaino vajaa 4 t.

Alunperin oli tarkoitus laittaa viljaa siihen, mutta varastointiongelma ratkesi sitten onneksi muuten. Hiukan hankala olisi ollut täyttää ja tyhjentää.
Yksi kaveri taisi laittaa 4 konttia laatan päälle pystyyn ja jonkinlainen tyhjennysmonttu siinä josta ruuvilla sitten eteenpäin. Täyttö suoraan putkella elevaattorista.

Mulla se on ollut kuivaheinäpaali- ja muuna varastona sitten. Monia vuosia sitten olisiko maksanut 3 tonnia pihaan tuotuna. Firmaakaan en enää muista, kai se jostain etelärannikolta oli peräisin.
Hienoja ja koristeellisia kiinan- tms kielisiä tekstauksia sisävanereissa :-)
tavallista merikonttia on hankala täyttää ja tyhjentää, siksi kannattaisi ostaa open top tai viljalle sopiva bulkkikontti http://www.konttivuokraus.fi/426-Bulkkikontti
Näissä voi viedä viljan suoraan kauppaan, kun saa katon pois tai näytteet otettua kattoluukuista. Open top-konttihan on melkein kuin korkea vaihtolava pressu vaan "kattona".

Tästä pystyyn pistämisestä olen myös kuullut, kontti vaan on tarkoitettu vaakatasossa säilytettäväksi. Katto on ohutta peltiä ja lattia vanerista...yhdestä tai kahdesta ei vielä saa hyvää pystyvarastoa.

Muuten halpaa rautaa ja tarjoaa paljon mahdollisuuksia, ilmatiivis kontti pitää viljan kuivana ja tästä "ulkovarastosta" ei jyrsijät pääse syömään. Voi käyttää muuhunkin varastointiin, voi vuokrata tai ostaa omaksi, säilyttää arvonsa...

Noita taitaa olla rakenteeltaan monenlaisia. Mun kontissa on lattiarungon poikkipalkkien päällä alumiinilevy ja sen päällä pituussuuntaan jotain tummanruskeaa ulkomaan puuta olevat tiiviisti pontatut kapeat lankut. Seinät taas on tiiviisti peitetty vanerilla.

Jos konttia meinaa siirtää täynnä ollessaan niin sitten pitää pysytellä pienemmissä konteissa. Tuon 850 hl kun laittaa vehnää turvoksiin niin se on kokonaispaino  >70 t. Sitä ei enää siirrellä. Kontin rungollekin taataan nostokestävyys muistaakseni jonnekin 38 t paikkeille, tai jotain sinnepäin.

Jos ei rahasta olisi kiinni niin olisin hankknut  isot koukku- tai vl-vehkeet ja riittävästi isoja katettuja lavoja :-) Kuljetteli sitten  traktorilla tai autolla.

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: merikontit
Mitenkähän onistus pari konttia vierekkäin ja verkkopohja siihen. Puhallin pualtamaan ilmaa verkon alle.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

Tuumaaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 922
Vs: merikontit
Kestääkös noissa konteissa pohja miten trukilla ajalla?

hummeri5

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 786
Vs: merikontit
Kestääkös noissa konteissa pohja miten trukilla ajalla?
Trukeilla niissä ajetaan kokoajan kyllä trukin ja kolmen tonnin paperirulla menee kyytiin helposti.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: merikontit
Voihan ton nostaa 30° kulmaan tai pakittaa rinteeseen. Rinteessä vois kippaamalla täyttää ja tyhjennys spiraaliilla pohjanurkasta
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.