Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Öljypolttimen suutin  (Luettu 7093 kertaa)

eevertti

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1244
Öljypolttimen suutin
Mikähän merkitys tolla öljypolttimen suuttimen sumutuskulmalla on? Mulla on kahden laisia suuttimia kuivurin polttimelle. On S45. Ja S80 kumpi lie parempi vai onko mitään väliä? Löytyy myös S60 suuttimia mutta ne on nyt näille keleille joko isoja tai pieniä. Oon käyttäny 130mepussa tota 3gallonan suutinta kun on toi lisälämpö tuloilmassa. Paineet kelistä riipuen 5-10

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19959
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Öljypolttimen suutin
Sumutuskulma tarkoittaa kuinka leveälle se liekki menee. Liian pienen kulman suutin tekee palopesän peräseinän rypylle. Liian leveä sumutuskulma tekee rengasmaisen rypyn palokammmin sivuseinille. Uunin käyttöohjeessa pitäisi olla oikea suutinkulma ja suutintyyppi.

Lämmityskattiloissa on usein tarra siinä polttimen paikan vieressä.


-SS-

vakka

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 254
Vs: Öljypolttimen suutin
Pannulle saattaa olla terveellisempää käyttää oikealla kulmalla olevaa suutinta. Eli se 80 astetta.

nestori2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2079
Vs: Öljypolttimen suutin
Kyllä tuo isompi kulma käyttää tehokkaammin pannun tulipinnat.  Kannttaa käyttää sitä suutintyyppiä, joka pannun poltimessa on ollut uutena.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7106
  • karkki vai keppana?
Vs: Öljypolttimen suutin
Kyllä tuo isompi kulma käyttää tehokkaammin pannun tulipinnat. Kannttaa käyttää sitä suutintyyppiä, joka pannun poltimessa on ollut uutena.

Ei, vaan sitä mikä siihen pannuun kuuluu!! Arskoja on ainakin poltettu puhki 60o suuttimilla, jotka on siinä ollu uutena!
pessimisti ei pety!

Eagle

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 33
Vs: Öljypolttimen suutin
Eiköhän nuo useimmat kuivurien pannut ole suunniteltu juuri tuolle 80o

eevertti

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1244
Vs: Öljypolttimen suutin
Jep jep. Laitoin tuon 80 suuttimen nyt kiinni. On se liekki ehkä aavistuksen leveämpi. Tuo polttimen mukana tullut 3,75 suutin on 60asteen kulmalla. Oli miten oli mutta näillä mennään. Nythän tuli kuivatuksiin tauko kun meni kelit sateiseksi. (Kuinhan hiton pitkä lienee) pari kuormaa vielä ja sitten hiljenee.

pice

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1077
Vs: Öljypolttimen suutin
Öljypoltinhuolto josta olen suuttimia hakenut tarjoaa aina 60 asteen kulmalla olevia suuttimia, vaikka olen 80 asteisia kysynyt.
Perusteluita en tiedä miksi tuota pienempää kulmaa suosittelee. Kuitenkin kuivurien pannujakin se firma huoltaa ja korjaa.

Köntys

  • Vieras
Vs: Öljypolttimen suutin
Öljypoltinhuolto josta olen suuttimia hakenut tarjoaa aina 60 asteen kulmalla olevia suuttimia, vaikka olen 80 asteisia kysynyt.
Perusteluita en tiedä miksi tuota pienempää kulmaa suosittelee. Kuitenkin kuivurien pannujakin se firma huoltaa ja korjaa.

Niillä on vain nuota 60-asteisia. Pitäähän niistä eroon päästä.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7106
  • karkki vai keppana?
Vs: Öljypolttimen suutin
Öljypoltinhuolto josta olen suuttimia hakenut tarjoaa aina 60 asteen kulmalla olevia suuttimia, vaikka olen 80 asteisia kysynyt.
Perusteluita en tiedä miksi tuota pienempää kulmaa suosittelee. Kuitenkin kuivurien pannujakin se firma huoltaa ja korjaa.

Niillä on vain nuota 60-asteisia. Pitäähän niistä eroon päästä.

Pääsee hetken päästä hitsaamaankin sitä pannua, pisnestä kato.
pessimisti ei pety!

pice

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1077
Vs: Öljypolttimen suutin
Öljypoltinhuolto josta olen suuttimia hakenut tarjoaa aina 60 asteen kulmalla olevia suuttimia, vaikka olen 80 asteisia kysynyt.
Perusteluita en tiedä miksi tuota pienempää kulmaa suosittelee. Kuitenkin kuivurien pannujakin se firma huoltaa ja korjaa.

Niillä on vain nuota 60-asteisia. Pitäähän niistä eroon päästä.

Pääsee hetken päästä hitsaamaankin sitä pannua, pisnestä kato.
En usko että tuosta on kyse. Joko firman öljypoltinhuollolla on parempaa tietoa, tai sitten se on aivan pihalla.