No, pyörät vaihtamatta ja taka-akselit levittämättä kun ei ole taas hetkeen ollut riittävän märkää syksyä. Näin muuten naapurikylällä viime syksynä Fahr M922:n jossa oli leveä taka-akseli ja isot pyörät takanakin, oli melkein jo puimurin näköinen!
Oli aikoinaan 1080 ja silloisilla mammuttirenkailla, edessä 23.1/26 ja taka-akseli oli levitetty, renkaat 400-15.5. Eturenkaat olisi pitänyt olla ehdottomasti vyörenkaat, vaikka toki noillakin varmasti vakiota huomattavasti parempi. Takapää ei uponnut koskaan. Joku vuosi talvisäilöön viedessä putosi perä tielle, napa poikki toiselta puolen
Ettei ihan huoleton ollut noilla leveämmilläkään renkailla, vakio napa ei kestänyt leveämmän renkaan vääntöä.
-92 oli viljalla vielä hintaa ja tosi märkä syksy. Yks kauralohko oli yhtä järveä, ehkä 2ha keskeltä puitiin vetämällä ts. ketju pöydä nurkasta ja minä satakymppi viiatilla vedin puimuria aina ku tarvetta. Sopivasti ku avitti, kaikki tuli puitua missä kasvustoa pelastettavaksi ja mitään rikkomatta. Kone oli silloin neljä vuotta vanha ja oli vielä kuusi vuotta sen jälkeenkin
Oli sellainen kone, mistä on jäänyt hyvät muistot, pisimpään tässä talossa viihtynyt puimuri, fahreja ollut ainakin MDL, 66, 600, 600s, 750, 770 ja tuo 1080. Eikä noita muita voi verrata tuohon viimeisempään, sen verran eri maata. Toki kaikki on ollut uutena ostettuja ja aika nopealla kierrolla mennyt vaihtoon, ku ajoa muillekin ja ennen ollut varaa vaihtaa koneita ku sukkia...
Nykyinen tosin taitaa viihtyä kauemmin, on jo puitu enemmän tunteja kuin tuolloin, ja varsinkin hehtaareja mutta se eri tarina. Jokaisessa vaihdossa on kone parantunut ja tullut enemmän tunteja per vuosi...