Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Reinin keskeneräinen alitustunneli täytetään ehkä betonilla  (Luettu 3673 kertaa)

Antidesantti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19299
  • Tämän foorumin lukeminen ei tee hyvää älykkyydelle
pro rahastuksessa ei desantit tee näppäilyvihettä. On aikasta nii paljos. Valtio elättää hyväste

Sepähän on kähverä paikka. Tesantti tais kuitenki olla Aas tee tee tee koon palakkalistoila. Ja KooKeePeen...    🎅
"Lähes kaikki Kuntaliiton vuonna 2007 toteuttamaan kyselytutkimukseen osallistuvat kunnat olivat tukeneet jollain tavalla vesiosuuskuntien toimintaa."

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
pro rahastuksessa ei desantit tee näppäilyvihettä. On aikasta nii paljos. Valtio elättää hyväste

Sepähän on kähverä paikka. Tesantti tais kuitenki olla Aas tee tee tee koon palakkalistoila. Ja KooKeePeen...    🎅

  Ei pitäne paikkaansa. Ainut tesantti suomesa on pro rahastuksessa. Muut viimoset ammuttihin jo ajat sitten, kysy vaikka Oksalta.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 20025
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Berliinin uusi lentokenttä ei vissiin aukea koskaan vaan se pitää rakentaa liki kokonaan uudestaan:?

https://yle.fi/uutiset/3-8823202

"Rakennushutilointi oli valtaisaa. Kuutisensataa väliseinää ei täyttänyt paloturvallisuusmääräyksiä, ja savunpoistolaitteet painoivat niin paljon, että välikatto olisi voinut romahtaa milloin tahansa. Viestikaapelit oli vedetty korkeajännitekaapeleiden viereen ja niin edelleen."

Kuulostaa samalta kuin erään ystäväni kertomukset Tampereen rakennushankkeista. Aivan käsittämätöntä ammattitaidottomuutta suunnitteluissa ja arkkitehdin suunnittelemat yksityiskohdat on yhtä pyhiä kuin talmud juutalaiselle, niitä ei voi muuttaa sillä uhallakaan että kallista sutta tulee.

Kerropa vähän siitä ystävästäsi, jotta voimme varmistua puheittesi paikkansapitävyydestä. Jokin aatteellinen antisemiitti ? Vapaamuurarikatkera ?

-SS-

Antidesantti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19299
  • Tämän foorumin lukeminen ei tee hyvää älykkyydelle
  Ainut tesantti suomesa on pro rahastuksessa.

Saattaahan se tietenki olla mahollista. Se Lohojam Maan tesanttihan on tunnetusti hyä naamioitumhan...     :o
"Lähes kaikki Kuntaliiton vuonna 2007 toteuttamaan kyselytutkimukseen osallistuvat kunnat olivat tukeneet jollain tavalla vesiosuuskuntien toimintaa."

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Berliinin uusi lentokenttä ei vissiin aukea koskaan vaan se pitää rakentaa liki kokonaan uudestaan:?

https://yle.fi/uutiset/3-8823202

"Rakennushutilointi oli valtaisaa. Kuutisensataa väliseinää ei täyttänyt paloturvallisuusmääräyksiä, ja savunpoistolaitteet painoivat niin paljon, että välikatto olisi voinut romahtaa milloin tahansa. Viestikaapelit oli vedetty korkeajännitekaapeleiden viereen ja niin edelleen."

Kuulostaa samalta kuin erään ystäväni kertomukset Tampereen rakennushankkeista. Aivan käsittämätöntä ammattitaidottomuutta suunnitteluissa ja arkkitehdin suunnittelemat yksityiskohdat on yhtä pyhiä kuin talmud juutalaiselle, niitä ei voi muuttaa sillä uhallakaan että kallista sutta tulee.

Kerropa vähän siitä ystävästäsi, jotta voimme varmistua puheittesi paikkansapitävyydestä. Jokin aatteellinen antisemiitti ? Vapaamuurarikatkera ?

-SS-

Toimii lvi suunnittelijana, eli häntä hyvin mielellään kaikki syyttäisivät kun ilmenee ongelmia rakennushankkeiden käytännön toteutuksessa. On kuitenkin senverran pätevä, että osaa ennakoida ongelmakohdat ja hän onkin ottanut tavakseen lähettää asiasta tarvittaessa sähköpostin vastuuhenkilöille.

Tässä pari vuotta sitten olikin ollut tapaus, kun arkkitehti oli lähestynyt häntä syyttävään sävyyn liittyen erääseen vuosia jo valmiina olleeseen saneerausprojektiin. Asia oli muistaakseni koskenut työtilaksi suunnitellun väestönsuojan ilmanvaihtoa, joka oli osoittautunut puutteelliseksi liian pienien iv-kanavien takia. Asia oli ratkennut kun hän oli lähettänyt kopion suunnitteluvaiheessa lähettämästään sähköpostista koskien tuota ongelmaa.

Ja tuontyylisiä ongelmia noissa kohteissa on jatkuvasti, syynä arkkitehtien ammattitaitoon nähden liian vaativat projektit ja kustannuspaineet jotka nekin ovat monesti näiden rakennusammattilaisten omalla perseilyllä aiheutettuja.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65793
mitä miulat olis kysyttävä?  en tiiä mitään noista teijän välisistä kahinoista kun en kehtoo osallistua kylätappeluihin!

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12179
Toimittajat on päästetty lähemmäs kuvaamaan. Alituspaikan reiät täytetään kevytbetonilla. Maalaji on hiekkaista ja sen jäädyttäminen epäonnistui. Sveitsin yleisradio kirjoittaa miljardivahingoista ja tehtaiden sulkemisista, koska rahdin siirtäminen maantielle vaatii tuhansia uusia autonkuljettajia ja kuorma-autoja - niitä ei ole sellaista määrää.
https://www.swr.de/swraktuell/bw/karlsruhe/blick-in-die-tunnel-baustelle/-/id=1572/did=20140686/gp1=20140686/gp2=20139982/nid=1572/vv=gallery/15u5tqo/index.html
http://www.srf.ch/news/schweiz/zwischen-stottern-und-stillstand-die-folgen-von-rastatt

Susikoski

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1127
  • Legendaarinen etsivä !
Olen muutaman kerran ajellut Suomen pisimmän maantietunnelin läpi Tampereella hienohan se on mutta oliko se järkevää että rynderit sai maata lisää. Kerrostaloja rakennetaan rantaan johon puhaltaa pohjoinen tuuli 15 km . pitkältä järven selältä siinä on seinät oltava tiiviit ja paksut jotta ei kylmä tule boksissa.

Moerkoe

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 446
Olen muutaman kerran ajellut Suomen pisimmän maantietunnelin läpi Tampereella hienohan se on mutta oliko se järkevää että rynderit sai maata lisää. Kerrostaloja rakennetaan rantaan johon puhaltaa pohjoinen tuuli 15 km . pitkältä järven selältä siinä on seinät oltava tiiviit ja paksut jotta ei kylmä tule boksissa.

Ihmetellä täytyy ihmisten halukkuutta muuttaa tuulisille järven- tai merenrantatonteille. Maisema on toki näyttävää mutta asumiseen huonosti sopivaa.

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12179
Sortumisia tulee kai vakiosuhteessa tunnelitöiden määrään ? Junaratatunnelin poraus teki 5 m leveän ja 3 m syvän kuopan peltoon. Tunnelin katon ja maanpinnan välissä on 15 metrin maakerros. Kallioiden välissä oli 150 m matkalla pehmeää maata.
http://www.watson.ch/Schweiz/SBB/764506159-Sorry--g%C3%A4ll!-An-diesem-Loch-in-einem-Feld-zwischen-Aarau-und-Olten-sind-die-SBB-schuld

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7113
  • karkki vai keppana?
Olen muutaman kerran ajellut Suomen pisimmän maantietunnelin läpi Tampereella hienohan se on mutta oliko se järkevää että rynderit sai maata lisää. Kerrostaloja rakennetaan rantaan johon puhaltaa pohjoinen tuuli 15 km . pitkältä järven selältä siinä on seinät oltava tiiviit ja paksut jotta ei kylmä tule boksissa.

Ei sinne tunneliin näy se naistelahden voimala, kyllä lämpöä piisaa.
pessimisti ei pety!

räckals

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 141
  • Paljon porua vähän villoja
Berliinin uusi lentokenttä ei vissiin aukea koskaan vaan se pitää rakentaa liki kokonaan uudestaan:?

https://yle.fi/uutiset/3-8823202

"Rakennushutilointi oli valtaisaa. Kuutisensataa väliseinää ei täyttänyt paloturvallisuusmääräyksiä, ja savunpoistolaitteet painoivat niin paljon, että välikatto olisi voinut romahtaa milloin tahansa. Viestikaapelit oli vedetty korkeajännitekaapeleiden viereen ja niin edelleen."

Kuulostaa samalta kuin erään ystäväni kertomukset Tampereen rakennushankkeista. Aivan käsittämätöntä ammattitaidottomuutta suunnitteluissa ja arkkitehdin suunnittelemat yksityiskohdat on yhtä pyhiä kuin talmud juutalaiselle, niitä ei voi muuttaa sillä uhallakaan että kallista sutta tulee.

Kerropa vähän siitä ystävästäsi, jotta voimme varmistua puheittesi paikkansapitävyydestä. Jokin aatteellinen antisemiitti ? Vapaamuurarikatkera ?

-SS-

Toimii lvi suunnittelijana, eli häntä hyvin mielellään kaikki syyttäisivät kun ilmenee ongelmia rakennushankkeiden käytännön toteutuksessa. On kuitenkin senverran pätevä, että osaa ennakoida ongelmakohdat ja hän onkin ottanut tavakseen lähettää asiasta tarvittaessa sähköpostin vastuuhenkilöille.

Tässä pari vuotta sitten olikin ollut tapaus, kun arkkitehti oli lähestynyt häntä syyttävään sävyyn liittyen erääseen vuosia jo valmiina olleeseen saneerausprojektiin. Asia oli muistaakseni koskenut työtilaksi suunnitellun väestönsuojan ilmanvaihtoa, joka oli osoittautunut puutteelliseksi liian pienien iv-kanavien takia. Asia oli ratkennut kun hän oli lähettänyt kopion suunnitteluvaiheessa lähettämästään sähköpostista koskien tuota ongelmaa.

Ja tuontyylisiä ongelmia noissa kohteissa on jatkuvasti, syynä arkkitehtien ammattitaitoon nähden liian vaativat projektit ja kustannuspaineet jotka nekin ovat monesti näiden rakennusammattilaisten omalla perseilyllä aiheutettuja.
Mun mielestä suurin ongelma julkisissa hankkeissa on juurikin tilaajan ymmärtämättämyys mistään,ostetaan tämä konsultilta joka rahastaa välissä ja huudattaa sekä kusettaa niin suunnittelijoita kuin urakoitsijoita.
Kaikki viimeiset kilpailukeikat missä ollut menneet käräjille tai raha vaihtanut suuntaa. Näille konsulteille kun sopukset tuntuvat olevan venäläisiä asiakirjoja että niitä ei itse tarvii noudattaa..

Toki on suunnittelussa ja urakoinnissakin vikaa, suurimmissa taloissa ihan jo lähtökohtaisesti.

Perseestä koko ala mutta ei osaa muutakaan tehdä.
Rikkana rokassa.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Kaverini kertoi esimerkin lvi-urakan kilpailuttamisesta. Kun urakkatarjous suunnittelusta tulee, niin ensimmäisenä katsotaan kuka on pääsuunnittelijana. Ja jos nimi miellyttää ja työtilanne sallii, niin lasketaan urakkatarjous normaalisti. Jos taas suunnittelijana on ns. hankala tapaus, eli tyyppi jonka suunnitelmat 'elää' ja jolla ei ole meriittejä käytännön suunnittelusta, on hinnoittelu toisenlainen. Erääseen urakkaan joka oli vielä jäänyt toimistolle, oli laskettu hinta ja kerrottu kymmenellä, koska odotettavissa oli säätämistä.

Tässä yksi esimerkki miksi rakentaminen, ja varsinkin julkisten tilojen saneeraus on kallista.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's