Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe veturimiehet menee lakkoon  (Luettu 9038 kertaa)

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27912
  • vastustan
Vs: veturimiehet menee lakkoon
mehän muistamme miten porvarit ylisti polvillaan onnibussin tuloa markkinoille mutta mitä tapahtui, ihmisten liikkuminen vaikeutui,  kun vanhat liikennöisijät saatiin tapettua niin vuoroja lakkautettiin.

Onnibus on selkeästi laskenut matkustamisen hintaa. Valitettavasti kolikon kääntöpuolella niin vanhoja liikennöitsijöitä ei ole tapettu mutta ovat joutuneet rationalisoimaan. Tarkoittaa että vuoroja on harvennettu ja kannattamattomat vuorot on karsittu. Valitettavasti heikentää joitakin juttuja mutta etelän kasvukeskusten välillä liikennöinti sujuu. Syrjäkylät sitten erikseen.
nythän meidän täytyy muistaa että palvelut avataan kilpailulle joten toimijoita voi olla useampi, kiskot on suhteellisen kapeat jolloin ohittaminen on hankalaa, kohtaaminen vielä hankalempaa ja matkustajia on kuitenkin vähän ihan siellä eteläsuomessakin kaluston kustannuksiin nähden joten aivan varmasti etelässäkin moni pysähdyspiste ja vuoro on vaarassa ja suuri vaara on että moni joka neen käveli tai pyöräili asemalle joutuukin nyt sitten bussilla matkustaa alkumatkan asemalle missä juna voi ja kannattaa pysähtyä :-\ :-\ :-\ :-\

Tainut nyt mennä puurot ja vellit sekaisin? Nythän avataan reitit kilpailulle että joku muukin voi tehdä tarjouksen reitistä kuin VR. Voitaja ajaa sitten sen reitin ja valtio ostaa kannatamattomia vuoroja. Tai voihan siellä ajaa kaksikin liikenöitsiää jotka kilpailee kumman linja kannattaa. Eikä ne aja yhtä aikaa, niin kuin ice pelottelee.

Täältäkin kun lähdet etelään, niin 30-150km pitää mennä omalla autolla asemalle tällä hetkellä kun VR vuorot ei sovi mitenkään kiskobussin aikatauluun.
kyllä kyllä, mutta sähkön hinta lienee aika vakio, radat vuokraa vr rata oy, ehkä junatkin, veturimiehen palkka taitaa olla aika vakio....

mitä jää jäljelle voiton tekemiseen, ajat enempi, pysähdyt harvemmin...ihan niinkuin muujussi sano, juna ei toppaa jos se ei sitten kerkeä jollekkin toiselle reitille mistä saa taas junan täyteen maksavia asiakkaita, joten kohtuullisen isojaki asemia kannattanee jättää väliin :-\ :-\ :-\ :-\

jos muujussin ja terminaattorin malli toimisi niin silloinhan tundramaidon keräily pitäisi olla parasta bisnestä meijereille :) ;) :D ;D

Viimeksi muokattu: 10.08.17 - klo:15:52 kirjoittanut icefarmer

Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: veturimiehet menee lakkoon
mehän muistamme miten porvarit ylisti polvillaan onnibussin tuloa markkinoille mutta mitä tapahtui, ihmisten liikkuminen vaikeutui,  kun vanhat liikennöisijät saatiin tapettua niin vuoroja lakkautettiin.

Onnibus on selkeästi laskenut matkustamisen hintaa. Valitettavasti kolikon kääntöpuolella niin vanhoja liikennöitsijöitä ei ole tapettu mutta ovat joutuneet rationalisoimaan. Tarkoittaa että vuoroja on harvennettu ja kannattamattomat vuorot on karsittu. Valitettavasti heikentää joitakin juttuja mutta etelän kasvukeskusten välillä liikennöinti sujuu. Syrjäkylät sitten erikseen.
nythän meidän täytyy muistaa että palvelut avataan kilpailulle joten toimijoita voi olla useampi, kiskot on suhteellisen kapeat jolloin ohittaminen on hankalaa, kohtaaminen vielä hankalempaa ja matkustajia on kuitenkin vähän ihan siellä eteläsuomessakin kaluston kustannuksiin nähden joten aivan varmasti etelässäkin moni pysähdyspiste ja vuoro on vaarassa ja suuri vaara on että moni joka neen käveli tai pyöräili asemalle joutuukin nyt sitten bussilla matkustaa alkumatkan asemalle missä juna voi ja kannattaa pysähtyä :-\ :-\ :-\ :-\

Tainut nyt mennä puurot ja vellit sekaisin? Nythän avataan reitit kilpailulle että joku muukin voi tehdä tarjouksen reitistä kuin VR. Voitaja ajaa sitten sen reitin ja valtio ostaa kannatamattomia vuoroja. Tai voihan siellä ajaa kaksikin liikenöitsiää jotka kilpailee kumman linja kannattaa. Eikä ne aja yhtä aikaa, niin kuin ice pelottelee.

Täältäkin kun lähdet etelään, niin 30-150km pitää mennä omalla autolla asemalle tällä hetkellä kun VR vuorot ei sovi mitenkään kiskobussin aikatauluun.
kyllä kyllä, mutta sähkön hinta lienee aika vakio, radat vuokraa vr rata oy, ehkä junatkin, veturimiehen palkka taitaa olla aika vakio....

mitä jää jäljelle voiton tekemiseen, ajat enempi, pysähdyt harvemmin...ihan niinkuin muujussi sano, juna ei toppaa jos se ei sitten kerkeä jollekkin toiselle reitille mistä saa taas junan täyteen maksavia asiakkaita, joten kohtuullisen isojaki asemia kannattanee jättää väliin :-\ :-\ :-\ :-\

jos muujussin ja terminaattorin malli toimisi niin silloinhan tundramaidon keräily pitäisi olla parasta bisnestä meijereille :) ;) :D ;D

Kyllä se säästö muualta löytyy, niin kuin onnibussissa. Myydään alkuun halpoja paikkoja ja nostetaan hintaa sitä mukaa kun saadaan vuoro täyteen. Nythän taataan kaikille sama hinta ajoitko rovaniemeltä helsinkiin vai päin vastoin.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27912
  • vastustan
Vs: veturimiehet menee lakkoon
meinaakko että etelän muujussit kompensoi kauempaa tulevien kalliimman lipun ostaneiden  kustannuksia,  koko matkanhan junassa istunut ihminen on yhtiölle parempi kuin vain osan linjaa kyydissä oleva :o :o :o :o
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: veturimiehet menee lakkoon
meinaakko että etelän muujussit kompensoi kauempaa tulevien kalliimman lipun ostaneiden  kustannuksia,  koko matkanhan junassa istunut ihminen on yhtiölle parempi kuin vain osan linjaa kyydissä oleva :o :o :o :o

Kyllähän tämä vr hinnoittelu on ihan ihmeelistä. Varkaus mikkeli väli Saattaa maksaa 5 kertaa enemmän kuin mikkeli helsinki.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

jeep

  • Vieras
Vs: veturimiehet menee lakkoon
meinaakko että etelän muujussit kompensoi kauempaa tulevien kalliimman lipun ostaneiden  kustannuksia,  koko matkanhan junassa istunut ihminen on yhtiölle parempi kuin vain osan linjaa kyydissä oleva :o :o :o :o

Kyllähän tämä vr hinnoittelu on ihan ihmeelistä. Varkaus mikkeli väli Saattaa maksaa 5 kertaa enemmän kuin mikkeli helsinki.
Kyllähän tämä hinnoittelu on ihan ihmeellistä. Kotimainen elintarvike maksaa tuplasti enemmän kuin esimerkiksi saksalainen.

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9480
Vs: veturimiehet menee lakkoon
Eikös nämä junamiehet ole vähän niinku taas niitä homoja?
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26666
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: veturimiehet menee lakkoon
nythän meidän täytyy muistaa että tässä ollaan siirtymässä rautateillä palveluntarjoamismallista voiton tuottamismalliin.

mehän muistamme miten porvarit ylisti polvillaan onnibussin tuloa markkinoille mutta mitä tapahtui, ihmisten liikkuminen vaikeutui,  kun vanhat liikennöisijät saatiin tapettua niin vuoroja lakkautettiin.

kyllähän tämä uudistus on erittäin turmiollinen etelän junalla töissä kulkeville ihmisille, mehän osaamme kuvitella esimerkiksi onnibussin tultua raideliikenteeseen junat pysähtyy vaan hyvin harvoilla asemilla joille matkustajat sitten kerätään linja-autoilla jotka kiertelee kaiken maailman sivukylät....matka-ajat kasvaa :) ;) :D ;D

Aijaa . Muuttakaa sivistykseen , täällä liikenne pelaa.
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: veturimiehet menee lakkoon
Tää homma kun tehtäs oikein hyväksi, niin joka juna ois täynnä. Pitäs vaan tehdä silleen että vaikka kemijärvellä voit tsekata laukusi suoraan new yorkkiin. Pidät sen jälkeen vain itsestäsi huolta että oot koneessa.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

montöör

  • Vieras
Vs: veturimiehet menee lakkoon
Oisko tuo vr:n henkilöliikenne kannatavampaa, jos juniin myytäisiin lippuja
asemilla.

Muujussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1685
Vs: veturimiehet menee lakkoon
Oisko tuo vr:n henkilöliikenne kannatavampaa, jos juniin myytäisiin lippuja
asemilla.

Ehkä? Mietitääs? Vaikkapa työaikoihin eli 7-21 niin kaksi henkeä tarvitaan että joku olisi paikalla. Lähdetään minimipalkasta joku 2.000 kuussa niin voisi laskea että kokonaiskustannus palkoista luokkaa 8.000 kuussa? Tarkoittaa mitä? Että jokainen päivä on myytävä lippuja noin 300 euron edestä. Siis pelkkä palkkakulu, ei mitään rakennusta / lämmitystä / sähköä / tietokonetta / tietoliikennettä mitään. Ja tietysti tuolla 300 euron päivittäisellä lipunmyynnillä ei mitään jää sellaisille pikkujutuille niin kuin junalle ja muulle sellaiselle.

Mitäs luulet? Tienaisivatko palkkansa jossakin Perä-Hikiän seisakkeella?

jeep

  • Vieras
Vs: veturimiehet menee lakkoon

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 71959
Vs: veturimiehet menee lakkoon
mutta veturimiäs vilkuttaa!

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: veturimiehet menee lakkoon
Aijaa . Muuttakaa sivistykseen , täällä liikenne pelaa.
Kauankohan? :P
Savonlinja voitti tarjouskilpailun pääkaupunkiseudulla – Osti 45 uutta bussia, pestasi 100 kuljettajaa https://yle.fi/uutiset/3-9768285
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26666
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: veturimiehet menee lakkoon
Aijaa . Muuttakaa sivistykseen , täällä liikenne pelaa.
Kauankohan? :P
Savonlinja voitti tarjouskilpailun pääkaupunkiseudulla – Osti 45 uutta bussia, pestasi 100 kuljettajaa https://yle.fi/uutiset/3-9768285

Juu , ei kauaa mene . Onneks Hesalaiset keksii jotakin .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27912
  • vastustan
Vs: veturimiehet menee lakkoon
Aijaa . Muuttakaa sivistykseen , täällä liikenne pelaa.
Kauankohan? :P
Savonlinja voitti tarjouskilpailun pääkaupunkiseudulla – Osti 45 uutta bussia, pestasi 100 kuljettajaa https://yle.fi/uutiset/3-9768285
tulookohan ne hävinneen virman hesalaiset nee.ke.ri kuskit sorkkiksen harmeiksi justiin kun mopopojista vähän sisu laantui :o :o :o :o
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...