Kyllähän sellaistakin on puhuttu, että New Holland siirtyisi joulupukin edustukseen. Tilaukset laitettava sisälle marraskuun loppuun mennessä ja jakelu vain kerran vuodessa.
Vähän samalta kuulostaa Valtran siirtyminen K-Maatalouden leiriin. Ihan pimee ratkaisu jos tuohon päädytään.
Mikään ei kuule ole mahrotonta. Suomen traktorikauppa on lamaas verrattuna muihin pohojoismaihin. Merkkejä tänne sopii, mutta myyjiä vähemmän. Luulisin notta asenne enämpi kohillansa eikä sitä mahrotonta markkinaosuuren kehuskelua olis Valtrallakaan kun Suomes Lantmänneeni möis valameettia ja venttiä. Mää ainaki itte tykkääsin siitä järjestelystä.
Jos agco haluaa reiluja kustannussäästöjä, niin varmaan se tekisi tiliä tuolla ratkaisulla, mutta näin asiakkaan näkökulmasta palvelun taso laskisi aika dramaattisesti.
Jos Valtra menis K:lle niin kyllähän sen myyntimäärät romahtaisi ja näinollen muut toimijat saisi merkittävää kilpailu etua. Ostajien kannalta tämä saattaisi olla jopa ihannetilanne...
Pitää vaan muistaa että entinen Koo. Loppujen lopuksi mikä estäisi osuusliikkeen myymästä Valtraa? Vanha Hankkijakin möi, ja markkinaykkösenä pitkään 1980-luvulla.
Mikä estää k-maatalouden ja acgon myymästä yhdessa valtraa, fendtiä ja fergua? Myyhän nytkun esim. NH ja CaseIh yksityiset ja agritekin kauppiaat.
Ei estä. Lantmännen on osuustoiminnallinen. Sitä tarkoitinkin notta Koo häviää nimenä melko varmaan, tuskin K-Maatalous on enää pitkään firman nimenä.
Tämä järjestely mahdolistaa fergun tuomisen saman katon alle kun kaikkia kolmea merkkiä myy kaksi ketjua Suomessa. Nythän ongelmana on ollut Valtran suuri markkinaosuus mikä on estänyt fergun tulemisen samaan tiskiin valtran ja fendtin kanssa.
Onpas erikoinen teoria. Kyllä Massikka olisi Suomessa varteenotettava vaihtoehto, jos myynti ja jälkimarkkinointi olisi samalla tiskillä Valtran ja Fendtin kanssa. En käsitä ollenkaan, että se lykättiin turkulaisten haltuun. Jopa Keskon myynnissä olisi ollut uskottavampi vaihtoehto.