Orpitroolissa on noin 30 osaa ja jos joku maallikko sen purkaa niin on ihme jos sen kokoamaan pystyy ja vielä saa sen toimimaan.
Tarkkana saa olla. Mulla kävi niin että vaikka ammattilainen kasasi niin oli vahingossa mennyt sen jakoventtiiliin yhdistävän akselin suhteen pari osaa keskenään hiukan väärille 'pooreille'.
Lopputulos oli se että jos rattiin hipaisi niin se lähti vauhdilla pyörimään vastakkaiseen suuntaan. Onneksi ei ollut sormia ratin puolan takana :-))
Toinen orbitrol-ongelma oli tavallaan itseaiheutettu. Hyvin kovalla pakkasella piti lähteä kylmästä liikkeelle. Joku varoventttiilin tapainen siellä orbitrolin pohjimmaisena ilmeisesti joutui avautumaan kun jäykkä ööli ei oikein mennyt sinne minne piti. Venttiili sitten juuttui raolleen joko roskan vuoksi tai muuten vain. Jos koneella halusi ajaa suoraan niin piti koko ajan hiljalleen pyörittää rattia oikealle. Jos ei näin tehnyt niin lähti itsestään kääntymään vasemmalle. Oli aika hauska ajaa tiellä, koko ajan tasaisesti rattia pyörittäen....
Piti purkaa koko murikka ihan viimeisiä osia myöten ennenkuin sieltä pohjalta tulpan takaa löytyi syyllinen.