Dodgen kannalla olen myös. Muutaman tonnin Cummins-Dodget vaan tahtovat olla 400-500 000 ajettuja ja 20 vuotta vanhoja. Tai pilalle harrastettuja. Voi toki olla myös harrastusmielessä pidetty kunnossa, mutta useammin ehkä kuitenkin poljettu p...ksi, kun Cumminsista on melko helppo saada 400 hv ja 1000 Nm. Takavetoisella jos pärjää, niin ne on yleensä parempikuntoisia ja vähemmän rikki menevää muutenkin. Mulla on ensimmäisen sukupolven Cummins-Dodge, ja se on kyllä ollut erittäin luotettava, mukavuudesta ei juuri kannata puhua. Tuollaisia ei juuri koskaan ole myynnissä. Kulutusosien vaihtoihin on remontit rajoittuneet. Raidetangon päät on edelleen alkuperäiset 470 000 km ajettuina.
Muutaman tonnin GM-dieselit alkavat olla moottoriltaan loppu, Fordin 7.3 on kestävämpi. Itseäni jostain syystä kiehtoo myös Ford, sellaisen varmaan hommaisin jos ei olisi tuota Dodgea josta en raaski luopua.
Viimeksi muokattu: 15.07.17 - klo:17:23 kirjoittanut Rockmaple