Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Minne Marttila vie...?  (Luettu 4563 kertaa)

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: Minne Marttila vie...?

 Taas siirtyi asia sivuraiteelle. Keskustelu ei ollut omavaraisuus, vaan viennin järjettömyys.
Pieni ajatusleikki. Jos palattaisiin kekkoslandian aikaan, niin tuonti olisi kielletty ja kaikki vienti olisi valtion vastuulla. Joka torpassa olisi 5-30 lehmää.
Juuri tuolla kekkoslandian tavalla tilanne onkin Norjassa.
Ja vähän aikaisemmin ketjussa joku ihasteli Norjan "pieniä" maataloustukia.
Eli onkos se Norjan systeemi sitten hyvä vai huono?
[/quote]

Todella hyvä, ainakin jos katson näin turistin kannalta. Maa on kokonaan kuin hoidettua puistoa, kun laiduntava karja pitää tienvarsiheiniköt ja -pusikotkin puhtaina.
Ehkä sitä on ajateltu tältäkin kannalta, onhan Norja tosi suosittu matkailumaa.
[/quote]

 Norja valitsi toisin ETA ja NATO. Siis euroopantalousalue ja antlantin puolustusliitto. Norjassa lampaat hoitelee pusikot, ettei vihreät miehet siellä piilottele.
[/quote]

Ja sinun valintasi oli Euroopan Unioni ja sen säännöt.
[/quote]

 Minä äänestin EI. Minulle olisi sopinut Norjan malli. Mutta nyt kun kansa halusi näin, niin olen siihen sopeutunut. Näillä mennää. Tizinkoottajilla sopeutumis vaikeuksia ?

H Hehtolitra

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2569
Vs: Minne Marttila vie...?
 Ja sinun valintasi oli Euroopan Unioni ja sen säännöt.
[/quote]

 Minä äänestin EI. Minulle olisi sopinut Norjan malli. Mutta nyt kun kansa halusi näin, niin olen siihen sopeutunut. Näillä mennää. Tizinkoottajilla sopeutumis vaikeuksia ?
[/quote]

Silloin kerroit että kyllä.
Ei ollut sinulta ensimmäinen valhe.

Sopeutumisvaikeudet sulla jatkuu viimeiseen nytkähdykseen saakka.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 20058
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Minne Marttila vie...?
Minulle olisi sopinut Norjan malli. Mutta nyt kun kansa halusi näin, niin olen siihen sopeutunut. Näillä mennää. Tizinkoottajilla sopeutumis vaikeuksia ?

Mikä Norjan mallissa oikeasti olisi hyvä, jos ajatellaan valtion kykyä maksaa tukiaisia ? Norjalaisen maataloussysteemin ylläpitäminen vaatii myös öljyvaltion tuloja. Silti maanviljelijät ovat tyytymättömiä. Viljanviljelijät ovat järjestäneet traktorimarsseja, kun valtio on pihistänyt matalien maailmanmarkkinahintojen aikana vientituista. Eli rajoituksia sekä kiintiöitä lienee kovastikin käytössä. Suurien robonavetoiden rakentamisluvat lienevät ainoastaan korruptiolla saatavissa.

-SS-

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: Minne Marttila vie...?
Ja sinun valintasi oli Euroopan Unioni ja sen säännöt.

 Minä äänestin EI. Minulle olisi sopinut Norjan malli. Mutta nyt kun kansa halusi näin, niin olen siihen sopeutunut. Näillä mennää. Tizinkoottajilla sopeutumis vaikeuksia ?
[/quote]

Silloin kerroit että kyllä.
Ei ollut sinulta ensimmäinen valhe.

Sopeutumisvaikeudet sulla jatkuu viimeiseen nytkähdykseen saakka.
[/quote]

 Vain minä tiedän totuuden. Sinulla ja Antitesantilla kaikki on pelkkää lottoamista.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 66008
Vs: Minne Marttila vie...?
niin sepe on totuus ja usko isoon kurpitsaan... mutta mikä lie kun joka maa vie jotain tavaraansa..?   jopa enklannista tuovat keksejä tänne myyntiin.. ja paljon lie niitä tuetaan..?                     ja paljon lie kyrö saa tukia että kirkas kulkee rajan yli?   tai ainakin tuotteen alkuperä on tuettua...   

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: Minne Marttila vie...?
niin sepe on totuus ja usko isoon kurpitsaan... mutta mikä lie kun joka maa vie jotain tavaraansa..?   jopa enklannista tuovat keksejä tänne myyntiin.. ja paljon lie niitä tuetaan..?                     ja paljon lie kyrö saa tukia että kirkas kulkee rajan yli?   tai ainakin tuotteen alkuperä on tuettua...

Taitaa nuo keksit 100 prosenttisesti ulkomalta.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 66008
Vs: Minne Marttila vie...?
mutta kuin paljon net on siellä tuettu? 

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: Minne Marttila vie...?
mutta kuin paljon net on siellä tuettu?

Kertaus on opintojen äiti.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 66008
Vs: Minne Marttila vie...?
missä kohtaa tuossa on keksien tuki.?.. on sen verta epäselvä pylväikkö...

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: Minne Marttila vie...?
missä kohtaa tuossa on keksien tuki.?.. on sen verta epäselvä pylväikkö...

Suomalaaste keksien pylväs toinen vasemmalta. Ja siellä oikealla lukkee United Kingdom

Viimeksi muokattu: 16.07.17 - klo:10:03 kirjoittanut Sepeteus

Aatami Särkisalami

  • Vieras
Vs: Minne Marttila vie...?
tänää onkin sitten ollien oppivuodet ja ojalan laskuoppi sekä   peusan tilitoimisto  ruohon juuri tasolla..

Veeti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13633
Vs: Minne Marttila vie...?
MTK:n ex-maitoasiamies, nykyinen Arlan hankintapäällikkö tuo maitua Ruåtsista, halvalla ?

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: Minne Marttila vie...?
MTK:n ex-maitoasiamies, nykyinen Arlan hankintapäällikkö tuo maitua Ruåtsista, halvalla ?

 Ei Arla varmaan maitua tuo, mutta hyää ruotsalaasta juustua.