>Hyvä analyysi. 206:sta sai olla aina kiskomassa ylös jostain
Nyt taisi lipsahtaa kuulopuheisiin perustuvaa analyysiä
)
Isojen talojen puimurit, joita uppoili 1970-luvulla, olivat semmoisia puimurimalleja kuin esimerkiksi Jonteere 630, oli melko pienet takapyörät siinä. Oli ne Claasin Mercaattoritkin melko painavia. Silloin ei vielä ollut keksitty 750 - 1100 millirenkaita puimurien alle. Takapyörät olivat jotain 12-18 pitkittäisharjarenkaita. Vetävät renkaat ristikudospyörät, pykälät leveitä ainakin saksalaisissa. 70-luvulla teloja tosiaan rakentelivat.
Semmoisessa liukkaassa savessa paripyörät eivät auttaneet niin paljon kuin olisi luullut. Ylämäkeen paripyörät luistivat ja kohta oli savista pahnaa liukas rulla, eikä puimuri mennyt mihinkään. Joskus ongelmaksi tuli kuran meno variaattorin remmiin. Pyöränkaapimia ja suojapeltejä rakenneltiin.
Nelivetoja laittoivat 1981:kö märän kesän jälkeen. Kyllä tehdasnelivetosampo vaan kulkee joka paikasta. Nyt niitä saa layssoneihinkin varmaan.
Fergussoneja en muista, 187 malli oli semmoisilla pallomaisilla rullilla, ei ollut hyvä kulkemaan. MF 440, joka yhdellä isännällä oli näiden satasarjan jälkeen, oli kyllä hyvä lakoviljassa ja aika hyvä kulkemaankin.
-SS-