Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Pellot lainehtii  (Luettu 2753 kertaa)

Veeti

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Pellot lainehtii
Etelässä on tulossa kato.

..ja eikun katokorvauksia tundralle.

Suuri Ajattelija

• Vieras
Vs: Pellot lainehtii

Ei meillä ole katoa, vain vähän myöhässä ollaan. Eikö Veetinkin mielestä maatalous kannattaisi siirtää pohjoisemmaksi, kun kerran isä Jumalakin näyttää olevan sitä mieltä.

kantola

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Niin tai näin, Veetillä aina asiat päin persettä.
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

navettapiika

• Vieras
Niin tai näin, Veetillä aina asiat päin persettä.
Kannattaisi sijoittaa se perse oikein..

Aatami Särkisalami

• Vieras
Voi voivuori ja vuori alho,,,menneenksän heinäsaalis on jo mennyttä aikaa..turpeisen turveturbo saab meni kussakoskelle jo tovin aikaa sitten..pellon pientasreiden niittämiseen  voi käyttää 1 raivuusahhaa  2 sinistä viikatetta  3  akkukäyttöistä trimmeriä..4 kontaten  voi käyttää ssirppiä....
Virkamisestason neuvotteluissahan aina voifdaan osallistua asioihin mamujen maahantulopolitiikkaankin saadaan voimavaroja Vanhemman Vanhasen taholta...koska matkailu avartaa ei ain a avaruuskoneita tai avarrus  konekantaakaan kannats hakes SCAnfiilin tuotantolaitokselta koska Scania on latinaaja tarjkoittaa erästä maakuntaa     jota kotsutaan skooneksi elikkä rapsi peltå iseksi  vilija aitaksikkin han sitä  masinitssn..oljykasveista niin edelleen jalostetaan luomu pensaa ja lopöä...ettää Marrku  Juola jaLaaksonen sekä kesola  Parkkuu kisat  jokisella järvellä  on ohitse ja  revimme   reviireillemme asiaa mistä milloinkin..tuttipullo takaisin  tyynyn alle
ja sitten raitille rallattaen.............rälläkällä saa korjata sunnuntainakin niittosilppuria  ja siitissonni on innostunut sonni..ynää nisummaa oli iloin   aihe osio.....jatkossa jatko vartta..

Viimeksi muokattu: 25.06.17 - klo:07:18 kirjoittanut Aatami Särkisalami

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
ja sit pitäisi olla etelän varassa koko maatalous... eikös juuri tuo ole se syy miksi myös muualla suomessa pitää olla viljelyä ja tuotantoa... ettei nähdä nälkää kuin vajaa 70 vuotta sitten...                            ja nythän saamma nähdä kuinka hyvin etelä saa suomen syötettyä ensi kesään...

kantola

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Mopomiestä mukaellen; "etelän pellot ovat perseestä"...."etelän pellot pitäisi räjäyttää".
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

Magia

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Veeti reppana se on niin sekaisin,että yrittää vieläkin hakea katokorvauksia!

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
kato, korvauksia!

pice

• Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
Sipilä on pisnesmies, eikös häntä markkinoitu nimenomaan kääntämään maan talous nousu-uralle? Ja noinhan on tapahtunut.
Edelliset pääministerit olivat ammattipoliitikkoja, heidän kaudellaan taantuma syveni entisestään.
Jos halutaan poliittista pelailua kannattaa valita ammattipoliitikko, jos halutaan talous nousuun kannattaa valtaapitävät valita talouselämän alueelta.

Veeti

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Sipilä on pisnesmies, eikös häntä markkinoitu nimenomaan kääntämään maan talous nousu-uralle? Ja noinhan on tapahtunut.
Edelliset pääministerit olivat ammattipoliitikkoja, heidän kaudellaan taantuma syveni entisestään.
Jos halutaan poliittista pelailua kannattaa valita ammattipoliitikko, jos halutaan talous nousuun kannattaa valtaapitävät valita talouselämän alueelta.

Sipilästä huolimatta...tundramaatalous, Talvivaara ym. hölmöydet ovat jarruttaneet nousua.

kepun kannatus alle 17 %, mikä on kiihdyttänyt talouskavua.

Suuri Ajattelija

• Vieras
Tässäpä Veetille mietittävää:

Kun Herra näki, että ihmisten pahuus lisääntyi maan päällä ja että heidän ajatuksensa ja pyrkimyksensä olivat kauttaaltaan pahat, 6 hän katui, että oli tehnyt ihmisen, ja murehti sitä sydämessään. 7 Ja Herra sanoi: "Minä pyyhin maan päältä ihmisen, jonka olen luonut, ja ihmisen mukana karjaeläimet, pikkueläimet ja taivaan linnut, sillä minä kadun, että olen ne tehnyt." 8 Mutta Nooa oli Herralle mieluinen. (1 Moos, luku 6 jae 5)

"Minä lähetän vedenpaisumuksen maan päälle hävittämään taivaan alta kaiken, missä on elämän henki. Kaikki on tuhoutuva maan päältä, 18 mutta sinun kanssasi minä teen liiton. Sinun tulee mennä arkkiin ja ottaa mukaan poikasi, vaimosi ja poikiesi vaimot. 19 Ja kaikkia elollisia sinun tulee ottaa mukaasi arkkiin kaksi, uros ja naaras, että ne säilyisivät hengissä sinun kanssasi. 20 Lintuja, karjaeläimiä ja kaikkia pikkueläimiä tulkoon luoksesi kaksi kutakin lajia, jotta ne jäisivät henkiin. 21 Sinun tulee ottaa mukaan arkkiin kaikenlaista syötävää, niin että sinulla ja kaikilla muilla on mitä syödä." (1 Moos, luku 6, jae 17)

Vanhaa tekstiä ja jos tämän takana on Kepu, kannattaa Veetin tehdä parannus  tai sitten alkaa rakentaa arkkia.

Viimeksi muokattu: 25.06.17 - klo:10:09 kirjoittanut Suuri Ajattelija

iskra

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Tässäpä Veetille mietittävää:

Kun Herra näki, että ihmisten pahuus lisääntyi maan päällä ja että heidän ajatuksensa ja pyrkimyksensä olivat kauttaaltaan pahat, 6 hän katui, että oli tehnyt ihmisen, ja murehti sitä sydämessään. 7 Ja Herra sanoi: "Minä pyyhin maan päältä ihmisen, jonka olen luonut, ja ihmisen mukana karjaeläimet, pikkueläimet ja taivaan linnut, sillä minä kadun, että olen ne tehnyt." 8 Mutta Nooa oli Herralle mieluinen. (1 Moos, luku 6 jae 5)

"Minä lähetän vedenpaisumuksen maan päälle hävittämään taivaan alta kaiken, missä on elämän henki. Kaikki on tuhoutuva maan päältä, 18 mutta sinun kanssasi minä teen liiton. Sinun tulee mennä arkkiin ja ottaa mukaan poikasi, vaimosi ja poikiesi vaimot. 19 Ja kaikkia elollisia sinun tulee ottaa mukaasi arkkiin kaksi, uros ja naaras, että ne säilyisivät hengissä sinun kanssasi. 20 Lintuja, karjaeläimiä ja kaikkia pikkueläimiä tulkoon luoksesi kaksi kutakin lajia, jotta ne jäisivät henkiin. 21 Sinun tulee ottaa mukaan arkkiin kaikenlaista syötävää, niin että sinulla ja kaikilla muilla on mitä syödä." (1 Moos, luku 6, jae 17)

Vanhaa tekstiä ja jos tämän takana on Kepu, kannattaa Veetin tehdä parannus  tai sitten alkaa rakentaa arkkia.

Meinaat että veeti on herralle mieluinen..

Suuri Ajattelija

• Vieras
  Meinaat että veeti on herralle mieluinen..
Ymmärryspuoli vähän vippaa, mutta suomennetaan. Herran järjestämä minivedenpaisumus Veetin pelloilla kertoo jotakin Veetin hyvistä teoista.

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
mutta miten käy pottukellarin?