Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Cummins  (Luettu 8954 kertaa)

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Cummins
Millä on oikeesti voitu noin surkeeta moottoria tehdä niinkin paljon?
Tuos Tg Hollannis 8,2 litrainen.Löpöö syö hirveesti,alavääntöö ei ollenkaanja muutenki jos haluaa tehoja niin täytyy huudattaa sairrraasti.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26076
  • vastustan
Vs: Cummins
Millä on oikeesti voitu noin surkeeta moottoria tehdä niinkin paljon?
Tuos Tg Hollannis 8,2 litrainen.Löpöö syö hirveesti,alavääntöö ei ollenkaanja muutenki jos haluaa tehoja niin täytyy huudattaa sairrraasti.
tuommosiahan ne oli sisukki kumminssikaudellaan :) ;) :D ;D
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

hummeri5

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 785
Vs: Cummins
Niin hyvää konetta ei ookkaan ku 14l kumminssi,kestää maailman tappiin ja ylikin.Ei kaks miljoonaa tuntunu kilsoissa mittään.

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Cummins
Niin hyvää konetta ei ookkaan ku 14l kumminssi,kestää maailman tappiin ja ylikin.Ei kaks miljoonaa tuntunu kilsoissa mittään.
Pitäisi olla muitakin ominaisuuksia kuin kestävyys, jos töitä halutaan tehdä. Saahan se kone pyöriä vaikka maailman tappiin, mutta jos sille ei ole mitään käyttöä niin se on huono.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4391
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Cummins
Niin hyvää konetta ei ookkaan ku 14l kumminssi,kestää maailman tappiin ja ylikin.Ei kaks miljoonaa tuntunu kilsoissa mittään.
Pitäisi olla muitakin ominaisuuksia kuin kestävyys, jos töitä halutaan tehdä. Saahan se kone pyöriä vaikka maailman tappiin, mutta jos sille ei ole mitään käyttöä niin se on huono.

Koneita tehdään myös eri käyttötarkoituksiin. Kone voi olla hyvä pyörittämään ruuvikompuraa, pumppua tai puhallinta vaikka alakierrosvääntö on surkea. Kelpaa myös vaikka puimuriin tai hyrisemään kaivukoneeseen.

mekano

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 262
Vs: Cummins
Niin hyvää konetta ei ookkaan ku 14l kumminssi,kestää maailman tappiin ja ylikin.Ei kaks miljoonaa tuntunu kilsoissa mittään.
Pitäisi olla muitakin ominaisuuksia kuin kestävyys, jos töitä halutaan tehdä. Saahan se kone pyöriä vaikka maailman tappiin, mutta jos sille ei ole mitään käyttöä niin se on huono.

Mitäköhän mieltä on Sisu-miehet, oliko N14 niin huono ettei sille ollut "mitään käyttöä"...?

Cummins N14 on yksi moottorimaailman legendoja, aikansa huippumoottori. Täällä vähän juopon koneen maineessa mutta oikein säädettynä ei ihan mahdoton, hyvä muistaa kuitenkin että se on jo aika vanhaa suunnittelua. Ja tuosta juoppoudesta sen verran vielä että vaikka se ainetta viekin niin sitten kyllä kanssa tapahtuu, ei oo poneja.

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Cummins
Niin hyvää konetta ei ookkaan ku 14l kumminssi,kestää maailman tappiin ja ylikin.Ei kaks miljoonaa tuntunu kilsoissa mittään.
Pitäisi olla muitakin ominaisuuksia kuin kestävyys, jos töitä halutaan tehdä. Saahan se kone pyöriä vaikka maailman tappiin, mutta jos sille ei ole mitään käyttöä niin se on huono.

Mitäköhän mieltä on Sisu-miehet, oliko N14 niin huono ettei sille ollut "mitään käyttöä"...?

Cummins N14 on yksi moottorimaailman legendoja, aikansa huippumoottori. Täällä vähän juopon koneen maineessa mutta oikein säädettynä ei ihan mahdoton, hyvä muistaa kuitenkin että se on jo aika vanhaa suunnittelua. Ja tuosta juoppoudesta sen verran vielä että vaikka se ainetta viekin niin sitten kyllä kanssa tapahtuu, ei oo poneja.

Amerikan teillä uudempi legenda on Cummins ISX 15-litran kone, N14:n seuraaja. Olispa tämän ISX:n saanut europäästönormeilla Sisuun Cattisekoilun sijaan.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26076
  • vastustan
Vs: Cummins
Niin hyvää konetta ei ookkaan ku 14l kumminssi,kestää maailman tappiin ja ylikin.Ei kaks miljoonaa tuntunu kilsoissa mittään.
Pitäisi olla muitakin ominaisuuksia kuin kestävyys, jos töitä halutaan tehdä. Saahan se kone pyöriä vaikka maailman tappiin, mutta jos sille ei ole mitään käyttöä niin se on huono.

Mitäköhän mieltä on Sisu-miehet, oliko N14 niin huono ettei sille ollut "mitään käyttöä"...?

Cummins N14 on yksi moottorimaailman legendoja, aikansa huippumoottori. Täällä vähän juopon koneen maineessa mutta oikein säädettynä ei ihan mahdoton, hyvä muistaa kuitenkin että se on jo aika vanhaa suunnittelua. Ja tuosta juoppoudesta sen verran vielä että vaikka se ainetta viekin niin sitten kyllä kanssa tapahtuu, ei oo poneja.

Amerikan teillä uudempi legenda on Cummins ISX 15-litran kone, N14:n seuraaja. Olispa tämän ISX:n saanut europäästönormeilla Sisuun Cattisekoilun sijaan.
miten minä muistelisin että cumminssin myynti loppui lähes kokonaan kun mackki tili saataville :-\ :-\ :-\ :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

hummeri5

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 785
Vs: Cummins
Niin hyvää konetta ei ookkaan ku 14l kumminssi,kestää maailman tappiin ja ylikin.Ei kaks miljoonaa tuntunu kilsoissa mittään.
Pitäisi olla muitakin ominaisuuksia kuin kestävyys, jos töitä halutaan tehdä. Saahan se kone pyöriä vaikka maailman tappiin, mutta jos sille ei ole mitään käyttöä niin se on huono.

Mitäköhän mieltä on Sisu-miehet, oliko N14 niin huono ettei sille ollut "mitään käyttöä"...?

Cummins N14 on yksi moottorimaailman legendoja, aikansa huippumoottori. Täällä vähän juopon koneen maineessa mutta oikein säädettynä ei ihan mahdoton, hyvä muistaa kuitenkin että se on jo aika vanhaa suunnittelua. Ja tuosta juoppoudesta sen verran vielä että vaikka se ainetta viekin niin sitten kyllä kanssa tapahtuu, ei oo poneja.

Amerikan teillä uudempi legenda on Cummins ISX 15-litran kone, N14:n seuraaja. Olispa tämän ISX:n saanut europäästönormeilla Sisuun Cattisekoilun sijaan.
Catti aivan sontaa...

klapikasa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3128
Vs: Cummins
Cummins on kone, ainakin nää 5,9 ja 8,? mikä on mx170, mx190 ja vanhoissa magnumeissa. Kun levee tiheä äes rupee menee tukkoon se vaan vetää sitkeämmin, ei vaan tipu ne kierokset, kertakaikkiaan mahtava mylly.

Toi tg on varmaan joku cr ja egr? Ja tommonesen omapaino jo verottaa. Kai Suomesta löytyy tietäjiä saada luonnetta tuomoseen koneeseen?

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Cummins
Cummins on kone, ainakin nää 5,9 ja 8,? mikä on mx170, mx190 ja vanhoissa magnumeissa. Kun levee tiheä äes rupee menee tukkoon se vaan vetää sitkeämmin, ei vaan tipu ne kierokset, kertakaikkiaan mahtava mylly.

Toi tg on varmaan joku cr ja egr? Ja tommonesen omapaino jo verottaa. Kai Suomesta löytyy tietäjiä saada luonnetta tuomoseen koneeseen?
Sähköohjattu jakajapumppu Tuos on.Eikä munkäsittääkseni mitää pakokaasujuttuja.
Varmaanki jotain säätöjuttuja siihen täytyy tehdä.
Jonnikalla saa äestä saa vetää 1800rpm koneeseen,eli väännöillä.Tuo cumminssi vaikka on n30hv isompi,vaatii 2200rpm että jaksaa mennä samoin.Ja jos joatain ojankohtaa koittaa tasailla etuladan kans ja kierrokset tippuu 1600rpm,niin ei kytkintä kerkeä painaa kun kone sammuu.

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: Cummins
Kestävä mutta juoppo ja laiska.Sähköt kun tuli polttoaineen puolelle ei käyntiin saanut kylmästä vaikka oli lohkolämmitin yön päällä.

Scanian kutonen menee 200-900 tuhatta kilometriä ilman remonttia,nämä menee hoidettuna 2 miljoonaa toki menee Volvo ja Scania V8 myös.
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26076
  • vastustan
Vs: Cummins
Kestävä mutta juoppo ja laiska.Sähköt kun tuli polttoaineen puolelle ei käyntiin saanut kylmästä vaikka oli lohkolämmitin yön päällä.

Scanian kutonen menee 200-900 tuhatta kilometriä ilman remonttia,nämä menee hoidettuna 2 miljoonaa toki menee Volvo ja Scania V8 myös.
oliko se peräti niin että tuo cumminssin ja perkkinssin välillä oli merkittävää yhteistyötä suunnittelupuolen osalta, ominaisuudet kyllä täsmää tuota kestävyyttä lukuunottamatta :-\ :-\ :-\ :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

wolfheartscry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2216
Vs: Cummins
Cummins on kone, ainakin nää 5,9 ja 8,? mikä on mx170, mx190 ja vanhoissa magnumeissa. Kun levee tiheä äes rupee menee tukkoon se vaan vetää sitkeämmin, ei vaan tipu ne kierokset, kertakaikkiaan mahtava mylly.

Toi tg on varmaan joku cr ja egr? Ja tommonesen omapaino jo verottaa. Kai Suomesta löytyy tietäjiä saada luonnetta tuomoseen koneeseen?
Sähköohjattu jakajapumppu Tuos on.Eikä munkäsittääkseni mitää pakokaasujuttuja.
Varmaanki jotain säätöjuttuja siihen täytyy tehdä.
Jonnikalla saa äestä saa vetää 1800rpm koneeseen,eli väännöillä.Tuo cumminssi vaikka on n30hv isompi,vaatii 2200rpm että jaksaa mennä samoin.Ja jos joatain ojankohtaa koittaa tasailla etuladan kans ja kierrokset tippuu 1600rpm,niin ei kytkintä kerkeä painaa kun kone sammuu.
En ole mikään kyseisen moottorin asiantuntija, mutta TG:t on tehty saasterajoitusten ja sähköaikakauden (traktoreissa) alkuaikoina, jolloin ei moni muukaan moottori ollut varsinkaan vakiona mistään kotoisin. Kyllä tuosta myllystä pitäisi oikein säädettynä saada ihan kelpo vetäjä.

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Cummins
Kestävä mutta juoppo ja laiska.Sähköt kun tuli polttoaineen puolelle ei käyntiin saanut kylmästä vaikka oli lohkolämmitin yön päällä.

Scanian kutonen menee 200-900 tuhatta kilometriä ilman remonttia,nämä menee hoidettuna 2 miljoonaa toki menee Volvo ja Scania V8 myös.
oliko se peräti niin että tuo cumminssin ja perkkinssin välillä oli merkittävää yhteistyötä suunnittelupuolen osalta, ominaisuudet kyllä täsmää tuota kestävyyttä lukuunottamatta :-\ :-\ :-\ :-\

Se oli CAT ja Perkins kun yhteistyötä tekivät, nyttemmin Perkins on siirtynyt CATin tytäryhtiöksi.

Viimeksi muokattu: 02.06.17 - klo:07:42 kirjoittanut SamiT

On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.