-SS- ei selvästikkään ole lukenut huoltotiedotteita tai koneen huoltanut K-huolto ei ole ollut ajantasalla. Tuohonkin ilmaletkun putkihankautumiseen on huoltotiedote, jossa kerrotaan haavoittuvan osan korvattavan rautaputkella. Muutoskohta tehdastoimitettuihin numerosta 247129 alkaen.
Putki ctj 8005 täytyy hankkia.
Samoin huoltotiedotteissa kerrotaan, että plus kaapeli akulta, syylärin alta pitää lisäsuojata puhkihankautumisista johtuneista paloista asia huomattu.
Valtrallakin nämä on ihan tätä päivää nämä huoltotiedotteet ja niistä tietää merkkihuolto. Osa ne muistaa asiakkaalle kertoa, osa jättää kertomatta.
Ken tekee itse kalust
oon huollot, voi jäädä ilman tätä informaatiota.
Höpötät siitä ajasta, jolloin ne perärepun liimaamisetkin jo ilmoitettiin tiedotteissa. Kyllä se ilmaletkun paikkuu oli merkkihuollolla jo tiedossa heti sinisten tullessa. Herää kysymys, miksei tehdas viitsinyt lähes kymmenen vuoden aikana laittaa niitä jo valmistuksen yhteydessä ? . Samoin sunnittelu- ja asennusvika oli väärin vedetty hydraulisen ohjauksen paineputki. Samoin nostolaitteen poikkiakselin voitelukielto piti parhaimmillaan tehdä poistamalla nipat. . Sähköjen johtosarja piti tehdä itse uusi sulakkeilla, sillä maahantuoja ei tullut vastaan täysin sulakkeettoman järjestelmän korjauksessa.
Polttoaineletkun väärä sijainti huomautettiin jo Vakolan testin perusteella, sille ei vain tehty mitään. Leukkujen kanssa oli keskolla riittävästi hommaa muutenkin, kun moottoreitakin avattiin heti kun vastaanottohuoltoon tuli, lähes sabotaasin kaltaisten koneeseen jätettyjen irto- osien takia.
Salon alueella oli pätevä leyland- huoltomies, eläköityi ja sen jälkeen ei alueelle monta keltaista leukkua tullut. Leylandista poiketen, Fordissa ei juurikaan muuta puuhaa ole ollut kuin ajaminen.
-SS-