Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Jonnikan hydrauliikka prakaa( 6920)  (Luettu 7102 kertaa)

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Eli kone on sähkölohkoinen,on etu ja hytti jouset,on jonnikan oma ek sähkölohko.
Kone tekee ls-linjaan kokoajan 200bar painetta,vaikka öljyä ei pyydetä.
Mahtaako joku tietää miksi?

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Jonnikan hydrauliikka prakaa( 6920)
Eli kone on sähkölohkoinen,on etu ja hytti jouset,on jonnikan oma ek sähkölohko.
Kone tekee ls-linjaan kokoajan 200bar painetta,vaikka öljyä ei pyydetä.
Mahtaako joku tietää miksi?

Ehdottaisin saattohoitoa ko koneelle . Ei tee mittään , ei mittään .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Jonnikan hydrauliikka prakaa( 6920)
Tasan 200 vai +200
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4367
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Jonnikan hydrauliikka prakaa( 6920)
Minä mitään keltavanteisista tiedä... mutta LS-hydrauliikan tuollaiseen käytökseen on 3 syytä:

- joku (käyttämätön) kara juuttunut toimiasentoon (tai sen ohjaus käskee sitä syystä tai toisesta niin). Käytössä olevan toiminnon huomaisi ...
- vika (roska tms) jonkin venttiililohkon sisäisissä LS-hiluissa
- pumpun säädin sekoilee ja tyrkkää maksimia vakiopainetta koko järjestelmään, riippumatta  LS:n toiveista

Veikkaan ekaa tai tokaa. Vaikea löytää ellei ole tyyppivika jonka voi siis arvata.
Venttiilien vikaa voi haarukoida irrottamalla ja tulppaamalla niitä yksi tai haara kerrallaan pois LS-yhteydestä.

Ärrpää

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7328
Vs: Jonnikan hydrauliikka prakaa( 6920)

 Bäkkäri tietää, muttei viiti kertoo... siis LS-paine kakssataa, huoltomiehillä on semmonen vianetsintäkaavio, jolla pääsee jäljille. Jostain tulee "liikaa" litroja säätimelle ja pumppu ei pääse pois maksimituotolta?
Ihan perus...nykyäänhän naiset osaa tehdä sisällään uusia ihmisiä...

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Jonnikan hydrauliikka prakaa( 6920)
Minä mitään keltavanteisista tiedä... mutta LS-hydrauliikan tuollaiseen käytökseen on 3 syytä:

- joku (käyttämätön) kara juuttunut toimiasentoon (tai sen ohjaus käskee sitä syystä tai toisesta niin). Käytössä olevan toiminnon huomaisi ...
- vika (roska tms) jonkin venttiililohkon sisäisissä LS-hiluissa
- pumpun säädin sekoilee ja tyrkkää maksimia vakiopainetta koko järjestelmään, riippumatta  LS:n toiveista

Veikkaan ekaa tai tokaa. Vaikea löytää ellei ole tyyppivika jonka voi siis arvata.
Venttiilien vikaa voi haarukoida irrottamalla ja tulppaamalla niitä yksi tai haara kerrallaan pois LS-yhteydestä.
Kaikki lohkoviipaleet käyttäny yksitellen irti,ei vaikutusta.Tulppaamalla koitettu jousitukset ja jarruventtiili,ei vaikutusta.Etulohkot tulpattu,ei vaikutusta.
Tonkans menee loppukin järki.Stana

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52000
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Jonnikan hydrauliikka prakaa( 6920)
Minä mitään keltavanteisista tiedä... mutta LS-hydrauliikan tuollaiseen käytökseen on 3 syytä:

- joku (käyttämätön) kara juuttunut toimiasentoon (tai sen ohjaus käskee sitä syystä tai toisesta niin). Käytössä olevan toiminnon huomaisi ...
- vika (roska tms) jonkin venttiililohkon sisäisissä LS-hiluissa
- pumpun säädin sekoilee ja tyrkkää maksimia vakiopainetta koko järjestelmään, riippumatta  LS:n toiveista

Veikkaan ekaa tai tokaa. Vaikea löytää ellei ole tyyppivika jonka voi siis arvata.
Venttiilien vikaa voi haarukoida irrottamalla ja tulppaamalla niitä yksi tai haara kerrallaan pois LS-yhteydestä.
Kaikki lohkoviipaleet käyttäny yksitellen irti,ei vaikutusta.Tulppaamalla koitettu jousitukset ja jarruventtiili,ei vaikutusta.Etulohkot tulpattu,ei vaikutusta.
Tonkans menee loppukin järki.Stana

Nöyrryt vähän ja haet 180-90:n tilalle. Sullahan on leveitä sarkoja ni mahtuu jopa sellasella köntyksellä kääntymään?
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Jonnikan hydrauliikka prakaa( 6920)
Minä mitään keltavanteisista tiedä... mutta LS-hydrauliikan tuollaiseen käytökseen on 3 syytä:

- joku (käyttämätön) kara juuttunut toimiasentoon (tai sen ohjaus käskee sitä syystä tai toisesta niin). Käytössä olevan toiminnon huomaisi ...
- vika (roska tms) jonkin venttiililohkon sisäisissä LS-hiluissa
- pumpun säädin sekoilee ja tyrkkää maksimia vakiopainetta koko järjestelmään, riippumatta  LS:n toiveista

Veikkaan ekaa tai tokaa. Vaikea löytää ellei ole tyyppivika jonka voi siis arvata.
Venttiilien vikaa voi haarukoida irrottamalla ja tulppaamalla niitä yksi tai haara kerrallaan pois LS-yhteydestä.
Kaikki lohkoviipaleet käyttäny yksitellen irti,ei vaikutusta.Tulppaamalla koitettu jousitukset ja jarruventtiili,ei vaikutusta.Etulohkot tulpattu,ei vaikutusta.
Tonkans menee loppukin järki.Stana

Nöyrryt vähän ja haet 180-90:n tilalle. Sullahan on leveitä sarkoja ni mahtuu jopa sellasella köntyksellä kääntymään?
No kun sais 50perällä,niin ehkä sellainenkin menis.
Toki hyvin tuo jonnukin tähän asti toiminu :'(

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4367
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Jonnikan hydrauliikka prakaa( 6920)
Minä mitään keltavanteisista tiedä... mutta LS-hydrauliikan tuollaiseen käytökseen on 3 syytä:

- joku (käyttämätön) kara juuttunut toimiasentoon (tai sen ohjaus käskee sitä syystä tai toisesta niin). Käytössä olevan toiminnon huomaisi ...
- vika (roska tms) jonkin venttiililohkon sisäisissä LS-hiluissa
- pumpun säädin sekoilee ja tyrkkää maksimia vakiopainetta koko järjestelmään, riippumatta  LS:n toiveista

Veikkaan ekaa tai tokaa. Vaikea löytää ellei ole tyyppivika jonka voi siis arvata.
Venttiilien vikaa voi haarukoida irrottamalla ja tulppaamalla niitä yksi tai haara kerrallaan pois LS-yhteydestä.
Kaikki lohkoviipaleet käyttäny yksitellen irti,ei vaikutusta.Tulppaamalla koitettu jousitukset ja jarruventtiili,ei vaikutusta.Etulohkot tulpattu,ei vaikutusta.
Tonkans menee loppukin järki.Stana

Ota sitten pumpun säätimeltä se ls-linja irti ja tulppa säätimen liitäntään. Ja siihen irti jääneeseen linjaan mittari.
Jos vielä nostaa minkään paineen tappiin niin säädin (tai jopa pumpun sisäinen säätömekaniikka) on sekaisin.

Ilman ls-ohjausta pumpun päälinjaan lähtevän ns lepopaineen pitäisi olla kai luokkaa enintään jokunen kymmenen baaria, ja säätimen ls-liitännässä ei kai juuri mitään.
Lohkoilta tulevassa ls-linjassa ei siinäkään pitäisi olla kummempaa painetta. Jos on tuon lepopaineen lähelle niin joltakin venttiilitä se on peräisin. Noissa vehkeissä on vaan niin paljon kaikenlaisia keksintöjä ja systeemejä ja prioriteettiventtiileitä sun muita että on vaikea hahmottaa mitkä kaikki venttiilit siitä ls-linjaa voivat komentaa.

Jontikan säätimestä en tiedä, mutta normaalin Rexrothin dfr/1
säätimessä on 2 ruuvia. Toinen on ns paineleikkuri jolla asetetaan haluttu maksimipaine. Toisella säädetään paine-ero lähdön ja sisään tulevan ls-paineen välillä. Eli käytännössä säädetään tuo lepopaine silloin kun ls:n paine on nolla. Pumppu antaa tuottokykynsä rajoissa päälinjaan aina paineen joka on ls:n paine + tuo asetettu arvo. Maksimiarvoa ei tietysti ylitetä.
Sen ruuvin taitaa voida säätää myös niin että siitä tulee vakiopainepumppu täysillä paineilla... tai vaihtoehtoisesti pumppu ei herää ollenkaan.
Mikä tahansa hallitsematon vuoto tai yhteys päälinjasta ls-linjaan jyräyttää myös paineet koko ajan maksimiinsa.

Säätimiähän on sitten kaikenlaisia muunlaisiakin, erilaisiin tarpeisiin.

Jos ei tietoa ole niin eipä siinä auta kuin johdonmukainen päättely. Tässä tapauksessa kai lähinnä putkenmukainen :-)
Kai sitä huoltomieheltäkin voisi kysäistä jos on tyyppivika.

Kai tuossa on sitten sähköinen säädin joka on liitetty ties mihin moottorinohjaukseen ja elektroniikkaan... silloin vika voi olla sielläkin :-(

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Jonnikan hydrauliikka prakaa( 6920)
Eli vika oli viipalees josta menee etulohkolle ja esim paalaimen hydrauliikalle.Alunperin siinä epäiltiin vian olevan,ja se vaihdettiin uuteen,mutta se ei toiminut uudellakaan viipaleella.Siihen on kuulemma saannis päivitettyjä versioita,kun on kuulemma ollu ongelmia.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Jonnikan hydrauliikka prakaa( 6920)
Eli vika oli viipalees josta menee etulohkolle ja esim paalaimen hydrauliikalle.Alunperin siinä epäiltiin vian olevan,ja se vaihdettiin uuteen,mutta se ei toiminut uudellakaan viipaleella.Siihen on kuulemma saannis päivitettyjä versioita,kun on kuulemma ollu ongelmia.
No tota, että toimiiko se nyt vai eikö toimi
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Räkkyjooseppi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 290
Vs: Jonnikan hydrauliikka prakaa( 6920)
Ls systeemi on todella vikaherkkä johtuen sen monimutkaisuudesta onhan noita häikkiä ollut jontikoissa iät ja ajat eli tyyppivika.Kannattaa omin päin vaihdella muutaman tonnin osat ja sitten ottaa vasta huoltoon yhteyttä niin tulee verovähennyksiä enemmän.

vakka

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 254
Vs: Jonnikan hydrauliikka prakaa( 6920)
Jontikassako on ollut iät ja ajat LS- hydrauliikka?

Susikoski

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1127
  • Legendaarinen etsivä !
Vs: Jonnikan hydrauliikka prakaa( 6920)
Mikä on aikamääre iät ja ajat siinäpä vakalle pohtimista koko illaksi. :D

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Jonnikan hydrauliikka prakaa( 6920)
Mikä on aikamääre iät ja ajat siinäpä vakalle pohtimista koko illaksi. :D
Tulis SAS vielä räköttään, niin olis kolme todella "viisasta" miestä tietämässä asiasta, josta eivät ole ennen kuulleetkaan 😅😅😅
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.