Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Traktorin vaihto  (Luettu 9870 kertaa)

-Joomies-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1131
Vs: Traktorin vaihto
Joko olis aika vaihtaa? Kestääkö vielä viiatti vai tuliko eilen tunnit täyteen????



24.01.2015



09.05.2017



260tuntia parissa vuodessa, näemmä.

Aika rauhallinen tuntikertymä parissa vuodessa.
Se mikä ei tapa, se vituttaa

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8448
Vs: Traktorin vaihto
Semmonen kone kannattaa ostaa, missä ei ole väylätekniikalla toteutettua sähköjärjestelmää.

Se on kaiken pahan alku ja juuri nykyisessä kännin periaateessa. Susi järjestelmä, joka pitäisi uudistaa kokonaan. Potentiaalierot korroosion ja tärinän vaikutusalueella aivan liian pienet.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4411
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Traktorin vaihto
Semmonen kone kannattaa ostaa, missä ei ole väylätekniikalla toteutettua sähköjärjestelmää.

Se on kaiken pahan alku ja juuri nykyisessä kännin periaateessa. Susi järjestelmä, joka pitäisi uudistaa kokonaan. Potentiaalierot korroosion ja tärinän vaikutusalueella aivan liian pienet.

Se on vähän siinä ja siinä.. jos kone on niin yksinkertainen että se on järkevä tehdä ilman väyliä niin hyvä niin.

Mutta jos koneessa on nykyinen määrä antureita, älyä, toimilaitteita ja hilppeitä, niin ilman väylää siitä tulee aivan toivoton johtovyyhti.
Loppujen lopuksi on mukavampi jos siinä reistailevassa lliittimessä on väylän neljä napaa (+,-, Hi,Lo) kuin että siinä on 51 hapettunutta kontaktia.
Minä ainakin tykkään kun hakkuupäähän menee vain väylä, ei kahtakymmentä toisiaan häiritsevää piuhaa. Ei tarvitse kuin ajatella tilannetta jossa naru on poikki.

Väylän datanarut ovat myös differentiaalipari, päiden väliset potentiaalierot eivät sotke liikennettä ellei virhe nyt aivan kohtuuttomaksi mene.

Väylätekniikka on tietysti ikävä asia korjaa-se-itse miehille, mutta virallista huoltajaa se kyllä auttaa. Monessa tapauksessa järjestelmä osaa jopa itse kertoa missäpäin vika mahdollisesti luuraa.
Samoin väylän jonkin haaran vika mykistää tietysti kaikki siihen osaan liitetyt laitteet.

TomppaH

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 82
Vs: Traktorin vaihto
Semmonen kone kannattaa ostaa, missä ei ole väylätekniikalla toteutettua sähköjärjestelmää.

Se on kaiken pahan alku ja juuri nykyisessä kännin periaateessa. Susi järjestelmä, joka pitäisi uudistaa kokonaan. Potentiaalierot korroosion ja tärinän vaikutusalueella aivan liian pienet.

Se on vähän siinä ja siinä.. jos kone on niin yksinkertainen että se on järkevä tehdä ilman väyliä niin hyvä niin.

Mutta jos koneessa on nykyinen määrä antureita, älyä, toimilaitteita ja hilppeitä, niin ilman väylää siitä tulee aivan toivoton johtovyyhti.
Loppujen lopuksi on mukavampi jos siinä reistailevassa lliittimessä on väylän neljä napaa (+,-, Hi,Lo) kuin että siinä on 51 hapettunutta kontaktia.
Minä ainakin tykkään kun hakkuupäähän menee vain väylä, ei kahtakymmentä toisiaan häiritsevää piuhaa. Ei tarvitse kuin ajatella tilannetta jossa naru on poikki.

Väylän datanarut ovat myös differentiaalipari, päiden väliset potentiaalierot eivät sotke liikennettä ellei virhe nyt aivan kohtuuttomaksi mene.

Väylätekniikka on tietysti ikävä asia korjaa-se-itse miehille, mutta virallista huoltajaa se kyllä auttaa. Monessa tapauksessa järjestelmä osaa jopa itse kertoa missäpäin vika mahdollisesti luuraa.
Samoin väylän jonkin haaran vika mykistää tietysti kaikki siihen osaan liitetyt laitteet.

Nojuu kolikon 2 puolta, känniväylissä tosiaan vian haku onnistuu tietokoneella/koneen omalla päätteellä. Anturit (mitkä em. Hakkuupäässä yleisimpiä vikapaikkoja on) maksaa ~100-500 erkkiä, katkennu johto vähemmän. Logiikka boksit sitte on niitä tonnien pietejä.. onneks itellä on toi setorin paska, siinä ei oo ylimäärästä tekniikkaa. Ei siinä kyllä oo liiaksi tarpeellistakaan tekniikkaa mutta tulee sillä työt tehtyä.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4411
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Traktorin vaihto
Semmonen kone kannattaa ostaa, missä ei ole väylätekniikalla toteutettua sähköjärjestelmää.

Se on kaiken pahan alku ja juuri nykyisessä kännin periaateessa. Susi järjestelmä, joka pitäisi uudistaa kokonaan. Potentiaalierot korroosion ja tärinän vaikutusalueella aivan liian pienet.

Se on vähän siinä ja siinä.. jos kone on niin yksinkertainen että se on järkevä tehdä ilman väyliä niin hyvä niin.

Mutta jos koneessa on nykyinen määrä antureita, älyä, toimilaitteita ja hilppeitä, niin ilman väylää siitä tulee aivan toivoton johtovyyhti.
Loppujen lopuksi on mukavampi jos siinä reistailevassa lliittimessä on väylän neljä napaa (+,-, Hi,Lo) kuin että siinä on 51 hapettunutta kontaktia.
Minä ainakin tykkään kun hakkuupäähän menee vain väylä, ei kahtakymmentä toisiaan häiritsevää piuhaa. Ei tarvitse kuin ajatella tilannetta jossa naru on poikki.

Väylän datanarut ovat myös differentiaalipari, päiden väliset potentiaalierot eivät sotke liikennettä ellei virhe nyt aivan kohtuuttomaksi mene.

Väylätekniikka on tietysti ikävä asia korjaa-se-itse miehille, mutta virallista huoltajaa se kyllä auttaa. Monessa tapauksessa järjestelmä osaa jopa itse kertoa missäpäin vika mahdollisesti luuraa.
Samoin väylän jonkin haaran vika mykistää tietysti kaikki siihen osaan liitetyt laitteet.

Nojuu kolikon 2 puolta, känniväylissä tosiaan vian haku onnistuu tietokoneella/koneen omalla päätteellä. Anturit (mitkä em. Hakkuupäässä yleisimpiä vikapaikkoja on) maksaa ~100-500 erkkiä, katkennu johto vähemmän. Logiikka boksit sitte on niitä tonnien pietejä.. onneks itellä on toi setorin paska, siinä ei oo ylimäärästä tekniikkaa. Ei siinä kyllä oo liiaksi tarpeellistakaan tekniikkaa mutta tulee sillä työt tehtyä.

Juu en mä sitä johdon hintaa ajatellut ,vaan sitä hommaa liittää se uudelleen. 4 karvaa on aika paljon helpompi liittää metsässä rimaan/liittimeen/korttiin kuin 20 karvaa. Kokemusta on :-(
Mulla on puomissa liitin lähellä päätä, ja ainakin kerran on tullut revittyä se johto irti siitä liittimestä. Oma moka.

TomppaH

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 82
Vs: Traktorin vaihto
Semmonen kone kannattaa ostaa, missä ei ole väylätekniikalla toteutettua sähköjärjestelmää.

Se on kaiken pahan alku ja juuri nykyisessä kännin periaateessa. Susi järjestelmä, joka pitäisi uudistaa kokonaan. Potentiaalierot korroosion ja tärinän vaikutusalueella aivan liian pienet.

Se on vähän siinä ja siinä.. jos kone on niin yksinkertainen että se on järkevä tehdä ilman väyliä niin hyvä niin.

Mutta jos koneessa on nykyinen määrä antureita, älyä, toimilaitteita ja hilppeitä, niin ilman väylää siitä tulee aivan toivoton johtovyyhti.
Loppujen lopuksi on mukavampi jos siinä reistailevassa lliittimessä on väylän neljä napaa (+,-, Hi,Lo) kuin että siinä on 51 hapettunutta kontaktia.
Minä ainakin tykkään kun hakkuupäähän menee vain väylä, ei kahtakymmentä toisiaan häiritsevää piuhaa. Ei tarvitse kuin ajatella tilannetta jossa naru on poikki.

Väylän datanarut ovat myös differentiaalipari, päiden väliset potentiaalierot eivät sotke liikennettä ellei virhe nyt aivan kohtuuttomaksi mene.

Väylätekniikka on tietysti ikävä asia korjaa-se-itse miehille, mutta virallista huoltajaa se kyllä auttaa. Monessa tapauksessa järjestelmä osaa jopa itse kertoa missäpäin vika mahdollisesti luuraa.
Samoin väylän jonkin haaran vika mykistää tietysti kaikki siihen osaan liitetyt laitteet.

Nojuu kolikon 2 puolta, känniväylissä tosiaan vian haku onnistuu tietokoneella/koneen omalla päätteellä. Anturit (mitkä em. Hakkuupäässä yleisimpiä vikapaikkoja on) maksaa ~100-500 erkkiä, katkennu johto vähemmän. Logiikka boksit sitte on niitä tonnien pietejä.. onneks itellä on toi setorin paska, siinä ei oo ylimäärästä tekniikkaa. Ei siinä kyllä oo liiaksi tarpeellistakaan tekniikkaa mutta tulee sillä työt tehtyä.

Juu en mä sitä johdon hintaa ajatellut ,vaan sitä hommaa liittää se uudelleen. 4 karvaa on aika paljon helpompi liittää metsässä rimaan/liittimeen/korttiin kuin 20 karvaa. Kokemusta on :-(
Mulla on puomissa liitin lähellä päätä, ja ainakin kerran on tullut revittyä se johto irti siitä liittimestä. Oma moka.

Ymmärrän :) nimimerkillä yhen 28 karvasen hartingin nyppässy irti, ei hartingista vaan edelkisestä liitoksesta. On muuten ahterista juotella sellasella kaasukolvilla niitä metässä.

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8448
Vs: Traktorin vaihto
Semmonen kone kannattaa ostaa, missä ei ole väylätekniikalla toteutettua sähköjärjestelmää.

Se on kaiken pahan alku ja juuri nykyisessä kännin periaateessa. Susi järjestelmä, joka pitäisi uudistaa kokonaan. Potentiaalierot korroosion ja tärinän vaikutusalueella aivan liian pienet.

Se on vähän siinä ja siinä.. jos kone on niin yksinkertainen että se on järkevä tehdä ilman väyliä niin hyvä niin.

Mutta jos koneessa on nykyinen määrä antureita, älyä, toimilaitteita ja hilppeitä, niin ilman väylää siitä tulee aivan toivoton johtovyyhti.
Loppujen lopuksi on mukavampi jos siinä reistailevassa lliittimessä on väylän neljä napaa (+,-, Hi,Lo) kuin että siinä on 51 hapettunutta kontaktia.
Minä ainakin tykkään kun hakkuupäähän menee vain väylä, ei kahtakymmentä toisiaan häiritsevää piuhaa. Ei tarvitse kuin ajatella tilannetta jossa naru on poikki.

Väylän datanarut ovat myös differentiaalipari, päiden väliset potentiaalierot eivät sotke liikennettä ellei virhe nyt aivan kohtuuttomaksi mene.

Väylätekniikka on tietysti ikävä asia korjaa-se-itse miehille, mutta virallista huoltajaa se kyllä auttaa. Monessa tapauksessa järjestelmä osaa jopa itse kertoa missäpäin vika mahdollisesti luuraa.
Samoin väylän jonkin haaran vika mykistää tietysti kaikki siihen osaan liitetyt laitteet.

Niin, ei raktorissa tarvitse mitään väylää tarvitse. Tosin nykyraktorissa ei ilmankaan pärjää. Vaikea yhtälö. Olisiko ennemmin järkevää paneutua anturiteknologiaan, koska usein "vika" löydetään antureista.

Potentiaaliero kännissä voisi olla suurempikin, jos se helpottaisi tiedonkulkua. Pulkkiantureissa jännitteen kesto ainakin on aika reipas verrattuna väylätekniikan rojuihin.

Jos haluttaisiin tehdä kestävä ja toimiva järjestelmä, se olisi mahdollista. Jopa yksinkertaista. Mutta nykyään on tarkoitus ostaa paskaa kaliilla, jotta voidaan vaihtaa kalliilla kaapeleita ja pokseja.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

TomppaH

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 82
Vs: Traktorin vaihto
Semmonen kone kannattaa ostaa, missä ei ole väylätekniikalla toteutettua sähköjärjestelmää.

Se on kaiken pahan alku ja juuri nykyisessä kännin periaateessa. Susi järjestelmä, joka pitäisi uudistaa kokonaan. Potentiaalierot korroosion ja tärinän vaikutusalueella aivan liian pienet.

Se on vähän siinä ja siinä.. jos kone on niin yksinkertainen että se on järkevä tehdä ilman väyliä niin hyvä niin.

Mutta jos koneessa on nykyinen määrä antureita, älyä, toimilaitteita ja hilppeitä, niin ilman väylää siitä tulee aivan toivoton johtovyyhti.
Loppujen lopuksi on mukavampi jos siinä reistailevassa lliittimessä on väylän neljä napaa (+,-, Hi,Lo) kuin että siinä on 51 hapettunutta kontaktia.
Minä ainakin tykkään kun hakkuupäähän menee vain väylä, ei kahtakymmentä toisiaan häiritsevää piuhaa. Ei tarvitse kuin ajatella tilannetta jossa naru on poikki.

Väylän datanarut ovat myös differentiaalipari, päiden väliset potentiaalierot eivät sotke liikennettä ellei virhe nyt aivan kohtuuttomaksi mene.

Väylätekniikka on tietysti ikävä asia korjaa-se-itse miehille, mutta virallista huoltajaa se kyllä auttaa. Monessa tapauksessa järjestelmä osaa jopa itse kertoa missäpäin vika mahdollisesti luuraa.
Samoin väylän jonkin haaran vika mykistää tietysti kaikki siihen osaan liitetyt laitteet.

Niin, ei raktorissa tarvitse mitään väylää tarvitse. Tosin nykyraktorissa ei ilmankaan pärjää. Vaikea yhtälö. Olisiko ennemmin järkevää paneutua anturiteknologiaan, koska usein "vika" löydetään antureista.

Potentiaaliero kännissä voisi olla suurempikin, jos se helpottaisi tiedonkulkua. Pulkkiantureissa jännitteen kesto ainakin on aika reipas verrattuna väylätekniikan rojuihin.

Jos haluttaisiin tehdä kestävä ja toimiva järjestelmä, se olisi mahdollista. Jopa yksinkertaista. Mutta nykyään on tarkoitus ostaa paskaa kaliilla, jotta voidaan vaihtaa kalliilla kaapeleita ja pokseja.

Tota niille antureille ja bokseille myyjä määrää hinnan...

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8448
Vs: Traktorin vaihto
Semmonen kone kannattaa ostaa, missä ei ole väylätekniikalla toteutettua sähköjärjestelmää.

Se on kaiken pahan alku ja juuri nykyisessä kännin periaateessa. Susi järjestelmä, joka pitäisi uudistaa kokonaan. Potentiaalierot korroosion ja tärinän vaikutusalueella aivan liian pienet.

Se on vähän siinä ja siinä.. jos kone on niin yksinkertainen että se on järkevä tehdä ilman väyliä niin hyvä niin.

Mutta jos koneessa on nykyinen määrä antureita, älyä, toimilaitteita ja hilppeitä, niin ilman väylää siitä tulee aivan toivoton johtovyyhti.
Loppujen lopuksi on mukavampi jos siinä reistailevassa lliittimessä on väylän neljä napaa (+,-, Hi,Lo) kuin että siinä on 51 hapettunutta kontaktia.
Minä ainakin tykkään kun hakkuupäähän menee vain väylä, ei kahtakymmentä toisiaan häiritsevää piuhaa. Ei tarvitse kuin ajatella tilannetta jossa naru on poikki.

Väylän datanarut ovat myös differentiaalipari, päiden väliset potentiaalierot eivät sotke liikennettä ellei virhe nyt aivan kohtuuttomaksi mene.

Väylätekniikka on tietysti ikävä asia korjaa-se-itse miehille, mutta virallista huoltajaa se kyllä auttaa. Monessa tapauksessa järjestelmä osaa jopa itse kertoa missäpäin vika mahdollisesti luuraa.
Samoin väylän jonkin haaran vika mykistää tietysti kaikki siihen osaan liitetyt laitteet.

Niin, ei raktorissa tarvitse mitään väylää tarvitse. Tosin nykyraktorissa ei ilmankaan pärjää. Vaikea yhtälö. Olisiko ennemmin järkevää paneutua anturiteknologiaan, koska usein "vika" löydetään antureista.

Potentiaaliero kännissä voisi olla suurempikin, jos se helpottaisi tiedonkulkua. Pulkkiantureissa jännitteen kesto ainakin on aika reipas verrattuna väylätekniikan rojuihin.

Jos haluttaisiin tehdä kestävä ja toimiva järjestelmä, se olisi mahdollista. Jopa yksinkertaista. Mutta nykyään on tarkoitus ostaa paskaa kaliilla, jotta voidaan vaihtaa kalliilla kaapeleita ja pokseja.

Tota niille antureille ja bokseille myyjä määrää hinnan...

Konevalmistaja sen määrää. Komponentit sellaisia, ettei vapailta markkinoilta välttämättä saa vaan ovat ns. merkkikamaa. Vaikka samasta ladosta tulisikin. Varaosat ovat konevalmistajien tulonlähteitä. Siksi niitä ei halutakaan tehdä liian hyviksi.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.