Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kuivalantavaunu Apollo  (Luettu 2321 kertaa)

Lakeus

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1
Kuivalantavaunu Apollo
Olisko kenelläkään antaa palautetta Apollo vaunuista? Puolalaisiahan nuo on, mutta mitenkä ovat käytössä kestäneet/toimineet

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4391
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Kuivalantavaunu Apollo
Olisko kenelläkään antaa palautetta Apollo vaunuista? Puolalaisiahan nuo on, mutta mitenkä ovat käytössä kestäneet/toimineet

Mulla on hyvin vähäistä kokemusta - joitakin kymmeniä kuormia itse ajanut. Naapurin vaunu, 1-akselinen malli 8, vaakakelat ja levityslautaset.

Tietääkseni isompia murheita ei ole ollut. Levitetty pääasiassa jätevedenpuhdistamon 'maanparannuskompostia'. Tuollaista hienojakoista mujua tahtoo valuttaa pohjakuljettimen etupäästä turhan paljon alleen.  Levitysleveys jää tuolla tavaralla myös vähäiseksi, en tiedä lentääkö mokoma muju millään levittimellä kovin kauas. Tavallinen lanta leviää kohtuullisesti, mikään tarkkuuslevitin tuo ei käytännössä ole.  Ketterä mutta itse kaipasin isorenkaista teliä, akselipaino on aika suuri jos sen turvoksiin mättää, ja keikuttaa epätasaisellatiellä. Kohtuullinen kuormauskorkeus.
Yksi pohjakuljettimen kola vääntyi kun melkein tyhjälle lavalle ollut kivi kiilautui kiinnilaskettua peräluukkua vasten. Kola oli hyvin helppo vaihtaa, ketjut vaan löysälle niin kolan saa pujotettua pois ketjujen hahloista ja uusi tilalle. Hammasvaihteet ja nivelakselit ovat aika tukevan näköiset. Rasvattavia kohtia paljon - mikä lienee positiivista.

Minusta tuosta puuttuu se perinteinen itäkoneiden leima, siististi tehty eikä kovin typeriä suunnitteluvirheitäkään.