Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Merkkiusko?  (Luettu 14557 kertaa)

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Merkkiusko?
Itselleni Valtra on valinta käyttöominaisuuksien takia ja en ymmärrä miksi pitäisi hankaloittaa elämäänsä tuontikoneiden epävarmojen huolto- ja varaosapalveluiden kanssa. Ei Valtra missään osa-alueilla ehkä ole se paras kone, mutta itselleni varmasti paras kompromissi. Täydellistä ja kaikille käypää traktoria kun ei ole vielä tähän päivään mennessä tehty.

Tuontimerkkien kannattajilla on hyviä pointteja ja selkeitä argumentteja puolustellessaan valintojaan, mutta välillä tulee sellainen olo että puolustelu on automaattista ja sillä yritetään osaltaan paikata huonoa omaatuntoa kun kotimaista ruokaa tuotetaan ulkolaisilla koneilla. Mut kuten joku jo sanoikin edellä, tylsäähän se olisi jos jokainen kertoisi koneistaan analyyttisen tarkasti ilman minkäänlaisia värittymiä.

jaa milläs perustelet ettei tuontikoneeseen löytyisi nykymaailmas pikaasesti osia ??? sehän on vaan palveluhalukkuuresta kiinni.... siksi ei v.mölttejä pihaan kun parempiakin löytyy 8)

No toki mukavempia koneita löytyy ja vaihtoehtoja miettisin varmaan itsekin Valmetille aktiivisemmin jos esim. pellolla tai tieajossa tulisi vietettyä vuositasolla vaikkapa 500 tuntia enemmän. Mut ainakin täälläpäin suorastaan pelottaisi olla agrin tai k-maatalouden varaosahuollon varassa, nykykone kun ei kummoista osaa tarvia notta jo halvaantuu meno. Eräs koulukaveri vaihtoi Jonnen syksyllä ännäläiseen kehnon varaosahuollon takia. Lh osasta ym. marginaalimyyjistä ei ole omakohtaista kokemusta, mut uskon että realiteetit puhuvat sitä vastaan että vähänkään erikoisempi osa löytyisi hyllystä.

Itse voin sanoa että saisin valmettiin yhdellä tai kahdella puhelinsoitolla tarvitsemani osat jos ne vain olisivat paikallisen diilerin hyllyssä, melkeimpä mihin vuorokaudenaikaan tahansa. Ei kyllä ole muuten tarvinnut tähän mennessä erikoispalvelua kuin pari kertaa kun ehtiminen myymälään on meinannut olla kymmenestä minuutista kiinni.

Ja kuten joku jo sanoikin, kun kone on tuttu rakenteeltaan, on sen omistaminen turvallisempaa. Ongelmia osaa ennaltaehkäsitä kun tietää ongelmapaikat ja pienten vikojen korjaaminen onnistuu itseltäkin. Hankala siitä on alkaa merkkiä äkkiseltään vaihtamaan jos entisessä ei ole ollut suuria ja kalliita vikoja tai merkittäviä puutteita oman käytön kannalta.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26193
  • vastustan
Vs: Merkkiusko?
puhut asiaa :) :)esim polttoainetaloudessa valmetti ei ihan kärkeä mutta tekniikan ja huolto/varaosapalvelun takia se kuitenkin pysyy kuluttamassa polttoainetta mikä parempi ku oottaa osia meren takaa ;D ;D ;D ;D
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: Merkkiusko?
puhut asiaa :) :)esim polttoainetaloudessa valmetti ei ihan kärkeä mutta tekniikan ja huolto/varaosapalvelun takia se kuitenkin pysyy kuluttamassa polttoainetta mikä parempi ku oottaa osia meren takaa ;D ;D ;D ;D


Ole sinä hiljaa kun nevalla olet syntynyt ja sinne myös viimeisen kylmän pierusi päästät,todennäköisesti.

Ei ole olemassa mitään muuta vaihtoehtoa kuin MF,ei ole kun ei ole. Ei ole.


"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: Merkkiusko?
Kirjoittanut: icefarmer 
Lainaus
puhut asiaa  :)esim polttoainetaloudessa valmetti ei ihan kärkeä mutta tekniikan ja huolto/varaosapalvelun takia se kuitenkin pysyy kuluttamassa polttoainetta mikä parempi ku oottaa osia meren takaa   

Kaikella kunnioituksella, jäänviljelijä, pääsääntöisesti valteemiin löytyy osat piankin, mutta ei aina.
Viime kesänä odotettiin yli viikko ohjauksen osia, joitakin vuosia sitten noin kymmenen vuoden ikäiseen  valluun ei saanut enää tiettyjä osia; "Ei noin vanhaan koneeseen saa enää osia" toteamuksella. Hiljattain naapurin jeten teekkarista korkkasi napa ja lohduttivat huollossa vähän reilun kuukauden toimitusajalla osien suhteen, ja vain sateinen kesä esti murhatilastojen kaunistumiselta.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

realisti

  • Vieras
Vs: Merkkiusko?
kyllähän se niin on että varmasti sekä jonnu että hollantikin tulee suomenmaalla nopiasti kuntoon jos vaan on aktiivinen diileri tai huoltomies. itelle ei ole neljän jonnun aikana tullut yhtä päivää pidempää seisokkia osien odottelun takia. Euromallin osat löytyy aina viimeistään saksan keskusvarastolta ja ne on seuraavana päivänä perillä. Tämä palvelun pelaaminen on nimenomaan vain myynnistä ja huollosta kiinni, ei toimituksista.
lupasihan trv:kin että seuraavana päivänä tilauksesta on zetoriin osa kuin osa perillä asiakkaalla.

Pystypiikki

  • Vieras
Vs: Merkkiusko?
Eli yhteenvetona totean että jokaisen oma kone on paras ja muitten aivan paskoja merkkiin katsomatta.En sano mikä merkki mulla on mutta merkki on vaihtunut useamman kerran.Ja kaikkiin on osat löytyneet.

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: Merkkiusko?
Kirjoittanut: Pystypiikki 
Lainaus
Eli yhteenvetona totean että jokaisen oma kone on paras ja muitten aivan paskoja merkkiin katsomatta.En sano mikä merkki mulla on mutta merkki on vaihtunut useamman kerran.Ja kaikkiin on osat löytyneet.

Nuo valteemit joista mainitsin ovat sitä yhtä vaille olleet omia, enkä niitä pidä parhaina, enkä edes toiseksi ja muutaman vuoden kokemuksella,jonka ovat rinnan olleet, noihin jenkkeihin saa lisävarusteita/varaosia nopeammin, kuin "kotimaisiin".
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Merkkiusko?
Eli yhteenvetona totean että jokaisen oma kone on paras ja muitten aivan paskoja merkkiin katsomatta.En sano mikä merkki mulla on mutta merkki on vaihtunut useamman kerran.Ja kaikkiin on osat löytyneet.

       Miksei kaikki vois olla verkumiehiä, niin jäis pois tämmöinen turha kinaaminen? Kaikki vaan kehuis ja olisivat positiivisia.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Merkkiusko?
Eli yhteenvetona totean että jokaisen oma kone on paras ja muitten aivan paskoja merkkiin katsomatta.En sano mikä merkki mulla on mutta merkki on vaihtunut useamman kerran.Ja kaikkiin on osat löytyneet.

       Miksei kaikki vois olla verkumiehiä, niin jäis pois tämmöinen turha kinaaminen? Kaikki vaan kehuis ja olisivat positiivisia.

***Tota määäkin olen aina yrittänyt tolkuttaa.
Kui mää ain olen paras?

mcpa

  • Vieras
Vs: Merkkiusko?


       Miksei kaikki vois olla verkumiehiä, niin jäis pois tämmöinen turha kinaaminen? Kaikki vaan kehuis ja olisivat positiivisia.
[/quote]

***Tota määäkin olen aina yrittänyt tolkuttaa.
[/quote]

Joo
Niin kuin neuvostoliitosa,kaikilla lada ja belarus ja tosi onnellisia. ;)

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Merkkiusko?


       Miksei kaikki vois olla verkumiehiä, niin jäis pois tämmöinen turha kinaaminen? Kaikki vaan kehuis ja olisivat positiivisia.

***Tota määäkin olen aina yrittänyt tolkuttaa.
[/quote]

Joo
Niin kuin neuvostoliitosa,kaikilla lada ja belarus ja tosi onnellisia. ;)

[/quote]

         Just niin. Aatteles siel (Ryssilässä) on ny muutama rikas ja muut entistä köyhempii ja katkerii. Rikkaatki pelkää rauta(esirippu)aitojensa takana. Kaikil o huanost.

mcpa

  • Vieras
Vs: Merkkiusko?


       Miksei kaikki vois olla verkumiehiä, niin jäis pois tämmöinen turha kinaaminen? Kaikki vaan kehuis ja olisivat positiivisia.
[/quote]

***Tota määäkin olen aina yrittänyt tolkuttaa.
[/quote]

Joo
Niin kuin neuvostoliitosa,kaikilla lada ja belarus ja tosi onnellisia. ;)

[/quote]

         Just niin. Aatteles siel (Ryssilässä) on ny muutama rikas ja muut entistä köyhempii ja katkerii. Rikkaatki pelkää rauta(esirippu)aitojensa takana. Kaikil o huanost.
[/quote]

Jep
Täälä onneksi asiat paremmin.
Paska kourasa vaan MF miehillä ;)

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Merkkiusko?


       Miksei kaikki vois olla verkumiehiä, niin jäis pois tämmöinen turha kinaaminen? Kaikki vaan kehuis ja olisivat positiivisia.

***Tota määäkin olen aina yrittänyt tolkuttaa.
[/quote]

Joo
Niin kuin neuvostoliitosa,kaikilla lada ja belarus ja tosi onnellisia. ;)

[/quote]

         Just niin. Aatteles siel (Ryssilässä) on ny muutama rikas ja muut entistä köyhempii ja katkerii. Rikkaatki pelkää rauta(esirippu)aitojensa takana. Kaikil o huanost.
[/quote]

Jep
Täälä onneksi asiat paremmin.
Paska kourasa vaan EI  MF miehillä ;)
[/quote]

mcpa

  • Vieras
Vs: Merkkiusko?



       Miksei kaikki vois olla verkumiehiä, niin jäis pois tämmöinen turha kinaaminen? Kaikki vaan kehuis ja olisivat positiivisia.
[/quote]

***Tota määäkin olen aina yrittänyt tolkuttaa.
[/quote]

Joo
Niin kuin neuvostoliitosa,kaikilla lada ja belarus ja tosi onnellisia. ;)

[/quote]

         Just niin. Aatteles siel (Ryssilässä) on ny muutama rikas ja muut entistä köyhempii ja katkerii. Rikkaatki pelkää rauta(esirippu)aitojensa takana. Kaikil o huanost.
[/quote]

Jep
Täälä onneksi asiat paremmin.
Paska kourasa vaan   M F miehillä ;)
                             o  u
                             t  c
                             h  k
                             e  e
                             r   r

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: Merkkiusko?
Oletpas sinä etevä,äitikö laittoi?


Landehandella onkin siinä kuvassa 35vergu "legenda"  8)
Mulla on kans ja ***** heti kaksi laitan kuvat joskus
jää suut auki,mokomakkivalmetinspraymaalimiehet.  8)


Mikä muuten on  "argumetointi" ?
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"