Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Täydellinen traktori  (Luettu 21095 kertaa)

rollo tomasi

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 131
Täydellinen traktori
Meillä kaikilla on varmasti kokemusta traktoreiden hyvistä ja huonoista puolista.
Kokeillaan rakentaa täydellinen kones. Elikkäs palapeli tyylillä kylmänrauhallisesti vain hyviä osia yhdestä merkistä ja toisesta jotain muuta.
Täällä tulee mieleen jd:n hydrauliikka, varsinkin pikaliittimet, yhdistettynä valtran nelossarjan hyttiin, mut hei se ovi on valtras karsee, ainaskin lukon sijoituksen osalta. .
Hei! Tuleeks tästä yftään mitään? Helppivä!

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Täydellinen traktori
  Mitä ihmeellistä jd:hydrauliikassa on ?

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Täydellinen traktori
Meillä kaikilla on varmasti kokemusta traktoreiden hyvistä ja huonoista puolista.
Kokeillaan rakentaa täydellinen kones. Elikkäs palapeli tyylillä kylmänrauhallisesti vain hyviä osia yhdestä merkistä ja toisesta jotain muuta.
Täällä tulee mieleen jd:n hydrauliikka, varsinkin pikaliittimet, yhdistettynä valtran nelossarjan hyttiin, mut hei se ovi on valtras karsee, ainaskin lukon sijoituksen osalta. .
Hei! Tuleeks tästä yftään mitään? Helppivä!
Helppoo.Ottaa vain 6920 autopowerin,ja se on siinä 8)

Utopiaa

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 191
Vs: Täydellinen traktori
6400 Valtra on aika lähellä täydellistä.  :-X  Toki etuakseli sais olla 5-10cm edempänä.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19966
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Täydellinen traktori
Täydellisessä traktorissa on moottorin alla valukaukalo. Moottorin on oltava pitkäiskuinen ja laiska kiihtymään. Kytkimen pitää olla pieni, ja nopeasti käytössä kuumuva. Ravistus on aina etu. Kytkinremontti noin 1000 h välein on tehtävissä päältä luukusta. Vaihdelaatikossa pitää olla yksi pakki. Portaalivetopyörästön rallatus ja rohina on tyynnyttävää ja rentouttavaa. Nostolaitteen pitää olla takana pitkällä, valmiina tarttumaan aurojen säätövipuihin ja nostomatkan maksimissaan 23 cm. Voimanottoakselin pitää olla ylhäällä, työntövarressa kiinni, noin 30 cm taaempana kuin normaalisti. Pitkä murrosakseli kun on muutenkin hankala, helpompi on käyttää akseleita, joissa kummankin pään nivelet ovat toisissaan suoraan kiinni. Hydrauliikan pitää pysähtyä, kun voimanottakselin pysäyttää. Erinomainen turvallisuustekijä. Hissikoukun pitää suuntautua traktorin alle, mutta se ei saa laskea 30 cm tason alapuolelle, koska onhan kärryissä seisontajalka. Kuivat jarrut pitävät varmasti, vinkuvat miehekkäästi ja pitävät rassaamisesta. Etuakselin kannattaa olla traktorin alla, jotta ajon saa mukavasti nyökkiväksi.

-SS-

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Täydellinen traktori
Claasin ohjaamo, JD:n hydrauliikka ja monitoimikyynärnoja näyttöineen, JD:n tai Claasin portaaton vaihteisto, rungolle aika se ja sama onko vaiko eikö, Lh-link kääntyvä etunostolaite, Isme ek. Moottori vähän kysymysmerkki, voisi olla vaikka 7.4l Agco Power hyvin toteutetulla moottorinohjauksella, joka kai on jo myös T4 sarjassa.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Täydellinen traktori
On niin vähän kokemusta noista raktoreista että vaikea on löytää hyvät osuudet.

Mutta jos nyt vaikka ottaa ännäläisen runko ja jousituksen ja laittaa siihen kääntyvän etunostolaitteen sekä olikohan jonkun bobkatin tyylisen etukuormaajan eli siten että nostettaessa nousee myös takareuna. Sitten jostain advansesta hydrauliikka (toki toimivana). Samoin jonkinlainen yhdistelmä massikan vaihteenvalitsimesta ja vaikka nevhollandin jostain povershiftistä eli siten että napista ja automatiikka vaihtaisi mutta sitten olisi mahdollista vetä vipu johonkin loveen ja painaa nappia jolloin haluttu pykälä vaihtuisi. Samoin keinukytkin sormen ulottuvissa jolla kiellettäisi kaikki automatiikka vaihtamisen yhteydessä.
Ja tärkein kaikesta eli kaiken pitäisi toimia tai raktoria ei kiinnosta että toimiiko eli kun vetää hydevivusta niin painetta vaan syntyisi.

Ehkä toi runko-ohjattu valtra olisi hyvä noin alustana kun sitä voi käyttää linkkuna ja suorana koneena.

Viimeksi muokattu: 07.02.17 - klo:11:21 kirjoittanut vms1

Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Täydellinen traktori
Täydellisessä traktorissa on moottorin alla valukaukalo. Moottorin on oltava pitkäiskuinen ja laiska kiihtymään. Kytkimen pitää olla pieni, ja nopeasti käytössä kuumuva. Ravistus on aina etu. Kytkinremontti noin 1000 h välein on tehtävissä päältä luukusta. Vaihdelaatikossa pitää olla yksi pakki. Portaalivetopyörästön rallatus ja rohina on tyynnyttävää ja rentouttavaa. Nostolaitteen pitää olla takana pitkällä, valmiina tarttumaan aurojen säätövipuihin ja nostomatkan maksimissaan 23 cm. Voimanottoakselin pitää olla ylhäällä, työntövarressa kiinni, noin 30 cm taaempana kuin normaalisti. Pitkä murrosakseli kun on muutenkin hankala, helpompi on käyttää akseleita, joissa kummankin pään nivelet ovat toisissaan suoraan kiinni. Hydrauliikan pitää pysähtyä, kun voimanottakselin pysäyttää. Erinomainen turvallisuustekijä. Hissikoukun pitää suuntautua traktorin alle, mutta se ei saa laskea 30 cm tason alapuolelle, koska onhan kärryissä seisontajalka. Kuivat jarrut pitävät varmasti, vinkuvat miehekkäästi ja pitävät rassaamisesta. Etuakselin kannattaa olla traktorin alla, jotta ajon saa mukavasti nyökkiväksi.

-SS-

MF?
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

epäonnensoturi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 334
Vs: Täydellinen traktori
6400 Valtra on aika lähellä täydellistä.  :-X  Toki etuakseli sais olla 5-10cm edempänä.
Kyllä näin on. Yksi parhaista hankinnoista oli ostaa aikoinaan 6400 valmetti.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19966
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Täydellinen traktori
Täydellisessä traktorissa on moottorin alla valukaukalo. Moottorin on oltava pitkäiskuinen ja laiska kiihtymään. Kytkimen pitää olla pieni, ja nopeasti käytössä kuumuva. Ravistus on aina etu. Kytkinremontti noin 1000 h välein on tehtävissä päältä luukusta. Vaihdelaatikossa pitää olla yksi pakki. Portaalivetopyörästön rallatus ja rohina on tyynnyttävää ja rentouttavaa. Nostolaitteen pitää olla takana pitkällä, valmiina tarttumaan aurojen säätövipuihin ja nostomatkan maksimissaan 23 cm. Voimanottoakselin pitää olla ylhäällä, työntövarressa kiinni, noin 30 cm taaempana kuin normaalisti. Pitkä murrosakseli kun on muutenkin hankala, helpompi on käyttää akseleita, joissa kummankin pään nivelet ovat toisissaan suoraan kiinni. Hydrauliikan pitää pysähtyä, kun voimanottakselin pysäyttää. Erinomainen turvallisuustekijä. Hissikoukun pitää suuntautua traktorin alle, mutta se ei saa laskea 30 cm tason alapuolelle, koska onhan kärryissä seisontajalka. Kuivat jarrut pitävät varmasti, vinkuvat miehekkäästi ja pitävät rassaamisesta. Etuakselin kannattaa olla traktorin alla, jotta ajon saa mukavasti nyökkiväksi.

-SS-

MF?

Juu niin varmaan... kaksipuolainen automainen ohjauspyörä sekä metrin mittainen käsikytkinkanki on myös olennainen juttu.

-SS-

Johannes Kostaja

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 177
Vs: Täydellinen traktori

Täydellisessä traktorissa on moottorin alla valukaukalo. Moottorin on oltava pitkäiskuinen ja laiska kiihtymään. Kytkimen pitää olla pieni, ja nopeasti käytössä kuumuva. Ravistus on aina etu. Kytkinremontti noin 1000 h välein on tehtävissä päältä luukusta. Vaihdelaatikossa pitää olla yksi pakki. Portaalivetopyörästön rallatus ja rohina on tyynnyttävää ja rentouttavaa. Nostolaitteen pitää olla takana pitkällä, valmiina tarttumaan aurojen säätövipuihin ja nostomatkan maksimissaan 23 cm. Voimanottoakselin pitää olla ylhäällä, työntövarressa kiinni, noin 30 cm taaempana kuin normaalisti. Pitkä murrosakseli kun on muutenkin hankala, helpompi on käyttää akseleita, joissa kummankin pään nivelet ovat toisissaan suoraan kiinni. Hydrauliikan pitää pysähtyä, kun voimanottakselin pysäyttää. Erinomainen turvallisuustekijä. Hissikoukun pitää suuntautua traktorin alle, mutta se ei saa laskea 30 cm tason alapuolelle, koska onhan kärryissä seisontajalka. Kuivat jarrut pitävät varmasti, vinkuvat miehekkäästi ja pitävät rassaamisesta. Etuakselin kannattaa olla traktorin alla, jotta ajon saa mukavasti nyökkiväksi.

-SS-

Leylandilta löytyi lähes täydellinen traktori jo 70-luvulla.
Joh. 12:48

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26128
  • vastustan
Vs: Täydellinen traktori
nyt kyllä ojala pahotti mielensä kun fentistä tartteta mitään :o :o :o :o
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Täydellinen traktori
Täydellisessä traktorissa on moottorin alla valukaukalo. Moottorin on oltava pitkäiskuinen ja laiska kiihtymään. Kytkimen pitää olla pieni, ja nopeasti käytössä kuumuva. Ravistus on aina etu. Kytkinremontti noin 1000 h välein on tehtävissä päältä luukusta. Vaihdelaatikossa pitää olla yksi pakki. Portaalivetopyörästön rallatus ja rohina on tyynnyttävää ja rentouttavaa. Nostolaitteen pitää olla takana pitkällä, valmiina tarttumaan aurojen säätövipuihin ja nostomatkan maksimissaan 23 cm. Voimanottoakselin pitää olla ylhäällä, työntövarressa kiinni, noin 30 cm taaempana kuin normaalisti. Pitkä murrosakseli kun on muutenkin hankala, helpompi on käyttää akseleita, joissa kummankin pään nivelet ovat toisissaan suoraan kiinni. Hydrauliikan pitää pysähtyä, kun voimanottakselin pysäyttää. Erinomainen turvallisuustekijä. Hissikoukun pitää suuntautua traktorin alle, mutta se ei saa laskea 30 cm tason alapuolelle, koska onhan kärryissä seisontajalka. Kuivat jarrut pitävät varmasti, vinkuvat miehekkäästi ja pitävät rassaamisesta. Etuakselin kannattaa olla traktorin alla, jotta ajon saa mukavasti nyökkiväksi.

-SS-

MF?

Juu niin varmaan... kaksipuolainen automainen ohjauspyörä sekä metrin mittainen käsikytkinkanki on myös olennainen juttu.

-SS-

En tohdi haastaa universumin nuukinta ja vaikeinta ostajaa tukkanuottasiin.....
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Täydellinen traktori
nyt kyllä ojala pahotti mielensä kun fentistä tartteta mitään :o :o :o :o

Otetaan siitä se joustava osamaksurahoitus?
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Täydellinen traktori
Feamers Weeklyn joulukuun testissä järjestys oli selvä

1. JD (täydet pisteet rakentamisen laadusta, ainoana näistä)
2. Fendt
3. Valtra
4. Claas
5. MF
6. Deutz-Fahr


On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.