Täydellisessä traktorissa on moottorin alla valukaukalo. Moottorin on oltava pitkäiskuinen ja laiska kiihtymään. Kytkimen pitää olla pieni, ja nopeasti käytössä kuumuva. Ravistus on aina etu. Kytkinremontti noin 1000 h välein on tehtävissä päältä luukusta. Vaihdelaatikossa pitää olla yksi pakki. Portaalivetopyörästön rallatus ja rohina on tyynnyttävää ja rentouttavaa. Nostolaitteen pitää olla takana pitkällä, valmiina tarttumaan aurojen säätövipuihin ja nostomatkan maksimissaan 23 cm. Voimanottoakselin pitää olla ylhäällä, työntövarressa kiinni, noin 30 cm taaempana kuin normaalisti. Pitkä murrosakseli kun on muutenkin hankala, helpompi on käyttää akseleita, joissa kummankin pään nivelet ovat toisissaan suoraan kiinni. Hydrauliikan pitää pysähtyä, kun voimanottakselin pysäyttää. Erinomainen turvallisuustekijä. Hissikoukun pitää suuntautua traktorin alle, mutta se ei saa laskea 30 cm tason alapuolelle, koska onhan kärryissä seisontajalka. Kuivat jarrut pitävät varmasti, vinkuvat miehekkäästi ja pitävät rassaamisesta. Etuakselin kannattaa olla traktorin alla, jotta ajon saa mukavasti nyökkiväksi.
-SS-