Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Oppilaan vaihtoa... ja vähän muunkin  (Luettu 2883 kertaa)

kantola

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

navettapiika

• Vieras
Vs: Oppilaan vaihtoa... ja vähän muunkin
Kantola..se on vauva-saitilla. Tuohon jos, mihin kannattaa käyttää lähdekritiikkiä ja tosi vankasti.

supersammakko

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • You're a slave to money then you die
En päässyt lukemaan tarinaa, mutta lähtökohtaisesti jos mä olen +-20 vuotiaana ollut reissussa niin aina on ollut perse mielessä...
Nothing is Something Worth Doing

navettapiika

• Vieras
En päässyt lukemaan tarinaa, mutta lähtökohtaisesti jos mä olen +-20 vuotiaana ollut reissussa niin aina on ollut perse mielessä...
Kaikki eivät ole kuin sinä..ja toisekseen tässä puhutaan naisesta, joten tuskin ihan on perse mielessä koko ajan. Naiset eivät oikeasti ajattele koko aikaa persettä..ihan muuta kyllä, mutta ei persettä.

supersammakko

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Kaikki eivät ole kuin sinä..ja toisekseen tässä puhutaan naisesta, joten tuskin ihan on perse mielessä koko ajan. Naiset eivät oikeasti ajattele koko aikaa persettä..ihan muuta kyllä, mutta ei persettä.
Luojan kiitos. Mutta kuitenkin, jos miehellä käy flaksi, niin se tarkoittaa että kyllä jollain naisellakin on käynyt sen herkkuhanuri mielessä... =) se on nääs fifty-fifty että näihin hommiin päästään.

navettapiika

• Vieras
Luojan kiitos. Mutta kuitenkin, jos miehellä käy flaksi, niin se tarkoittaa että kyllä jollain naisellakin on käynyt sen herkkuhanuri mielessä... =) se on nääs fifty-fifty että näihin hommiin päästään.
Saattaahan se käydä mielessä, mutta nainen tarvitsee kyllä hiukan enemmän lämmitystä kuin mies.. Pelkkä ajatus ei riitä, tai sitten vastapelurin on oltava kyllä Tom Hanks -linjaa..

kantola

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Mitä vattua, laitettu tutkan taakse, kolmesataa kommenttiakin oli...

No, juoni oli että 16-vuotias tytär mankunut vuosia vaihtarivuotta ulkomailla. Vanhemmat säästivät selkänahastaan ja tytär pääsi Autraliaan. No, pari kk perillä ja jäi kiinni isäntäperheen pojan kanssa toihuilusta.
Kännykässä ollut todisteita useista päivittäisistäkin akteista, erotettu koulusta ja kirsikkana kakun päällä, palaa Suomeen toisella kk:lla paksuna. Intensiivimatka.
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

supersammakko

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Australiassa pannaan ihan kuin Suomessakin, on täysin vanhempien naiviutta edes kuvitella, että 16 v lähtisi ausseihin opiskelut mielessä. Ei todellakaan. =)

Mutta silti, en paheksu hommaa yhtään. Kaikki kotoa pois vietetty aika opettaa. Nyt se opettaa tällä tavalla.

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
ja kyllä nuorena on seksi hoidettava... ei tartte mitään liukuja eikä välineitä niin ku vanhat...                                     ja kait tuolta neitolta on kaverit kielletty kotona....                                        noooo, keeniperintö rikastuu taas suomen sotessa...

maraani

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Kyl kotioloilla on suuri merkitys. Isäni avioitui vasta varsin varttuneena, tosin niin pari muutakin hänen sisaruksistaankin. En tiä sitten menikö aikuisiän alku juopotteluun vai työntekoon. Äitini koti oli uskonnollisen sotaleskiäidin ja uuden juopon miehen vetämä systeemi, ehkä vastakohdat täydensivät toisiaan.

Isältäni en muista niin parisuhdeneuvoja saaneeni - mikäs hän olisikaan ollut mitään neuvomaan, työpaikalta kun tultiin naimisiin hakemaan. Mutta äidiltäni sitäkin enemmän. Hänen neuvonsa tähtäsivät ensisijaisesti avioliittoon ja yleensä vielä "rikkaisiin naimisiin". Sen toistaalta ymmärtää, kun hän ensin itse oli vähävaraisesta perheestä ja sitten meni vähävaraisen miehen kanssa naimisiin, niin nolla kertaa nolla on nolla. Mulle hän "valitsi" kylän plikoista mielestään sopivimmat ja ehdotteli sitten jos kiinnostuisin. "exää vois tota pankinjohtajan tytärtä kysyä treffeille?" tai "ooksää jutelult sen papin plikan kanssa eiks se oo aika kiva?". Hyvä, että ei treffejä järjestellyt. Kylältä joskus kyl kuulin, et jotain asioita oli vähän suurennellut. Eli jos olin istunut koulubussissa jonkun likan vieressä, niin vähintäänhän me sitten hänen mukaansa seurusteltiin. Kyl sitä joskus niimpal hävetä sai.

Tottakai mulla kouluaikaisia ihastuksia oli. En käynyt baareissa, en tansseissa, viikonloppuisin olin yleensä kuskina pienellä jätkäporukalla. Luultavasti em. systeemistä johtuen huomasin vasta oikeastaan avioeron jälkeen, kuinka ujo ja epävarma olinkaan. Äidin jankkaavista neuvoista johtuen olin ajatellut kaikkia potentiaalisia kumppaniehdokkaita heti pysyvän sitoutumisen kannalta. Kokemus kun näissäkin asioissa tuo varmuutta, Ja mulla ei kokemusta ollut.

Varusmiespalveluksen jälkeen kavereiden kuskaus jäi, kun tapasin tulevan vaimoni. Ihan ajelemalla kaupungilla, kuinkas muutenkaan. Seurusteltiin seitsemän vuotta ja oltiin sitten yhdeksän vuotta naimisissa, neljä lastakin saatiin. Eron jälkeen vähän vaille neljäkymppisenä oli kyllä valtava kynnys edes yrittää tutustua kehenkään. Vaikka olin asiakaspalvelutyössäni tottunut ja tutustunut kymmeniin ihmisiin ja pidin itseäni ulospäin suuntautuneena.

Ihan saatanan pitkän alustuksen jälkeen asiaan. Näistä traumatisoivista omista kokemuksistani oppineena olen yrittänyt kannustavasti suhtautua omien ja puolisoni lasten parisuhdeasioihin. Heidän lähtiessään kylille huikkaan yleensä "muistakaa käyttää kumia". On niillä kavereita ollut ja mennyt. Vanhin poika asuu avoliiitossa. Huumorimielellä näistä keskustellaan ja tarvittaessa pettymyksiä lievitetään. Aattelen, että samalla tavalla kuin minä olen naimisissa vaimoni kanssa, en hänen vanhempiensa tai lastensa kanssa, myös lapsillani on ihan oma elämänsä. Ja niinkuin minä teen omat virheeni, tehkööt hekin omansa.

Aloitukseen kommenttina, että oliskoos vanhempien kannattanu kans tosta kumihommasta muistuttaa (ja on niistä muitakin konsteja) - ei se, ettei vanhempia ollu (muka) panettanu 16-vuotiaana tarkoita, ettei lapsille tulis mieleen... Oliko se koulun säännöissä kielletty naiminen isäntäperheen nuorison kanssa vai miksi tuli loparit? Tai jos siellä oli kovin vanhoilliset vanhemmat?

Juha Vainion laulun sanoja mukaillen "aika harvoin itsellä on ollu ne hetket, ettei v1ttu edes ole mielessä" :D

Viimeksi muokattu: 22.01.17 - klo:10:14 kirjoittanut maraani

Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

Hervast

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
En väheksyis vanhempien esimerkin vaikutusta tuossa parisuhdeasiassa eikä myöskään alkoholinkäytössä. Kohtuullinen alkoholinkäyttö ja hellyydenosoitukset eivät ole huono malli lapsille. Jyystämään nyt ei tarvinne alkaa malliksi, sitä materiaalia löytyy 'tikanpojiille' netistä kyllä...
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

iskra

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Eräs vanha ukko ihmetteli tätä nykyistä seksivalistusta, sanoi ettei ollut muuta neuvoa isältään saanut kun että pitää muistaa ettei ota liian pitkiä vetoja, voi olla ettei enää osukaan takaisin.

-SS-

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Voi olla, että ns. katumuspillerit eivät ole Australiassa samalla tavalla koulujen neuvonnasa ja apteekkien käsikaupassa huomiotta esillä, niin kuin Suomessa. 2/3 alaikäisten aborteista jäänyt pois juurikin tuon jälkiehkäisyn ansiosta.

Yli 10000 klamydiatapausta nuorilla ja nuorilla aikuisilla vuodessa osoittaa, että tautienehkäisy ei oikein ole muodissa.

-SS-

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
mutta oottahan työ nähny jo töllössä kuin vähän niitä välineitä on paikalla kun oikein sattuu.....                             kuka nyt kuukausia kortsua lompsassa pitää....                        ja toimiiko se just kun tartteis...

maraani

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
ja kyllä nuorena on seksi hoidettava... ei tartte mitään liukuja eikä välineitä niin ku vanhat...                                     ja kait tuolta neitolta on kaverit kielletty kotona....                                        noooo, keeniperintö rikastuu taas suomen sotessa...
Ja siltä vauvafoorumille alunperin kirjoittaneelta seksimatkan rahoittaneelta  vanhemmalta on kans ollu kaikki kiva kielletty varmaan vielä lapsuudenkodin jölkeenkin! :D
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...