Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Tieinfra kuntoon  (Luettu 10832 kertaa)

ilkka

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2710
Tieinfra kuntoon
http://www.trafi.fi/live-laskuri  ;sta tulosta. 13 v vanha v70, 20000km/v, 100% yleisiä teitä.

Kustannus nyt 1897,51 €, km-perusteinen maksu 3148,39 € ja kiinteä maksu 2374,37 €.

Halvimmillaan kustannukset nousevat 476,86 € = 25 % ja myöhemmän vaiheen km-perusteinen maksu 1250,88 € eli 66 %.

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Tieinfra kuntoon
Tähän sopinee; "Me tienataan tällä". 🚙  🎰  💰  💃
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

navettapiika

  • Vieras
Vs: Tieinfra kuntoon
Käyköhän nyt työstä kieltäymisen syyksi, ettei ole vara liikkua.. Jos me eniten maksetaan niin toivottavasti rahatkin tulevat tänne teille.

antti-x

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2858
Vs: Tieinfra kuntoon
Nyt kun laskuri aukesi, niin kyllä se tosiaan paljon nykyistä enemmän kannustaa pieniruokaisen ostoon. Jos uuden pieniruokaisen hinta tippuu ensin vaikka 5000€, ja lisäksi sillä on viranomaismaksujen osalta 1000€/vuosi halvempi ajella kuin vanhalla. Ja sitten polttoaineen säästöt vielä päälle, (muun kuin polttoaineveron) osalta.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26120
  • vastustan
Vs: Tieinfra kuntoon
Nyt kun laskuri aukesi, niin kyllä se tosiaan paljon nykyistä enemmän kannustaa pieniruokaisen ostoon. Jos uuden pieniruokaisen hinta tippuu ensin vaikka 5000€, ja lisäksi sillä on viranomaismaksujen osalta 1000€/vuosi halvempi ajella kuin vanhalla. Ja sitten polttoaineen säästöt vielä päälle, (muun kuin polttoaineveron) osalta.
mehän muistamme että suomeen toimitetaan euroopan halvimmilla hinnoilla autot tehtaalta kun verotus on ollut kovaa, näkeekö tässä nyt vaikka kovan tappion päästöillä tehnyt volkkari mahdollisuuden kohottaa tehdashintoja.... seurauksena on että esim. veetin käytetyn mersun arvo tipahtaa ja uusi maksaa lähes samat kuin ennen bernerin neronleimausta :-\ :-\ :-\ :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Tieinfra kuntoon
Minä en ole edes uskaltanut laskea miten paljon paskalait ja tämä autohommeli mahdollisesti tulevat maksamaan.

Lonkalta vedän, että yhteensä noista ämmistä on minulle sellainen 30 000€:n kustannus :D

-> näköjään siis saan sitä mitä maalaiset ovat enemmistönä tilanneet. Minä en ole tällaisia vaaleissa kannattanut ;D
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Kaupoi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1052
Vs: Tieinfra kuntoon
Autoveron osuutta ei ole laskurissa uudessa mallissa mukana. Tarkottaako tämä sitä, että valtio palauttaa vanhojen autojen jo maksetut autoverot auton omistajille? No tuskimpa vain, eli laskuri on harhaanjohtava. Kun laittaa auton arvoksi 0€, näkyy todelliset euromäärät viivan alla.
...vai olenko ihan hakoteillä?
"Yllä oleva teksti on tuotettu tiloissa, missä käsitellään faktatietoja."

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26120
  • vastustan
Vs: Tieinfra kuntoon
Minä en ole edes uskaltanut laskea miten paljon paskalait ja tämä autohommeli mahdollisesti tulevat maksamaan.

Lonkalta vedän, että yhteensä noista ämmistä on minulle sellainen 30 000€:n kustannus :D

-> näköjään siis saan sitä mitä maalaiset ovat enemmistönä tilanneet. Minä en ole tällaisia vaaleissa kannattanut ;D
hienoa että tohdit viimeinkin tunnustaa olevasi sydämmeltään aito demari, kyllä minä sen oon koko ajan tiennyt 8) 8) 8) 8)
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

junttieinari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4698
  • Savo savolaisille!
Vs: Tieinfra kuntoon
http://www.trafi.fi/live-laskuri  ;sta tulosta. 13 v vanha v70, 20000km/v, 100% yleisiä teitä.

Kustannus nyt 1897,51 €, km-perusteinen maksu 3148,39 € ja kiinteä maksu 2374,37 €.

Halvimmillaan kustannukset nousevat 476,86 € = 25 % ja myöhemmän vaiheen km-perusteinen maksu 1250,88 € eli 66 %.

Ajatuksena onkin saada tuollaiset vanhat ruotsinlaivat pois liikenteestä.  :D

edit.

Laskuri tukossa, prkl.
"Jos fundamentalistien kanssa pystyisi keskustelemaan järkevästi, ei maailmassa olisi fundamentalisteja."
                                                       -Tuomas Holopainen-

Sivupersoona

  • Vieras
Vs: Tieinfra kuntoon
Minä en ole edes uskaltanut laskea miten paljon paskalait ja tämä autohommeli mahdollisesti tulevat maksamaan.

Lonkalta vedän, että yhteensä noista ämmistä on minulle sellainen 30 000€:n kustannus :D

-> näköjään siis saan sitä mitä maalaiset ovat enemmistönä tilanneet. Minä en ole tällaisia vaaleissa kannattanut ;D

Siinä taas maalainen uhriutuu, taas alkaa tämä maalaisten vollotus siitä, että kuinka tämä onkaan epäoikeudenmukaista maalaisille, joilla on pitkät välimatkat, helvetti, muuttakaa kaupunkiin tai pysykää kotona ja ostakaa kaupasta kerrallaan enemmän tavaraa, ettei siellä tarvi joka päivä käydä, vai pitäiskö MTK:n vaatia tähänkin jotain kriisitukea:PITKISTÄ VÄLIMATKOISTA AIHEUTUVAA KRIISITUKEA MAALAISILLE.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Tieinfra kuntoon
Tuon uuden tarkoitushan onkin saada uusattua autokantaa rankalla kädellä.

Tuleekohan sähköautoihin sitten vielä investointiavustus jos autovero poistuu kaikilta?

E: Jos nyt osasin laittaa oikein uuden Teslan lukemat tuohon, niin pakolliset kulut olis alle 300€/v.
Sähköauto ei tietenkään hyödy polttoaineveron alennuksesta ja Teslan omat asemat on kalliita ladata, mutta on se kuitenkin aika halpaa autoilua. Kallis auto vaan.

Viimeksi muokattu: 19.01.17 - klo:13:49 kirjoittanut JD6630

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Tieinfra kuntoon
Minä en ole edes uskaltanut laskea miten paljon paskalait ja tämä autohommeli mahdollisesti tulevat maksamaan.

Lonkalta vedän, että yhteensä noista ämmistä on minulle sellainen 30 000€:n kustannus :D

-> näköjään siis saan sitä mitä maalaiset ovat enemmistönä tilanneet. Minä en ole tällaisia vaaleissa kannattanut ;D
hienoa että tohdit viimeinkin tunnustaa olevasi sydämmeltään aito demari, kyllä minä sen oon koko ajan tiennyt 8) 8) 8) 8)

Ennemmin kyl demari kuin sellainen joka ei tiedä onko sosialisti vaiko kapitalisti  :D

Minä vastustan tässäkin vain sitä tulonsiirtoa. Niiltä jotka ovat jo maksaneet siirretään rahaa niille jotka tykkäävät ostaa jotain uutta. Hassuksi jutun tekee se, että ne jotka tälläkin palstalla ovat eniten persaukisuuttaan valitelleet ovat heti ostamassa uutta autoa säästääkseen tässä hommassa  ;D

Joillakin ne tulonsiirrot ovat tietty niin suuri osa elämää, että ilman ei enää osaa olla olemassa. Mulle nuo ovat aina olleet vain rasite ja maksu ;D Ja näin on jatkossakin ;D

Yrityselämähän pitää huolen omistaan. Jos autoilu kallistuu, niin kilometrikorvaukset nousevat. Ja aina niin, että siitä jää voitolle :)
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26120
  • vastustan
Vs: Tieinfra kuntoon
Minä en ole edes uskaltanut laskea miten paljon paskalait ja tämä autohommeli mahdollisesti tulevat maksamaan.

Lonkalta vedän, että yhteensä noista ämmistä on minulle sellainen 30 000€:n kustannus :D

-> näköjään siis saan sitä mitä maalaiset ovat enemmistönä tilanneet. Minä en ole tällaisia vaaleissa kannattanut ;D
hienoa että tohdit viimeinkin tunnustaa olevasi sydämmeltään aito demari, kyllä minä sen oon koko ajan tiennyt 8) 8) 8) 8)

Ennemmin kyl demari kuin sellainen joka ei tiedä onko sosialisti vaiko kapitalisti  :D

Minä vastustan tässäkin vain sitä tulonsiirtoa. Niiltä jotka ovat jo maksaneet siirretään rahaa niille jotka tykkäävät ostaa jotain uutta. Hassuksi jutun tekee se, että ne jotka tälläkin palstalla ovat eniten persaukisuuttaan valitelleet ovat heti ostamassa uutta autoa säästääkseen tässä hommassa  ;D

Joillakin ne tulonsiirrot ovat tietty niin suuri osa elämää, että ilman ei enää osaa olla olemassa. Mulle nuo ovat aina olleet vain rasite ja maksu ;D Ja näin on jatkossakin ;D

Yrityselämähän pitää huolen omistaan. Jos autoilu kallistuu, niin kilometrikorvaukset nousevat. Ja aina niin, että siitä jää voitolle :)
Yrityselämähän pitää huolen omistaan. Jos autoilu kallistuu, niin kilometrikorvaukset nousevat. Ja aina niin, että siitä jää voitolle :)

eiköhän ay-liikekkin jotain keksi, maatalouteen merkityt varmaan saanee jonkun huojennuksen, ainakin mtk.n jäsenien autot  :) ;) :D ;D
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: Tieinfra kuntoon
Käyköhän nyt työstä kieltäymisen syyksi, ettei ole vara liikkua.. Jos me eniten maksetaan niin toivottavasti rahatkin tulevat tänne teille.

Pärneri sanoi että 17% tulee(jos tulee)sille kusetusfirmalle. Hiekkatiet saa jokainen hoidella kuinka parhaaksi näkee. Maitoautolle laitetaan perävaunu perään, niin saa hiekoittaa tiet. 😜

Eemeli

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 22111
Vs: Tieinfra kuntoon
kepuloisilla kiima voittaa järjenkin. Täällä joku suitsuttaa pieniruokaisen auton oston kannattavuutta ja näinhän sitä meille ruokitaan. Tosin autokauppiaat aina mainostaneet ostavansa korkeasta autoverosta johtuen autot erikoishinnalla.

Ja kun tuo erikoishinta poistuu, voi se "verohyöty" sulaakkiin muutamaan tonniin siitä viiden tonnin hyödystä.

Ja polttoainekauppiaat voivat nyt lisätä hintaa jo vuosi kerääntyneellä "kustannuspaineella".

Ottajia on, eiköhän tässäkin ajeta taas raskaasti karille.
Päivän selvää ettei autoilun verorasitus tule laskemaan vaan pikemmin toisinpäin.

Viimeksi muokattu: 19.01.17 - klo:14:12 kirjoittanut Eemeli