Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Tieinfra kuntoon  (Luettu 10888 kertaa)

Jätkä

  • Vieras
Vs: Tieinfra kuntoon
Minä en ole edes uskaltanut laskea miten paljon paskalait ja tämä autohommeli mahdollisesti tulevat maksamaan.

Lonkalta vedän, että yhteensä noista ämmistä on minulle sellainen 30 000€:n kustannus :D

-> näköjään siis saan sitä mitä maalaiset ovat enemmistönä tilanneet. Minä en ole tällaisia vaaleissa kannattanut ;D
hienoa että tohdit viimeinkin tunnustaa olevasi sydämmeltään aito demari, kyllä minä sen oon koko ajan tiennyt 8) 8) 8) 8)

Outo väittämä väittää toista demariksi, jos vastustaa lisä verotusta. Demarithan ne on niitä veroja olleet tähänkin asti olleet lisäämässä. Ja tässäkin käyttömaksussa on lisänä alvi, että saadaan maksettua veroa verolle. Kaikein tasapuolisin vaihtoehto olisi että kyseistä maksua ei tulisi meille joitten autosta on maksettu autovero.

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: Tieinfra kuntoon
kepuloisilla kiima voittaa järjenkin. Täällä joku suitsuttaa pieniruokaisen auton oston kannattavuutta ja näinhän sitä meille ruokitaan. Tosin autokauppiaat aina mainostaneet ostavansa korkeasta autoverosta johtuen autot erikoishinnalla.

Ja kun tuo erikoishinta poistuu, voi se "verohyöty" sulaakkiin muutamaan tonniin siitä viiden tonnin hyödystä.


Hinta on yleensä se, minkä ostaja suostuu maksamaan. 😁😀

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Tieinfra kuntoon
Minä en ole edes uskaltanut laskea miten paljon paskalait ja tämä autohommeli mahdollisesti tulevat maksamaan.

Lonkalta vedän, että yhteensä noista ämmistä on minulle sellainen 30 000€:n kustannus :D

-> näköjään siis saan sitä mitä maalaiset ovat enemmistönä tilanneet. Minä en ole tällaisia vaaleissa kannattanut ;D
hienoa että tohdit viimeinkin tunnustaa olevasi sydämmeltään aito demari, kyllä minä sen oon koko ajan tiennyt 8) 8) 8) 8)

Outo väittämä väittää toista demariksi, jos vastustaa lisä verotusta. Demarithan ne on niitä veroja olleet tähänkin asti olleet lisäämässä. Ja tässäkin käyttömaksussa on lisänä alvi, että saadaan maksettua veroa verolle. Kaikein tasapuolisin vaihtoehto olisi että kyseistä maksua ei tulisi meille joitten autosta on maksettu autovero.

Talvivaara lisäsi niin paljon Suomen tuottamaa saastetta, että nyt se sama määrä täytyy saada autoista pois :D

-> kumma juttu.... siis se, että veronmaksaja toisaalle maksaa paskan tuotamisesta ja sitten toisaalle maksaa sen saman määrän vähentämisestä. Joku tässä välissä pääsee rikastumaan.

Mää ajattelin ottaa jonkun auton pois rekisteristä ja ajaa sillä sitten nuo "metsätaipaleet". 10 vuoteen ei ole yhtään poliisia näkynyt. Tuon sitten sen paremman auton pikitien laitaan odottamaan ja vaihdan siihen jos täytyy lähteä kauemmas. Ajaa sillä romulla ne syrjätiet (joita ei ole moneen vuoteen korjattu), ei ole väliä hajoaako se monttuun vai ei.
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Viljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Tieinfra kuntoon
Suomi niin harvaanasuttu maa, ettei näillä päästövouhotuksilla ole just mitään merkitystä. Paitsi joku isompi kaupunki.

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8446
Vs: Tieinfra kuntoon
Nyt vain joka iikka ostamaan rekkaveturi ja työkoneeksi ja kovaa ajoa pööllä.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Tieinfra kuntoon
Suomi niin harvaanasuttu maa, ettei näillä päästövouhotuksilla ole just mitään merkitystä. Paitsi joku isompi kaupunki.
Suomen on silti vähennettävä päästöjään 39% ja päästävä eroon raato autoilla ajavan kansan mielikuvasta.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 20014
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Tieinfra kuntoon
Käyköhän nyt työstä kieltäymisen syyksi, ettei ole vara liikkua.. Jos me eniten maksetaan niin toivottavasti rahatkin tulevat tänne teille.

Noo alkaa varmaan kimppakyyti kelvata asutuskeskusten työmatkaliikenteelle. Esimerkiksi Nesteen Sköldvik kuskaa bussilla työläisiä.
Ennen kelpasi kovinkin, autoilu lienee kuitenkin olennaisesti halventunut, reaalisesti, siksi bussit ovat vajaampia kuin ennen.

-SS-

82-90

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4962
  • vasikoita ottoo kualiin
Vs: Tieinfra kuntoon
ponaparten pittee nyt ostoo mopoaato.  :D :D :D :D

Viljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Tieinfra kuntoon
 Jos ja kun diesel autolla ajelee 5 litran tuntumaan satasen, niin näillä selkosilla ilma pysyy kohttuulisen puhtaana. Ja mitä tulee turvallisuuteen, niin liikenesääntöjen mukaan ajettaessa aika turvallista on.  Ihmetyttää, että miksi hyväkuntoisia autoja pitäs romuttaa, vain siksi, että tilastot näyttäis peremmilta.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12236
  • Virolaista kiitos!
Vs: Tieinfra kuntoon
Nykyiset kulut 722e, uudet kulut noin tonnin pintaan, ei merkitystä mitä tapahtuu. Nykyinen auto uutena ostettu, -vm98, 448000km mittarissa, jälleenmyyntiarvo ehkä 100e. Oikeastaan tämä voisi olla sopiva hetki vaihtaa auto, jos uudistus menee läpi.

timotej

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 977
Vs: Tieinfra kuntoon
Autoveron osuutta ei ole laskurissa uudessa mallissa mukana. Tarkottaako tämä sitä, että valtio palauttaa vanhojen autojen jo maksetut autoverot auton omistajille? No tuskimpa vain, eli laskuri on harhaanjohtava. Kun laittaa auton arvoksi 0€, näkyy todelliset euromäärät viivan alla.
...vai olenko ihan hakoteillä?
Olet aivan oikeassa. Jotta laskelma antaisi oikean kuvan olemassaolevasta autosta, niin jäljellä oleva poistamaton autovero pitäisi palauttaa. Siihen en todellakaan usko, vaan pistän nykyisen autoni arvoksi nolla euroa. Nyt laskelma näyttää enemmän totuutta. 11 vuotta vanhan Zafirani kulut näyttävät nousevan viitisen sataa tällä Bernerin mallilla. Vaihtoonhan se on pantava, jos Bernerin malli toteutuu. Mihin en kyllä tällä istumalla usko.

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: Tieinfra kuntoon
Nykyiset kulut 722e, uudet kulut noin tonnin pintaan, ei merkitystä mitä tapahtuu. Nykyinen auto uutena ostettu, -vm98, 448000km mittarissa, jälleenmyyntiarvo ehkä 100e. Oikeastaan tämä voisi olla sopiva hetki vaihtaa auto, jos uudistus menee läpi.

Ehkä kuitenkin äänestetään taas välillä. 😁😀

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 20014
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Tieinfra kuntoon
Joo olisihan siinä mahdollisuus ensimmäisen kerran premium-luokkaan , eli uutena ostettuun autoon ryhtyä. Esimerkiksi

Dacia Sandero, Renault Twingo, Seat Mii, Peugeot 108, Kia Picanto, Skoda Citigo, Fiat Panda, Mitsubishi Space Star, Nissan Micra.

Sitten jos oikei ökyillä meinaisi, voisi vaikka Citroën C3 harkita.

Tai jotain.

-SS-

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Tieinfra kuntoon
Mahdollinen autoveron poisto helpottaisi kuitenkin aika paljon vanhojen urheiluautojenkin tuontia.
Laitoin tuohon laskuriin Gallardon tiedot ja vuosikulut jäivät alle 3 tonniin, aika pieni raha verrattuna 50 tonnin veroihin.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26186
  • vastustan
Vs: Tieinfra kuntoon
Minä en ole edes uskaltanut laskea miten paljon paskalait ja tämä autohommeli mahdollisesti tulevat maksamaan.

Lonkalta vedän, että yhteensä noista ämmistä on minulle sellainen 30 000€:n kustannus :D

-> näköjään siis saan sitä mitä maalaiset ovat enemmistönä tilanneet. Minä en ole tällaisia vaaleissa kannattanut ;D
hienoa että tohdit viimeinkin tunnustaa olevasi sydämmeltään aito demari, kyllä minä sen oon koko ajan tiennyt 8) 8) 8) 8)

Outo väittämä väittää toista demariksi, jos vastustaa lisä verotusta. Demarithan ne on niitä veroja olleet tähänkin asti olleet lisäämässä. Ja tässäkin käyttömaksussa on lisänä alvi, että saadaan maksettua veroa verolle. Kaikein tasapuolisin vaihtoehto olisi että kyseistä maksua ei tulisi meille joitten autosta on maksettu autovero.

Talvivaara lisäsi niin paljon Suomen tuottamaa saastetta, että nyt se sama määrä täytyy saada autoista pois :D

-> kumma juttu.... siis se, että veronmaksaja toisaalle maksaa paskan tuotamisesta ja sitten toisaalle maksaa sen saman määrän vähentämisestä. Joku tässä välissä pääsee rikastumaan.

Mää ajattelin ottaa jonkun auton pois rekisteristä ja ajaa sillä sitten nuo "metsätaipaleet". 10 vuoteen ei ole yhtään poliisia näkynyt. Tuon sitten sen paremman auton pikitien laitaan odottamaan ja vaihdan siihen jos täytyy lähteä kauemmas. Ajaa sillä romulla ne syrjätiet (joita ei ole moneen vuoteen korjattu), ei ole väliä hajoaako se monttuun vai ei.
niin, kyllähän seon perin totta että rehellisellä duunarilla joka verokortilla käy töissä ei juurikaan nuo valtion toimet ohjaa auton vaihtoa vaan auton kunto ja käytettävissä olevat rahat, autoilla ajetaan niinkauan kuin liikkuu tai kohtuuhintaan saadaan leima.

järkevintä politiikkaa olisi joku autotalousvähennys kotitalousvähennyksen tapaan, siinä rehellisen yrityksen tekemät autoremontit saisi huomioida ansiotulojen verotuksessa tiettyyn rajaan asti, poislukien viritykset ja renkaat

ehkä jonkinlainen korjaanmosetelikin voisi tulla kyseeseen :-\ :-\ :-\ :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...