Robotti on hyvä jos se toimii, mutta ongelman, oli se sitten lypsyssä tapahtuvan virheen ilmoitus taikka isompi vika, siitä tulee ilmoitus kännykkään ja tämä tarkoiottaa sitä että sitten on jatkuvasti oltava puhelin mukana ja vielä sellaisella ihmisellä joka pääsee mahdollisen virheen kuittaamaan tai soittamaan huoltomiestä paikalle, mutta asemalla on taas se että 4 tuntia päivässä kun on lypsänyt niin se on sitte siinä eikä kukaan soittele navetasta yöllä, robotti kun hälyttää apua kellon ympäri. Molemmissa hyvät ja huonot puolet. Robottia ei noin vain vaihdeta kun se on hankittu, tietysti mahdollista sekin, mutta työntekijän voi aina palkata uuden ja jos hyvän sattuu saamaan niin on se korvaamaton, ja työntekijä tekee muutakin kuin lypsää, ajaa rehut, hoitaa kiimantarkkailut jne... Ja robottimerkissä kannattaa olla tosi tarkkana ja perehtyä niihin kunnolla, eikä vain kuunnella myyntimiehiä, ne kyllä osaa puhua.
Kaiken kaikkiaan asia on kuitenkin paljon tila ja ihmiskohtainen asia, joillekkin vain sopii robotti paremmin ja toisille taas asema+työntekijä.
Mutta robo toimiessaan vallan mainio vempele
Tsemppiä kaikille robottia hankkiville, kyllä mekin varmasti jossakin vaiheessa liitymme joukkoon.