Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Parsinavetasta robottilypsyyn  (Luettu 19045 kertaa)

JIIWEE

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Parsinavetasta robottilypsyyn
Mistä höyrydesinfioinnin vemssiin saa? Mun käsittääkseni ei ollu vielä viimeks varustelistalla ku oli myyntitykkien kans puhetta.

Varmaan agrimarketista 8) Aikas ihmeellistä jos ei sitä vieläkään saatu markkinoille kun 2007 sen jo piti tulla markkinoille. No luvattiin Lavallilta 8 v sit neljänneskohtainen solulukumittari lypsyasemalle ...

apemies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1699
Vs: Parsinavetasta robottilypsyyn
Mistä höyrydesinfioinnin vemssiin saa? Mun käsittääkseni ei ollu vielä viimeks varustelistalla ku oli myyntitykkien kans puhetta.

Varmaan agrimarketista 8) Aikas ihmeellistä jos ei sitä vieläkään saatu markkinoille kun 2007 sen jo piti tulla markkinoille. No luvattiin Lavallilta 8 v sit neljänneskohtainen solulukumittari lypsyasemalle ...

***Täytyy kyllä nostaa hattua sulle Jiiwee. Omaat mahtavan pelisilmän. Tinkimisvarasi on huippuluokkaa kun aikanaan kyselet tarjouksia roboteista. Sun kanssa olisi mukava pelata pokeria  ;D

MrMäkirinne

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 216
Vs: Parsinavetasta robottilypsyyn
Mistä höyrydesinfioinnin vemssiin saa? Mun käsittääkseni ei ollu vielä viimeks varustelistalla ku oli myyntitykkien kans puhetta.

On niitä jo muutama käytössä.

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Parsinavetasta robottilypsyyn
Mistä höyrydesinfioinnin vemssiin saa? Mun käsittääkseni ei ollu vielä viimeks varustelistalla ku oli myyntitykkien kans puhetta.

Varmaan agrimarketista 8) Aikas ihmeellistä jos ei sitä vieläkään saatu markkinoille kun 2007 sen jo piti tulla markkinoille. No luvattiin Lavallilta 8 v sit neljänneskohtainen solulukumittari lypsyasemalle ...

Perustuisiko nuo solumittarit ihan siis sähkönjohtokykyyn kuten näissä kokonaismaidon mittareissa? Meillä ainakin on niissä sellaiset random-generaattorit siellä sisällä, ehkä yhdellä kymmenestä näyttää edes suuntaa mikä on solutilanne, vaikka kalibroidaan vähän väliä.. Eihän ne tietty anna kun osviittaa, mutta saman lehmän tulokset viereisillä paikoilla on lukujen ääripäitä, niin melkoisia hiekkalaatikkovehkeitä ovat.
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

MrMäkirinne

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 216
Vs: Parsinavetasta robottilypsyyn
Mistä höyrydesinfioinnin vemssiin saa? Mun käsittääkseni ei ollu vielä viimeks varustelistalla ku oli myyntitykkien kans puhetta.

Varmaan agrimarketista 8) Aikas ihmeellistä jos ei sitä vieläkään saatu markkinoille kun 2007 sen jo piti tulla markkinoille. No luvattiin Lavallilta 8 v sit neljänneskohtainen solulukumittari lypsyasemalle ...

Perustuisiko nuo solumittarit ihan siis sähkönjohtokykyyn kuten näissä kokonaismaidon mittareissa? Meillä ainakin on niissä sellaiset random-generaattorit siellä sisällä, ehkä yhdellä kymmenestä näyttää edes suuntaa mikä on solutilanne, vaikka kalibroidaan vähän väliä.. Eihän ne tietty anna kun osviittaa, mutta saman lehmän tulokset viereisillä paikoilla on lukujen ääripäitä, niin melkoisia hiekkalaatikkovehkeitä ovat.

Noista lypsyaseman solumittareista en tiedä, mutta vemssissä on oikea solumittari joka ilmoittaa solumäärät todellisina lukuina, eikä mitään saappanähdä, ehkäpä,luultavasti, soluryhmiin.

lappalainen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 542
Vs: Parsinavetasta robottilypsyyn
Mistä höyrydesinfioinnin vemssiin saa? Mun käsittääkseni ei ollu vielä viimeks varustelistalla ku oli myyntitykkien kans puhetta.

Varmaan agrimarketista 8) Aikas ihmeellistä jos ei sitä vieläkään saatu markkinoille kun 2007 sen jo piti tulla markkinoille. No luvattiin Lavallilta 8 v sit neljänneskohtainen solulukumittari lypsyasemalle ...

miksi lely on jo myynyt vuosia höyrydesinfiontia vaikka se kuulemma nyt alkas pelittään
dynä vt se nykyaikasin portaaton

JIIWEE

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Parsinavetasta robottilypsyyn
Mistä höyrydesinfioinnin vemssiin saa? Mun käsittääkseni ei ollu vielä viimeks varustelistalla ku oli myyntitykkien kans puhetta.

Varmaan agrimarketista 8) Aikas ihmeellistä jos ei sitä vieläkään saatu markkinoille kun 2007 sen jo piti tulla markkinoille. No luvattiin Lavallilta 8 v sit neljänneskohtainen solulukumittari lypsyasemalle ...

miksi lely on jo myynyt vuosia höyrydesinfiontia vaikka se kuulemma nyt alkas pelittään
Näinhän yleensä toimitaan maataloudessa. Tuote markkinoille ennekuin se valmis.  Ongelmat  poistuivat kun laitettiin Lelyn alkuperäinen vedensuodatin  jonkun suomiversion sijaan.

 Korjaus edelliseen viestiini. Jo vuonna  2006 kevätalvella lavllilta luvattiin höyrydesinfionti.  Onnistuukohan edes  näillä nykysillä vedinkumeilla?

JIIWEE

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Parsinavetasta robottilypsyyn
Mistä höyrydesinfioinnin vemssiin saa? Mun käsittääkseni ei ollu vielä viimeks varustelistalla ku oli myyntitykkien kans puhetta.

Varmaan agrimarketista 8) Aikas ihmeellistä jos ei sitä vieläkään saatu markkinoille kun 2007 sen jo piti tulla markkinoille. No luvattiin Lavallilta 8 v sit neljänneskohtainen solulukumittari lypsyasemalle ...

***Täytyy kyllä nostaa hattua sulle Jiiwee. Omaat mahtavan pelisilmän. Tinkimisvarasi on huippuluokkaa kun aikanaan kyselet tarjouksia roboteista. Sun kanssa olisi mukava pelata pokeria  ;D


 Taas kerran Apemiehen kanssa täysin  samma mieltä kun kertoo asiat suoraan myös myyjät sitä arvostavat.


   Tuo sä  kortit ja tupakit niin mä tuon tullessani hyvää seuraa ja janojuomat 8)

apemies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1699
Vs: Parsinavetasta robottilypsyyn
Mistä höyrydesinfioinnin vemssiin saa? Mun käsittääkseni ei ollu vielä viimeks varustelistalla ku oli myyntitykkien kans puhetta.

Varmaan agrimarketista 8) Aikas ihmeellistä jos ei sitä vieläkään saatu markkinoille kun 2007 sen jo piti tulla markkinoille. No luvattiin Lavallilta 8 v sit neljänneskohtainen solulukumittari lypsyasemalle ...

***Täytyy kyllä nostaa hattua sulle Jiiwee. Omaat mahtavan pelisilmän. Tinkimisvarasi on huippuluokkaa kun aikanaan kyselet tarjouksia roboteista. Sun kanssa olisi mukava pelata pokeria  ;D


 Taas kerran Apemiehen kanssa täysin  samma mieltä kun kertoo asiat suoraan myös myyjät sitä arvostavat.


   Tuo sä  kortit ja tupakit niin mä tuon tullessani hyvää seuraa ja janojuomat 8)



***Jos mä olisin lelyn myyjä, niin lisäisin tarjoukseen sellaiset 20 th e hyvän miehen lisää. Lavalin ja pp:n myyjänä perisin korvauksen sulle tehdystä tarjouksesta  ;D Ei kannattaisi paljastaa kaikki kortteja pelin alkuvaiheessa.

JIIWEE

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Parsinavetasta robottilypsyyn
Mistä höyrydesinfioinnin vemssiin saa? Mun käsittääkseni ei ollu vielä viimeks varustelistalla ku oli myyntitykkien kans puhetta.

Varmaan agrimarketista 8) Aikas ihmeellistä jos ei sitä vieläkään saatu markkinoille kun 2007 sen jo piti tulla markkinoille. No luvattiin Lavallilta 8 v sit neljänneskohtainen solulukumittari lypsyasemalle ...

***Täytyy kyllä nostaa hattua sulle Jiiwee. Omaat mahtavan pelisilmän. Tinkimisvarasi on huippuluokkaa kun aikanaan kyselet tarjouksia roboteista. Sun kanssa olisi mukava pelata pokeria  ;D


 Taas kerran Apemiehen kanssa täysin  samma mieltä kun kertoo asiat suoraan myös myyjät sitä arvostavat.


   Tuo sä  kortit ja tupakit niin mä tuon tullessani hyvää seuraa ja janojuomat 8)



***Jos mä olisin lelyn myyjä, niin lisäisin tarjoukseen sellaiset 20 th e hyvän miehen lisää. Lavalin ja pp:n myyjänä perisin korvauksen sulle tehdystä tarjouksesta  ;D Ei kannattaisi paljastaa kaikki kortteja pelin alkuvaiheessa.



 Heikkenisikö sinulla esim huoltopalvelu jos kertoisit täällä avoimesti robotin ynnä muiden laitteiden mahdollisista ongelmista?  Tämä ajattelutapa selittää pitkälti mitenkä joidenkin isäntien ja emäntien koneissa ei ikinä ole mitään vikaa...

apemies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1699
Vs: Parsinavetasta robottilypsyyn
Heikkenisikö sinulla esim huoltopalvelu jos kertoisit täällä avoimesti robotin ynnä muiden laitteiden mahdollisista ongelmista?  Tämä ajattelutapa selittää pitkälti mitenkä joidenkin isäntien ja emäntien koneissa ei ikinä ole mitään vikaa...

***Nythän sä vasta vitsin murjaisit. Ei mun nettikirjoittelulla ole mitään ketun häntää kainalossa.

Näissä keskusteluissa käydään läpi erilaisten koneiden omaisuuksia. Pyrin kertomaan omat kokemukseni laitteista, mutta en näe tarpeelliseksi kailottaa koko maailmalle kuluvien osien hajoamisista. Esim. täyttöpöydän laakeririkkoon voi olla yhtä hyvin syyllinen heikko suunnittelu tai allekirjoittaneen unohtunut rasvaus.

Olen käsittääkseni monesti maininnut, että tekniikka on mahtava apuväline kun se pelaa, mutta tekniikka myös kuluu. Sitä kautta tulee häiriöitä, eivätkä ne koskaan tule "sopivaan" aikaan. Jokaisen on vain itse puntaroita kumpi painaa enempi vaakakupissa, päivittäinen hyöty vai toiminnan häiriöttömyys.

Viimeksi muokattu: 03.02.09 - klo:08:44 kirjoittanut apemies

Regent

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 284

henriksson

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 202
Vs: Parsinavetasta robottilypsyyn
 On jännä juttu tää automaattilypsyn teknisten ongelmien pelko. Lypsyasemaan uskotaan siksi, että se määrittää vuorokaudessa kaksi tai kolme hektistä ja sitovaa ajanjaksoa ja ilman teknisiä huolia. Robolypsyä tarkastellaan teknisenä suoritteena, josta halutaan tietää aina millaiset viat seuraavat modernin lypsyjärjestelmän valinnutta maitomiestä.

 Lypsyjärjestelmän valinta on, uskokaa tai älkää, filosofinen kysymys. Automaattilypsy edustaa kaikkein uusinta teknologiaa lehmän ja ihmisen välisessä suhteessa. Lehmä on ihmisen palvelija kaikkina vuorokauden aikoina kun taas lypsyasemalla ihminen alistuu lehmän kumppaniksi.

 Robottilypsyn valinneet tietävät,että teknisiä ongelmia tulee silloin tällöin, mutta ne on otettava vastaan osana modernisaatioprojektia. Uuden tekniikan kanssa on opittava elämään. Vastavuoroisesti robotti antaa vapauden määrittää omat työrutiinit työpäiviin siten kuin parhaiten elämäntilanteeseen, terveyteen, harrastuksiin jne. sopeutuvat.

 Muutaman vuoden ajan on robotit hoitaneet lypsyrutiineja. En ikävöi kalanruotoa, vaikka kyseinen lypsyjärjestelmä ei yöllä soittanut katsomaan. Kädet ja selkä ovat aivan eri reilassa nyt kuin asema-aikaan.

 Niin, robottien yöhälyt ovat aika harvinaisia, vallankin jos tekee huollot säännöllisesti  ja pitä paikat puhtaana. Lypsyaseman pesuun käytetty aika riittää robottien puhditukseen.
Jatketaan keskustelua.

 

vempula

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 15
Vs: Parsinavetasta robottilypsyyn
Totta :P
Ja on se asemakin huollettava ja tulee senki kanssa ongelmia välilä. Kyllä minä olen muutaman viikon tehnyt piirustuksia. Tulevaisuus näyttää kannustavalta, on jotain mitä odottaa.... Tuskin tulee ruotoa ikävä kun siitä eroon pääsee.  ;D

henriksson

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 202
Vs: Parsinavetasta robottilypsyyn
Totta :P
Ja on se asemakin huollettava ja tulee senki kanssa ongelmia välilä. Kyllä minä olen muutaman viikon tehnyt piirustuksia. Tulevaisuus näyttää kannustavalta, on jotain mitä odottaa.... Tuskin tulee ruotoa ikävä kun siitä eroon pääsee.  ;D
Jos robottilypsy olisi ollut käytössä, kun ensimmäistä pihattoa rakensimme, ei koskaan olisi menty asemalypsyyn. Niitä vuosia, kun asemalla lehmiä lypsettiin en kaipaa takaisin, mutta robottiaika on ollut mielenkiistoista. Vapauden lisäksi jää lehmien tarkkailuun paljon paremmin aikaa.