Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe EI "minun maatilani"  (Luettu 32378 kertaa)

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5501
Vs: EI "minun maatilani"
Mielestäni olisi ihan suotavaa että kaikki robottitilat vapautetaan tuollaisten paskaohjelmien käytöstä.

Ainakin Delpro on vähintään ihan vitusti laajempi ja parempi paikka kirjata ja ylläpitää tietoja eläinkohtaisesti.

Härö

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 727
Vs: EI "minun maatilani"
Mutta kun viljelijöiden on elätettävä nämä monopolin kaltaisessa asemassa olevat organisaatiot, hieman se toki maksaa ja joka vuosi enemmän. Saadulla palvelulla tai hyödyllä ei niin väliä olekaan.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9599
Vs: EI "minun maatilani"
Vajaa 300€ alveineen ohjelmasta vuodessa mikä on lähes "pakollinen".

106,69 perusmoduuli. Mutta nyt täytyy sanoa, että vanhaan ammuun verrattuna tuo on loppujen lopuksi ihan paska. Käytännössä vain rekisteri ilmoitukset ja a-netti linkki. Niinkin yksinkertainen asia kuin eläimet ikäryhmittäin ... en mä ainakan sellaista löytänyt , enkä seminologin saapumisaikaa ( kännykkä hukas silloin  :) )

Härö

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 727
Vs: EI "minun maatilani"
Vajaa 300€ alveineen ohjelmasta vuodessa mikä on lähes "pakollinen".

106,69 perusmoduuli. Mutta nyt täytyy sanoa, että vanhaan ammuun verrattuna tuo on loppujen lopuksi ihan paska. Käytännössä vain rekisteri ilmoitukset ja a-netti linkki. Niinkin yksinkertainen asia kuin eläimet ikäryhmittäin ... en mä ainakan sellaista löytänyt , enkä seminologin saapumisaikaa ( kännykkä hukas silloin  :) )

Saadakseen saman tason Ammun kanssa, pitää ostaa lisää moduuleja. Ja sehän sitten maksaa lisää, näin meitä kusetetaan. Vähän kuin traktoriin pitäisi ostaa erikseen ohjaus.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9599
Vs: EI "minun maatilani"
Vajaa 300€ alveineen ohjelmasta vuodessa mikä on lähes "pakollinen".

106,69 perusmoduuli. Mutta nyt täytyy sanoa, että vanhaan ammuun verrattuna tuo on loppujen lopuksi ihan paska. Käytännössä vain rekisteri ilmoitukset ja a-netti linkki. Niinkin yksinkertainen asia kuin eläimet ikäryhmittäin ... en mä ainakan sellaista löytänyt , enkä seminologin saapumisaikaa ( kännykkä hukas silloin  :) )

Saadakseen saman tason Ammun kanssa, pitää ostaa lisää moduuleja. Ja sehän sitten maksaa lisää, näin meitä kusetetaan. Vähän kuin traktoriin pitäisi ostaa erikseen ohjaus.

Näin mäkin ajattelin. Tosin mä pärjään näinkin, mutta kyllähän se vähän jurppii, kun "entinen traktori oli ohjattavissa ja uusi ei enää olekkaan"

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: EI "minun maatilani"
Vajaa 300€ alveineen ohjelmasta vuodessa mikä on lähes "pakollinen".

106,69 perusmoduuli. Mutta nyt täytyy sanoa, että vanhaan ammuun verrattuna tuo on loppujen lopuksi ihan paska. Käytännössä vain rekisteri ilmoitukset ja a-netti linkki. Niinkin yksinkertainen asia kuin eläimet ikäryhmittäin ... en mä ainakan sellaista löytänyt , enkä seminologin saapumisaikaa ( kännykkä hukas silloin  :) )

Saadakseen saman tason Ammun kanssa, pitää ostaa lisää moduuleja. Ja sehän sitten maksaa lisää, näin meitä kusetetaan. Vähän kuin traktoriin pitäisi ostaa erikseen ohjaus.

Näin mäkin ajattelin. Tosin mä pärjään näinkin, mutta kyllähän se vähän jurppii, kun "entinen traktori oli ohjattavissa ja uusi ei enää olekkaan"

Siinä on vain se ero että traktoriin saa maksua vastaan jo automaatti ohjauksen.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19866
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: EI "minun maatilani"
Eihän tuo ohjauksen puuttuminen mitään, mutta MTechissä se ohjaus toimitetaan moottorin venttiilikopan kannen sisälle integroituna..on jotenkin hyvä idea heidän mielestään. Ja ainakin erilainen ratkaisu kuin muilla. Tylsähän semmoinen ohjauspyörä siinä kuskin edessä olisi. Kaikilla muillakin on sellainen.

-SS-

Tuumaaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 922
Vs: EI "minun maatilani"
pienen soittelun jälkeen jäi pelkkä perusmoduuli käyttöön.
muokattavat raportit ja tilasiemennys jäivät pois.

Viimeksi muokattu: 17.02.17 - klo:13:02 kirjoittanut Tuumaaja

Mullikki

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 40
Vs: EI "minun maatilani"
Ite irtisanoin koko homman.semmarin tilaan puhelimella ja
rekisteröinti asiat soitan puhelimella.Tällätavoin osallistun ite
kustannusten hallintaan.homma hoituu puhelimella nopeemmin kuin
taistelemalla rosvo-ohjelmien kanssa

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9599
Vs: EI "minun maatilani"
Ite irtisanoin koko homman.semmarin tilaan puhelimella ja
rekisteröinti asiat soitan puhelimella.Tällätavoin osallistun ite
kustannusten hallintaan.homma hoituu puhelimella nopeemmin kuin
taistelemalla rosvo-ohjelmien kanssa

Paljonko tuon seksilinjan puhelinmaksut ovatkaan. Tuskin nekään ilmaisia ja onko edes hyvä jonotusmusiikki ?  Kyllä mm on ihan näppärä ja nopea rekisteri ilmoituksissa, mutta muutapa siinä ei sitten olekkaan.

Mullikki

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 40
Vs: EI "minun maatilani"
Ite irtisanoin koko homman.semmarin tilaan puhelimella ja
rekisteröinti asiat soitan puhelimella.Tällätavoin osallistun ite
kustannusten hallintaan.homma hoituu puhelimella nopeemmin kuin
taistelemalla rosvo-ohjelmien kanssa

Paljonko tuon seksilinjan puhelinmaksut ovatkaan. Tuskin nekään ilmaisia ja onko edes hyvä jonotusmusiikki ?  Kyllä mm on ihan näppärä ja nopea rekisteri ilmoituksissa, mutta muutapa siinä ei sitten olekkaan.

Normaalipuhelin maksu.Suosittelen.Rekisteriasioita ku soittelee nii harvoin joutuu jonottaan

timotej

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 977
Vs: EI "minun maatilani"
Kyllä varmaan moni maksaa aivan turhasta tälle firmalle. Karjantarkkailun tiedot voi lähettää pelkällä tarkkailumaksulla pro agrian verkkopalvelun kautta. Ja kuka noita minun maatilan raportteja oikeasti tarvitsee? Eivät ainakaan ne, joilla on jokin lypsyyn tai ruokintaan liittyvä tuotannonhallinta ohjelma käytössä. Eläinrekisteriin ainakaan minun tuotannnonhallintaohjelmalla (dairy plan) ei taida päästä, joten perusmoduulia joutuu maksamaan, jos sen haluaa hoitaa sähköisesti. Toivottavasti joku korjaa, jos olen väärässä.
Katselinkin tuossa rekisterisääntöjä ja huomasin, että olisi olemassa joku Nettifarmi-niminen ohjelma, jolla rekisteriä voisi hoitaa. Googlella löytyi tämä: http://www.nettifarmi.fi
Onko kenelläkään kokemusta tästä nettifarmista?

Viimeksi muokattu: 21.02.17 - klo:11:34 kirjoittanut timotej

GTS

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 391
Vs: EI "minun maatilani"
Aika mojova vajaan 400e lasku. Ammu ei tainnut nuon kallis olla? Onko tuo hinta tuolle puolivalmiille ohjelmistolle että onko täydellisen toimivan ohjelmiston hinta sitten vajaa 800 euroa?  >:(  :D

Entä jos nuota moduuleita tiputtelee pois niin downgreidaako ne Ammua samaan tahtiin alas päin vaikka hinta on eri luokkaa kuin Ammulla oli?

Huvittavaa että Ammulinkillä on oma MM-hintansa vaikka se toimii vain Ammussa.  :D


Kilpailua tarvittaisiin kyllä tällekin saralle.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64950
Vs: EI "minun maatilani"
ja kun ei kuulu tarkkailuun niin maksaa kuiteskin ihan tyhjästä... tule apuun ,,,, veeti!!!

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: EI "minun maatilani"
Nettifarmia tuli vilkaistua ja kirjauduinkin. Yksinkertaisen näköinen ja kokeilenpa käyttää vähän aikaa niin selviää sitten.