Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe EI "minun maatilani"  (Luettu 32376 kertaa)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64945
Vs: EI "minun maatilani"
juuripa nuin!    luen aikas paljon ammattilehtiä ja löytyypä noita kirjojakin jokunen...   ja kuuntelen sujuvasti osaavia...   mutta onko todella että tuo netti ja tietotekniikka on se itsetarkoitus?    monessa paikassa olen huomannu että käsin tekemällä olisi asia monasti tehty ja valmis mutta kun se pitää tehdä sähköisesti niin eipä olekaan... epäselvyydet on hiton hankalia korjata ja  jotkin ei edes onnaa ite!
                             ja sitten on nuo tietotekniset asiat joista kuulee jatkuvasti;  ei saa laittaa sitä ja ei saa tehdä tätä   ja kukaan ei ota kantaa  onko esim. juutuupin videon alalaitassa olevat ajuripäivityskehoitukset oikean asian puolesta vai onko net samaa katekoriaa kuin nigeria kirjeet...                          btw, kuin hommat joku osas vielä 20 vuotta sitten???   

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9599
Vs: EI "minun maatilani"
Just ilmoitin 9 kpl eläinten siirtoja. Tosi helppo ja nopea homma , kun  teki "ryhmä siirtona" ei tarvinnut kuin "lisää eläin". Meinasin totuuden mukaisesti tai siis ensin muistelin, että yksitellen siirreltiin mutta kun aloin sitä helkutin kelloa vierittelemään muistinkin että nehän siirtyikin porukalla samalla kellonajalla. Joskus kannattaa muistella joitain asioita parikertaa, aikaahan ei ole kuin reilu vuorokausi :)

Ainakin tämä pelkkä rekisteri ilmoittelu osa on ihan Ok, jopa hyvä.  Jos tätä kritisoi saa kritisoida ihan kaikkea ! Tai kritisoin mäkin  sitä päivän ja kellonajan valintaa. Päiväkään ei haittaa jos ilmoittaa muutaman päivän sisällä, mutta kellon minuutit pyöri niin hitaasti, että vaikka soveltais, niin ei siitä mielenkiinto.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9599
Vs: EI "minun maatilani"
juuripa nuin!    luen aikas paljon ammattilehtiä ja löytyypä noita kirjojakin jokunen...   ja kuuntelen sujuvasti osaavia...   mutta onko todella että tuo netti ja tietotekniikka on se itsetarkoitus?    monessa paikassa olen huomannu että käsin tekemällä olisi asia monasti tehty ja valmis mutta kun se pitää tehdä sähköisesti niin eipä olekaan... epäselvyydet on hiton hankalia korjata ja  jotkin ei edes onnaa ite!
                             ja sitten on nuo tietotekniset asiat joista kuulee jatkuvasti;  ei saa laittaa sitä ja ei saa tehdä tätä   ja kukaan ei ota kantaa  onko esim. juutuupin videon alalaitassa olevat ajuripäivityskehoitukset oikean asian puolesta vai onko net samaa katekoriaa kuin nigeria kirjeet...                          btw, kuin hommat joku osas vielä 20 vuotta sitten???

Oon täs reilun 20v aikana ilmoitellut elukka rekisteriin tietoja paperilla, näppäilemällä puhelimella, soittamalla, ammulla ja tällä MM:llä. Jos homma on peruskauraa varmaan MM nopein ja helpoin. Ongelmat vois olla parasta soittaa, jos niitä olis . Paras tietokone sovellus muutos sitten ... sähköisen tukihaun jälkeen !

Muokkaan vielä ... Itte siirryin käyttämään tätä joskus syys kesällä tai jotain. Entiseen läppäriin kaatui kahvit ja siitä tuli entinen . 300 euron läppäri pöydälle ja ammua netistä etsimään ... perhana sitä ei enää löytynytkään. Tyrkytti tätä MM:ä ... tilasin sitten salasanat ym  kunnes muistin mikä se joskus oli ollut , joten pääsin kokeilemaan heti ennen salasanan tuloa "paperi postilaatikkoon".  Ei oo tullut ammua ikävä. Katsoin jopa opetus videon tuosta A-nettilinkistä ja sen jälkeen olen käyttänyt sitä. Todella hyvä ja helppo !

Viimeksi muokattu: 08.01.17 - klo:18:46 kirjoittanut lypsyukko

{o|o}

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 801
Vs: EI "minun maatilani"
Kauanko traktoreita on ollut? Onko tehty yhtään sellaista, jota ei tarvitse opetella käyttämään, huoltaa eikä korjata?  Silti ne, jotka haluavat pysyä pysyä tilastoissa sarakkeessa "Jatkavat toimintaa" tekevät niillä kaikki peltotyöt.

MM ei varmasti ole valmis ohjelma, mutta siksi siinä on etusivulla palaute-laatikko.  Tietotekniikka on jo nyt arkipäivää tiedonvälityksessä.  Jos niskat ei siihen taivu, niin se on kyllä voi voi ja tila siirtyy tilastoissa johonkin muuhun sarakkeeseen.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9599
Vs: EI "minun maatilani"



"päivämäärän ja kellonajan määrittelee laite tai selain. Esim. Iphonessa näyttäisi sekä safari että Mozilla toimivan tuolla vierityssysteemillä. Siihen ei voi ohjelmantarjoaja vaikuttaa. Jos käytössä on joku toinen puhelin, toista selainta kannattaa kokeilla, josko toimisi toisella tavalla. Tietokoneella Edge-selain käyttää tuota vieritystä, mutta Chrome, Mozilla ja IE avaa kalenterin, josta voi valita päivän. Tietokoneella päivämäärä kenttää voi myös kirjoittaa päivämäärän vaikka kalenteri avautuukin kentän alapuolelle."

Viimeksi muokattu: 09.01.17 - klo:13:17 kirjoittanut lypsyukko

GTS

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 391
Vs: EI "minun maatilani"
Tuossa kanssa piti ottaa minun maatilani käyttöön kun Ammun käyttö loppui vuoden vaihteeseen. Ainakin vasikan syntymän ilmoitus oli kyllä paljon hankalampi kuin Ammussa. Ilmeisesti on kannattanutkin pysyä erossa tuosta tähän asti, mitä nyt kommentteja lukenut. Noh, tästäkin paskasta vain on tyydyttävä maksamaan kova hinta.  >:(


Kuin niin loppui? Ainakin tämän vuoden saa vielä käyttää. =)

Ohjelmistossa pitäisi olla selkeästi kaksi eri puolta; se jossa ilmoitetaan tiedot nopeasti ja se puoli jonne voi mennä käyttämään sen ajan jonka muuten viettäisi jouten. Jos haluaa minun maatilassa katsoa nopeasti viimeksi tehdyt ilmoitukset koosteena; ei onnistu. Sen sijaan jos ammussa haluaa katsoa esim. syntymä- ja poistopäivät nopeasti, riittää kaksi klikkausta joilla eläimet saa järjestykseen joko nousevaan tai laskevaan järjestykseen. Miksi ohjelmamuutos on pakko runnoa läpi niillekin jotka eivät sitä halua?? Edelleenkin kun kaikesta sanktiovastuu on tuottajalla, ei ohjelmistosuunnittelijoilla.

En tiedä sitten pitääkö ens vuonna käydä kerran viikos Tikkurilas viemäs paperilla ilmoitukset jos ei ole valmis tuolla ohjelmistolla ilmoittamaan? Westfalian DP:stä saatavia maitotietoja ei ainakaan (onneksi) vielä pysty ilmoittamaan minun maatilalla. Aiva jo hirvittää etukäteen miten vaikeaksi se saadaan koodattua nykysysteemiin verrattuna??? :o  ;D

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9599
Vs: EI "minun maatilani"
Tuossa kanssa piti ottaa minun maatilani käyttöön kun Ammun käyttö loppui vuoden vaihteeseen. Ainakin vasikan syntymän ilmoitus oli kyllä paljon hankalampi kuin Ammussa. Ilmeisesti on kannattanutkin pysyä erossa tuosta tähän asti, mitä nyt kommentteja lukenut. Noh, tästäkin paskasta vain on tyydyttävä maksamaan kova hinta.  >:(


Kuin niin loppui? Ainakin tämän vuoden saa vielä käyttää. =)

Ohjelmistossa pitäisi olla selkeästi kaksi eri puolta; se jossa ilmoitetaan tiedot nopeasti ja se puoli jonne voi mennä käyttämään sen ajan jonka muuten viettäisi jouten. Jos haluaa minun maatilassa katsoa nopeasti viimeksi tehdyt ilmoitukset koosteena; ei onnistu. Sen sijaan jos ammussa haluaa katsoa esim. syntymä- ja poistopäivät nopeasti, riittää kaksi klikkausta joilla eläimet saa järjestykseen joko nousevaan tai laskevaan järjestykseen. Miksi ohjelmamuutos on pakko runnoa läpi niillekin jotka eivät sitä halua?? Edelleenkin kun kaikesta sanktiovastuu on tuottajalla, ei ohjelmistosuunnittelijoilla.

En tiedä sitten pitääkö ens vuonna käydä kerran viikos Tikkurilas viemäs paperilla ilmoitukset jos ei ole valmis tuolla ohjelmistolla ilmoittamaan? Westfalian DP:stä saatavia maitotietoja ei ainakaan (onneksi) vielä pysty ilmoittamaan minun maatilalla. Aiva jo hirvittää etukäteen miten vaikeaksi se saadaan koodattua nykysysteemiin verrattuna??? :o  ;D

Tuonne muuten kannattaa laittaa palautetta, esim noista tulosteista. Voin sanoa, että kyllä ne siellä ainakin luetaan ja vastaus annetaan. Ehkä jotain muutakin tekevät jos on tarvetta :)

GTS

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 391
Vs: EI "minun maatilani"

Jokaisella kerralla on tullut laitettua palautetta, tuntuu vain niin lohduttomalta kun nyt huomaa miten kevyt ohjelma Ammu on ollut käyttää ja klikkailla muutamaan kertaan. Nyt pompitaan sinne ja tänne ja rullataan tuonne ja tänne. Tosi kevyttä ja toimivaa?

Ohjelmiston luomisella poistetaan Pro Agrian maidon tuotantoneuvojien olemassaololta aikalailla perusteita. Tai sitten heidän tarkoitus on olla tulkkeina niille tulosteille joita tuosta uudesta ns. kevyestä ohjelmistosta saa aikaan.  :D



Tuossa kanssa piti ottaa minun maatilani käyttöön kun Ammun käyttö loppui vuoden vaihteeseen. Ainakin vasikan syntymän ilmoitus oli kyllä paljon hankalampi kuin Ammussa. Ilmeisesti on kannattanutkin pysyä erossa tuosta tähän asti, mitä nyt kommentteja lukenut. Noh, tästäkin paskasta vain on tyydyttävä maksamaan kova hinta.  >:(


Kuin niin loppui? Ainakin tämän vuoden saa vielä käyttää. =)

Ohjelmistossa pitäisi olla selkeästi kaksi eri puolta; se jossa ilmoitetaan tiedot nopeasti ja se puoli jonne voi mennä käyttämään sen ajan jonka muuten viettäisi jouten. Jos haluaa minun maatilassa katsoa nopeasti viimeksi tehdyt ilmoitukset koosteena; ei onnistu. Sen sijaan jos ammussa haluaa katsoa esim. syntymä- ja poistopäivät nopeasti, riittää kaksi klikkausta joilla eläimet saa järjestykseen joko nousevaan tai laskevaan järjestykseen. Miksi ohjelmamuutos on pakko runnoa läpi niillekin jotka eivät sitä halua?? Edelleenkin kun kaikesta sanktiovastuu on tuottajalla, ei ohjelmistosuunnittelijoilla.

En tiedä sitten pitääkö ens vuonna käydä kerran viikos Tikkurilas viemäs paperilla ilmoitukset jos ei ole valmis tuolla ohjelmistolla ilmoittamaan? Westfalian DP:stä saatavia maitotietoja ei ainakaan (onneksi) vielä pysty ilmoittamaan minun maatilalla. Aiva jo hirvittää etukäteen miten vaikeaksi se saadaan koodattua nykysysteemiin verrattuna??? :o  ;D

Tuonne muuten kannattaa laittaa palautetta, esim noista tulosteista. Voin sanoa, että kyllä ne siellä ainakin luetaan ja vastaus annetaan. Ehkä jotain muutakin tekevät jos on tarvetta :)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64945
Vs: EI "minun maatilani"
kiva kun tietotekniikka kehittää net jokka ei sitä käytä ja se on pakkolista käyttää niillä jokka joutais tehä jotain muutakin!      ite en halua yhtään enempää tuota hiton sälää kuten puhelimissa nykyään on 95% tarpeetonta...                                    miten lie tuo uusi valma?

Kloppi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1019
Vs: EI "minun maatilani"
Nyt toinen käyttökerta mm:ää takana ja verenpaine senkuin nousee. Tulostaminen todella työlästä kun pitää pdf:n kautta viedä, samalla sitten kerääntyy turhanpäiväisiä tiedostoja kiintolevylle jotka pitää sitten erikseen poistaa. Käsittämätöntä paskaa.  >:(

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5501
Vs: EI "minun maatilani"
Nyt toinen käyttökerta mm:ää takana ja verenpaine senkuin nousee. Tulostaminen todella työlästä kun pitää pdf:n kautta viedä, samalla sitten kerääntyy turhanpäiväisiä tiedostoja kiintolevylle jotka pitää sitten erikseen poistaa. Käsittämätöntä paskaa.  >:(
Niin ja tulostamisessakin on jokin vika :D Päivällä ei ainakaan pystynyt tulostamaan useampaa rekisterikorttia kerralla.

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: EI "minun maatilani"
Onhan tuo uusi MM osittain todella vaikea käyttää. Valion valman uudistus oli ihan hyvä ja siitä voisi ottaa mallia kuinka yksinkertainen ohjelma voi olla. Kyllä tuossa MM;ssa on ihan hyviä juttuja mutta logiikka on vaikea kun pitää mennä sinne sun tänne. Ammuelmeri oli/on paljon yksinkertaisempi ja esim. nuo raportit todella helppoja. Olis ihan mukava saada tulostettua lista poikivista eläimistä pidemmälle ajalle. Nythän MM:ssa se ei näytä kuin ihan lähi aikoina poikivat... Tai sitten siellä on olemassa jokin raporttigeneraattori jota en vielä ole löytänyt.

Kloppi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1019
Vs: EI "minun maatilani"
Olis ihan mukava saada tulostettua lista poikivista eläimistä pidemmälle ajalle. Nythän MM:ssa se ei näytä kuin ihan lähi aikoina poikivat... Tai sitten siellä on olemassa jokin raporttigeneraattori jota en vielä ole löytänyt.

Tuota puolta ei ole tullut tutkittuakaan kun en enää siemennyksiä ole ilmoittanut sen jälkeen kun alkoivat rahastamaan silläkin. Niinpä tein sitten DairyPlaniin omat vastaavat raportit. Näissä sekin hyvä puoli että pystyy jättämään turhia kohtia pois ja laittamaan oleellisempaa tilalle.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19863
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: EI "minun maatilani"
kiva kun tietotekniikka kehittää net jokka ei sitä käytä

Sehän vika noissa on, että oksan kaltaiset kuusisormiset änkyrät kehittävät näitä erikoisohjelmia itse. Ohjelmointiajatus kehittäjällä on vinksallaan, omassa luolassa eristäytyneenä, ja kaikki on niin vaikeata muutenkin, eikä täten ohjelman toimintalogiikka sovi kuin henkilön itsensä tyyliin hahmottaa maailmaa. Oikeissa tietotekniikkakehitystaloissa osataan ottaa käyttöliittymäsuunnittelusta saadut tutkimustulokset, ja tietämys ihmisen yleismaailmallisesta aistien ja toiminnan yhteistoiminnasta, huomioon.

Taitava ohjelmistokehittäjä sopeutuu muutamassa minuutissa minkä tahansa alan erikoisuuksiin, ja osaa kysyä, miten tämän nimenomaisen systeemin halutaan toimivan. ja tekee homman toimivaksi, ilman kömpelyyksiä ja henkisiä umpikujia. Nämä parhaat osaajat eivät kyllä ensimmäisesksi ala kehittää suomalaiskansallista eli pienen kielialueen pienen erikoisalan ohjelmistoa, pikkurahoja. Niinpä keräilyeristä tippuu jämät ohjelmoijat ja suunnittelijat näille maataloussovelluksille.

Tai jotain.

-SS-

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64945
Vs: EI "minun maatilani"
btw, mulla ei ole kuusisormi järjestelmää...   mulla on yhden sormen aivot, - kuten nasulla!                          ja jopa mullekin pitäisi saada taivuteltua rautalangasta se miten toimitaan...     ja ei millään jargonialla...                        soomi kieli ihan hyvä!                          noooo, pitäköön tunkkinsa!