Perinnönjaossa tai avio/avoerossa metsä onkin parhaassa arvossaan. Se siskonmies tai exän kaveri tietää
yhenkin metsän mistä sai hirmurahat.
Mutta oon mä sitäkin joskus ihmetellyt kuinka lapsettomat 50+ pariskunnat sijoittavat rahojaan metsiin. Jos ja jos .... mä olisin niin mä taitaisin kyllä ennemmin myirä.
niin, mihis niiden 50+ lapsettomien pariskuntien edes kannattaisi sijoittaa ja miksi?
varallisuuden pitää näkyä ulospäin, jos ostat viiden suurimman pörssiyhtiön osakkeita miljoonalla, niin sun pitää itse mennä naapureille kertomaan, että näin paljon on rahaa. Nyt kun varallisuusveron poistumisen kautta ei näy enää omistus, niin pieni metsä palsta ja siitä läpimenevään tiehen ketju, koko kylä tietää kuka sen omistaa ja miksei siitä enää saa kulkea. Kallis auto ajaa saman, mutta siinä palaa rahaa...
vanhuuden turvaksi, metsä pitää arvonsa ja kun tuottoa kertyy, eikä sitä veroteta välillä kuten esim vuokratuloa tai osinkoja. Tulo on pientä mutta tasaista ja sopii hyvin suojaksi markkinahäiriöille, joissa osakkeissa voi menettää pääomia. Työläshän metsä on hoitaa, eikä silloin saa kyllä oikein tuloakaan, jos kaikki työt ulkoistaa tai päästää jonkun metsäfirman isännöimään metsiä.
....niin ja virkistyskäyttö, marjastus, metsästys