Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Muistakaa liukkauden torjunta  (Luettu 9680 kertaa)

Rampe

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 514
Vs: Muistakaa liukkauden torjunta
Se on tuon hiekotuksenkin kanssa aina yritettävä, mutta totuus on, ettei kesäolosuhteita saada koskaan keskelle talvea. Ja varmasti maitoautoja auttaisi sekin, ettei sitä ajoaikataulua olisi aivan niin piippuun vedetty, kiirekin tahtoo aika usein olla kaverina..

Mitä se maitoauton ajoaika olikaan. Yli 20 h vrk kuitenkin. Nyt jää omilta kulmilta yksi auto pois. Tehostetaan, eli hirttonarua kireämmälle. Ajavat vissiin sitten yli 24 h vrk per auto...

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: Muistakaa liukkauden torjunta
juu, ja nuo eräät jo puhuu että lopettaa kuhan auto tulee täysikäiseks... kun ei kerran kannata enää....                      netin kauttako sitten laitetaan?

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: Muistakaa liukkauden torjunta
Vähenee ne maidonlähettäjätkin. Meidän pienessä osuuskunnassa jo monta vuotta on lopettamistahti ollu 50 paikkaa/vuosi.
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

Lavalde

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 15
Vs: Muistakaa liukkauden torjunta
Se on tuon hiekotuksenkin kanssa aina yritettävä, mutta totuus on, ettei kesäolosuhteita saada koskaan keskelle talvea. Ja varmasti maitoautoja auttaisi sekin, ettei sitä ajoaikataulua olisi aivan niin piippuun vedetty, kiirekin tahtoo aika usein olla kaverina..

Mitä se maitoauton ajoaika olikaan. Yli 20 h vrk kuitenkin. Nyt jää omilta kulmilta yksi auto pois. Tehostetaan, eli hirttonarua kireämmälle. Ajavat vissiin sitten yli 24 h vrk per auto...

Kyllä ne ajoja suunnittelevat pystyvät helposti laskemaan tuon autojen tarpeen. Tiloja loppuu, reittejä helppo tehostaa, tyhjä tuntien keräily pois...äkkiä siitä aina auton voi tiputtaa. Kyllä se kiire on siellä kuljettajan pääkopassa, autoilla ei niin kauan kun tekniikka toimii. Nykyään kun on ne tietokone päätteetkin autoissa on todella helppo seurata liikkeitä, mikäli koneen päässä on vielä sellainen ihminen jolla se kiinnostaisi ja asiasta jotain ymmärtäisi, niin keräilykustannukset tippuu.

Maakalle

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 826
Vs: Muistakaa liukkauden torjunta
Se on tuon hiekotuksenkin kanssa aina yritettävä, mutta totuus on, ettei kesäolosuhteita saada koskaan keskelle talvea. Ja varmasti maitoautoja auttaisi sekin, ettei sitä ajoaikataulua olisi aivan niin piippuun vedetty, kiirekin tahtoo aika usein olla kaverina..

Mitä se maitoauton ajoaika olikaan. Yli 20 h vrk kuitenkin. Nyt jää omilta kulmilta yksi auto pois. Tehostetaan, eli hirttonarua kireämmälle. Ajavat vissiin sitten yli 24 h vrk per auto...

Kyllä ne ajoja suunnittelevat pystyvät helposti laskemaan tuon autojen tarpeen. Tiloja loppuu, reittejä helppo tehostaa, tyhjä tuntien keräily pois...äkkiä siitä aina auton voi tiputtaa. Kyllä se kiire on siellä kuljettajan pääkopassa, autoilla ei niin kauan kun tekniikka toimii. Nykyään kun on ne tietokone päätteetkin autoissa on todella helppo seurata liikkeitä, mikäli koneen päässä on vielä sellainen ihminen jolla se kiinnostaisi ja asiasta jotain ymmärtäisi, niin keräilykustannukset tippuu.

Länsi-Maidolla tuli ilmeisesti vähän nopeasti lisämuuttujaa, kun tilojen lopettamisten lisäksi sulkeutui myös Tampereen meijeri. Autoille tulikin kiire kun piti kaikki maidot ajaa kauemmas Seinäjoelle ja Riihimäkeen.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Muistakaa liukkauden torjunta
Aikapaljon toi ajo tehostuu kun pienet tilat jää pikkuhiljaa pois. Kuitenkin niitä ylimääräisiä kilometrejä ja pysähdyksiä on vähemmän. Autoilijat taitavat haluta että aikataulut on tiukkoja. Ainakin oma kuski puheli että kolmen tunnin seisominen talvipakkasessa tietää ongelmia. Kaikki vaan toimii paremmin kun kokoajan ollaan liikeessa. Pieni tauko sitten kotona joka toinen vuorokausi että saadaan ylläpito tehtyä mahdollisesti aikataulu kiinni.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

hummeri5

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 788
Vs: Muistakaa liukkauden torjunta
Se on tuon hiekotuksenkin kanssa aina yritettävä, mutta totuus on, ettei kesäolosuhteita saada koskaan keskelle talvea. Ja varmasti maitoautoja auttaisi sekin, ettei sitä ajoaikataulua olisi aivan niin piippuun vedetty, kiirekin tahtoo aika usein olla kaverina..

Mitä se maitoauton ajoaika olikaan. Yli 20 h vrk kuitenkin. Nyt jää omilta kulmilta yksi auto pois. Tehostetaan, eli hirttonarua kireämmälle. Ajavat vissiin sitten yli 24 h vrk per auto...

Kyllä ne ajoja suunnittelevat pystyvät helposti laskemaan tuon autojen tarpeen. Tiloja loppuu, reittejä helppo tehostaa, tyhjä tuntien keräily pois...äkkiä siitä aina auton voi tiputtaa. Kyllä se kiire on siellä kuljettajan pääkopassa, autoilla ei niin kauan kun tekniikka toimii. Nykyään kun on ne tietokone päätteetkin autoissa on todella helppo seurata liikkeitä, mikäli koneen päässä on vielä sellainen ihminen jolla se kiinnostaisi ja asiasta jotain ymmärtäisi, niin keräilykustannukset tippuu.

Länsi-Maidolla tuli ilmeisesti vähän nopeasti lisämuuttujaa, kun tilojen lopettamisten lisäksi sulkeutui myös Tampereen meijeri. Autoille tulikin kiire kun piti kaikki maidot ajaa kauemmas Seinäjoelle ja Riihimäkeen.
Jyväskylä,Pori ja Hämeenlinna ainakin toistaiseksi,kunnes KIVI lentää kaivoon...

Lavalde

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 15
Vs: Muistakaa liukkauden torjunta
Aikapaljon toi ajo tehostuu kun pienet tilat jää pikkuhiljaa pois. Kuitenkin niitä ylimääräisiä kilometrejä ja pysähdyksiä on vähemmän. Autoilijat taitavat haluta että aikataulut on tiukkoja. Ainakin oma kuski puheli että kolmen tunnin seisominen talvipakkasessa tietää ongelmia. Kaikki vaan toimii paremmin kun kokoajan ollaan liikeessa. Pieni tauko sitten kotona joka toinen vuorokausi että saadaan ylläpito tehtyä mahdollisesti aikataulu kiinni.

Joo toki autoilijat haluaa pitää aikataulut mahdollisimman tiukkoina, vähempi maksettavia tunteja rengeille. Sitten autoilijat ovat myös "laiskoja" optimoimaan reittejä, jos tiloja jää pois yms. Kilometreistä ja tunneista heillekin maksetaan. Siksi olisi tärkeää osuuskunnan puolella olla joku ihminen suunnittelemassa reitit, joka asiasta oikeasti ymmärtää. Mutta usein  vastuu siirtyy autoilijalle, ja heillä tietenki oma pörssi myös mielessä.

hummeri5

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 788
Vs: Muistakaa liukkauden torjunta
Aikapaljon toi ajo tehostuu kun pienet tilat jää pikkuhiljaa pois. Kuitenkin niitä ylimääräisiä kilometrejä ja pysähdyksiä on vähemmän. Autoilijat taitavat haluta että aikataulut on tiukkoja. Ainakin oma kuski puheli että kolmen tunnin seisominen talvipakkasessa tietää ongelmia. Kaikki vaan toimii paremmin kun kokoajan ollaan liikeessa. Pieni tauko sitten kotona joka toinen vuorokausi että saadaan ylläpito tehtyä mahdollisesti aikataulu kiinni.

Joo toki autoilijat haluaa pitää aikataulut mahdollisimman tiukkoina, vähempi maksettavia tunteja rengeille. Sitten autoilijat ovat myös "laiskoja" optimoimaan reittejä, jos tiloja jää pois yms. Kilometreistä ja tunneista heillekin maksetaan. Siksi olisi tärkeää osuuskunnan puolella olla joku ihminen suunnittelemassa reitit, joka asiasta oikeasti ymmärtää. Mutta usein  vastuu siirtyy autoilijalle, ja heillä tietenki oma pörssi myös mielessä.
Autoilijat ei kyllä suunnittele mitään reittejä valjolla ainakaan...Kyllä siellä on sitä varten eri henkilöt.Ei pääse autoilijat sooloileen.

Lavalde

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 15
Vs: Muistakaa liukkauden torjunta
Aikapaljon toi ajo tehostuu kun pienet tilat jää pikkuhiljaa pois. Kuitenkin niitä ylimääräisiä kilometrejä ja pysähdyksiä on vähemmän. Autoilijat taitavat haluta että aikataulut on tiukkoja. Ainakin oma kuski puheli että kolmen tunnin seisominen talvipakkasessa tietää ongelmia. Kaikki vaan toimii paremmin kun kokoajan ollaan liikeessa. Pieni tauko sitten kotona joka toinen vuorokausi että saadaan ylläpito tehtyä mahdollisesti aikataulu kiinni.

Joo toki autoilijat haluaa pitää aikataulut mahdollisimman tiukkoina, vähempi maksettavia tunteja rengeille. Sitten autoilijat ovat myös "laiskoja" optimoimaan reittejä, jos tiloja jää pois yms. Kilometreistä ja tunneista heillekin maksetaan. Siksi olisi tärkeää osuuskunnan puolella olla joku ihminen suunnittelemassa reitit, joka asiasta oikeasti ymmärtää. Mutta usein  vastuu siirtyy autoilijalle, ja heillä tietenki oma pörssi myös mielessä.
Autoilijat ei kyllä suunnittele mitään reittejä valjolla ainakaan...Kyllä siellä on sitä varten eri henkilöt.Ei pääse autoilijat sooloileen.

Kyllä suunnittelee. Voi toki riippua osuuskunnasta, ettei varmaan voi yleistää.

hephei

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9
Vs: Muistakaa liukkauden torjunta
Jep joo laittakaa autoon kamera kojelaualle kuvaan ja junnukiekkojoukkue luisteleen eteen.Filmi vaan julkisesti juutuuppiin ja kyllä alkaa hiekkaa tuleen ..

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9769
Vs: Muistakaa liukkauden torjunta
Aikapaljon toi ajo tehostuu kun pienet tilat jää pikkuhiljaa pois. Kuitenkin niitä ylimääräisiä kilometrejä ja pysähdyksiä on vähemmän. Autoilijat taitavat haluta että aikataulut on tiukkoja. Ainakin oma kuski puheli että kolmen tunnin seisominen talvipakkasessa tietää ongelmia. Kaikki vaan toimii paremmin kun kokoajan ollaan liikeessa. Pieni tauko sitten kotona joka toinen vuorokausi että saadaan ylläpito tehtyä mahdollisesti aikataulu kiinni.

Joo toki autoilijat haluaa pitää aikataulut mahdollisimman tiukkoina, vähempi maksettavia tunteja rengeille. Sitten autoilijat ovat myös "laiskoja" optimoimaan reittejä, jos tiloja jää pois yms. Kilometreistä ja tunneista heillekin maksetaan. Siksi olisi tärkeää osuuskunnan puolella olla joku ihminen suunnittelemassa reitit, joka asiasta oikeasti ymmärtää. Mutta usein  vastuu siirtyy autoilijalle, ja heillä tietenki oma pörssi myös mielessä.
Autoilijat ei kyllä suunnittele mitään reittejä valjolla ainakaan...Kyllä siellä on sitä varten eri henkilöt.Ei pääse autoilijat sooloileen.

Kyllä suunnittelee. Voi toki riippua osuuskunnasta, ettei varmaan voi yleistää.

Jonkun verran varmaan on pakko. Toisella reitillä voi maitomäärät lisääntyä ja toisella vähentyä. Itse kuulun reittiin , josta ennen pärjäs nuppikuormalla. Nykyään haetaan ensin vajaa kuorma ja sen jälkeen perältä se nupillinen. Mutta uskon kyllä että kokonnais painoissa kuljetus suunnittelijat pitävät sen huolen että maksimi painot ei pahasti pauku, vaikka säiliöihin mahtuis enemmänkin. Reitille tuli muuten uus autokin syksyllä. "ylhäältä" oli tullut käsky tiputtaa auton painoa ja siten myös tehoa, joten tehokkuutta haettiin sitäkin kautta. Sooloilu ja optimoimattomuus ei varmaankaan kyllä kuulu mitenkään nykyään maidonkeräilyyn.

Härö

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 732
Vs: Muistakaa liukkauden torjunta
Aikapaljon toi ajo tehostuu kun pienet tilat jää pikkuhiljaa pois. Kuitenkin niitä ylimääräisiä kilometrejä ja pysähdyksiä on vähemmän. Autoilijat taitavat haluta että aikataulut on tiukkoja. Ainakin oma kuski puheli että kolmen tunnin seisominen talvipakkasessa tietää ongelmia. Kaikki vaan toimii paremmin kun kokoajan ollaan liikeessa. Pieni tauko sitten kotona joka toinen vuorokausi että saadaan ylläpito tehtyä mahdollisesti aikataulu kiinni.

Täältä meni se suurin tila nurin, mutta eipä pienimpiäkään enää montaa ole. Taitaa vaan ne harvemmassa ja pidemmillä väleillä olevat tilat nostaa keräilyn kuluja, meijeritkin ovat harvemmassa. Pitkiä ajomatkoja ilman kerättävää maitoa.

Neke

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2798
Vs: Muistakaa liukkauden torjunta
Kun maataloustuotanto loppuu, kuljetusalan insinöörit aloittaa: pää ei mahdu ja käsillä ei osaa

Rampe

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 514
Vs: Muistakaa liukkauden torjunta
Ainakin omalla kohdalla käsitys, että varsinainen suunnittelu ajoon tulee pääkallopaikalta (Valio) Ja näin se on käytännössäkin ollut. Ajojärjesteliän kanssa vängätään sitten asioita kohdalleen, jos purnaamista on.

Jos on omia toiveita, niin saa esittää. Toki niitä ei paljon kuunnella. Yleensä jäänyt paska fiilis ihan pienistäkin asioista.

Yksi kevät yritin nuppiautoa saada kulkemaan ensiksi ns. tyhjällä säiliöllä kelirikkotien kautta. Olisi käytännössä käynyt kun lenkki kyseessä. Mutta teoriassa ei.. Ei mitään kiinnostustakaan asiaan.

Toinen kerta oli kun piti saada täsmällisyys noutoaikaan. Iltalypsyaika kyseessä. Auto vei eri meijereihin ja aikataulu yleensä kusi yhdessä paikkaa. Tai mahdollisesti siirrettiin lisää toiseen autoon x paikassa. Tuli vain tyly vastaus rivien välistä luettuna. Kaikkia ei voi miellyttää.