Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe säilörehun myyntihinta  (Luettu 11804 kertaa)

farmer

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 330
säilörehun myyntihinta
Millä hinnalla olette myyneet  tarkkuussilputtua säilörehua? Myin kesällä naapurille pienen aumannyssäkän, mitattiin läjä mutta hinta jäi sopimatta. Saishan tuon itsekin laskettua mutta nyt haetaan vaihteluväliä millä hinnalla rehu liikkuu maakunnissa. Tarkoitus ei siis ole kyniä mahdollisimman kovaa hintaa vaan sopia naapurien kesken ns. sopuhinta. Ongelma vain on se että kumpikaan ei ennemmin ole ostanut taikka myynyt rehua.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: säilörehun myyntihinta
Jos laskee et paali myydään 30€+alv ja siinä on 200-300kg kuiva-ainetta niin sillon saadaan hinnaksi 10-15snt/kakg.

Tuota enempää ei taida tällä hetkellä paalista saada. Ei ole rehupulaa oikein kellään.

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8362
Vs: säilörehun myyntihinta
140 €/ tonni ka alv 0 olen myynyt kolme vuotta sitten kun tutuilla oli pulaa ja itsellä liikaa. Hinnan oli ainakin tarkoitus olla kohtuullinen.
Mystinen kesälaatumies

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: säilörehun myyntihinta
Ylimääräistä Paalia (lypsäville kelpaavaa)olen myynyt 15+Alv. Ylivuotista "hiehon" rehua muovin hinnalla. Ostanut olen samalla hintaa.  Ideana on ollut, että "kaveria" ei kupata.

Viimeksi muokattu: 19.12.16 - klo:19:10 kirjoittanut maidontuottaja

Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

wolfheartscry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2216
Vs: säilörehun myyntihinta
Yksi paikallinen mullifarmari kerran tarjosi 50 euroa auman jämästä, jossa oli ehkä 20 tonnia tai enempi rehua. Melko kuivaa lypsätys/mullikasvatusrehua. Ajelin kasan mammojen kompostipatjan pohjalle lämpiämään tuolla tarjoushinnalla. Jäi vähän v.ittuilun maku. Olisi tietysti voinut kysyä, että olisiko itse myynyt vastaavalla hinnalla mulle vastaavaa rehua.

RimaPoika

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 307
Vs: säilörehun myyntihinta
Tutuilta voi ja pitää aina pyytää vähän enempi.

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: säilörehun myyntihinta
Yksi paikallinen mullifarmari kerran tarjosi 50 euroa auman jämästä, jossa oli ehkä 20 tonnia tai enempi rehua. Melko kuivaa lypsätys/mullikasvatusrehua. Ajelin kasan mammojen kompostipatjan pohjalle lämpiämään tuolla tarjoushinnalla. Jäi vähän v.ittuilun maku. Olisi tietysti voinut kysyä, että olisiko itse myynyt vastaavalla hinnalla mulle vastaavaa rehua.

oon minäkin kuulut että palvelu on "kyllä myö ajetaan, muttei mitään makseta ylijäämä rehusta!" Nuita on nyt sitten haudattu muovineen päivineen ojiin joita on tukittu. Kolme kun laittaa samaanmonttuun, niin kuulema hyvin oja peittyy.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: säilörehun myyntihinta
Jos laskee et paali myydään 30€+alv ja siinä on 200-300kg kuiva-ainetta niin sillon saadaan hinnaksi 10-15snt/kakg.

Tuota enempää ei taida tällä hetkellä paalista saada. Ei ole rehupulaa oikein kellään.

Täällä päin tiedän useamman jolle kelpaisi säilis. Minä mukaan lukien.

Tuumaaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 922
Vs: säilörehun myyntihinta
Jos laskee et paali myydään 30€+alv ja siinä on 200-300kg kuiva-ainetta niin sillon saadaan hinnaksi 10-15snt/kakg.

Tuota enempää ei taida tällä hetkellä paalista saada. Ei ole rehupulaa oikein kellään.

Täällä päin tiedän useamman jolle kelpaisi säilis. Minä mukaan lukien.
Tuolla hinnalla multakin löytyy myyntiin noin 1000 palleroo

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9770
Vs: säilörehun myyntihinta
Jos laskee et paali myydään 30€+alv ja siinä on 200-300kg kuiva-ainetta niin sillon saadaan hinnaksi 10-15snt/kakg.

Tuota enempää ei taida tällä hetkellä paalista saada. Ei ole rehupulaa oikein kellään.

Täällä päin tiedän useamman jolle kelpaisi säilis. Minä mukaan lukien.
Tuolla hinnalla multakin löytyy myyntiin noin 1000 palleroo

Vois 200 "ylimääräistä" löytyä. Syöttänyt kokonaista 13kpl viime kesän paalia ja vielä olis 38kpl yli vuotista. Pitäis kait joskus laskea ne varastot eikä vaan arvioida :). Pahintahan täs on se, koska tuli joka "tukiSlr" lohkolta tehtyä 2 satoa ja vieläpä lannoitettuakin ne.

ottosetä

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 134
Vs: säilörehun myyntihinta
ottosetä myy jatkossakin säilörehua, palleroita ja myös kinkeripiirin parasta rehua suoraan siilosta, mutta vain ja ainoastaan kuluja vastaan..+alvi

Magia

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3673
Vs: säilörehun myyntihinta
Jos laskee et paali myydään 30€+alv ja siinä on 200-300kg kuiva-ainetta niin sillon saadaan hinnaksi 10-15snt/kakg.

Tuota enempää ei taida tällä hetkellä paalista saada. Ei ole rehupulaa oikein kellään.

Täällä päin tiedän useamman jolle kelpaisi säilis. Minä mukaan lukien.
Apevaunu on eduksi rehua ostettaessakin.Itsellä on rehua reilusti,suuremman alan ansiosta,erityylisiä rehuja löytyy.

jariman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1327
Vs: säilörehun myyntihinta
Tarkkuusilputun rehun hinta noin 4-6 cnt/kg + alv , siis
Hyvälaatuinen lypsäville sopiva rehu, D arvo yli 67,
Näin tuotantoneuvojan kommentti.