Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Vanhan Valtran osto edessä mutta Hitech vai T-sarja  (Luettu 20711 kertaa)

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
T-sarjan kone tuli sitten hankittua, kyseessä -07 T170 etunostolaitteella ja Q65 etukuormaajalla, jouset edessä ja hytin alla ja sisäänajo suoritettu mittarin näyttäessä 9793 tuntia koneen saavuttua eilen pihaan. Näin se koneen vaihto vähemmän ajettuun johti sitten vanhaa Valmettia 800 tuntia enemmän ajetun yksilön hankintaan, on tuo sentään 12 vuotta uudempi.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

Ärrpää

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7328
T-sarjan kone tuli sitten hankittua, kyseessä -07 T170 etunostolaitteella ja Q65 etukuormaajalla, jouset edessä ja hytin alla ja sisäänajo suoritettu mittarin näyttäessä 9793 tuntia koneen saavuttua eilen pihaan. Näin se koneen vaihto vähemmän ajettuun johti sitten vanhaa Valmettia 800 tuntia enemmän ajetun yksilön hankintaan, on tuo sentään 12 vuotta uudempi.

 JD-sektorilla hyvinkin samansukuinen operaatio suunnittella, viistoista alvitonta tonnia vaatii.
Ihan perus...nykyäänhän naiset osaa tehdä sisällään uusia ihmisiä...

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
T-sarjan kone tuli sitten hankittua, kyseessä -07 T170 etunostolaitteella ja Q65 etukuormaajalla, jouset edessä ja hytin alla ja sisäänajo suoritettu mittarin näyttäessä 9793 tuntia koneen saavuttua eilen pihaan. Näin se koneen vaihto vähemmän ajettuun johti sitten vanhaa Valmettia 800 tuntia enemmän ajetun yksilön hankintaan, on tuo sentään 12 vuotta uudempi.

 JD-sektorilla hyvinkin samansukuinen operaatio suunnittella, viistoista alvitonta tonnia vaatii.

Tämä operaatio Valmetista Valtraan kustansi 9700 alv. 0%.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
T-sarjan kone tuli sitten hankittua, kyseessä -07 T170 etunostolaitteella ja Q65 etukuormaajalla, jouset edessä ja hytin alla ja sisäänajo suoritettu mittarin näyttäessä 9793 tuntia koneen saavuttua eilen pihaan. Näin se koneen vaihto vähemmän ajettuun johti sitten vanhaa Valmettia 800 tuntia enemmän ajetun yksilön hankintaan, on tuo sentään 12 vuotta uudempi.

50 laatikolla ja danan akselilla ? Eikait siinä kuin tekee perushuollot ja tutkii hydepumpun paineet ja etuakselin väljyydet ja jos on kunnossa niin kovaa ajoa. Ja onnea 'uudelle'  :)
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

Peltola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1410
Varaa noin henkisesti muutama tonni pakka- ja jarruremonttiin, niin on edelleen edullinen ja hyvä kone.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Hae jostain romukaupasta kasa vanhojen Valtrojen sähköjohtoja ja testaa mitä johtoa rotta viimeiseksi jyrsii. Se voisi olla käyttöösi kestävin kone
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

wolfheartscry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2216
Varaa noin henkisesti muutama tonni pakka- ja jarruremonttiin, niin on edelleen edullinen ja hyvä kone.
Ei kai nyt alle kymmenen tuhannen tunnin ajettuihin tarttee noita remontteja alkaa tekemään. 5- 10 000 h lisää, niin sitten voi olla ajankohtaisempaa. Eikös ne Valtran mainoslehdissä joskus kehuneet 20-30 000 h ajettuja koneita, eikä mitään ollu rempattu... vai oliko ne vaan mainospuheita. Tietysti jos perävaunussa ei ole jarruja, niin silloinhan jarrut voi mennä pilalle yhdellä pitkällä kovalla jarrutuksella.

Peltola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1410
Käytöstähän se on kiinni, eikä sitä historiaa tahdo käytetystä tietää. Vastaavaan koneeseen voi laittaa vaikka satatuhatta lisärahaa, siksi pikkuremontti ei vie hankintaa pois järkevästä. Mulla 8550 230hv ja vuosien väärinkäyttö vei pakkaremonttiin 8500 tunnin kohdalla ja olen koneen kestoon ja hintaan tyytyväinen. Edelleen ykköskone uusilla pakoilla ja jarruilla. Remontin hinta 4000e. Kohta voi tulla stanadynen remontti, ei vielä oireita. Suuttimet vaihdettu.

mermiina

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 254
Käytöstähän se on kiinni, eikä sitä historiaa tahdo käytetystä tietää. Vastaavaan koneeseen voi laittaa vaikka satatuhatta lisärahaa, siksi pikkuremontti ei vie hankintaa pois järkevästä. Mulla 8550 230hv ja vuosien väärinkäyttö vei pakkaremonttiin 8500 tunnin kohdalla ja olen koneen kestoon ja hintaan tyytyväinen. Edelleen ykköskone uusilla pakoilla ja jarruilla. Remontin hinta 4000e. Kohta voi tulla stanadynen remontti, ei vielä oireita. Suuttimet vaihdettu.
Minulla 2 tunnin väärinkäyttö oli rikkoa pakan 14 000 tunnin paikkeilla. Vaari halusi kyntää. Laitoin pikavaihde automatiikan päälle, jotta käännökset sujuisivat turvallisesti. Ajoi sitten käsikaasulla 2000 rpm myös päisteissä kytkintä edestakaisin nytkyttäen.
 Seuraavana aamuna sitten pelästyin pahanpäiväisesti, kun viemärioja lähestyi peruuttamalla vääjäämättömästi, vaikka kuinka sotkin kytkinpoljinta ja heilutin suunnanvaihtajaa, mutta onneksi ehdin sammuttaa moottorin.

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8371
En tiedä, mutta olettaisin, ettei Kuusakoskella ole niin nuukaa kumman valmetin hommaa.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
T-sarjan kone tuli sitten hankittua, kyseessä -07 T170 etunostolaitteella ja Q65 etukuormaajalla, jouset edessä ja hytin alla ja sisäänajo suoritettu mittarin näyttäessä 9793 tuntia koneen saavuttua eilen pihaan. Näin se koneen vaihto vähemmän ajettuun johti sitten vanhaa Valmettia 800 tuntia enemmän ajetun yksilön hankintaan, on tuo sentään 12 vuotta uudempi.

50 laatikolla ja danan akselilla ? Eikait siinä kuin tekee perushuollot ja tutkii hydepumpun paineet ja etuakselin väljyydet ja jos on kunnossa niin kovaa ajoa. Ja onnea 'uudelle'  :)

40 laatikolla on kun Ruotsista tuli ja Danan akseli, keskikeinussa alkavaa välystä, pitää korjata ensi tilassa ennen isompaa vahinkoa.  Juuri työn alla erään naapurin T kun meni 10mm valurautaa pois akselin keskitapista ja laakeripesästä samaten.

Vakiotehoilla ikänsä ollut ja pidetään vaikka tosi nuhaiselta tuntuukin 240hv 8400:n jälkeen.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

pela

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12
Moro,

tuli löydettyä tällainen vuoden takainen keskustelu, kun lähdin tarkastelemaan millaisella rahalla 8-tonniset vaihtuisi teekkariin.
Hitech varsinkin kutosena näyttää olevan kaikki paljon ajettuja ja jos on vähänkään parempi niin arvostetaan hinnassa ehkä jopa enemmän kuin vanhempia o-sarjan teekkareita.
Tai sanotaanko, että peltikeulia pidetään koneina vielä 10 000h jälkeenkin. Teekkareissa ne näyttää tarkoittavan hinnan romahtamista. Mistähän tämä mahtaa johtua.
Ei ne nyt pitäisi sen kalliimpia olla korjata ja luulisi kestävyydenkin olevan aika samaa tasoa.

Talosta löytyy 8050 6500h ja 8750 8500h ajettuna. Tarkoitus oli katsella millaisen teekkarin niillä saisi vaihdossa. Eli lähteekö tekemään tarvittavat remontit jatkossa niihin ja pidentämään käyttöikää itsellä vai vaihtaako uudempaan.

Alkupään teekkareihin ei ole niinkään kiinnostusta. Ne kun ei mielestäni ole näitä vanhempia millään tavalla parempia ainakaan teknisesti.
Eli lähinnä katselin 161 171 191 malleja ja totesin, että molemmat menis vaihdossa, tukku rahaa ja silti saisi varautua uuden remontteihin.
Taidetaan tyytyä vanhojen peruskunnostukseen, joka on suhteellisen edullista ja sen jälkeen toimii vuosia sillon, kun tarvitaan.
Yleensä taloissa onkin kakkos tai kolmos koneena se vanhin rakkine ja se on juuri se mikä toimii aina.




SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Oman 8400:n myin itse suoraan ja ostin tuon T:n liikkeestä välittäjäkaverin avustuksella Ruotsista. Tuntuu että vaihtokoneet menee aika halvalla jos niitä useamman antaa yhteen vaihdossa ja itse en kyllä kahta lähtisi yhteen vaihtamaan ja vielä väliä maksamaan tuntuvasti. Ohjaamon melutason dramaattinen lasku oli oma innoitus tähän vaihtokauppaan. T-sarjan hytti hiljeni kai 2005 malliin jonkin verran? Ensimmäiset T:sarjalaiset kai melkein 8000-sarjan melutasossa. Jäi mulle toki 8450 Megakin ajoon ja sitä en aiokaan pois luovuttaa. Tuntuu remontit kasautuvan lisäteholla ajettuihin traktoreihin, hyvin huolletut vakiokoneet pelaavat yleensä pitkään ilman isoja remppoja.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

pela

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12
Siinä olen ihan samaa mieltä, että kahta ei kerralla kannata vaihdossa antaa. Toinen pitäisi myydä suoraan. Tosin ei taida olla helppo temppu.

Ihmeellistä kyllä tuossa 8750:ssa on hiljaisempi ohjaamo kuin 8050:ssa.
Isompaa käytän oikeastaan lavetin ja maakärryn edessä ja siksi katselin noita isomman pään teekkareita tilalle.
Omassa lisäteho ei ole ollut varmaan koskaan käytössä. Ulosottokin kuin uusi. Ainut mikä vähän mietityttää on vaihteisto tuntien lisääntyessä.
Harmittaisi tehdä halpaan koneeseen isoa remonttia. Sisämelu ei niin itseä haittaa, kunhan vaan tekniikka pelaa.

8050 on aika paljon kuormaajakäytössä ja tietenkin, jos sen vaihtaisi pelkästään, niin menisi pienempikin t-sarjalainen.
Ainakaan näihin alkupään n-sarjalaisiin ei ole kiinnostusta. Ne on jotenkin sellasia pihamopoja, mutta varmaan näppäriä paikassaan.

Onko muuten ruotsin koneille jotain hyviä sivuja olemassa.

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Siinä olen ihan samaa mieltä, että kahta ei kerralla kannata vaihdossa antaa. Toinen pitäisi myydä suoraan. Tosin ei taida olla helppo temppu.

Ihmeellistä kyllä tuossa 8750:ssa on hiljaisempi ohjaamo kuin 8050:ssa.
Isompaa käytän oikeastaan lavetin ja maakärryn edessä ja siksi katselin noita isomman pään teekkareita tilalle.
Omassa lisäteho ei ole ollut varmaan koskaan käytössä. Ulosottokin kuin uusi. Ainut mikä vähän mietityttää on vaihteisto tuntien lisääntyessä.
Harmittaisi tehdä halpaan koneeseen isoa remonttia. Sisämelu ei niin itseä haittaa, kunhan vaan tekniikka pelaa.

8050 on aika paljon kuormaajakäytössä ja tietenkin, jos sen vaihtaisi pelkästään, niin menisi pienempikin t-sarjalainen.
Ainakaan näihin alkupään n-sarjalaisiin ei ole kiinnostusta. Ne on jotenkin sellasia pihamopoja, mutta varmaan näppäriä paikassaan.

Onko muuten ruotsin koneille jotain hyviä sivuja olemassa.

Joskus tullut remontissa olevien koneiden voimansiirtoja tutkittua ja kyllä se lisäteho laatikon ja perän sekä erityisesti pikavaihteen sisuskaluista vaan näkyy. 12th hyvillä öljyillä ajettu vakio voi melkein olla kuin uutena kun vaihdetaan vaan synkrorenkaat ja 10th ajettu isolla lisäteholla ollut peli on pikavaihteen maljoista hiushalkeamilla ja perän lautaspyörä kuluneena ja silti jo toista kertaa isossa rempassa pakat sileänä. Oman paljon ajetun koneen oston ratkaisi lopulta käytännössä kokonaan se tieto että ei ollut ikinä ollut lisätehoja viriteltynä. Ei käyty edes katsomassa konetta mutta päätettiin luottaa eri tahoilta saatuihin tietoihin koneen kunnosta.   

Viimeksi muokattu: 12.01.18 - klo:13:29 kirjoittanut SamiT

On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.