Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe 61000km  (Luettu 6647 kertaa)

oojee

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 46
  • nothing runs like a deere
61000km
vuoden saldo liikenne traktorin ajopiirturiin 61000km tunti mittariin 3100h. ajettu viimeisen vuoden sisällä 1000kpl 25motin lumi kuormaa. 2600kpl 16tonnin sorakuormaa      ;)     

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: 61000km
T.Pöyhtäri himangalta 470000 km vuodessa, ajaa raahesta sulatosta ilmeisesti jonkun sortin jätettä harjavaltaan.Toki en tiä ajaako vielä en oo hetkeen aikaan nähny.Mutta 61000 traktorilla on kova saavutus.
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: 61000km
mikä traktori ja mitkä kärryt?

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: 61000km
T.Pöyhtäri himangalta 470000 km vuodessa, ajaa raahesta sulatosta ilmeisesti jonkun sortin jätettä harjavaltaan.Toki en tiä ajaako vielä en oo hetkeen aikaan nähny.Mutta 61000 traktorilla on kova saavutus.

Onko tuollainen ihan täyspäistä touhua???
Kui mää ain olen paras?

oojee

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 46
  • nothing runs like a deere
Vs: 61000km

mikä traktori ja mitkä kärryt? valmetti vetää ja scania ja sisu tulee perässä

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: 61000km
sisulla.olihan siitä kova juttu sisuviestissä takavuosina,aika paljo per päivä.Koukkulavalaitteet autossa ja kärrissä. raahessa tyhjät pois,täydet päälle ja harjavallassa toistepäin.Auto vaan siirtää purut ja lastaukset hoidetaan muilla vehkeillä.365 vrk,24h auto menee koko ajan,ainakin ennen oli kolme kuskia.
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

HK75

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 25
  • Ei pysty - liian hapokasta
Vs: 61000km
sisulla.olihan siitä kova juttu sisuviestissä takavuosina,aika paljo per päivä.Koukkulavalaitteet autossa ja kärrissä. raahessa tyhjät pois,täydet päälle ja harjavallassa toistepäin.Auto vaan siirtää purut ja lastaukset hoidetaan muilla vehkeillä.365 vrk,24h auto menee koko ajan,ainakin ennen oli kolme kuskia.
Olikohan siltikään vain Raahesta asti, väittiäisin että kokkola vallat kokkola välillä olivat.. ??? 3 kuskille ihan kivasti tulee kyllä tunteja :P
Sääli on sairautta

Cynic

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1281
Vs: 61000km
Lainaus
sisulla.olihan siitä kova juttu sisuviestissä takavuosina,aika paljo per päivä

Tuosta oli kerran juttua työporukassa (jonkin verran ajanut ennen itsekin) kun urakka oli juuri alkanut: me ajettiin aika painavia kuormia  ::) Skandinaviaan ja talossa oli muutama samanlainen Sisu mutta pääosin Scaniaa. Laskettiin että jos ne ajaisivat tuon urakan Scanialla niin pelkästään polttoainesäästöillä olisi tullut vuosipalkan verran nettoa enemmän omistajan taskuun.

Traktorille kyllä paljon vuodessa; onko mielipiteitä renkaista ja niiden tieominaisuuksista?

Velu

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19
Vs: 61000km
Rakentelin polttoainelämmittimen autoon, kun muutama vuosi sitten tuli ajeltua venäläisellä dieselillä.


Helpoiten sen sai 30cm pätkästä 16mm kupariputkea, jonka päälle pyöritin 1m pätkän 8 millin kupariputkea. Putkea pitää kuumentaa taivutusvaiheessa, kun sen pitää taivutettavalta kohdalta punaisena, niin taipuu miten vain, eikä mene kurttuun. Lopuksi kuumensin koko komeuden ja sulattelin tinaa putkien rakoihin. Kapilaari-ilmiö veti tinan sinne minne pitikin. Noin sen lämmittimen voi tehdä, ei mene kauan, eikä maksa juuri mitään.


Tuon pistin sitten lämmityslaitteen letkuun. On teholtaan aika sopiva, ei kuumenna liikaa. Polttoaineen suodatin tuntuu ajon jälkeen lämpimälle. Ehkä vielä parempi vaihtoehto olisi tehdä vielä tehokkaampi lämmitin ja asentaa se lämmityslaitteen paluuletkuun. Silloin se ei lämmittäisi turhaan lauhemmalla kelillä, mutta kylmällä, kun lämmityslaitekin on täysillä  se lämmittäisi polttoaineen.

Kesälaadulla ajetaan täälläkin ympäri vuoden. Ei ole mikään pakko lähteä kovilla pakkasilla liikenteeseen. Syksyinen kesälaatu toimii valmetissa (rivipumpullinen) vielä 25 asteen pakkasella, joten en ole talvilaatua kaivannut. Polttoaineen lämmittimiä en ole traktoreihin laittanut, ei ole ollut tarvetta.

Henkka

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 252
Vs: 61000km
Olihan se joku hullu ajanut 85 vuoden David Brown 1594 yli 44000h muistaakseni. Koneviestissä vaan näin luki. Teki jotain 3000h vuodesssa.

Belargonia

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1
Vs: 61000km
Olihan se joku hullu ajanut 85 vuoden David Brown 1594 yli 44000h muistaakseni. Koneviestissä vaan näin luki. Teki jotain 3000h vuodesssa.
Luin jostain maanrakennus-lehdestä, kuinka paperitehtaalla oli kolmivuorotyössä ajettu Volvon pyöräkuormaajalla 80 000h. Kone oli vielä täydessä työkunnossa kun sai väistyä uuden tieltä. Kone ei ollut kuin vajaa ~10vuotta vanha, eli se ei ole kerennyt seistä juuri mitään. On tietysti väärin verrata sokeasti pelkkiä tunteja, kun ei tiedä työstä mitä kullakin on tehty, mutta kunnioitettavat tunnit... pitipä ne sisällään mitä tahansa.  ::)

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: 61000km
Olihan se joku hullu ajanut 85 vuoden David Brown 1594 yli 44000h muistaakseni. Koneviestissä vaan näin luki. Teki jotain 3000h vuodesssa.
Ja kyllä hulluki pitää olla,raunilla viittiiki,pöljää touhuu.
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"