Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Nopia JD?  (Luettu 9310 kertaa)

realisti

  • Vieras
Vs: Nopia JD?
Eikös tuo JD Eco ole semmonen säästömalli pers´aukisille...

Missä ihmeessä tarvii traktorissa 60km/h nopeutta?

kyllä sitä nopeutta tarvii... talouskeskuksesta kauimmalle lohkolle 12km, ja etäisimpien lohkojen väli n.20 km. ::). Urakkatyössä rehu-urakoita n.30km etäisyydellä.

***Voi olla, että noilla matkoilla olet kovaa ajamalla esim. 2 min ennen perillä. Kun ei kumminkaan koko matkaa pääse ajamaan 60km/h.

asian voi ajatella myös niin ettei tartte ajaa koko ajan talla lattiassa kiinni, kun on nopea askinen rakkori. :-\

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Nopia JD?
Eikös tuo JD Eco ole semmonen säästömalli pers´aukisille...

Missä ihmeessä tarvii traktorissa 60km/h nopeutta?

kyllä sitä nopeutta tarvii... talouskeskuksesta kauimmalle lohkolle 12km, ja etäisimpien lohkojen väli n.20 km. ::). Urakkatyössä rehu-urakoita n.30km etäisyydellä.

***Voi olla, että noilla matkoilla olet kovaa ajamalla esim. 2 min ennen perillä. Kun ei kumminkaan koko matkaa pääse ajamaan 60km/h.

asian voi ajatella myös niin ettei tartte ajaa koko ajan talla lattiassa kiinni, kun on nopea askinen rakkori. :-\

***Jaa. Ei ihan täppärille ominaista ajattelua.
Kui mää ain olen paras?

haba

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 51
Vs: Nopia JD?
nopia laatikko 710/70-38 renkaat kierroksenrajoitin ohitettu eli ottaa täydet ringit suurimmallakin vaihteella mitattu 62km/h

farmer

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 330
Vs: Nopia JD?
Miten tuo kierroksenrajoittimen ohitus käytännössä toteutetaan?

realisti

  • Vieras
Vs: Nopia JD?
Miten tuo kierroksenrajoittimen ohitus käytännössä toteutetaan?

konehuolto liinamaa osaa auttaa ainakin tuossa asiassa.

Makkis

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 200
Vs: Nopia JD?
Kaikenmmoista käy mieles. Se 50-laatikolla oleva ilmajarrukoneen muuttaminen nestejarruksi taitaa olla kallis ja tynnyrin työmaa?

SKF

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2539
Vs: Nopia JD?
nopia laatikko 710/70-38 renkaat kierroksenrajoitin ohitettu eli ottaa täydet ringit suurimmallakin vaihteella mitattu 62km/h

Lavetin kyytisä alamakkeen 90km/h. ;D

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: Nopia JD?
Yllättävän vähän se renkaiden vaihto vaikuttaa nopeuteen. Mä vaihdoin 600/65x38 renkaat 710/70x38:hin ja nopeus kasvoi peräti 3-4 km/h. :)
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Nopia JD?
Yllättävän vähän se renkaiden vaihto vaikuttaa nopeuteen. Mä vaihdoin 600/65x38 renkaat 710/70x38:hin ja nopeus kasvoi peräti 3-4 km/h. :)

Vaihdoitko eturenkaat myös?  ;D
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: Nopia JD?
Yllättävän vähän se renkaiden vaihto vaikuttaa nopeuteen. Mä vaihdoin 600/65x38 renkaat 710/70x38:hin ja nopeus kasvoi peräti 3-4 km/h. :)

Vaihdoitko eturenkaat myös?  ;D

Vaihdoin toki, mutta ei niillä ole niin suurta merkitystä, kun ei aja neliveto päällä. Sitten kun vaihdoin koko traktorin, niin rupes kulkemaan viittäkymppiä. ;D
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

erakko

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 120
Vs: Nopia JD?
Tuohon ilmajarru juttuun, niin veikkaisin että se tarkoittaa ulkopuolisen mm. peräkärryn jarruihin saatavaa ilmajarru ulosottoja. Meiltäkin löytyy kompura ja ilmajarrut jontikasta, mutta traktorin omat jarrut ovat nesteelliset. En mene varmaksi sanomaan, että onko engklannissa näin, mutta ihmettelen, jos jontikka on tehnyt jonkun erikois "version". Jos mietitte, että onko kärryihin ilmajarrut hyvät niin voin sanoa että en ota enää hydraulisia jarruja kärryyn, jos ei ole pakko. Toimivat kovillakin pakkasilla moiteettomasti, eikä ole ollut jäätymisen kanssa mitään vaikeuksia. Hydraulisiin verrattuna ilmajarrut ottavat paljon nätimmin, ei ole tyyppiä on/off. Ilmajarruvarustus uuteen traktoriin siihen 2000€ kieppiin, suosittelen kaikille. Eikä ilmajarrut estä tietenkään hydraulisilla jarruilla olevan peräkärryn käyttöä.

Menneisyydenkaipuu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1773
  • Laudātor temporis āctī
Vs: Nopia JD?
JD taitaa olla nopia vain +200:sen päiväunissa?  ;D
Poliittinen *****.

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Nopia JD?
Mulla on toinen 40 loodalla,ei kauheen nopee.Kurikan tutkatauluun 47,pyörät 650-65 38.
Toinen 50 eco suurimmalla noin 2000 kierrosta mittaris 55,tutkataulu oli pimeenä kun menin ohi.
Muuten oon sitämieltä että nopeudet riittää mulle päiväuniskin.Riittää että on komia ja luotettava John Deere traktori jolla voi tehdä moninaisia töitä,ilman päiväunia :D :D

Menneisyydenkaipuu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1773
  • Laudātor temporis āctī
Vs: Nopia JD?
Mulla on toinen 40 loodalla,ei kauheen nopee.Kurikan tutkatauluun 47,pyörät 650-65 38.
Toinen 50 eco suurimmalla noin 2000 kierrosta mittaris 55,tutkataulu oli pimeenä kun menin ohi.


Niin harvemmin nuo tutkataulut näyttää alle 40 km/h nopeuksia.  ;D ;D
Poliittinen *****.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Nopia JD?
Mulla on toinen 40 loodalla,ei kauheen nopee.Kurikan tutkatauluun 47,pyörät 650-65 38.
Toinen 50 eco suurimmalla noin 2000 kierrosta mittaris 55,tutkataulu oli pimeenä kun menin ohi.
Muuten oon sitämieltä että nopeudet riittää mulle päiväuniskin.Riittää että on komia ja luotettava John Deere traktori jolla voi tehdä moninaisia töitä,ilman päiväunia :D :D
6830ap 56km/h GPS mukaan  :D 16.9/28 ja 20.8/38