Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Nopia JD?  (Luettu 9284 kertaa)

Makkis

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 200
Nopia JD?
Olisko kellään käsitystä? Nettikonees oli täs taannoin JD 6420, minkä mainostettiin kulkevan 65km/h. Ei sitte kuitenkaan tullu kysyttyä ja nyt jäi vaivaamaan. Kuinka tuo olis saatu aikaaseksi? Tuskin se nyt pelkällä kierrosten lisäyksellä onnistuu. Se oli muistaakseni PQ-vaihteistolla (ehkä AQ, Ei ainakaa AP). "Matti-NÄSÄT" hiljaa!

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: JD eco ?
Olisko kellään käsitystä? Nettikonees oli täs taannoin JD 6420, minkä mainostettiin kulkevan 65km/h. Ei sitte kuitenkaan tullu kysyttyä ja nyt jäi vaivaamaan. Kuinka tuo olis saatu aikaaseksi? Tuskin se nyt pelkällä kierrosten lisäyksellä onnistuu. Se oli muistaakseni PQ-vaihteistolla (ehkä AQ, Ei ainakaa AP). "Matti-NÄSÄT" hiljaa!

Eco vaihteella 2500 rmp ja ISOOT renkaat !

Pointti, eco ei ole liikenne malli  ::) etuaks jarrut ja myös jousituskin
saattaa puuttua  ::)
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

realisti

  • Vieras
Vs: Nopia JD?
oma 6630 aq+ kulkee tehdasvakiona 55km/h /2250rpm joten lienee mahdollista juuri tuo ojalan teoria eco-vaihteistosta ??? ei kun korkeat munkit ja lisää jenkaa ;D

vanha 3050 turbo-intercooler kulkee 650/65r38 gummeilla 60km/h letkeää menoa jousien puutteesta huolimatta: teho korvaa muut puuttuvat ominaisuudet. ;D

SiKari

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 348
Vs: Nopia JD?
Syksyllä käytiin Hannoverissa Eurotier messuilla, samalla reissulla tutustuttiin paikalliseen osuuskaupan toimintaan. Agravis Raiffeisen http://www.agravis.de/. Kaupan myynti oli jotain neljä kertaa koko Suomen maatalouskauppa. Myymälän pihalla olevissa traktoreissa oli useassa 60km lätkä. Eri laki-eri välitykset

Viimeksi muokattu: 23.01.09 - klo:18:52 kirjoittanut SiKari

Makkis

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 200
Vs: Nopia JD?
Sillä kiinnostaa kun oon hieman silmäilly mm. JD:ä hankintamielessä. Saarivaltiossa niitä olisi sopivasti. 50:ä kulkevat ovat siellä aina ilmajarruilla. Kävi vain mieles, jotta saisko 40:n laatikolla kulkevaan kohtuudella lisää vauhtia. Ecovaihteistoja ei ole kovin paljoa osunut silmään.

Jokeri

  • Vieras
Vs: JD eco ?
Olisko kellään käsitystä? Nettikonees oli täs taannoin JD 6420, minkä mainostettiin kulkevan 65km/h. Ei sitte kuitenkaan tullu kysyttyä ja nyt jäi vaivaamaan. Kuinka tuo olis saatu aikaaseksi? Tuskin se nyt pelkällä kierrosten lisäyksellä onnistuu. Se oli muistaakseni PQ-vaihteistolla (ehkä AQ, Ei ainakaa AP). "Matti-NÄSÄT" hiljaa!

Eco vaihteella 2500 rmp ja ISOOT renkaat !

Pointti, eco ei ole liikenne malli  ::) etuaks jarrut ja myös jousituskin
saattaa puuttua  ::)

Etakselin jarrut puuttuu lähes kaikista kotimaisista liikenne koneista samoin sen on saanut ilman jousia...

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: Nopia JD?
Sillä kiinnostaa kun oon hieman silmäilly mm. JD:ä hankintamielessä.

Tuu testaamaan Autopoweria, niin saattaa mieli vielä muuttua vaihteiston suhteen... ;)
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

redbull

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 705
  • Go Ahead, Make My Day
Vs: JD eco ?


Pointti, eco ei ole liikenne malli  ::) etuaks jarrut ja myös jousituskin
saattaa puuttua  ::)
[/quote]

Etakselin jarrut puuttuu lähes kaikista kotimaisista liikenne koneista samoin sen on saanut ilman jousia...
[/quote]
>>Eihän sitä 50 versiota saakkaan muuta kun jarruilla ja jousilla, sen lisäksi siinä on umpivanteet takana. Kaikki muut on jotain ite viritettyjä. Mutta jos kotimaisella tarkoitat sitä v kirjaimella alkavaa, niin nehän nyt menee ainakin 70km/h, eikä niissä mitään umpivanteita ja jarruja tarvii..Puolihullu teinikuski räkä poskella niillä päästelee ja urakat joutuu...

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Nopia JD?
Eikös tuo JD Eco ole semmonen säästömalli pers´aukisille...

Missä ihmeessä tarvii traktorissa 60km/h nopeutta?

Viimeksi muokattu: 24.01.09 - klo:15:20 kirjoittanut Timppa

Kui mää ain olen paras?

Imme

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 775
  • "Lasten tekemät lahjat on rakkaimpia" Apple
Vs: Nopia JD?
Paljonko renkaan halkaisija täytyy kasvaa 20.8-38 koosta että nopeus kasvaa 10 km/h samalla kierrosluvulla? Joku laskumies kertoo missä koossa mennää, luulen että 42 ei riitä

 Luulen että nää rengaskokomuljailut on leikkimistä jos mikä.
Jos kyseessä on asia, jonka voi ratkaista rahalla, niin ei ole kyse ongelmasta vaan rahasta.

Imme

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 775
  • "Lasten tekemät lahjat on rakkaimpia" Apple
Vs: Nopia JD?
Syksyllä käytiin Hannoverissa Eurotier messuilla, samalla reissulla tutustuttiin paikalliseen osuuskaupan toimintaan. Agravis Raiffeisen http://www.agravis.de/. Kaupan myynti oli jotain neljä kertaa koko Suomen maatalouskauppa. Myymälän pihalla olevissa traktoreissa oli useassa 60km lätkä. Eri laki-eri välitykset

Ei löydä tuolta sivulta käytettyjä?
Jos kyseessä on asia, jonka voi ratkaista rahalla, niin ei ole kyse ongelmasta vaan rahasta.

Konemies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 295
Vs: Nopia JD?
Paljonko renkaan halkaisija täytyy kasvaa 20.8-38 koosta että nopeus kasvaa 10 km/h samalla kierrosluvulla? Joku laskumies kertoo missä koossa mennää, luulen että 42 ei riitä

 Luulen että nää rengaskokomuljailut on leikkimistä jos mikä.

Mitas 20.8-38 vierintä 5498mm, 20.8-42 vierintä 5794mm. Tekee 5,4% lisää vauhtia..

43 -> 45,3
53 -> 55,9
60 -> 63,2

Viimeksi muokattu: 24.01.09 - klo:15:39 kirjoittanut Konemies

realisti

  • Vieras
Vs: Nopia JD?
Eikös tuo JD Eco ole semmonen säästömalli pers´aukisille...

Missä ihmeessä tarvii traktorissa 60km/h nopeutta?

kyllä sitä nopeutta tarvii... talouskeskuksesta kauimmalle lohkolle 12km, ja etäisimpien lohkojen väli n.20 km. ::). Urakkatyössä rehu-urakoita n.30km etäisyydellä.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Nopia JD?
Eikös tuo JD Eco ole semmonen säästömalli pers´aukisille...

Missä ihmeessä tarvii traktorissa 60km/h nopeutta?

kyllä sitä nopeutta tarvii... talouskeskuksesta kauimmalle lohkolle 12km, ja etäisimpien lohkojen väli n.20 km. ::). Urakkatyössä rehu-urakoita n.30km etäisyydellä.

***Voi olla, että noilla matkoilla olet kovaa ajamalla esim. 2 min ennen perillä. Kun ei kumminkaan koko matkaa pääse ajamaan 60km/h.
Kui mää ain olen paras?

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Nopia JD?
Paljonko renkaan halkaisija täytyy kasvaa 20.8-38 koosta että nopeus kasvaa 10 km/h samalla kierrosluvulla? Joku laskumies kertoo missä koossa mennää, luulen että 42 ei riitä

 Luulen että nää rengaskokomuljailut on leikkimistä jos mikä.
Hyvin yksinkertaisesti. Jos renkaan halkaisijaa kasvatetaan yksi prosentti niin nopeus kasvaa yhdellä prosentilla, viistoista prosenttia halkaisijaan lisää niin viistoista prosenttia vauhtia lisää.
 Ja 15% lisää kierroksia niin nopeus kasvaa jo 32,25%. Ja polttoaineen kulutus samalla kolmisenkymmentä...