Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kierroslukumuisti vaihtokatkaisijalla  (Luettu 2715 kertaa)

andypoge

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 534
Tykkääkö tuo Sisukiisselin 420drs ecu kyttyrää, jos kierrosluvun ohjausta vaihtaa ihan vaihtokytkimellä potikalta toiselle? Tarvisko jotain konkkaa väliin tms?

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7102
  • karkki vai keppana?
Vs: Kierroslukumuisti vaihtokatkaisijalla
Tykkääkö tuo Sisukiisselin 420drs ecu kyttyrää, jos kierrosluvun ohjausta vaihtaa ihan vaihtokytkimellä potikalta toiselle? Tarvisko jotain konkkaa väliin tms?

Herää kysymys miksi pitäis vaihtaa?
pessimisti ei pety!

RimaPoika

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 307
Vs: Kierroslukumuisti vaihtokatkaisijalla
Siis kaks tai useampi säädettävä "käsikaasu" ?
 

andypoge

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 534
Vs: Kierroslukumuisti vaihtokatkaisijalla
Juuripa näin

RimaPoika

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 307
Vs: Kierroslukumuisti vaihtokatkaisijalla
Nerokasta :)
Varmaan kannattaa kokeilla alkuperäisillä
potikoilla jos siihen ratkaisuun päädyt.

Liekö joissain merkeissä/ malleissa muistipaikkoja enemmälti.
Kun noissa tuppaa oleen vaan se yks yleensä?

Luteikko

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 699
Vs: Kierroslukumuisti vaihtokatkaisijalla
Nerokasta :)
Varmaan kannattaa kokeilla alkuperäisillä
potikoilla jos siihen ratkaisuun päädyt.

Liekö joissain merkeissä/ malleissa muistipaikkoja enemmälti.
Kun noissa tuppaa oleen vaan se yks yleensä?

Jossain perkiisseleissä on 3. (Pois / A / B)
"Maanviljelijä on köyhä eläessään mutta rikas kuollessaan"

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4391
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Kierroslukumuisti vaihtokatkaisijalla
Nerokasta :)
Varmaan kannattaa kokeilla alkuperäisillä
potikoilla jos siihen ratkaisuun päädyt.

Liekö joissain merkeissä/ malleissa muistipaikkoja enemmälti.
Kun noissa tuppaa oleen vaan se yks yleensä?

Jossain perkiisseleissä on 3. (Pois / A / B)

Jep. Niitä ei ole tehty analogisesti potikoilla vaan suoraan kytkintietoina  ECU:lle. Eli arvon voi 'napata' muistiin sillä hetkellä vallitsevasta kierrosluvusta ja sitä voi myös naksutella kytkimellä sitten vakiohyppäyksittäin ylös tai alas. Mun koneessani taitaa olla 20 kierrosta per napsu, vähän turhan hieno askellus.
Koko muistien hallinta ja käyttö perustuu kahden palautuvan on-off-on kytkimen käyttöön.
Ainoa mikä minusta on vähän kökköä siinä softassa on se että se voisi toteuttaa muutokset hiukan pehmeämmin ja esim lisätä kaasua rauhallisesti. Nyt se ärjäisee kaikki peliin sillä sekunnilla kunnes kierrosluku vastaa taas toivottua.

Valmetin tapaukseen en osaa ottaa kantaa. En usko että siitä mitään hajoaisi, tilannehan vastaa sitä että potikka olisi hetken hajalla tai johto jostain poikki. Tuollainen elektroniikka pitää suunnitella niin että mitään ihmeellistä ei tapahdu vaikka sen potikan ottaisi hetkeksi pois sieltä johdon päästä (liittimen irti) - tai vaihtaa sitten vaikka lennossa toiseen.
Potikassakaan ei mitään ihmeellistä ole, kunhan vastusarvo vastaa alkuperäistä ja tyyppi lienee lineaarinen.

En kuitenkaan osallistu remonttiin jos jotain kuitenkin menee rikki.

platina

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3
Vs: Kierroslukumuisti vaihtokatkaisijalla
kesällä ajelin Valtralla jossa oli kaksi potikkaa käsikaasulle, ja vaihtokatkasijalla sai valittua kumpi oli käytös. oli mones hommassa aika hyvä. sitten tais  saada vakionopeus säätimillä vielä lisää vaihtoehtoja.