Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Sähköauto vs. vetyauto  (Luettu 27818 kertaa)

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26122
  • vastustan
Vs: Sähköauto vs. vetyauto
Minä veikkaan, että alle kymmenessä vuodessa  Tesla, ja vastaavat ovat Kuusankoski-kamaa.
Mistä kohti ne lahoaa? Akkupaketin voi uusia.

Teslalla pääsee jo nyt ~600km/lataus, eikä lataus Teslan asemalla kestä kuin tunteroisen, omastakin seinästä vain muutaman tunnin. Latauspisteitä tulee lisää vauhdilla ja akut vain kehittyy.

Yllättävän paljon noita näkyy mm. Kittilässä, Norjassakin on paljon, miksei ne Suomen pakkasilla pelaisi?
no kun se vähän kuluttava nestemäiselläkin polttoaineella kulkeva peli tartee nykyään webaston ja hyötysuhde on mitä on niin  mikähän tuommosen sähköauton todellisuus on kun sitä pakkasta on kuukausi.

tietenkin kaupunkikäyttö on eri juttu, parkkihallit, pysäköintipaikkojen pistokkeet, kerrostalojen autotallit jne jne mut siellä on toimiva joukkoliikenne.

ajatellaampa vaikka normi perjantairuuhka, jono matelee, lasiin jäätyy lumi että pakko pohottaa lämpöä täysillä, sitten tulee kolari ja totaalinen stoppi ylimääräiseksi tunniksi :-\ :-\ :-\ :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12111
Vs: Sähköauto vs. vetyauto
Kaistamerkintää kehitettävä: Bussit, taksit ja sähköautot. Ja maalta tulleet. Samoin, jos on kiire. Lisäksi muuten vaan.

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Sähköauto vs. vetyauto
Mikä siinä sähköautossa on kantava idea minkä takia sitä yritetään tukiasten voimalla lanseerata? Jos halutaan käyttää uusiutuvaa energiaa, niin siihen löytyy jo toimivaa tekniikkaa biokaasuautojen muodossa.
Sähköautoilla on lyhyt toimintasäde, akut vaativat pitkän latausajan, kuskilla on ainainen stressi ja murhe milloin akut tyhjenee ja missä on latauspiste ja montako tuntia pitää odotella että akut on taas täynnä.
Talvella kuski ei raaski käyttää akkuja lämmitykseen vaan mieluummin palelee ja ajelee ikkunat huurussa.
perin mielenkiintosia riitojakin on edessä kun näitä sähköautoja alkaa olla onempi ja sitten työpaikan, taloyhtiöiden  ja kauppojen  lämpötolpasta imuttavat ilmaista sähköä.

mehän voimme miettiä terminaattorinki ilmeitä kun eu tukitarkastaja  kurvaa sähköautolla tilalle ja alkaa vetää peukalon vahvusta kaapelia peräloosterista sopivan tömäkkää pistorasiaa katseellaan hakien , selittää vielä iloisesti että ollaan heti neljän jälkeen lähdössä lappiin ammattiyhdistyksen mökille  ilmaiseksi 10 päivän lomalle niin tärkeää saada akut piripintaan ettei tartte matkalla pysähtyä lataamaan :) ;) :D ;D

100€/tunti tai kävely hommiksi meni.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

malanko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 513
Vs: Sähköauto vs. vetyauto
Minä veikkaan, että alle kymmenessä vuodessa  Tesla, ja vastaavat ovat Kuusankoski-kamaa.
Mistä kohti ne lahoaa? Akkupaketin voi uusia.

Teslalla pääsee jo nyt ~600km/lataus, eikä lataus Teslan asemalla kestä kuin tunteroisen, omastakin seinästä vain muutaman tunnin. Latauspisteitä tulee lisää vauhdilla ja akut vain kehittyy.

Yllättävän paljon noita näkyy mm. Kittilässä, Norjassakin on paljon, miksei ne Suomen pakkasilla pelaisi?

Silloin naureskellaan, että oli järjetön systeemi; kuljettaa lähes 1000kilon turhaa kuormaa.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4396
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Sähköauto vs. vetyauto
Mikä siinä sähköautossa on kantava idea minkä takia sitä yritetään tukiasten voimalla lanseerata? Jos halutaan käyttää uusiutuvaa energiaa, niin siihen löytyy jo toimivaa tekniikkaa biokaasuautojen muodossa.
Sähköautoilla on lyhyt toimintasäde, akut vaativat pitkän latausajan, kuskilla on ainainen stressi ja murhe milloin akut tyhjenee ja missä on latauspiste ja montako tuntia pitää odotella että akut on taas täynnä.
Talvella kuski ei raaski käyttää akkuja lämmitykseen vaan mieluummin palelee ja ajelee ikkunat huurussa.
perin mielenkiintosia riitojakin on edessä kun näitä sähköautoja alkaa olla onempi ja sitten työpaikan, taloyhtiöiden  ja kauppojen  lämpötolpasta imuttavat ilmaista sähköä.

mehän voimme miettiä terminaattorinki ilmeitä kun eu tukitarkastaja  kurvaa sähköautolla tilalle ja alkaa vetää peukalon vahvusta kaapelia peräloosterista sopivan tömäkkää pistorasiaa katseellaan hakien , selittää vielä iloisesti että ollaan heti neljän jälkeen lähdössä lappiin ammattiyhdistyksen mökille  ilmaiseksi 10 päivän lomalle niin tärkeää saada akut piripintaan ettei tartte matkalla pysähtyä lataamaan :) ;) :D ;D

100€/tunti tai kävely hommiksi meni.

... näissä täydentävien ehtojen lisäehtojen muutosten poikkeuksissa on nyt joitakin ongelmia... ja lisäksi satiaisten mutiaisten elinolosuhteiden suojelu ja geenipohjan laajentaminen on laiminlyöty.
Voimmekin tässä auton latautumista odotellessa vielä tarkistaa muutaman muunkin pikkujutun vielä...
Vai löytyisikö nopeampaa, isompaa virtaa antavaa pistorasiaa?

pice

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1077
Vs: Sähköauto vs. vetyauto
Sähköautokeskustelussa on kokonaan unohdettu raskas liikenne, työkoneet ynnä muut suurempaa tehoa vativat kulkuneuvot.
Ainakin nykymuodossaan sähköauton kapasiteetti riittää vain yksityisautoiluun lyhyemmillä matkoilla. Vai kaavaillaanko ihan tosissaan, että raskas liikennekin muutetaan akkukäyttöisiksi?

malanko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 513
Vs: Sähköauto vs. vetyauto
Vihreitten sekopää-mielikuvitusta.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26122
  • vastustan
Vs: Sähköauto vs. vetyauto
Vihreitten sekopää-mielikuvitusta.
perin outoakin että sähköauto saa näinkin suuren kannatuksen palstalla jossa jo ennakkoon mietitään miten siitä  uudesta kohta saapuvasta traktorista saadaan kaikki ilmansaasteita pienentävät järjestelmät poistettua ja miten jo tontilla oleviin vanhempiin koneisiin saadaan lisää savua ja katkua :) ;) :D ;D

periaatteessa sähköautoa pitäisi kehittää siihen suuntaan että akusto olisi helposti vaihdettavissa,  bisnesmies kun kurvaa sähkömersulla kotia ja huomaa että mittaristossa lukee patteri lov  niin ottaa mersun perästä salvan auki ja hakee pumppukärryn autotallista ja tyhjä akku lataukseen ja täysi tilalle ja rouva voi lähteä tubbelwaaroihin ja tyhjä akku latautuu sitte yösähköllä :-\ :-\ :-\ :-\

Viimeksi muokattu: 27.11.16 - klo:10:07 kirjoittanut icefarmer

Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Sähköauto vs. vetyauto
Mikä siinä sähköautossa on kantava idea minkä takia sitä yritetään tukiasten voimalla lanseerata? Jos halutaan käyttää uusiutuvaa energiaa, niin siihen löytyy jo toimivaa tekniikkaa biokaasuautojen muodossa.
Sähköautoilla on lyhyt toimintasäde, akut vaativat pitkän latausajan, kuskilla on ainainen stressi ja murhe milloin akut tyhjenee ja missä on latauspiste ja montako tuntia pitää odotella että akut on taas täynnä.
Talvella kuski ei raaski käyttää akkuja lämmitykseen vaan mieluummin palelee ja ajelee ikkunat huurussa.
perin mielenkiintosia riitojakin on edessä kun näitä sähköautoja alkaa olla onempi ja sitten työpaikan, taloyhtiöiden  ja kauppojen  lämpötolpasta imuttavat ilmaista sähköä.

mehän voimme miettiä terminaattorinki ilmeitä kun eu tukitarkastaja  kurvaa sähköautolla tilalle ja alkaa vetää peukalon vahvusta kaapelia peräloosterista sopivan tömäkkää pistorasiaa katseellaan hakien , selittää vielä iloisesti että ollaan heti neljän jälkeen lähdössä lappiin ammattiyhdistyksen mökille  ilmaiseksi 10 päivän lomalle niin tärkeää saada akut piripintaan ettei tartte matkalla pysähtyä lataamaan :) ;) :D ;D

100€/tunti tai kävely hommiksi meni.

... näissä täydentävien ehtojen lisäehtojen muutosten poikkeuksissa on nyt joitakin ongelmia... ja lisäksi satiaisten mutiaisten elinolosuhteiden suojelu ja geenipohjan laajentaminen on laiminlyöty.
Voimmekin tässä auton latautumista odotellessa vielä tarkistaa muutaman muunkin pikkujutun vielä...
Vai löytyisikö nopeampaa, isompaa virtaa antavaa pistorasiaa?

No mäpä vahinkossa nauhoitin keskustelun asiakaspalvelun parantamiseksi.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4396
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Sähköauto vs. vetyauto
No mäpä vahinkossa nauhoitin keskustelun asiakaspalvelun parantamiseksi.

Ja tallenne osoittaa vaan että tarkastaja on kiireestään huolimatta hoitanut tehtäväänsä esimerkillisellä tarkkuudella ja huolellisuudella, jopa yli virallisen työajan...

Leikki leikkinä mutta eiköhän jokaiselta tilalta jotain huomautettavaa löydy jos aletaan oikein pilkkua teroittamaan.
Ja luultavasti tulevaisuuden tukiehdoissa varmaankin lukee että viljelijän tulee tarjota kaikki tarkastuksen tarvitsemat faciliteetit, mm sen latauspisteen... :-/

No, tämä nyt on vaan tällaista hirtehishuumoria jossa saattaa olla hitunen tulevaisuuden visioitakin.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26122
  • vastustan
Vs: Sähköauto vs. vetyauto
No mäpä vahinkossa nauhoitin keskustelun asiakaspalvelun parantamiseksi.

Ja tallenne osoittaa vaan että tarkastaja on kiireestään huolimatta hoitanut tehtäväänsä esimerkillisellä tarkkuudella ja huolellisuudella, jopa yli virallisen työajan...

Leikki leikkinä mutta eiköhän jokaiselta tilalta jotain huomautettavaa löydy jos aletaan oikein pilkkua teroittamaan.
Ja luultavasti tulevaisuuden tukiehdoissa varmaankin lukee että viljelijän tulee tarjota kaikki tarkastuksen tarvitsemat faciliteetit, mm sen latauspisteen... :-/

No, tämä nyt on vaan tällaista hirtehishuumoria jossa saattaa olla hitunen tulevaisuuden visioitakin.
niin, kyllähän tämä sähkön maksu tulee olemaan onkinlainen ongelma, miten sitä mitataan ja laskutetaan, entä verotus, nestemäisissä polttoaineissa taitaa tuota veroa olla reippaat kolme neljännestä, ei valtion kassa kestäne mitään suurimääräistä sähköautoilua ilman toimenpiteitä :-\ :-\ :-\ :-\


sittenhän on sellainenkin mahdollisuus että terminaattori tunnetusti ay-sähkömiehiin luottamattomana on itse järjestellyt mittaritaulun sisuksia jotta roput kestää, sillä aikaa kun eu-tarkastajan kanssa mittailevat ojan pyörtänöisiä kiehuu teslan akut ja sulaa lasikuiut korista, selviääkö terminaattoi tästä vahingonkorvauksilla vai tuleeko oikein sanktioita tukiinkin :) ;) :D ;D

Viimeksi muokattu: 27.11.16 - klo:11:50 kirjoittanut icefarmer

Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4396
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Sähköauto vs. vetyauto
Vihreitten sekopää-mielikuvitusta.
perin outoakin että sähköauto saa näinkin suuren kannatuksen palstalla jossa jo ennakkoon mietitään miten siitä  uudesta kohta saapuvasta traktorista saadaan kaikki ilmansaasteita pienentävät järjestelmät poistettua ja miten jo tontilla oleviin vanhempiin koneisiin saadaan lisää savua ja katkua :) ;) :D ;D

periaatteessa sähköautoa pitäisi kehittää siihen suuntaan että akusto olisi helposti vaihdettavissa,  bisnesmies kun kurvaa sähkömersulla kotia ja huomaa että mittaristossa lukee patteri lov  niin ottaa mersun perästä salvan auki ja hakee pumppukärryn autotallista ja tyhjä akku lataukseen ja täysi tilalle ja rouva voi lähteä tubbelwaaroihin ja tyhjä akku latautuu sitte yösähköllä :-\ :-\ :-\ :-\

Minun pointtini tässä asiassa on se, että minulla ei ole mitään ympäristöystävällisyyttä vastaan, kunhan se ei lisää paljoa kustannuksia eikä hankaloita muuten elämää. Tuossa syksyllä yritin juuri saada yhtä vanhaa konetta vähän vähemmän saastuttavaksi ja savuttavaksi. Vaihtelevalla menestyksellä...

Sähköauton tapauksessa yhtälö on aivan mahdollinen, jos hinta ja käyttökulut muodostuvat kilpailukykyisisksi niin ei minulla tekniikkaa vastaan sinänsä mitään ole.
Yksi noista pihalla seisovista kumijaloista voisi hyvin olla sähköauto tai hybridi. Tilanteisiin joihin se ei olisi hyvä voisi sitten valita perinteisemmän.
Minkään periaatteellisen ideologian vuoksi en ole asiasta kiinnostunut, vaikka uusi teknologia onkin omalla tavallaan houkuttelevaa.
Meillä kuitenkin yhdellä pirssillä ajetaan joka arkipäivä 4 x 12 km, joten joku sähköauton tapainenkin voisi olla useimmiten hyvinkin toimiva,

Mikäli pitää valita maksanko perinteisestä polttomoottoriautosta 5000 e enemmän siihen lisättyjen kaiken maailman huoltoa vaativien puhdistussysteemien vuoksi + jatkossa korotetun polttoaineen hinnan ja vielä korotetun käyttömaksun tms, vai maksanko saman summan lisää sähköllä liikkuvasta vehkeestä + halvempi polttoainekulu, niin olen valmis harkitsemaan vaihtoehtoisilla energiamuodoilla toimivaa autoa aivan vakavasti.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Sähköauto vs. vetyauto
Tulevaisuudessa autot tulevat latautumaan langattomasti (onnistuu jo nykyää) joten kaupunkien vilkkaat risteykset voitaneen varustaa lataussysteemeillä.

Akkuteknologia kehittyy kokoajan ja polttomoottorit tulevat siirtymään historiaan.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26122
  • vastustan
Vs: Sähköauto vs. vetyauto
Tulevaisuudessa autot tulevat latautumaan langattomasti (onnistuu jo nykyää) joten kaupunkien vilkkaat risteykset voitaneen varustaa lataussysteemeillä.

Akkuteknologia kehittyy kokoajan ja polttomoottorit tulevat siirtymään historiaan.
mutta valtio tarvii rahansa  mitä se nyt saa polttonesteistä, ei sähköautoilu voine tätä faktaa vastaan olla kovin merkittävästi edullisempaa :-\ :-\ :-\ :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

klapikasa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3133
Vs: Sähköauto vs. vetyauto
Vihreitten sekopää-mielikuvitusta.
p

periaatteessa sähköautoa pitäisi kehittää siihen suuntaan että akusto olisi helposti vaihdettavissa,  bisnesmies kun kurvaa sähkömersulla kotia ja huomaa että mittaristossa lukee patteri lov  niin ottaa mersun perästä salvan auki ja hakee pumppukärryn autotallista ja tyhjä akku lataukseen ja täysi tilalle ja rouva voi lähteä tubbelwaaroihin ja tyhjä akku latautuu sitte yösähköllä :-\ :-\ :-\ :-\

Muistaakseni teslalla on semmonen kotiakku joka lataa silloin ku sähkö halvempi, kai netti ja jotain että tietää mitä sähkö juuri nyt maksaa. Sitten se mötikkä on sissällä asunnossa, sen hukka lämpö lämmittää asuntoo. Se sitten nopeesti lataa auton.