Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe sähköpostitili  (Luettu 5305 kertaa)

Dr.Who

  • Vieras
Vs: sähköpostitili
Enkös niin minä kirjoittanut  ;)
31.05.2016 on tuo linkki päivitetty, eli ei ole kovin vanha tuo uudistus. Sitä ennen kylläkin joutui pankkitunnuksilla leikkimään ja eipä tullut mitään ilmoituksia normi s.postiin saapuneista kirjeistä. Mutta se oli monia vuosia sitten, silloin kun minä käytin tota palvelua.
Jahas,en ole pankkitunnareita tuohon netpostiin tarvinnut sen jälkeen kun rekisteröidyin joskus syyskuussa 2013.Ja sielläpä todellakin näkyy kaikki postiliikenne/saapuneet laskut kolmen vuoden takaa.
Että sellasta.
Mulla menee kaikki posti tuonne nettipostiin. Kätevä. Laskut menee e-laskuna.
Maaseutuvirastostakin tulee postit mulla tuonne ja sieltähän voi sen tulostella jos haluaa paperille.Mut olen kyllä sähköiseen muotoon tallennellut eri kiintolevylle(ulkoinen).Laskukäytäntö mullakin e laskutus.Ja kun  sp tulee ilmoitukset laskuista ei pankkia tarvi jatkuvasti selata.

Dr.Who

  • Vieras
Vs: sähköpostitili
Enkös niin minä kirjoittanut  ;)
31.05.2016 on tuo linkki päivitetty, eli ei ole kovin vanha tuo uudistus. Sitä ennen kylläkin joutui pankkitunnuksilla leikkimään ja eipä tullut mitään ilmoituksia normi s.postiin saapuneista kirjeistä. Mutta se oli monia vuosia sitten, silloin kun minä käytin tota palvelua.
Jahas,en ole pankkitunnareita tuohon netpostiin tarvinnut sen jälkeen kun rekisteröidyin joskus syyskuussa 2013.Ja sielläpä todellakin näkyy kaikki postiliikenne/saapuneet laskut kolmen vuoden takaa.
Että sellasta.

 Silloin sinä olet ollut kokoajan kirjautuneena sinne.
Nyt kirjoittelet höpöjä
Näin on,ei todellakaa ole kirjautuneena,vai jatkuuko se yhteys vaikka vaihtaa konettakin,tuskin.Jätkällä nyt hiukan erilainen näkemys.Aivan samoin kirjautuu ulos netpostista kuin täältä agronetistäkin.vai näetkö minut enää hetken kuluttua täällä kun kirjaudun ulos?

Tapani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: sähköpostitili
Enkös niin minä kirjoittanut  ;)
31.05.2016 on tuo linkki päivitetty, eli ei ole kovin vanha tuo uudistus. Sitä ennen kylläkin joutui pankkitunnuksilla leikkimään ja eipä tullut mitään ilmoituksia normi s.postiin saapuneista kirjeistä. Mutta se oli monia vuosia sitten, silloin kun minä käytin tota palvelua.
Jahas,en ole pankkitunnareita tuohon netpostiin tarvinnut sen jälkeen kun rekisteröidyin joskus syyskuussa 2013.Ja sielläpä todellakin näkyy kaikki postiliikenne/saapuneet laskut kolmen vuoden takaa.
Että sellasta.
Mulla menee kaikki posti tuonne nettipostiin. Kätevä. Laskut menee e-laskuna.
Maaseutuvirastostakin tulee postit mulla tuonne ja sieltähän voi sen tulostella jos haluaa paperille.Mut olen kyllä sähköiseen muotoon tallennellut eri kiintolevylle(ulkoinen).Laskukäytäntö mullakin e laskutus.Ja kun  sp tulee ilmoitukset laskuista ei pankkia tarvi jatkuvasti selata.
Tuolleenhan se toimii.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 20032
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: sähköpostitili
Ei kai se netposti ole ihan täysiverinen sähköposti,
vaan paperipostin digitaalinen toimitustapa. Eli
vähän niin kuin osapalvelu täysiverisen sähköpostin oheen.

Oksan kannattaisi laittaa gmail posti. Antaa tunnuksen
ja sitten päättää salasanan ja laittaa ruutupaperille lipaston
ylälaatikkoon. Android puhelimissa tulee jo käyttöön otettaessa
päätettäväksi, on helppoa se.

Tietysti jos sählää aamulla saappaansa väärin päin, tai
ei löydä rukkasista peukun paikkaa, kun se onkin toisella
puolella, ei ole hyvä ennuste sähköpostinkaan käytöllä
silloin.

Muuten jos nämä yllä mainitut sujuu, pitäisi gmail postinkin
onnistua.

-SS-

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65903
Vs: sähköpostitili
mutta kerroppa miten miä saan tuosta keemailista virallisen kun ei nimelläni voi moista avata??    siis kun teen tuon niin ilmottaa että nimi jo käytössä ja sitten pitäskö miun hilma jalosena kirjaututtaa tuo sp???                   siis kaikki nuo *****postit ja muut voi tuolla kyllä hoitaa mutta kun tartteis sellanen joka olis miun virallinen...   eli miut tunnistais tuosta osostteesta kuten muutkin viralliset...         
                   btw, miksi yleensä pitää tehä osostteenmuutos jos ososte kuitenkin pysyy samana?     ei kirjepostinkaan puolella toimita nuin..     

Dr.Who

  • Vieras
Vs: sähköpostitili
No voi pyhä yksinkertaisuus,ei se sun oma nimi tarvi olla,sä voit tehdä sen osoitteen vaikka tyyliin oksantappikarsimaton@gmail.com ja kun tuon osoitteen ilmoitat postin lähettäjille se on siinä.postit ovat kuitenkin salasanan takana ei niitä ne kossit pääse lukemaan muuta kuin sinä itse omalla salasanallasi.Turha sun on sitä omaa ristimänimeäsi sinne ängetä koska gmail tili on jollakulla muulla samannimisellä jo käytössä.Selkiskö?
Äläkä kirjoita niin mutta kun btw sho vath.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 20032
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: sähköpostitili
mutta kerroppa miten miä saan tuosta keemailista virallisen kun ei nimelläni voi moista avata??    siis kun teen tuon niin ilmottaa että nimi jo käytössä ja sitten pitäskö miun hilma jalosena kirjaututtaa tuo sp???                   siis kaikki nuo *****postit ja muut voi tuolla kyllä hoitaa mutta kun tartteis sellanen joka olis miun virallinen...   eli miut tunnistais tuosta osostteesta kuten muutkin viralliset...         
                   btw, miksi yleensä pitää tehä osostteenmuutos jos ososte kuitenkin pysyy samana?     ei kirjepostinkaan puolella toimita nuin..     

Joo jos nimesi on yleinen, niin totta kai niitä on monta. Silloin voit valita esimerkiksi toisen ja kolmannen etunimen alkukirjaimia nippuun tai etunimi.toinen nimi.sukunimi@gmail.com, jos vieläkään ei onnaa, voit laittaa etunimi.sukunimi.tilannimi/kylännimi/kunnannimi@gmail.com

Tai tosiaan tuo karsimaton.oksan.tappi@gmail.com oli vielä toistaiseksi vapaana.

-SS-

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65903
Vs: sähköpostitili
siksiköhän mulle ei kukaan vastannu sphen aikasemmin kun siinä oli juuri tuollaillaila tehty nimi kuin esitit?    tais olla joku eu-liiteinen sp silloin... 1995-6?                  turha kysellä hintatarjusta jollekin paska kuormalle tuolla...                            kokemus opetti että......

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 20032
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: sähköpostitili
Sitten jos haluat täydellisen etu- ja sukunimesi sähköpostille, hankit itsellesi internet-tunnus eli domain. Esimerkiksi "oksantila.net" Maksaa noin 25 euroa vuodessa. sähköpostimahdollisuus muutaman euron lisää.  Tällöin saat sopimukseen mukaan sähköpostiosoitteen, jonka voit tehdä muotoon esimerkiksi "ihan.minkä.haluat@oksantila.net". TUkipalvelut ovat useimmiten 8 - 16, mutta löytyy sellaisia, joissa on 24/7 päivystys. Osalla on etähallinta, ja tulewvat tekemään  koneeseesi sähköpostimuutokset, kun et mahdollisesti itse osaa.

Jos et halua alistua neuvottavaksi, sitten et myöskään oikein voisi vinkua, että itsestään pitäisi tulla asiat  kuntoon.

Suomeksi palvelevia palveluntarjoajia löytyy kymmeniä, kannattaa ottaa joku joka on samalla kielialueella, voitte haastella samalla murteella.

Lue lisäksi kerraten Eemil Nestori Setälän Suomen kielioppi, niin vastauksesi noteerataan virastoissa paremmin, jos siis käytät samaa kirjoitusasua virkapostissa kuin täällä, niin voi joku viranomainen suhtautua tekstin sisältöönkin varauksella, vaikka sähköpostiosoite olisikin virallinen.

-SS-

Viimeksi muokattu: 21.11.16 - klo:09:19 kirjoittanut -SS-

Don Essex

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1545
Vs: sähköpostitili
Eikä noita välipisteitäkään siihen välttämättä tarvita. Voit kokeilla vaikka etunimisukunimi@ tai sukunimietunimi@ osoitteita. Silloin olisi se nimikin näkyvissä. Tai vaikka etunimi.sukunimi1234@ variaatioita vain kokeilemaan. Sieltä se mieluinenkin löytyy.
Don Essex

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 20032
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: sähköpostitili
Eikä noita välipisteitäkään siihen välttämättä tarvita. Voit kokeilla vaikka etunimisukunimi@ tai sukunimietunimi@ osoitteita. Silloin olisi se nimikin näkyvissä. Tai vaikka etunimi.sukunimi1234@ variaatioita vain kokeilemaan. Sieltä se mieluinenkin löytyy.

Juu gmail on siitä ihmeellinen, että niitä pisteitä voi laittaa satunnaisesti lisää, silti se tunnuksen runko toimii. "_" eli alaviiva on hyvä välilyönnin korvike, "oikea välilyönti" ei ole hyvä missään tunnuksisssa koskaan. Eikä ääkköset.

-SS-

Jätkä

  • Vieras
Vs: sähköpostitili
Enkös niin minä kirjoittanut  ;)
31.05.2016 on tuo linkki päivitetty, eli ei ole kovin vanha tuo uudistus. Sitä ennen kylläkin joutui pankkitunnuksilla leikkimään ja eipä tullut mitään ilmoituksia normi s.postiin saapuneista kirjeistä. Mutta se oli monia vuosia sitten, silloin kun minä käytin tota palvelua.
Jahas,en ole pankkitunnareita tuohon netpostiin tarvinnut sen jälkeen kun rekisteröidyin joskus syyskuussa 2013.Ja sielläpä todellakin näkyy kaikki postiliikenne/saapuneet laskut kolmen vuoden takaa.
Että sellasta.

 Silloin sinä olet ollut kokoajan kirjautuneena sinne.
Nyt kirjoittelet höpöjä

Kyllä minä sen tiedän, vaan kirjoitan samanlaista faktaa kuin Dr.Who  kun kertoo vain kerran kirjaantuneensa pankkitunnuksilla netpostiin vuodesta 2013 lähtien  ;D

Toki jos ei  huolehdi tietoturvastaan ja säilyttää kaikki keksit eli evästeet, niin kyllä nuo "muista minut" toiminnot toimivat vaikka maailman tappiin asti.  Mutta kukin tyylillänsä.

Dr.Who

  • Vieras
Vs: sähköpostitili
Arvoisa Jätkä kun otin netpostin käyttöön,käyttöönotossa tarvittiin pankkitunnukset.Sen jälkeen niitä ei ole tarvinnut käyttää.Kirjautuessa postiin tarvitaan käyttäjätunnus ja salasana, ei siinä sen kummempaa ole.Selain poistaa niin halutessa kirjautumistiedot ja evästeet.Sitäpaitsi ei tuossa netpostissa mitään salaista ole mulla.Ihan voi kaikki ne laskujen tiedot ym tiedotteet lukea jos niin hirveä uteliaisuus on.

Jätkä

  • Vieras
Vs: sähköpostitili
Arvoisa Jätkä kun otin netpostin käyttöön,käyttöönotossa tarvittiin pankkitunnukset.Sen jälkeen niitä ei ole tarvinnut käyttää.Kirjautuessa postiin tarvitaan käyttäjätunnus ja salasana, ei siinä sen kummempaa ole.Selain poistaa niin halutessa kirjautumistiedot ja evästeet.Sitäpaitsi ei tuossa netpostissa mitään salaista ole mulla.Ihan voi kaikki ne laskujen tiedot ym tiedotteet lukea jos niin hirveä uteliaisuus on.

Selitäppäs tämä postin tiedoite ja kirjoituksiesi ristiriitaisuus
"31.05.2016

Teemme muutoksia Postin sähköisten kuluttajapalvelujen kirjautumiseen torstaina 2.6.2016. Jatkossa pääset kätevimmin palveluihin käyttämällä Postin käyttäjätunnusta ja salasanaa."
"Netpostia voi käyttää kuten ennenkin verkkopankin (Säästöpankki, Oma Säästöpankki, S-pankki, Fim) tai palkka.fi-palvelun kautta näiden palvelujen kirjautumistapoja käyttäen.

Samat palvelut ovat käytössäsi myös Postin mobiilisovelluksessa. Sovelluksessa on halutessasi myös käytössä Muista minut -toiminto, jolloin käyttäjätunnusta ja salasanaa ei tarvitse syöttää jokaisella kirjautumiskerralla."
 :-\ :-\

Tai samapa se.

Tapani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: sähköpostitili
Empä ole minäkään kyllä tarvinnu pankkitunnuksia kuin sillon eka kerran liityin netpostiin, ja siitä on monta vuotta.