Hajotkaa aamuihinne.
Eilen ajelin omalla autollani pidemmän siivun ja täytyy sanoa että on se vaan hyvä 7 k€ autoksi. Ei tarvi ortopezi penkkiä jotta jaksaa istua. Bensaa palaa 7,5 litraa sadalla, mut nelikosta luovu.
Mersut... minulle riitti yks w 124.
Tästä sitten taas päästään kapeakatseisuuteen. Kun ajaa paljon, niin oppii arvostamaan laadukkaita jakkaroita, kyllähän nyt jonkun 20tkm/vuosi ajaa melkein vaikka puutarhajakkaralla istuen. Edellisessä autossa oli todella hyvät penkit, nykyisessä vielä vähän paremmat. Sitten kun istutaan hinnat alkaen Corollaan, Golfiin, Focukseen tms. Niin oppii kyllä arvostamaan.
Kateushan se toki vähättelemään ajaa. Ja "äijäkulttuuri".
Se on just näin. Yksityisajossa minulla on ysitonninen saappi 2,3 cse. ostin pari vuotta sitten 150.000 km ajettuna. Sitä edeltävä Corolla 2,0 diesel kesti 400.000 km ja on moottoriltaan huippukunnossa edelleenkin, mutta kori on paska. takapyörien ripustuspalkit karisi pois. Ei kannata korjata. Maksoin saapista tonnin. On ruosteeton. On nahkapenkit ja pelit. Kuluttaa 8-10 l/100km matkalla ja 12-15L / 100km kaupungissa. Viimeisen vuoden aikana ajoin 7000km. Palvelee täysin tarkoitustaan.
Ammattihommien kilometriluvut on sitten eri juttu. Niissä lähdetään kuskin ergonomiasta ja asiakastarpeista. MB:n E-sarjassa arvostan myös käytännöllistä tilavuutta niin matkustamossa kuin tavaratilassa. Vanhuksetkin pääsee takapenkille ja sieltä pois, pyörätuoli menee kätevästi tavaratilaan, farmariversioon mahtuu eurolava. Farkun reppu on muuten markkinoiden tilavin. Alustan saa haluamallaan versiolla. Paineilmajouset. Ajovakauden hallintajärjestelmä aivan huippuluokkaa. Jne..
Saabilla minäkin ajoin aiemmin.
Mielestäni on jo asiakkaan halveksumista jos kuski tulee jollain Corollalla, kun samaan rahaan pääsisi mersun penkeille, tai Volvon, Bmw:n, Teslan tai hätätapauksessa Audin. Jos en saa Teslan kuskia puhelimella kiinni, niin toivon keskukselta Mersua, Bmw:tä tai Volvoa.