päivän aikana tuossa miettiny tuota sähköraktoria ja tullu siihen tulokseen että ei siitä mitään tuu, aina neois virta loppuneena jossain roikan ulottumattomissa, sitte se roikkien kans tuhertaminen heinien ja olkien seassa aiheuttais valtavasti tulipaloja, polttomoottorin ongelmien kans tuhertaessa yleensä isännät pysyy hengissä kun ei naftasuihku taida ylettää kuin käteeen vaikka korkeapainekanavan aukoo, terminaattorillaki ois monesti tukka pystyssä ja pumppu sekasin kun se ei kuitenkaan malttas oottaa vattenfaalin miehiä tutkimaan vikaa vaan menis ite meisselillä sorhoon sähkövalmetin sisuksia

Polttokennotraktorina luultavasti toimisi, mutta ei ole NewHollandistakaan kuulunut mitään, vaikka esittelivät prototyypin 7. vuotta sitten.
http://www.thecleanenergyleader.com/en/nh2_tm_hydrogen/hydrogenenergy.html
Kaikki aikanaan, protoja tehdään, mutta ei myydä ennen kuin maailma on valmis niille. Sinänsä virran kuljettaminen pellolle ei ole sen kummallisempaa kuin polttoaineenkaan kuljettaminen nykyisin. Tietty jussien joiden ei tarvitse kuljettaa polttoainetta, on vaikea asiaa ajatella omaa tilannetta pidemmälle.
Kaverin kanssa juteltiin autoista ja sähköauto nousi yhdeksi vaihtoehdoksi. Omasta asiointiajostani 95% on hoidettavissa sillä noin 160-200 km toimintasäteellä mitä niihin luvataan. Kaupunkiin matkatessani hyppään yleensä junaan, eli riittää että pääsen asemalle asti autolla. Jäljelle jäävän 5% ajosta voisi tehdä vuokra-autolla tai lainata kaverilta.
Oikeastaan tiedän paljon paikkoja missä on pari autoa, mutta toinen makaa yleensä kotona. Sellainen kollektiivinen automalli olisi tosi järkevää toimintaa.