Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe pelaruksen sähköt  (Luettu 21499 kertaa)

mermiina

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 254
Vs: pelaruksen sähköt
Tämä ei nyt varsinaisesti suoraan tähän topicciin kuulu mutta saanko kysyä minkä tähden Belarus ei ilmeisesti ole niin suosittu tänä päivänä kuten taannoin oli?

Nykyään ei enää pyllistellä ryssille, joten niiden romuja ei tarvitse vastaanottaa tänne vastaostoina  ;D
Aika monella apulannan ostajalla on kuitenkin pylly pystyssä siihen suuntaan.

Köntys

  • Vieras
Vs: pelaruksen sähköt
Tämä ei nyt varsinaisesti suoraan tähän topicciin kuulu mutta saanko kysyä minkä tähden Belarus ei ilmeisesti ole niin suosittu tänä päivänä kuten taannoin oli?
60- luvulla B oli melko hyvä traktori. 2010-luvulla sama laite ei tietenkään ole ihan kehityksen kärjessä, eikä hintakaan ole järkevällä tasolla. Venäjä ostaa Bilateraalisesti Belaruksia Valkovenäjältä kaasua vastaan. Ostohinta noin 15 000 €. Eteenpäin venäjä myy niitä alle 10 000 €, eivätkä ne sittenkään tahdo kelvata.

Jospa se on vain liian halpa. Jos hintalapuksi laittaisi 150000:- niin kauppa kävisi kuin siimaa.

Köntys

  • Vieras
Vs: pelaruksen sähköt
Tämä ei nyt varsinaisesti suoraan tähän topicciin kuulu mutta saanko kysyä minkä tähden Belarus ei ilmeisesti ole niin suosittu tänä päivänä kuten taannoin oli?

Nykyään ei enää pyllistellä ryssille, joten niiden romuja ei tarvitse vastaanottaa tänne vastaostoina  ;D
Aika monella apulannan ostajalla on kuitenkin pylly pystyssä siihen suuntaan.

Niinhän se menee. Kun Norskeille kumarrat, niin ryssille pyllistät.

mermiina

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 254
Vs: pelaruksen sähköt
Tämä ei nyt varsinaisesti suoraan tähän topicciin kuulu mutta saanko kysyä minkä tähden Belarus ei ilmeisesti ole niin suosittu tänä päivänä kuten taannoin oli?

Nykyään ei enää pyllistellä ryssille, joten niiden romuja ei tarvitse vastaanottaa tänne vastaostoina  ;D
Aika monella apulannan ostajalla on kuitenkin pylly pystyssä siihen suuntaan.

Niinhän se menee. Kun Norskeille kumarrat, niin ryssille pyllistät.
Käsitit sen pyllistyksen ihan väärin.

EX-FERMERI

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 351
Vs: pelaruksen sähköt
Nonnii....vastauksista taikka pikemminkin niiden välistä ymmärsin että Belaruksessa ei ole hinta-laatu-suhteessa mitään merkittävämpää vikaa paitsi Suomalaisten häpeäntunne. Kuka nyt Ladallakaan ajelisi paitsi vasta ajokortin saaneet huumorimielessä.
Ei voi palata ellei lähde. Jokainen päivä poissa Helsingistä on lottovoitto.

EX-FERMERI

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 351
Vs: pelaruksen sähköt
Joku valitteli toisessa topicissa satteita. Jos on märkee ja upottaa niin onhan pelaruksella ratkaisu.
Ei voi palata ellei lähde. Jokainen päivä poissa Helsingistä on lottovoitto.

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: pelaruksen sähköt
juu osa ongelmista ratkennu ja kones on jo ollu käynnis ihan avaamesta tartaten.. starttirele oli ok, koitin viä irrallaan ja erillisestä akusta.. johtovikoja pääosin.. ongelman alku on maaviat ja lämmenneet johorot.. tarttis vain rakennella täs johonaki välis lopppuhun..


kaavioita ja lisätietoja, kokemusperäistä ja kirjatietoakin sain:
 http://www.suonsyrjantila.net/belarus-varaosat

ihan vinkkinä jos jollain sattuu samankaltaasta tarvetta..
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65914
Vs: pelaruksen sähköt
oikein kiva kun aattelet joitain piruparkoja joilla ehkä sattuu vastaava vika...    juur tuo on se jota täällä kaipaisin hieman enemmän... kun vian  selvii niin kertois muillekin...

mermiina

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 254
Vs: pelaruksen sähköt
Joku valitteli toisessa topicissa satteita. Jos on märkee ja upottaa niin onhan pelaruksella ratkaisu.
Luulin, että tarkoitit kaksitoimista nostolaitetta. Belarushan on kopio Farmall traktorista. Insinöörit olivat juovuspäissään piirtäneet nostolaitteen, mutta vääntövarsi kääntyi vahingossa väärinpäin, eli sylinterin vetopuolella nostavaksi. Pahaksi onneksi piirrustukset olivat jo menneet politbyrooseen hyväksyttäväksi, eikä niitä enää voinut muuttaa.
 Nostovoima jäi siten tavoiteltua pienemmäksi, koska sylinteriä ei voitu tehdä suuremmaksi. Sylinteriputket tehtiin samanlaisella sorvilla, kuin haupitsin hylsypesä. Ymmärrätte hyvin, että aseiden kaliiberejä ei noin vain muutella. Hydrauliikan painetta ei oikein voinut nostaa, sillä kupariset tiivisterenkaat hajoaisivat, eikä kovempaa metallia voinut käytää, sillä hionnan toleranssit olivat liian suuret. Päätettiin siis siirtää sylinterin kiinityspistettä vipuvarressa 9 mm kauemmas. 10 mm ei voinut siirtää sillä sen olisi joku huomannut. Viimeinen nolla muutettiin siis 9:siköksi. Tästä seurasi tietenkin se, että vetovarsien nostoliike jäi ajoittain liian pieneksi. Aikansa pohdittuaan insinöörit keksivät, että vetovarsien pää traktorissa voitaisiin kiinnittää hiukan taaemmaksi samaan akseliin, jossa vetokoukun kannatinkoukut ovat.
Akselista tuli kuitenkin niin pitkä, että se ei sopisi paikaltaan pois silloin, kun takapyörien raideväli on kapealla. Takapyörän vanteeseen päätettiinkin porata reikä akselin poistoa varten.
 Siperian pakkasissahan kaksitoiminen nostolaite oli ehdoton, sillä se saatiin laskettua alas ilman, että kaksi miestä menisi seisomaan vetovarsien päälle. Kaksitoimisuudesta seurasi kuitenkin se ongelma, ettei hyväksi koettuja työsyvyyden säätöjä voitaisi kopioida. Päätettiin siis tehdä ihan oma. Suunnittelulla oli kuitenkin kiire, joten päätettin perustaa kaksi toisistaan riippumatonta ryhmää. Molempien suunnitelmat jäivät hiukan heikkolaatuisiksi, joten molemmat päätettiin toteuttaa.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: pelaruksen sähköt
Joku valitteli toisessa topicissa satteita. Jos on märkee ja upottaa niin onhan pelaruksella ratkaisu.
Luulin, että tarkoitit kaksitoimista nostolaitetta. Belarushan on kopio Farmall traktorista. Insinöörit olivat juovuspäissään piirtäneet nostolaitteen, mutta vääntövarsi kääntyi vahingossa väärinpäin, eli sylinterin vetopuolella nostavaksi. Pahaksi onneksi piirrustukset olivat jo menneet politbyrooseen hyväksyttäväksi, eikä niitä enää voinut muuttaa.
 Nostovoima jäi siten tavoiteltua pienemmäksi, koska sylinteriä ei voitu tehdä suuremmaksi. Sylinteriputket tehtiin samanlaisella sorvilla, kuin haupitsin hylsypesä. Ymmärrätte hyvin, että aseiden kaliiberejä ei noin vain muutella. Hydrauliikan painetta ei oikein voinut nostaa, sillä kupariset tiivisterenkaat hajoaisivat, eikä kovempaa metallia voinut käytää, sillä hionnan toleranssit olivat liian suuret. Päätettiin siis siirtää sylinterin kiinityspistettä vipuvarressa 9 mm kauemmas. 10 mm ei voinut siirtää sillä sen olisi joku huomannut. Viimeinen nolla muutettiin siis 9:siköksi. Tästä seurasi tietenkin se, että vetovarsien nostoliike jäi ajoittain liian pieneksi. Aikansa pohdittuaan insinöörit keksivät, että vetovarsien pää traktorissa voitaisiin kiinnittää hiukan taaemmaksi samaan akseliin, jossa vetokoukun kannatinkoukut ovat.
Akselista tuli kuitenkin niin pitkä, että se ei sopisi paikaltaan pois silloin, kun takapyörien raideväli on kapealla. Takapyörän vanteeseen päätettiinkin porata reikä akselin poistoa varten.
 Siperian pakkasissahan kaksitoiminen nostolaite oli ehdoton, sillä se saatiin laskettua alas ilman, että kaksi miestä menisi seisomaan vetovarsien päälle. Kaksitoimisuudesta seurasi kuitenkin se ongelma, ettei hyväksi koettuja työsyvyyden säätöjä voitaisi kopioida. Päätettiin siis tehdä ihan oma. Suunnittelulla oli kuitenkin kiire, joten päätettin perustaa kaksi toisistaan riippumatonta ryhmää. Molempien suunnitelmat jäivät hiukan heikkolaatuisiksi, joten molemmat päätettiin toteuttaa.

Hieno tarina
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

EX-FERMERI

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 351
Vs: pelaruksen sähköt
juu osa ongelmista ratkennu ja kones on jo ollu käynnis ihan avaamesta tartaten.. starttirele oli ok, koitin viä irrallaan ja erillisestä akusta.. johtovikoja pääosin.. ongelman alku on maaviat ja lämmenneet johorot.. tarttis vain rakennella täs johonaki välis lopppuhun..


kaavioita ja lisätietoja, kokemusperäistä ja kirjatietoakin sain:
 http://www.suonsyrjantila.net/belarus-varaosat

ihan vinkkinä jos jollain sattuu samankaltaasta tarvetta..

Monitoimi virtamittarilla pääsee jo pitkälle vikojen alkuselvityksessä. vajaa 17 euroo Lidlissä.
Ei voi palata ellei lähde. Jokainen päivä poissa Helsingistä on lottovoitto.

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: pelaruksen sähköt
juu osa ongelmista ratkennu ja kones on jo ollu käynnis ihan avaamesta tartaten.. starttirele oli ok, koitin viä irrallaan ja erillisestä akusta.. johtovikoja pääosin.. ongelman alku on maaviat ja lämmenneet johorot.. tarttis vain rakennella täs johonaki välis lopppuhun..


kaavioita ja lisätietoja, kokemusperäistä ja kirjatietoakin sain:
 http://www.suonsyrjantila.net/belarus-varaosat

ihan vinkkinä jos jollain sattuu samankaltaasta tarvetta..

Monitoimi virtamittarilla pääsee jo pitkälle vikojen alkuselvityksessä. vajaa 17 euroo Lidlissä.

aijjaaa.. hieno homma.. tosi upeeta.. mahtava homma.. hohtava mamma.. haenpa litlistä sitte semmosen.. kiitti vinkistä.. hienoa kiitos.. upeeta mahtavaa.. hyvä juttu.. kiitti tosi palio.. en olisi uskonu että tämmösiäki on tarjolla.. olisit ny heti sanonu.. elämä on ihanaa..










JOS ymmärsit mitä tarkootin..








vink vink..
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: pelaruksen sähköt
Parempi olisi lämpökamera. Hyvä lämpökamera siis..

Sit kun niitä saa Lidlistä, vaikkapa hinnalla 1700€, niin ostan heti.

Vielä hienompaa olisi jos muuttaisi Belan toimimaan vaihtovirralla. Vaihtovirtaa voi mitata helposti johdinten päältä  ;D
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4417
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: pelaruksen sähköt
Parempi olisi lämpökamera. Hyvä lämpökamera siis..

Sit kun niitä saa Lidlistä, vaikkapa hinnalla 1700€, niin ostan heti.

Vielä hienompaa olisi jos muuttaisi Belan toimimaan vaihtovirralla. Vaihtovirtaa voi mitata helposti johdinten päältä  ;D

Se Belaruksen dieselsähköinen traktori taisi kuitenkin tarjota vain DC:tä. Olikohan se 172 kW ulospäinkin jos oikein muistan.
Njo, DC on järkevä valinta silloin kun sitä on tarkoitus tehoelektroniikalla säätää ja ohjailla.

EX-FERMERI

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 351
Vs: pelaruksen sähköt
juu osa ongelmista ratkennu ja kones on jo ollu käynnis ihan avaamesta tartaten.. starttirele oli ok, koitin viä irrallaan ja erillisestä akusta.. johtovikoja pääosin.. ongelman alku on maaviat ja lämmenneet johorot.. tarttis vain rakennella täs johonaki välis lopppuhun..


kaavioita ja lisätietoja, kokemusperäistä ja kirjatietoakin sain:
 http://www.suonsyrjantila.net/belarus-varaosat

ihan vinkkinä jos jollain sattuu samankaltaasta tarvetta..

Monitoimi virtamittarilla pääsee jo pitkälle vikojen alkuselvityksessä. vajaa 17 euroo Lidlissä.

aijjaaa.. hieno homma.. tosi upeeta.. mahtava homma.. hohtava mamma.. haenpa litlistä sitte semmosen.. kiitti vinkistä.. hienoa kiitos.. upeeta mahtavaa.. hyvä juttu.. kiitti tosi palio.. en olisi uskonu että tämmösiäki on tarjolla.. olisit ny heti sanonu.. elämä on ihanaa..










JOS ymmärsit mitä tarkootin..








vink vink..

It se pyysit ensin apua. Sitten kun sitä saat alat käyttäytyä niinkuin käyttäydyt. Yleensä kouluttamattomat ja sivivistymättömät käyttäytyvät niinkuin käyttäytyvät. Tässäkin tapauksessa ilmeisesti ilmenee sassismia, eli kiittämättömyys on maailman palkka.
Ei voi palata ellei lähde. Jokainen päivä poissa Helsingistä on lottovoitto.