Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Finnmilk menetelmä  (Luettu 18270 kertaa)

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Finnmilk menetelmä

Koittakaa nyt ensin itse saada se 200 lehmää, vai onko rima liian korkeella?
Jokos sulla ropot lypsää,vai onko rima liian korkeella?
Hasita vitu.
JoHaRa .

Tämä on muuten hieno kommentti. Jos molemmat sanat ovat tarkoituksella väärin kirjoitettu, se on aika hauskaa. Ja jos ne molemmat ovat vahingossa väärin, niin se on kanssa aika hauskaa. :)

Muuan kuuluisa nimimerkki kehitti tuon sanamuodon vodkapäissään  :-\

Nyt tarkemmin ajatellen, ja pienen foorumihaun jälkeen tuntuu että ehkä olen silloin 2015 jopa nähnyt tuon oman elämänsä sankarin, kaurankasvattajien ylijumalan tekemän alkuperäisen julkaisun. Täysi kunnioitus joka tapauksessa molemmille, seikä alkuperäiselle elämäntapataiteilijalle, että mesenaatille jonka ansiosta se taide jää ehkä varmemmin elämään. :)
Jo sai Timppa saarnan ja ehki kunnian osoituksen .

Alkuperäinen sanamuoto "Hasita vitu, runkari" on kylläkin a-net persoona sorkkiksen kynästä
Kunnian a-netin suurimmasta juoposta saat kyllä Sinä .

Sää oot kyl aika lyhyt, jotain 154 senttiä ?
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Finnmilk menetelmä

Koittakaa nyt ensin itse saada se 200 lehmää, vai onko rima liian korkeella?
Jokos sulla ropot lypsää,vai onko rima liian korkeella?
Hasita vitu.
JoHaRa .

Tämä on muuten hieno kommentti. Jos molemmat sanat ovat tarkoituksella väärin kirjoitettu, se on aika hauskaa. Ja jos ne molemmat ovat vahingossa väärin, niin se on kanssa aika hauskaa. :)

Muuan kuuluisa nimimerkki kehitti tuon sanamuodon vodkapäissään  :-\

Nyt tarkemmin ajatellen, ja pienen foorumihaun jälkeen tuntuu että ehkä olen silloin 2015 jopa nähnyt tuon oman elämänsä sankarin, kaurankasvattajien ylijumalan tekemän alkuperäisen julkaisun. Täysi kunnioitus joka tapauksessa molemmille, seikä alkuperäiselle elämäntapataiteilijalle, että mesenaatille jonka ansiosta se taide jää ehkä varmemmin elämään. :)
Jo sai Timppa saarnan ja ehki kunnian osoituksen .

Alkuperäinen sanamuoto "Hasita vitu, runkari" on kylläkin a-net persoona sorkkiksen kynästä
Kunnian a-netin suurimmasta juoposta saat kyllä Sinä .

Sää oot kyl aika lyhyt, jotain 154 senttiä ?
Sataseitkytä senttii .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

Muujussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1685
Vs: Finnmilk menetelmä
Jestas, olisko aika ihan oikeesti siirtyä ajattelemaan kuin yrittäjä eikä taas optimoida tukia.
Ja yrittäjä optimoi tuloksen, kokonaistuloksen kaikkine rahavirtoineen. Joku aatteelinen urpo voi jättää 200 000 euroa vuodessa huomioitta, mutta ei yrittäjä.
Kanapuolellahan näitä optimointiyrittäjiä nähtiin taannoin.

Hallinto pakkaa noi porsaanreiät ennemmin tai myöhemmin tukkimaan? Mutta pohtia voi tietysti sitäkin että onko järkevämpää optimoida nykyiset tuet vai pyrkiä sellaiseen tuotantoon joka pysyisi hengissä merkittävästi pienemmillä tuilla?

Mutta muuten katsoin sen toisen videon. Noin sen pitää mennä? Isoilla peltoaukeilla isoilla kuvioilla tehokkailla koneilla urakoitsijoita apuna käyttäen korjataan rehua. Ei miltään pahuksen hehtaarin p..seenaloilta pitkin maakuntaa...

on se kähverätä ajella suurilla konneilla.

Ei ne suuret ja varsinkaan uudet koneet ole siinä mikään pääasia. Pääasia on se että jos haluaa kustannusten pysyvän kunnossa niin logistiikan on oltava kunnossa. Esimerkkinä että on halvempaa vuokrata 10 hehtaaria peltoa kahdessa lohkossa alle kilometrin päästä 700 / ha kuin kerätä 200 / ha vuokralla samat rehut 15 kilometrin päästä kymmeneltä hehtaarin lohkolta. Noin heittona, laskekoon kuka osaa sen todellisen kustannuksen.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Finnmilk menetelmä

Koittakaa nyt ensin itse saada se 200 lehmää, vai onko rima liian korkeella?
Jokos sulla ropot lypsää,vai onko rima liian korkeella?
Hasita vitu.
JoHaRa .

Tämä on muuten hieno kommentti. Jos molemmat sanat ovat tarkoituksella väärin kirjoitettu, se on aika hauskaa. Ja jos ne molemmat ovat vahingossa väärin, niin se on kanssa aika hauskaa. :)

Muuan kuuluisa nimimerkki kehitti tuon sanamuodon vodkapäissään  :-\

Nyt tarkemmin ajatellen, ja pienen foorumihaun jälkeen tuntuu että ehkä olen silloin 2015 jopa nähnyt tuon oman elämänsä sankarin, kaurankasvattajien ylijumalan tekemän alkuperäisen julkaisun. Täysi kunnioitus joka tapauksessa molemmille, seikä alkuperäiselle elämäntapataiteilijalle, että mesenaatille jonka ansiosta se taide jää ehkä varmemmin elämään. :)
Jo sai Timppa saarnan ja ehki kunnian osoituksen .

Alkuperäinen sanamuoto "Hasita vitu, runkari" on kylläkin a-net persoona sorkkiksen kynästä
Kunnian a-netin suurimmasta juoposta saat kyllä Sinä .

Sää oot kyl aika lyhyt, jotain 154 senttiä ?
Sataseitkytä senttii .

Eli ilman "Henriettan asua" 5 tuumaa tuosta pois. Jää 161,5senttiä ?
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Finnmilk menetelmä
Onko sinulla jotenkin huono omatunto tästä "lapin lisästä"? Minä en mitenkään maininnut mitään Suomen sisäisiä tukieroja tässä ketjussa. Jostain syystä sellasia on, en tiedä miksi. Lapissa perus peltotuet eivät ole 1500 euroa / ha ,mutta eläimet kyllä saavat tukia kolme tai viisi kertaa enemmän kuin etelässä. Jostain systä. Mutta en minä siitä jaksa riidellä. On mitä on.
En kommentoi kansallisen tuen määrän oikeellisuutta.
Mut peltotuissa hävitään aika paljon verrattuna eteläiseen suomeen, se antaa aika paljon tasoitusta vrt. samanlainen tila "huonommalla" tukialueella.

Lähinnä korostin viestilläni sitä, kuinka oikeastaan jokainen tällainen ketju tällä alueella noudattaa samaa kaavaa.

Ja uskon että Finnmilkillä itse tiedetään mitä tehdään aika paljon paremmin kuin agronetissä.

antti-x

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2858
Vs: Finnmilk menetelmä
Onko sinulla jotenkin huono omatunto tästä "lapin lisästä"? Minä en mitenkään maininnut mitään Suomen sisäisiä tukieroja tässä ketjussa. Jostain syystä sellasia on, en tiedä miksi. Lapissa perus peltotuet eivät ole 1500 euroa / ha ,mutta eläimet kyllä saavat tukia kolme tai viisi kertaa enemmän kuin etelässä. Jostain systä. Mutta en minä siitä jaksa riidellä. On mitä on.
En kommentoi kansallisen tuen määrän oikeellisuutta.
Mut peltotuissa hävitään aika paljon verrattuna eteläiseen suomeen, se antaa aika paljon tasoitusta vrt. samanlainen tila "huonommalla" tukialueella.

Lähinnä korostin viestilläni sitä, kuinka oikeastaan jokainen tällainen ketju tällä alueella noudattaa samaa kaavaa.

Ja uskon että Finnmilkillä itse tiedetään mitä tehdään aika paljon paremmin kuin agronetissä.

Finnmilkillä on mukana porukka joka on lypsänyt hyvin tuloksin jo aika pitkään yhteensä saman kokoista tai isompaa karjaa kuin Kallion karja. Jo ennen koko uutta navettaa. Veikkaan että aika pitkään menee silti, ennen kuin Finnmilk tekee samaa tulosta kuin Kallio tai pari muuta hyvin hoidettua 200-300 lehmän projektia.

Nykyisillä hinnoilla ja tukitasoilla en vaan näe miksi kannattaisi tuottaa yli pohjoisen tuen katon. Ei tee tosiaan Iskola Oy myöskään tulosta. Vaikka maitotuotoskin on ollut aika kova ja vaihtoivat jo 2015 alkuvuodesta kovaa hintaa maksavalle Maitomaalle.

Haluaisin oikeasti nähdä ne laskelmat joilla se 200 000€ tai yli kuitataan mittakaavaeduilla kun maidosta saa 35 senttiä tai alle, sitä ennen en usko että on kannattavaa rakentaa niin isoa.

Viimeksi muokattu: 07.10.16 - klo:19:56 kirjoittanut antti-x

hummeri5

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 788
Vs: Finnmilk menetelmä
Onko sinulla jotenkin huono omatunto tästä "lapin lisästä"? Minä en mitenkään maininnut mitään Suomen sisäisiä tukieroja tässä ketjussa. Jostain syystä sellasia on, en tiedä miksi. Lapissa perus peltotuet eivät ole 1500 euroa / ha ,mutta eläimet kyllä saavat tukia kolme tai viisi kertaa enemmän kuin etelässä. Jostain systä. Mutta en minä siitä jaksa riidellä. On mitä on.
En kommentoi kansallisen tuen määrän oikeellisuutta.
Mut peltotuissa hävitään aika paljon verrattuna eteläiseen suomeen, se antaa aika paljon tasoitusta vrt. samanlainen tila "huonommalla" tukialueella.

Lähinnä korostin viestilläni sitä, kuinka oikeastaan jokainen tällainen ketju tällä alueella noudattaa samaa kaavaa.

Ja uskon että Finnmilkillä itse tiedetään mitä tehdään aika paljon paremmin kuin agronetissä.

Finnmilkillä on mukana porukka joka on lypsänyt hyvin tuloksin jo aika pitkään yhteensä saman kokoista tai isompaa karjaa kuin Kallion karja. Jo ennen koko uutta navettaa. Veikkaan että aika pitkään menee silti, ennen kuin Finnmilk tekee samaa tulosta kuin Kallio tai pari muuta hyvin hoidettua 200-300 lehmän projektia.

Nykyisillä hinnoilla ja tukitasoilla en vaan näe miksi kannattaisi tuottaa yli pohjoisen tuen katon. Ei tee tosiaan Iskola Oy myöskään tulosta. Vaikka maitotuotoskin on ollut aika kova ja vaihtoivat jo 2015 alkuvuodesta kovaa hintaa maksavalle Maitomaalle.

Haluaisin oikeasti nähdä ne laskelmat joilla se 200 000€ tai yli kuitataan mittakaavaeduilla kun maidosta saa 35 senttiä tai alle, sitä ennen en usko että on kannattavaa rakentaa niin isoa.
Hyvin tekee Iskola tulosta....tappiollista vaikka hyry mykket.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Finnmilk menetelmä
Nykyisillä hinnoilla ja tukitasoilla en vaan näe miksi kannattaisi tuottaa yli pohjoisen tuen katon. Ei tee tosiaan Iskola Oy myöskään tulosta. Vaikka maitotuotoskin on ollut aika kova ja vaihtoivat jo 2015 alkuvuodesta kovaa hintaa maksavalle Maitomaalle.
Joo siinä paljon 23 tonnin tappio painaa kun takana on sadoissa tuhansissa pyöriviä tuloksia. Noidenosakeyhtiöiden tulosten tarkastelu on aika turhaa muutenkin, ainoastaan silloin jos vuodesta toiseen tulos on rankasti voitollinen/tappiollinen, voidaan tehdä oikeita johtopäätöksiä. En usko että iskolassakaan osakkaat palkatta työskentelee.

Voihan tavoite olla myös vastuunjako ja sen tuomat mahdollisuudet vapaa-aikaan.

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Finnmilk menetelmä

Koittakaa nyt ensin itse saada se 200 lehmää, vai onko rima liian korkeella?
Jokos sulla ropot lypsää,vai onko rima liian korkeella?
Hasita vitu.
JoHaRa .

Tämä on muuten hieno kommentti. Jos molemmat sanat ovat tarkoituksella väärin kirjoitettu, se on aika hauskaa. Ja jos ne molemmat ovat vahingossa väärin, niin se on kanssa aika hauskaa. :)

Muuan kuuluisa nimimerkki kehitti tuon sanamuodon vodkapäissään  :-\

Nyt tarkemmin ajatellen, ja pienen foorumihaun jälkeen tuntuu että ehkä olen silloin 2015 jopa nähnyt tuon oman elämänsä sankarin, kaurankasvattajien ylijumalan tekemän alkuperäisen julkaisun. Täysi kunnioitus joka tapauksessa molemmille, seikä alkuperäiselle elämäntapataiteilijalle, että mesenaatille jonka ansiosta se taide jää ehkä varmemmin elämään. :)
Jo sai Timppa saarnan ja ehki kunnian osoituksen .

Alkuperäinen sanamuoto "Hasita vitu, runkari" on kylläkin a-net persoona sorkkiksen kynästä
Kunnian a-netin suurimmasta juoposta saat kyllä Sinä .

Sää oot kyl aika lyhyt, jotain 154 senttiä ?
Sataseitkytä senttii .

Eli ilman "Henriettan asua" 5 tuumaa tuosta pois. Jää 161,5senttiä ?
Korkokenkiä käyttää vain Agrologit . Kauheeta .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

Nyhtäjä

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 31
Vs: Finnmilk menetelmä
Jestas, olisko aika ihan oikeesti siirtyä ajattelemaan kuin yrittäjä eikä taas optimoida tukia. Katsos kun tuet eivät tulevaisuudessa ainakaan nouse, mutta esim. Finnmilkin  tapauksessa rahoittajat on varmasti ollut helpompi saada, kun isossa yrityksessä vastuun jakajia on paljon.

Kyllä minä pyrin suunnittelemaan toimintani, niin että vaikka tuet poistuisivat niin silti pärjäisin.

Siis olet luopunut maataloudesta jo kokonaan? Vai mitä maatalotta uskot järkevänä yritystoimintana pyörittäväsi ilman mitään tukia?

Ja yrittäjä optimoi tuloksen, kokonaistuloksen kaikkine rahavirtoineen. Joku aatteelinen urpo voi jättää 200 000 euroa vuodessa huomioitta, mutta ei yrittäjä.


2 navettakompleksia saisi muuten suhteessa paremmat investointituetkin, jolloin lehmäpaikan omakustannushinta jäisi joka tapauksessa korkeintaan samaksi kuin yhdessä 600 lehmän navetassa. Ja investointitukia nyt ei ainakaan peritä takaisin (ellei jotenkin törttöile kunnolla), eli ne eivät tulevaisuudessa putoa valmiilta navetalta.

edit: En siis epäile etteikö Finnmilkin systeemi pystyssä pysyisi. On pääomia ja osaamista sen verran että varmasti pysyy. En vain pidä navetan kokoa optimaalisena tuloksen tekoon nykyolosuhteissa. Ja olosuhteet ovat olleet nykyisen kaltaiset tuotantotukien suhteen jo aika pitkään, eli ei ole suurta todennäköisyyttä että radikaalisti muuuttuisivat.

Ei, olen vasta aloittelemassa, mutta tukien varaan en laske elantoani.

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Finnmilk menetelmä
Se taisi mennä tossa Tanskan aineistossa niin, että 200 lehmää oli perhetila ja ne isommat lähes palkkatyövoimalla pyöritettäviä. Niissä kannattavuus putosi, mutta itse ei tarvinnut tehdä enää mitään.

Jos on peeaa kuten bs niin silloinkaan ei tarvitse tehdä mitään.
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19964
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Finnmilk menetelmä
Se taisi mennä tossa Tanskan aineistossa niin, että 200 lehmää oli perhetila ja ne isommat lähes palkkatyövoimalla pyöritettäviä. Niissä kannattavuus putosi, mutta itse ei tarvinnut tehdä enää mitään.

Jos on peeaa kuten bs niin silloinkaan ei tarvitse tehdä mitään.

Mikä navetta on tuo bs. Kerro onko ihan tuore varattomuus kyseessä, jokin uusi jo ennestään täällä mainittujen lisäksi ?

-SS-

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

navettapiika

  • Vieras
Vs: Finnmilk menetelmä
Tusinalle virolaiselle/ukrainalaiselle töitä Kesti-Suomessa:

http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/maatalous/ksml-suuria-unelmia-saarij%C3%A4rvell%C3%A4-suunnitteilla-600-lehm%C3%A4n-j%C3%A4ttinavetta-1.165302
Ja taas Sassi pääsee laulamaan, ettei nykynuorisosta ole mihinkään, kun ovat niin velttoa porukkaa..taitaa enemmän olla rahakysymys kuitenkin tuo palkkaaminen.

Köntys

  • Vieras
Vs: Finnmilk menetelmä
Tusinalle virolaiselle/ukrainalaiselle töitä Kesti-Suomessa:

http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/maatalous/ksml-suuria-unelmia-saarij%C3%A4rvell%C3%A4-suunnitteilla-600-lehm%C3%A4n-j%C3%A4ttinavetta-1.165302

Mitähän Veeti mahtaa tuumata, toisaalle miljoonien vähentämistuet, tundralle jättinavetan investointituet  ;D