Tämmöistä sulattaa tankkiin, niin ruiskutuslaitteisto tykkää, eikö. Pari kiloa tankilliseen.
Koska öljy-yhtiöt tienaavat 2-T - öljystä noin 10 kertaisesti verrattuna dieselpolttoaineeseen, ne ovat ryhtyneet salaliittovastaiskuun, liiallisten tulojen ja liian suurten 2-T - öljymyyntitulojen ehkäisemiseksi:
http://www.fuelexpert.co.za/2-stroke-oil-in-diesel-technical-study.phpPikainen katsaus johtopäätöksiin:
* Annostelulla 5 dl -> 100 litraa dieselpolttoainetta
ei 2-T öljy vaikuttanut voitelevuuteen mittaustarkkuuden rajoissa
* Öljy-yhtiöiden voitelevuuslisäaineet näin ollen ylittävät teholtaan
2-T-öljyn tehon kertaluokan verran
* 2-T -öljy heikentää setaanilukua hieman
* Muihin dieselin ominaisuuksiin ei 2-T-öljyllä ollut
havaittavaa vaikutusta
* 2-T - öljylisäys aiheutti sinkkijäämiä öljyyn; tällä
on tunnettu vaikutus karstoittumiseen
* Moottoritestit osoittivat, että suuttimien polttoainevirtaus
alkaa pudota 2-T-öljyä käytettäessä, ruiskutussuuttimien
jumittamisen tai reikien tukkiintumisen takia.
* Diesel hiukkassuodattimet vanhenevat ennen aikojaan.
(Kuva: 2SO = Two-Stroke-Oil)
-SS-