Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kyläily  (Luettu 8720 kertaa)

oma

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 33
Kyläily
Harrastetaanko enään kyläilyä.Menetkö naapuriin kahville ilmoittamatta etukäteen.

Maa-Anssi

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1373
Vs: Kyläily
Taidetaan aika vähän tuota harrastaa nykyisin. Joskus tuli sellainen tuntu että väki ei pitäny yllärivierailusta ja ainakaan siihen perheeseen ei tuu mentyä. Ihmiset haluaa olla omis oloissaan, kai...
Voikko tehdä ja voikko samalla olla tekemättä!
--Selkeää ohjeistusta tuvan puolelta, ihan kuin tukia hakiessa

navettapiika

  • Vieras
Vs: Kyläily
Minä varaan ajan niin kuin lääkärillekkin..kalenteria tuijottamalla yritetään saada menot sovitettua, että kahvinkupposen ehtii istuallaan juomaan.
Kyllä se pientä paniikkia iskee, kun joku soittaa postilaatikolta, että tullaan kahvilla piipahtamaan...apua, missä imuri, onko pullaa pakasteessa...iikk..hirveetä.
Mikäs kalluppi tämä muuten on?? Olekko minkä sortin kätyri, kun nyt on jo vierailutavatkin käsittelyssä..laskut meni jo.

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Kyläily
Spontaanit jutteluhetket kun tavataan pihalla, kadulla, kujalla, töissä tai muualla ovat loistavia. Pelihousut ratkeaa välittömästi jos joku, ilman hyvää syytä, ilmoittamatta ryntää ovelle ja sitä tapahtuu ihan riittävästi vanhan sukupolven ansiosta, vaikka etäällä asuvatkin. Jos tahdon keskellä viikkoa juoda vodkaa ja harrastaa sooloseksiä paljussa, en kaipaa siihen yleisöä. Mulle koti on pyhä paikka missä kukin saa elää omaa elämää rauhassa, ilman että täytyy olla jatkuvassa vierasvalmiudessa.
Nothing is Something Worth Doing

Sivupersoona

  • Vieras
Vs: Kyläily
Spontaanit jutteluhetket kun tavataan pihalla, kadulla, kujalla, töissä tai muualla ovat loistavia. Pelihousut ratkeaa välittömästi jos joku, ilman hyvää syytä, ilmoittamatta ryntää ovelle ja sitä tapahtuu ihan riittävästi vanhan sukupolven ansiosta, vaikka etäällä asuvatkin. Jos tahdon keskellä viikkoa juoda vodkaa ja harrastaa sooloseksiä paljussa, en kaipaa siihen yleisöä. Mulle koti on pyhä paikka missä kukin saa elää omaa elämää rauhassa, ilman että täytyy olla jatkuvassa vierasvalmiudessa.

Mennään joukolla yllätysvierailulle sammakkolaan.

Dr.Who

  • Vieras
Vs: Kyläily
Parhaat vieraat tulee kutsumatta.Naisväelle tulee kyllä paniikki jos joku soittaa ja lupaa pikaseen poiketa.Silloin kun olin vielä pikkupoika poikkesi milloin kukin turisemaan isän kanssa,mutta silloin ei ollut tätä sähköistä aikakautta eikä mahdotonta kiirettä.No harvassa ne puhelimetkin että olis voinut soitella.Naapurissa kun ei ollut vielä telkkaria,he monesti tulivat kokoporukalla töllöttään jotain elokuvaa,eikä siinä mitään ihan se sopi.

Maa-Anssi

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1373
Vs: Kyläily
En ajatellutkaan että pitäis mitään vierasvalmiutta pitää yllä. Jos vieraita tulee, niin niillä mennään mitä sattuu olemaan, kämppä siinä kunnos ku sattuu olemaan! Saa luvan kelvata -tahi ulos!
Voikko tehdä ja voikko samalla olla tekemättä!
--Selkeää ohjeistusta tuvan puolelta, ihan kuin tukia hakiessa

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5273
Vs: Kyläily
En ajatellutkaan että pitäis mitään vierasvalmiutta pitää yllä. Jos vieraita tulee, niin niillä mennään mitä sattuu olemaan, kämppä siinä kunnos ku sattuu olemaan! Saa luvan kelvata -tahi ulos!
Talo elää tavallaan, vieraat kulkee ajallaan. Joskus on töiden puolesta paniikkia, silloin voi reilusti todeta että heippa. Ja käydä paremmalla ajalla vaikka itse vastavierailulla. Ja kulisseja on turha pitää, täytyy hyväksyä itsensä sellaisena kun on.

navettapiika

  • Vieras
Vs: Kyläily
En ajatellutkaan että pitäis mitään vierasvalmiutta pitää yllä. Jos vieraita tulee, niin niillä mennään mitä sattuu olemaan, kämppä siinä kunnos ku sattuu olemaan! Saa luvan kelvata -tahi ulos!
Talo elää tavallaan, vieraat kulkee ajallaan. Joskus on töiden puolesta paniikkia, silloin voi reilusti todeta että heippa. Ja käydä paremmalla ajalla vaikka itse vastavierailulla. Ja kulisseja on turha pitää, täytyy hyväksyä itsensä sellaisena kun on.
SE  ei ole emäntä eikä mikään, joka ei saa pitopöytää katettua yllätysvieraille..  Meillä ainakin..meneehän se aika siinäkin, kun pynttää pöytää täyteen.

Maa-Anssi

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1373
Vs: Kyläily

SE  ei ole rouva eikä mikään, joka ei ala skitsota kun yllärivieraat saapuvat  :o
[/quote]
Voikko tehdä ja voikko samalla olla tekemättä!
--Selkeää ohjeistusta tuvan puolelta, ihan kuin tukia hakiessa

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Kyläily
Siis se on fine, että soittaa viittä minuttia ennen että oletko kotona, olen tulossa. Voi sanoa että joo, talo räjähtää ja ehtii tunkea sen pippelin kalsareihin ja nostaa housut ylös.

Kuten sanoin, niin mua ei vaan nappaa olla alasti vaikka siellä paljussa kun joku ylläripylläri pölähtää pihaan. Saan pian syytteen sukupuolisiveellisyyden loukkaamisesta kun pyydän ilosanomaa jakamassa olevia jehovia (tai ketä tahansa muuta) tuomaan paperinsa paljulle ja samalla teen Sharon Stonet... =)
Nothing is Something Worth Doing

Muujussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1685
Vs: Kyläily
Spontaanit jutteluhetket kun tavataan pihalla, kadulla, kujalla, töissä tai muualla ovat loistavia. Pelihousut ratkeaa välittömästi jos joku, ilman hyvää syytä, ilmoittamatta ryntää ovelle ja sitä tapahtuu ihan riittävästi vanhan sukupolven ansiosta, vaikka etäällä asuvatkin. Jos tahdon keskellä viikkoa juoda vodkaa ja harrastaa sooloseksiä paljussa, en kaipaa siihen yleisöä. Mulle koti on pyhä paikka missä kukin saa elää omaa elämää rauhassa, ilman että täytyy olla jatkuvassa vierasvalmiudessa.

Täällä päin (TM) ei juurikaan mennä kylään ilmoittelematta. Ja koti on pyhä paikka johon vierailla ei juurikaan ole asiaa. Ainakaan ilman kutsua.

Ja mitä taas tuohon sooloseksiin tulee..

Niin meillähän oli yhteen vaiheeseen sellainen tilanne että kun saatiin lapset kouluun niin oli mahdollista hypätä lakanoitten väliin. Yhdessä. Valitettavasti tuohon vierailusääntöön säännön vahvistavan poikkeuksen teki juurikin tuo vanha sukupolvi. Muutaman kerran tuli aika täpäriä tilanteita... Kun kävelevät ihan sisään asti...

Viimeksi muokattu: 04.09.16 - klo:16:22 kirjoittanut Muujussi

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65280
Vs: Kyläily
ei pahemmin tule ite kyläiltyä mutta mulla kyllä käy ihan kiitettävästi noita yllereitä... ja niitä sit hoidetaan sen tilanteen mukaan....vahinko vaan että suurin osa noista tulee ns. työaikaan, elikkä juuri lypsyn aikaan.... mistä pirusta net tietää milloin lypsän nuo molemmat??? ???

Maa-Anssi

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1373
Vs: Kyläily
ei pahemmin tule ite kyläiltyä mutta mulla kyllä käy ihan kiitettävästi noita yllereitä... ja niitä sit hoidetaan sen tilanteen mukaan....vahinko vaan että suurin osa noista tulee ns. työaikaan, elikkä juuri lypsyn aikaan.... mistä pirusta net tietää milloin lypsän nuo molemmat??? ???
Se on sellainen telepaattinen kysymys tuo....että milloin on lypsyt käynnissä.....ei sitä tiedä edes siittä alipainepumpun äänestä...
Voikko tehdä ja voikko samalla olla tekemättä!
--Selkeää ohjeistusta tuvan puolelta, ihan kuin tukia hakiessa

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Kyläily
Nykyään ihmiset ovat päivisinkin lukkojen takana, riista- ja valvontakamerat kyttää tienoita, pelotellaan kyltein ja koirin... ajatellaan aina että tulijalla on pahat mielessään eikä ikinä mitään hyvää.
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.