Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Tynämeetilläkö... kuuhun räjjäyttäesin  (Luettu 5184 kertaa)

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Tynämeetilläkö... kuuhun räjjäyttäesin
Sähkö on kiva renki mutta huono isäntä.

Sähköt sain losuvalamettiin, sähköt vain en muuta tarvitsekkaan...
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Tynämeetilläkö... kuuhun räjjäyttäesin
Nyt suuta soukemmalle lähes kaikissa Euroopassa valmistettavissa traktoreissa on saksalaisten suunnittelema ja valmistama Bochin nostolaitesysteemi.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Tynämeetilläkö... kuuhun räjjäyttäesin
  Eiks Vallussa ole mahdollisuutta käyttää nostolaitetta hydrauliikan vivullakin niinkuin ventissä..Siis elektroniikka pois kytkettynä

Ärrpää

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7328
Vs: Tynämeetilläkö... kuuhun räjjäyttäesin
Nyt suuta soukemmalle lähes kaikissa Euroopassa valmistettavissa traktoreissa on saksalaisten suunnittelema ja valmistama Bochin nostolaitesysteemi.

 Lähes kaikissa on kanssa ollu semmonen nostolaitteen hallintakatkaisin, jossa on nolla-asento keskellä, alusta lähtien.
Ihan perus...nykyäänhän naiset osaa tehdä sisällään uusia ihmisiä...

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Tynämeetilläkö... kuuhun räjjäyttäesin
Nyt suuta soukemmalle lähes kaikissa Euroopassa valmistettavissa traktoreissa on saksalaisten suunnittelema ja valmistama Bochin nostolaitesysteemi.

 Lähes kaikissa on kanssa ollu semmonen nostolaitteen hallintakatkaisin, jossa on nolla-asento keskellä, alusta lähtien.

  En tarkoita sellasta nosto-pito-lasku nappulaa, vaan sellasta vipua jonka käännöllä saa nostolaitetta käytettyä ulkopuolisen hydrauliikkavivun kanssa ,saa jopa painatettua nostovarsia alaspäin niinkuin Belkussa ikään..

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Tynämeetilläkö... kuuhun räjjäyttäesin
Mun mielestäni se kolmiasentoinen naksukytkin siitä säätöpyörän vierestä kannattaa vaihtaa ensimmäisenä ja vasta sen jälkeen miettiä mitään muuta. Ainakin itselläni kaikki oireet on korjaantunut sillä. Sehän on sellainen tunteeton kytkin, että ei siitä käytössä arvaa, että siinä jotain vikaa olisi. Mää olen kyllä sitä mieltä, että se ei ole mitään Boschilaista laatua nähnytkään vaan se on kaivettu IKH:n hyllystä esille. Vai mitä sanoo Jay-Z?

ärräpiikki

  • Vieras
Vs: Tynämeetilläkö... kuuhun räjjäyttäesin
Nyt suuta soukemmalle lähes kaikissa Euroopassa valmistettavissa traktoreissa on saksalaisten suunnittelema ja valmistama Bochin nostolaitesysteemi.

 Lähes kaikissa on kanssa ollu semmonen nostolaitteen hallintakatkaisin, jossa on nolla-asento keskellä, alusta lähtien.

  En tarkoita sellasta nosto-pito-lasku nappulaa, vaan sellasta vipua jonka käännöllä saa nostolaitetta käytettyä ulkopuolisen hydrauliikkavivun kanssa ,saa jopa painatettua nostovarsia alaspäin niinkuin Belkussa ikään..

Kaikkia tuollaisia suht. yksinkertaisia ja toimintaa helpottavia ja monipuolistavia oivalluksia soisi olevan traktoreissa yleisemminkin.

Btw. montako vuotta Valmetin insinöörillä kesti aikanaan löytää maailmalta, vaikkapa Boschin logolla valmistettu aito kiinalainen, on-off-on kytkin nostolaitteen käyttöön? Ne on-off kytkimet on kyllä sellaisia tappovehkeitä että niitä ei olisi koskaan pitänyt asentaa tässä direktiivien luvatussa maassa traktorin nostolaitteen käyttöön.
Vaikka taisihan tuo "kotimainen" valmiste olla aikanaan ainoa merkki jolla sai laillisesti päästää viittäkymppiä ilman jousia ja jarruja.

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Tynämeetilläkö... kuuhun räjjäyttäesin


Btw. montako vuotta Valmetin insinöörillä kesti aikanaan löytää maailmalta, vaikkapa Boschin logolla valmistettu aito kiinalainen, on-off-on kytkin nostolaitteen käyttöön? Ne on-off kytkimet on kyllä sellaisia tappovehkeitä että niitä ei olisi koskaan pitänyt asentaa tässä direktiivien luvatussa maassa traktorin nostolaitteen käyttöön.
Vaikka taisihan tuo "kotimainen" valmiste olla aikanaan ainoa merkki jolla sai laillisesti päästää viittäkymppiä ilman jousia ja jarruja.
[/quote]

  Taitaa olla ainoita asioita joista katson olevan hyötyä EU:sta tuo noitten tirektiivien yhtenäistäminen, itsenäisessä Suomessa yritettiin noilla pykälillä pitää kotimainen rakkine etusijalla.
  Mm. 80-luvun Fandtinkin hytti ei tahtonut läpäistä määräyksiä, ovi oli liian kapea, tosin sitten ilman ovitiivistettä löytyi leveyttä tarpeeks, mutta kattoluukku oli liian pieni, se jouduttiin täällä suurentamaan ja asentamaan sellainen vuotava panssarilasisen näköinen kattoikkuna niihin,

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Tynämeetilläkö... kuuhun räjjäyttäesin


Btw. montako vuotta Valmetin insinöörillä kesti aikanaan löytää maailmalta, vaikkapa Boschin logolla valmistettu aito kiinalainen, on-off-on kytkin nostolaitteen käyttöön? Ne on-off kytkimet on kyllä sellaisia tappovehkeitä että niitä ei olisi koskaan pitänyt asentaa tässä direktiivien luvatussa maassa traktorin nostolaitteen käyttöön.
Vaikka taisihan tuo "kotimainen" valmiste olla aikanaan ainoa merkki jolla sai laillisesti päästää viittäkymppiä ilman jousia ja jarruja.

  Taitaa olla ainoita asioita joista katson olevan hyötyä EU:sta tuo noitten tirektiivien yhtenäistäminen, itsenäisessä Suomessa yritettiin noilla pykälillä pitää kotimainen rakkine etusijalla.
  Mm. 80-luvun Fandtinkin hytti ei tahtonut läpäistä määräyksiä, ovi oli liian kapea, tosin sitten ilman ovitiivistettä löytyi leveyttä tarpeeks, mutta kattoluukku oli liian pieni, se jouduttiin täällä suurentamaan ja asentamaan sellainen vuotava panssarilasisen näköinen kattoikkuna niihin,
[/quote]

Samalla kehitys pysäytettiin pitkäksi ajaksi  ;D ;D
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

ärräpiikki

  • Vieras
Vs: Tynämeetilläkö... kuuhun räjjäyttäesin


Btw. montako vuotta Valmetin insinöörillä kesti aikanaan löytää maailmalta, vaikkapa Boschin logolla valmistettu aito kiinalainen, on-off-on kytkin nostolaitteen käyttöön? Ne on-off kytkimet on kyllä sellaisia tappovehkeitä että niitä ei olisi koskaan pitänyt asentaa tässä direktiivien luvatussa maassa traktorin nostolaitteen käyttöön.
Vaikka taisihan tuo "kotimainen" valmiste olla aikanaan ainoa merkki jolla sai laillisesti päästää viittäkymppiä ilman jousia ja jarruja.

  Taitaa olla ainoita asioita joista katson olevan hyötyä EU:sta tuo noitten tirektiivien yhtenäistäminen, itsenäisessä Suomessa yritettiin noilla pykälillä pitää kotimainen rakkine etusijalla.
  Mm. 80-luvun Fandtinkin hytti ei tahtonut läpäistä määräyksiä, ovi oli liian kapea, tosin sitten ilman ovitiivistettä löytyi leveyttä tarpeeks, mutta kattoluukku oli liian pieni, se jouduttiin täällä suurentamaan ja asentamaan sellainen vuotava panssarilasisen näköinen kattoikkuna niihin,

Samalla kehitys pysäytettiin pitkäksi ajaksi  ;D ;D
[/quote]

Elettiin joskus menneisyydessä aikaa jolloin autojen lisäjarruvalo oli kielletty.
Nykyään yhtenäisten direktiivien aikana saa paahtaa koko perse mustana iltahämärissä etuparkit killottaen. Näin se maailma muuttuu kun liittyy isojen poikien kerhoon pieni syrjäinen unohdettu maa omine pykälineen.

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Vs: Tynämeetilläkö... kuuhun räjjäyttäesin
Mun mielestäni se kolmiasentoinen naksukytkin siitä säätöpyörän vierestä kannattaa vaihtaa ensimmäisenä ja vasta sen jälkeen miettiä mitään muuta. Ainakin itselläni kaikki oireet on korjaantunut sillä. Sehän on sellainen tunteeton kytkin, että ei siitä käytössä arvaa, että siinä jotain vikaa olisi. Mää olen kyllä sitä mieltä, että se ei ole mitään Boschilaista laatua nähnytkään vaan se on kaivettu IKH:n hyllystä esille. Vai mitä sanoo Jay-Z?

vaihettu on katkasija, ei pellaa siltikää
Elämä on parasta kometiijjaa

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Vs: Tynämeetilläkö... kuuhun räjjäyttäesin
kopin alle piti könytä ja sieltä nappie paenella, se laskunappi on muuten meleko ahtaassa paekassa, vaen pikkurillillä se onnistu. Peräkärryn vejossaha ei oo niin vällie vakka hytän sisältä ei pellaakkaa...
Elämä on parasta kometiijjaa

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Tynämeetilläkö... kuuhun räjjäyttäesin


Kaikkia tuollaisia suht. yksinkertaisia ja toimintaa helpottavia ja monipuolistavia oivalluksia soisi olevan traktoreissa yleisemminkin.

Btw. montako vuotta Valmetin insinöörillä kesti aikanaan löytää maailmalta, vaikkapa Boschin logolla valmistettu aito kiinalainen, on-off-on kytkin nostolaitteen käyttöön? Ne on-off kytkimet on kyllä sellaisia tappovehkeitä että niitä ei olisi koskaan pitänyt asentaa tässä direktiivien luvatussa maassa traktorin nostolaitteen käyttöön.
Vaikka taisihan tuo "kotimainen" valmiste olla aikanaan ainoa merkki jolla sai laillisesti päästää viittäkymppiä ilman jousia ja jarruja.
[/quote]

  Eihän tollanen käsiohjaus vaatisi kuin kolmitieventtiilin johonkin ulkopuolisen lohkon putkeen ja siitä yhteys nostolaitteen sylinteriin,luulishan sen pelaavan niinkin, paineella nostas niin ylös kun männässä on varaa, ja saahan sen ykstoimisenkin ainakin laseutumaan alas..

Sikaheikki

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 15
Vs: Tynämeetilläkö... kuuhun räjjäyttäesin
Saattaa olla hapettumaakin nostolaitteen asentoanturissa liittimissä. Siis hytin alla valopistokkeen alapuolella vaihteiston päällä on anturi johon menee johdot. Usein sitä pistoketta heiluttamalla korjutuu nostolaitevaivat.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Tynämeetilläkö... kuuhun räjjäyttäesin
Mun mielestäni se kolmiasentoinen naksukytkin siitä säätöpyörän vierestä kannattaa vaihtaa ensimmäisenä ja vasta sen jälkeen miettiä mitään muuta. Ainakin itselläni kaikki oireet on korjaantunut sillä. Sehän on sellainen tunteeton kytkin, että ei siitä käytössä arvaa, että siinä jotain vikaa olisi. Mää olen kyllä sitä mieltä, että se ei ole mitään Boschilaista laatua nähnytkään vaan se on kaivettu IKH:n hyllystä esille. Vai mitä sanoo Jay-Z?

vaihettu on katkasija, ei pellaa siltikää
Pahus, periaatteessa minun ammattitaitoni loppuu tähän. Toi Sikaheikin vinkki kannattaa käydä läpi, kuulostaa sen verran hyvältä. Jos itsellä olisi tällainen ongelma, niin kokeilisin myös ottaa asennonsäätöpotentiometrin pois pelistä ja kokeilisin sen jälkeen nosto/laskutoimintoa siitä keinuvivusta, joka on ulosoton nopeusvalintakahvan juurella. Näitten jälkeen voisi vielä kokeilla äsken mainitun kytkimen irroittamista sähköistä. Tämän jälkeen olisi testattuna kolme yleisintä nostolaitteisiin liittyvää toimintoa joita tulee käytettyä ja voisi ajatella, että nämä olisivat myös eniten kuluvia kohteita.