Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Heino Leino - 29.08.16 - klo:13:34

Otsikko: Tynämeetilläkö... kuuhun räjjäyttäesin
Kirjoitti: Heino Leino - 29.08.16 - klo:13:34
On se saateri ollu tänä kesänä yks mieliharmi tuo valametin-losu, siis tuo 6400. Akkako tuo pitänee panna paskakärryn aesoehin, kun ei suostu nostolaete sevvertaa toemimaan, että saesi paalauskonnen poes ja peräkärryn perrään... Mihinkohen pittää lekalla hivvauttaa, että alakaa toemmaan, siis se nostolaete?
Otsikko: Vs: Tynämeetilläkö... kuuhun räjjäyttäesin
Kirjoitti: SamiT - 29.08.16 - klo:13:39
Ei mene ylös vai alas? Lokasuojan napit kunnossa? Vilkkuuko vikavalo vai aktivoituuko ollenkaan nosto-lasku-kytkimestä? Onko pakkolaskukytkintä eli sitä mikä ohittaa säätöpyörän alimman asennon sitä painettaessa? Se kun hajoaa niin pyrkii loppumaan koko nostoaparaatin liike.
Otsikko: Vs: Tynämeetilläkö... kuuhun räjjäyttäesin
Kirjoitti: Heino Leino - 29.08.16 - klo:13:46
ei liiku mihinkään suuntaan, viakvalo pallaa kokoajan, eikä suostu sammumaan vaikka kuinka napsuttellee
Otsikko: Vs: Tynämeetilläkö... kuuhun räjjäyttäesin
Kirjoitti: EX-FERMERI - 29.08.16 - klo:14:13
Elä hyvä mies sido naistasi minkään paskakärryn aisoihin. Saattaist saada syytteen eläinrääkkäyksestä. Jos noin paljon harmittaa on parempi että laitat naisesi minulle vaikkapa matkahuollon kautta. Minulla saattaisi olla nasellesi mieluisapaa käyttöä puutarhassa......kottikärrynä ;). Palautan hyvässä kuosissa ja freesiytyneenä kun olet saanut sen kökkötraktorisi kuntoon ja vaihtoon vaikka mannelle....kyllä nimim. Cultor tietää himokkaan ostajan :)

Tynämeetin käyttöä ei kannata edes harkita. Vaatisi niin hurjan paperibyrokratian ja kalliin vakuutusrumban ympäristön kanalta, ylipanostajan palkkiosta puhumattakaan. Olisi haaskakäyttöä kalliille tynameetille.

On se saateri ollu tänä kesänä yks mieliharmi tuo valametin-losu, siis tuo 6400. Akkako tuo pitänee panna paskakärryn aesoehin, kun ei suostu nostolaete sevvertaa toemimaan, että saesi paalauskonnen poes ja peräkärryn perrään... Mihinkohen pittää lekalla hivvauttaa, että alakaa toemmaan, siis se nostolaete?
Otsikko: Vs: Tynämeetilläkö... kuuhun räjjäyttäesin
Kirjoitti: patron - 29.08.16 - klo:15:35
oijoi, nyt exvarmeri haukkuu Heinon akkaa eläimeksi ja sitte yrittää vielä vokotella :(
Otsikko: Vs: Tynämeetilläkö... kuuhun räjjäyttäesin
Kirjoitti: Heino Leino - 29.08.16 - klo:15:36
ei taejja olla sääkerismiehie
Otsikko: Vs: Tynämeetilläkö... kuuhun räjjäyttäesin
Kirjoitti: EX-FERMERI - 29.08.16 - klo:15:46
Mitennii haukkuisin? Arvostamassahan minä olin kun tarjosin kottikärryn paikkaa :)
Jos Heino laittaa naisensa kärryn eteen aisoihin, niin kyllä se hevosen paikka on ja joku eläintensuojelija voi käsittää tilanteen eläinrääkkäyksenä. Ja melkovarmasti tekee ilmoituksen asiasta. Mene ja tiedä vaikka aikomuskin olisi jo rangaistava teko.


oijoi, nyt exvarmeri haukkuu Heinon akkaa eläimeksi ja sitte yrittää vielä vokotella :(
Otsikko: Vs: Tynämeetilläkö... kuuhun räjjäyttäesin
Kirjoitti: BACKSPACE - 29.08.16 - klo:15:57
On se saateri ollu tänä kesänä yks mieliharmi tuo valametin-losu, siis tuo 6400. Akkako tuo pitänee panna paskakärryn aesoehin, kun ei suostu nostolaete sevvertaa toemimaan, että saesi paalauskonnen poes ja peräkärryn perrään... Mihinkohen pittää lekalla hivvauttaa, että alakaa toemmaan, siis se nostolaete?

Laita nostotankojen tilalle isot vanttiruuvit ja nostele niitä pyörittämällä
Otsikko: Vs: Tynämeetilläkö... kuuhun räjjäyttäesin
Kirjoitti: SamiT - 29.08.16 - klo:16:06
Siis nostolaite ei liiku myöskään pakko-ohjauskytkimistä sen paremmin kuin nosto-lasku-kytlkimestä? Kannattaa ottaa irti johdot yhdestä pakko-ohjauskytkimestä kerrallaan kunnes alkaa toimia ja aloitus tuosta pakkolasku-kytkimen liittimestä. Eikös tämä ollut tuoreemman pään vuosimalleja Mezzo-sarjasta?
Otsikko: Vs: Tynämeetilläkö... kuuhun räjjäyttäesin
Kirjoitti: Dr.Who - 29.08.16 - klo:18:00
Aivan ovat samaa paskaa eri väreissä nuo vallut,koitappa jonkun valio.. vallu uskovaisen saada se ostamaan.Pääset niistä kommunismin kiroista eroon.Samoin Kekkosen aikaisista vaihtokaupoista.
Otsikko: Vs: Tynämeetilläkö... kuuhun räjjäyttäesin
Kirjoitti: Heino Leino - 29.08.16 - klo:18:31
Siis nostolaite ei liiku myöskään pakko-ohjauskytkimistä sen paremmin kuin nosto-lasku-kytlkimestä? Kannattaa ottaa irti johdot yhdestä pakko-ohjauskytkimestä kerrallaan kunnes alkaa toimia ja aloitus tuosta pakkolasku-kytkimen liittimestä. Eikös tämä ollut tuoreemman pään vuosimalleja Mezzo-sarjasta?

1999:hän tämä. Pitänee ruveta aapisesta lukemaan, että pääsen neuvoistasi jyvälle, tähän asti kun ei oo nostolaiteonkelmia ollu, niin ei oo sitä ohjekirjaa palajoa selattu. Kiitoksia!
Otsikko: Vs: Tynämeetilläkö... kuuhun räjjäyttäesin
Kirjoitti: mies - 29.08.16 - klo:19:49
Jätä sonnat siiloon ja kutsu Veetieemeli puhumaan paskaa pellon laidalle.
Otsikko: Vs: Tynämeetilläkö... kuuhun räjjäyttäesin
Kirjoitti: deksta - 29.08.16 - klo:21:14
Onko nostolaite nyt ylhäällä vai alhaalla ja mitä näyttää ac o-100. Minulla joskus jää nostolaitteet alas, mutta ac näyttää 100, oon sitten sieltä nostolaitteen pakko ventiilistä nostanut vetovarret ylös, jonka jälkeen koppiin ja keinukytkimellä alas. Pakkoventtiili tai mikä se onkaan on siinä oikean taka-akselin etupuolella.
Otsikko: Vs: Tynämeetilläkö... kuuhun räjjäyttäesin
Kirjoitti: Köntys - 29.08.16 - klo:21:16

SASsilla on laturin paperit, jos päädyt valumötin räjäyttämään  :D
Otsikko: Vs: Tynämeetilläkö... kuuhun räjjäyttäesin
Kirjoitti: SKN - 29.08.16 - klo:21:19

SASsilla on laturin paperit, jos päädyt valumötin räjäyttämään  :D

Forgin faariin sassi laturiks?
Otsikko: Vs: Tynämeetilläkö... kuuhun räjjäyttäesin
Kirjoitti: kantola - 29.08.16 - klo:21:37
Sähkö on kiva renki mutta huono isäntä.

Sähköt sain losuvalamettiin, sähköt vain en muuta tarvitsekkaan...
Otsikko: Vs: Tynämeetilläkö... kuuhun räjjäyttäesin
Kirjoitti: SAS - 29.08.16 - klo:22:01
Nyt suuta soukemmalle lähes kaikissa Euroopassa valmistettavissa traktoreissa on saksalaisten suunnittelema ja valmistama Bochin nostolaitesysteemi.
Otsikko: Vs: Tynämeetilläkö... kuuhun räjjäyttäesin
Kirjoitti: iskra - 30.08.16 - klo:07:23
  Eiks Vallussa ole mahdollisuutta käyttää nostolaitetta hydrauliikan vivullakin niinkuin ventissä..Siis elektroniikka pois kytkettynä
Otsikko: Vs: Tynämeetilläkö... kuuhun räjjäyttäesin
Kirjoitti: Ärrpää - 30.08.16 - klo:08:01
Nyt suuta soukemmalle lähes kaikissa Euroopassa valmistettavissa traktoreissa on saksalaisten suunnittelema ja valmistama Bochin nostolaitesysteemi.

 Lähes kaikissa on kanssa ollu semmonen nostolaitteen hallintakatkaisin, jossa on nolla-asento keskellä, alusta lähtien.
Otsikko: Vs: Tynämeetilläkö... kuuhun räjjäyttäesin
Kirjoitti: iskra - 30.08.16 - klo:08:08
Nyt suuta soukemmalle lähes kaikissa Euroopassa valmistettavissa traktoreissa on saksalaisten suunnittelema ja valmistama Bochin nostolaitesysteemi.

 Lähes kaikissa on kanssa ollu semmonen nostolaitteen hallintakatkaisin, jossa on nolla-asento keskellä, alusta lähtien.

  En tarkoita sellasta nosto-pito-lasku nappulaa, vaan sellasta vipua jonka käännöllä saa nostolaitetta käytettyä ulkopuolisen hydrauliikkavivun kanssa ,saa jopa painatettua nostovarsia alaspäin niinkuin Belkussa ikään..
Otsikko: Vs: Tynämeetilläkö... kuuhun räjjäyttäesin
Kirjoitti: kylmis - 30.08.16 - klo:08:49
Mun mielestäni se kolmiasentoinen naksukytkin siitä säätöpyörän vierestä kannattaa vaihtaa ensimmäisenä ja vasta sen jälkeen miettiä mitään muuta. Ainakin itselläni kaikki oireet on korjaantunut sillä. Sehän on sellainen tunteeton kytkin, että ei siitä käytössä arvaa, että siinä jotain vikaa olisi. Mää olen kyllä sitä mieltä, että se ei ole mitään Boschilaista laatua nähnytkään vaan se on kaivettu IKH:n hyllystä esille. Vai mitä sanoo Jay-Z?
Otsikko: Vs: Tynämeetilläkö... kuuhun räjjäyttäesin
Kirjoitti: ärräpiikki - 30.08.16 - klo:10:20
Nyt suuta soukemmalle lähes kaikissa Euroopassa valmistettavissa traktoreissa on saksalaisten suunnittelema ja valmistama Bochin nostolaitesysteemi.

 Lähes kaikissa on kanssa ollu semmonen nostolaitteen hallintakatkaisin, jossa on nolla-asento keskellä, alusta lähtien.

  En tarkoita sellasta nosto-pito-lasku nappulaa, vaan sellasta vipua jonka käännöllä saa nostolaitetta käytettyä ulkopuolisen hydrauliikkavivun kanssa ,saa jopa painatettua nostovarsia alaspäin niinkuin Belkussa ikään..

Kaikkia tuollaisia suht. yksinkertaisia ja toimintaa helpottavia ja monipuolistavia oivalluksia soisi olevan traktoreissa yleisemminkin.

Btw. montako vuotta Valmetin insinöörillä kesti aikanaan löytää maailmalta, vaikkapa Boschin logolla valmistettu aito kiinalainen, on-off-on kytkin nostolaitteen käyttöön? Ne on-off kytkimet on kyllä sellaisia tappovehkeitä että niitä ei olisi koskaan pitänyt asentaa tässä direktiivien luvatussa maassa traktorin nostolaitteen käyttöön.
Vaikka taisihan tuo "kotimainen" valmiste olla aikanaan ainoa merkki jolla sai laillisesti päästää viittäkymppiä ilman jousia ja jarruja.
Otsikko: Vs: Tynämeetilläkö... kuuhun räjjäyttäesin
Kirjoitti: iskra - 30.08.16 - klo:11:17


Btw. montako vuotta Valmetin insinöörillä kesti aikanaan löytää maailmalta, vaikkapa Boschin logolla valmistettu aito kiinalainen, on-off-on kytkin nostolaitteen käyttöön? Ne on-off kytkimet on kyllä sellaisia tappovehkeitä että niitä ei olisi koskaan pitänyt asentaa tässä direktiivien luvatussa maassa traktorin nostolaitteen käyttöön.
Vaikka taisihan tuo "kotimainen" valmiste olla aikanaan ainoa merkki jolla sai laillisesti päästää viittäkymppiä ilman jousia ja jarruja.
[/quote]

  Taitaa olla ainoita asioita joista katson olevan hyötyä EU:sta tuo noitten tirektiivien yhtenäistäminen, itsenäisessä Suomessa yritettiin noilla pykälillä pitää kotimainen rakkine etusijalla.
  Mm. 80-luvun Fandtinkin hytti ei tahtonut läpäistä määräyksiä, ovi oli liian kapea, tosin sitten ilman ovitiivistettä löytyi leveyttä tarpeeks, mutta kattoluukku oli liian pieni, se jouduttiin täällä suurentamaan ja asentamaan sellainen vuotava panssarilasisen näköinen kattoikkuna niihin,
Otsikko: Vs: Tynämeetilläkö... kuuhun räjjäyttäesin
Kirjoitti: BACKSPACE - 30.08.16 - klo:11:33


Btw. montako vuotta Valmetin insinöörillä kesti aikanaan löytää maailmalta, vaikkapa Boschin logolla valmistettu aito kiinalainen, on-off-on kytkin nostolaitteen käyttöön? Ne on-off kytkimet on kyllä sellaisia tappovehkeitä että niitä ei olisi koskaan pitänyt asentaa tässä direktiivien luvatussa maassa traktorin nostolaitteen käyttöön.
Vaikka taisihan tuo "kotimainen" valmiste olla aikanaan ainoa merkki jolla sai laillisesti päästää viittäkymppiä ilman jousia ja jarruja.

  Taitaa olla ainoita asioita joista katson olevan hyötyä EU:sta tuo noitten tirektiivien yhtenäistäminen, itsenäisessä Suomessa yritettiin noilla pykälillä pitää kotimainen rakkine etusijalla.
  Mm. 80-luvun Fandtinkin hytti ei tahtonut läpäistä määräyksiä, ovi oli liian kapea, tosin sitten ilman ovitiivistettä löytyi leveyttä tarpeeks, mutta kattoluukku oli liian pieni, se jouduttiin täällä suurentamaan ja asentamaan sellainen vuotava panssarilasisen näköinen kattoikkuna niihin,
[/quote]

Samalla kehitys pysäytettiin pitkäksi ajaksi  ;D ;D
Otsikko: Vs: Tynämeetilläkö... kuuhun räjjäyttäesin
Kirjoitti: ärräpiikki - 30.08.16 - klo:12:01


Btw. montako vuotta Valmetin insinöörillä kesti aikanaan löytää maailmalta, vaikkapa Boschin logolla valmistettu aito kiinalainen, on-off-on kytkin nostolaitteen käyttöön? Ne on-off kytkimet on kyllä sellaisia tappovehkeitä että niitä ei olisi koskaan pitänyt asentaa tässä direktiivien luvatussa maassa traktorin nostolaitteen käyttöön.
Vaikka taisihan tuo "kotimainen" valmiste olla aikanaan ainoa merkki jolla sai laillisesti päästää viittäkymppiä ilman jousia ja jarruja.

  Taitaa olla ainoita asioita joista katson olevan hyötyä EU:sta tuo noitten tirektiivien yhtenäistäminen, itsenäisessä Suomessa yritettiin noilla pykälillä pitää kotimainen rakkine etusijalla.
  Mm. 80-luvun Fandtinkin hytti ei tahtonut läpäistä määräyksiä, ovi oli liian kapea, tosin sitten ilman ovitiivistettä löytyi leveyttä tarpeeks, mutta kattoluukku oli liian pieni, se jouduttiin täällä suurentamaan ja asentamaan sellainen vuotava panssarilasisen näköinen kattoikkuna niihin,

Samalla kehitys pysäytettiin pitkäksi ajaksi  ;D ;D
[/quote]

Elettiin joskus menneisyydessä aikaa jolloin autojen lisäjarruvalo oli kielletty.
Nykyään yhtenäisten direktiivien aikana saa paahtaa koko perse mustana iltahämärissä etuparkit killottaen. Näin se maailma muuttuu kun liittyy isojen poikien kerhoon pieni syrjäinen unohdettu maa omine pykälineen.
Otsikko: Vs: Tynämeetilläkö... kuuhun räjjäyttäesin
Kirjoitti: Heino Leino - 30.08.16 - klo:12:02
Mun mielestäni se kolmiasentoinen naksukytkin siitä säätöpyörän vierestä kannattaa vaihtaa ensimmäisenä ja vasta sen jälkeen miettiä mitään muuta. Ainakin itselläni kaikki oireet on korjaantunut sillä. Sehän on sellainen tunteeton kytkin, että ei siitä käytössä arvaa, että siinä jotain vikaa olisi. Mää olen kyllä sitä mieltä, että se ei ole mitään Boschilaista laatua nähnytkään vaan se on kaivettu IKH:n hyllystä esille. Vai mitä sanoo Jay-Z?

vaihettu on katkasija, ei pellaa siltikää
Otsikko: Vs: Tynämeetilläkö... kuuhun räjjäyttäesin
Kirjoitti: Heino Leino - 30.08.16 - klo:15:27
kopin alle piti könytä ja sieltä nappie paenella, se laskunappi on muuten meleko ahtaassa paekassa, vaen pikkurillillä se onnistu. Peräkärryn vejossaha ei oo niin vällie vakka hytän sisältä ei pellaakkaa...
Otsikko: Vs: Tynämeetilläkö... kuuhun räjjäyttäesin
Kirjoitti: iskra - 30.08.16 - klo:19:26


Kaikkia tuollaisia suht. yksinkertaisia ja toimintaa helpottavia ja monipuolistavia oivalluksia soisi olevan traktoreissa yleisemminkin.

Btw. montako vuotta Valmetin insinöörillä kesti aikanaan löytää maailmalta, vaikkapa Boschin logolla valmistettu aito kiinalainen, on-off-on kytkin nostolaitteen käyttöön? Ne on-off kytkimet on kyllä sellaisia tappovehkeitä että niitä ei olisi koskaan pitänyt asentaa tässä direktiivien luvatussa maassa traktorin nostolaitteen käyttöön.
Vaikka taisihan tuo "kotimainen" valmiste olla aikanaan ainoa merkki jolla sai laillisesti päästää viittäkymppiä ilman jousia ja jarruja.
[/quote]

  Eihän tollanen käsiohjaus vaatisi kuin kolmitieventtiilin johonkin ulkopuolisen lohkon putkeen ja siitä yhteys nostolaitteen sylinteriin,luulishan sen pelaavan niinkin, paineella nostas niin ylös kun männässä on varaa, ja saahan sen ykstoimisenkin ainakin laseutumaan alas..
Otsikko: Vs: Tynämeetilläkö... kuuhun räjjäyttäesin
Kirjoitti: Sikaheikki - 30.08.16 - klo:19:51
Saattaa olla hapettumaakin nostolaitteen asentoanturissa liittimissä. Siis hytin alla valopistokkeen alapuolella vaihteiston päällä on anturi johon menee johdot. Usein sitä pistoketta heiluttamalla korjutuu nostolaitevaivat.
Otsikko: Vs: Tynämeetilläkö... kuuhun räjjäyttäesin
Kirjoitti: kylmis - 30.08.16 - klo:21:52
Mun mielestäni se kolmiasentoinen naksukytkin siitä säätöpyörän vierestä kannattaa vaihtaa ensimmäisenä ja vasta sen jälkeen miettiä mitään muuta. Ainakin itselläni kaikki oireet on korjaantunut sillä. Sehän on sellainen tunteeton kytkin, että ei siitä käytössä arvaa, että siinä jotain vikaa olisi. Mää olen kyllä sitä mieltä, että se ei ole mitään Boschilaista laatua nähnytkään vaan se on kaivettu IKH:n hyllystä esille. Vai mitä sanoo Jay-Z?

vaihettu on katkasija, ei pellaa siltikää
Pahus, periaatteessa minun ammattitaitoni loppuu tähän. Toi Sikaheikin vinkki kannattaa käydä läpi, kuulostaa sen verran hyvältä. Jos itsellä olisi tällainen ongelma, niin kokeilisin myös ottaa asennonsäätöpotentiometrin pois pelistä ja kokeilisin sen jälkeen nosto/laskutoimintoa siitä keinuvivusta, joka on ulosoton nopeusvalintakahvan juurella. Näitten jälkeen voisi vielä kokeilla äsken mainitun kytkimen irroittamista sähköistä. Tämän jälkeen olisi testattuna kolme yleisintä nostolaitteisiin liittyvää toimintoa joita tulee käytettyä ja voisi ajatella, että nämä olisivat myös eniten kuluvia kohteita.