Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Eläkeviljelijät  (Luettu 4126 kertaa)

Pasi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2373
Vs: Eläkeviljelijät
Jonkin sortin tukijärjestelmä toivon mukaan säilyy, mutten minäkään usko tukitasojen pysyvän edes nykyisellään. Säännöt todennäköisesti muuttuvat ja hankaloituvat myös.

En kyllä ymmärrä mikä hinku on saada noin kuusikymppisten ja sitä vanhempien maat melkeinpä väkisin itselle. Kyllä he niistä sitten luopuvat kun itse haluavat ja itse valitsevat omilla kriteereillä sopivan osapuolen tai viimeistään perikunta myy tai vuokraa. Ihmettelen kyllä sitäkin, että kun viljelyn lopettaa niin pellot vuokrataan eikä myydä. Myyminen olisi mielestäni helpompi tapa. Tietysti jos jää asumaan, niin passeli noin hehtaarin tontti olisi kyllä ihan mukava jättää hajuraoksi tulevaan naapuriin....
Vuokraamalla saa ihan mukavan tuoton.

Tällä hetkellä saa. Mutta tuo ajatus pitää sisällään sen että myös tulevaisuudessa saa hyvää vuokraa. Itse en luottaisi tuohon verrattuna siihen kuinka paljon tällä hetkellä saa pellosta ja kun ne rahat sijoittaa itse suoraan tasaisen tylsiin mutta hyvää osinkoa maksavien firmojen osakkeisiin.

Myydessä pääsee myös eroon maanomistamisen mahdollisista velvoitteista sekä eroon raja- tai tieriidoista silloin kun vuokralainen ei ollutkaan niin mieluinen ja yhteistyökykyinen kuin kuvitteli. Elämän käytännön pikkuseikkoihin kun nykyään kuuluu ettei vuokralaisen koneilla niin vain mahdukkaan samaa tietä tai samoista liittymistä kuin ennen kuljettiin ja jos tai todennäköisesti kun noita kierrätyslannoitteiksi kutsuttuja mössöjä aletaan tosissan tuputtamaan pelloille ei joudu välikäteen sitten kun oikeasti tuoksahtaa.