Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Lasitusvasara  (Luettu 7751 kertaa)

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52022
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Lasitusvasara
Juu, se on sitä lasituslankaa. Meillä taas varpuset syövät kittiä ja kysyin siihenkin konstia. Olen kuullut näistä pippurivirityksistä, mutta toisilla ne pelaa ja toisilla ei. Suositeltavaa olisi antaa kittauksen kuivua perusteellisesti ennenkuin ikkuna viedään näytille. Myös pariin kertaan maalaaminen auttaa kitin suojaukseen.
Ikkunakitti on syksyisin tinttien suosiossa, olen heittänyt sirottimesta valkopippuria valmiiseen kittisaumaan ja se on tepsinyt.

Suomen vastine tanskalaiselle maajussille, sammakko.

=)
Minkähänlainen ohjelma siitä tulisi..? 0_o

Seesteellinen, erillaisiin lasiteemoihin liittyvä koko perheen 6-jakson sarja.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

antti-x

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2858
Vs: Lasitusvasara
Täytyy sivumennen sanoa että ikkunalasien vaihto amatööripohjalta on kyllä nimenomaan harrastus. Ainakin Turun suunnalla "sivuikkunan" 1-kerroksisen lasin saa vaihtoon noin 30 eurolla, ja ison ikkunan lasi on kympin lisää. Tapahtuu välillä jopa odottaessa. Ja sisältää kitin poiston ja uuden lasin paikalleen naulauksen ja kittauksen. Kun ottaa huomioon millainen riesa siitä itselle on materiaalikuluinen ja lasin leikkaamisineen (ja se vanhan kitin poisto ei ole mikään nautinto) niin harrastan mieluummin jotakin muuta.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52022
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Lasitusvasara
Täytyy sivumennen sanoa että ikkunalasien vaihto amatööripohjalta on kyllä nimenomaan harrastus. Ainakin Turun suunnalla "sivuikkunan" 1-kerroksisen lasin saa vaihtoon noin 30 eurolla, ja ison ikkunan lasi on kympin lisää. Tapahtuu välillä jopa odottaessa. Ja sisältää kitin poiston ja uuden lasin paikalleen naulauksen ja kittauksen. Kun ottaa huomioon millainen riesa siitä itselle on materiaalikuluinen ja lasin leikkaamisineen (ja se vanhan kitin poisto ei ole mikään nautinto) niin harrastan mieluummin jotakin muuta.

Et oo käsityömiehiä?
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Lasitusvasara
Täytyy sivumennen sanoa että ikkunalasien vaihto amatööripohjalta on kyllä nimenomaan harrastus. Ainakin Turun suunnalla "sivuikkunan" 1-kerroksisen lasin saa vaihtoon noin 30 eurolla, ja ison ikkunan lasi on kympin lisää. Tapahtuu välillä jopa odottaessa. Ja sisältää kitin poiston ja uuden lasin paikalleen naulauksen ja kittauksen. Kun ottaa huomioon millainen riesa siitä itselle on materiaalikuluinen ja lasin leikkaamisineen (ja se vanhan kitin poisto ei ole mikään nautinto) niin harrastan mieluummin jotakin muuta.
Noo, porukka nussii kaivureillaan ojia sun muuta ryskähommaa eikä senkään tuntikustannus ostettuna paljoa päälle 30 euron ole. Mulla ei ole varaa ostaa kaivuria, niin kittaan sitten sen ajan vaikka ikkunoita. 15 euron kittipurkilla tekee jo kummasti, lasta maksaa 3,90.
Nothing is Something Worth Doing

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52022
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Lasitusvasara
Täytyy sivumennen sanoa että ikkunalasien vaihto amatööripohjalta on kyllä nimenomaan harrastus. Ainakin Turun suunnalla "sivuikkunan" 1-kerroksisen lasin saa vaihtoon noin 30 eurolla, ja ison ikkunan lasi on kympin lisää. Tapahtuu välillä jopa odottaessa. Ja sisältää kitin poiston ja uuden lasin paikalleen naulauksen ja kittauksen. Kun ottaa huomioon millainen riesa siitä itselle on materiaalikuluinen ja lasin leikkaamisineen (ja se vanhan kitin poisto ei ole mikään nautinto) niin harrastan mieluummin jotakin muuta.
Noo, porukka nussii kaivureillaan ojia sun muuta ryskähommaa eikä senkään tuntikustannus ostettuna paljoa päälle 30 euron ole. Mulla ei ole varaa ostaa kaivuria, niin kittaan sitten sen ajan vaikka ikkunoita. 15 euron kittipurkilla tekee jo kummasti, lasta maksaa 3,90.

Senkin mulkku, lyöt Marvelin uutta hahmoa munille, hyi sua kelvotonta ämmää....ilkeä olet, phyi!
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

antti-x

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2858
Vs: Lasitusvasara
Täytyy sivumennen sanoa että ikkunalasien vaihto amatööripohjalta on kyllä nimenomaan harrastus. Ainakin Turun suunnalla "sivuikkunan" 1-kerroksisen lasin saa vaihtoon noin 30 eurolla, ja ison ikkunan lasi on kympin lisää. Tapahtuu välillä jopa odottaessa. Ja sisältää kitin poiston ja uuden lasin paikalleen naulauksen ja kittauksen. Kun ottaa huomioon millainen riesa siitä itselle on materiaalikuluinen ja lasin leikkaamisineen (ja se vanhan kitin poisto ei ole mikään nautinto) niin harrastan mieluummin jotakin muuta.
Noo, porukka nussii kaivureillaan ojia sun muuta ryskähommaa eikä senkään tuntikustannus ostettuna paljoa päälle 30 euron ole. Mulla ei ole varaa ostaa kaivuria, niin kittaan sitten sen ajan vaikka ikkunoita. 15 euron kittipurkilla tekee jo kummasti, lasta maksaa 3,90.
Asioilla on puolensa. Mutta se joka tilaa putkimiehen mutta korjaa ikkunalasit itse, ei kyllä ajattele asiaa taloudellisuuden kautta. Taitavasti kun itse tekee putkityöt niin laatu ei kärsi, mutta voi käyttää jotain muuta kuin Onnisen 300% katteen osia. Itse en ole kaivuria käyttänyt kuin ehkä siirtäessäni sellaisen pois tieltä, enkä ajatellut muuttaa asiaa jatkossakaan.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12237
  • Virolaista kiitos!
Vs: Lasitusvasara
No joo, riippuu aika paljon työn laajuudesta. Jos tosiaan täytyy vaihtaa ruutu ja homma on simppeli, niin ilman muuta kannattaa ulkoistaa. Mutta jos ikkuna sisältää muutakin laittamisen tarvetta ja tarvitaan henkilöä nimeltä puuseppä tms. ammattilainen, niin alkaa sataset paukkua melko vikkelästi. Noi putkihommat ansaitsee oman topikkinsa. Nekin kannattaa tehdä itse.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52022
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Lasitusvasara
Täytyy sivumennen sanoa että ikkunalasien vaihto amatööripohjalta on kyllä nimenomaan harrastus. Ainakin Turun suunnalla "sivuikkunan" 1-kerroksisen lasin saa vaihtoon noin 30 eurolla, ja ison ikkunan lasi on kympin lisää. Tapahtuu välillä jopa odottaessa. Ja sisältää kitin poiston ja uuden lasin paikalleen naulauksen ja kittauksen. Kun ottaa huomioon millainen riesa siitä itselle on materiaalikuluinen ja lasin leikkaamisineen (ja se vanhan kitin poisto ei ole mikään nautinto) niin harrastan mieluummin jotakin muuta.
Noo, porukka nussii kaivureillaan ojia sun muuta ryskähommaa eikä senkään tuntikustannus ostettuna paljoa päälle 30 euron ole. Mulla ei ole varaa ostaa kaivuria, niin kittaan sitten sen ajan vaikka ikkunoita. 15 euron kittipurkilla tekee jo kummasti, lasta maksaa 3,90.
Asioilla on puolensa. Mutta se joka tilaa putkimiehen mutta korjaa ikkunalasit itse, ei kyllä ajattele asiaa taloudellisuuden kautta. Taitavasti kun itse tekee putkityöt niin laatu ei kärsi, mutta voi käyttää jotain muuta kuin Onnisen 300% katteen osia. Itse en ole kaivuria käyttänyt kuin ehkä siirtäessäni sellaisen pois tieltä, enkä ajatellut muuttaa asiaa jatkossakaan.

Asennusvirheestä johtuva lasin rikkoutuminen ei kuulu itsetehtynä vakuutuksen piiriin, eikä kyllä putkityötkään, itsetehtynä.

Eroa vaan on se että kittipurkin ja naulan kustannus on ihan jotain muuta kun vesivahingot, Onnisen katteet tulee kuitenkin maksettua...
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52022
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Lasitusvasara
No joo, riippuu aika paljon työn laajuudesta. Jos tosiaan täytyy vaihtaa ruutu ja homma on simppeli, niin ilman muuta kannattaa ulkoistaa. Mutta jos ikkuna sisältää muutakin laittamisen tarvetta ja tarvitaan henkilöä nimeltä puuseppä tms. ammattilainen, niin alkaa sataset paukkua melko vikkelästi. Noi putkihommat ansaitsee oman topikkinsa. Nekin kannattaa tehdä itse.

Putkitöiden lisäksi on hyvin kannattavaa tehdä sähkötyöt itse, varsinkin kytkeminen valtakunnan verkkoon.

Voisko muuten sähköpalo syttyä samaan aikaan kun sattuu vesivahinko?
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Lasitusvasara
Minä tein putkityöt rempassa itse, mitä nyt tuttu putkari teki pannuhuoneen putket ja tarkasti kytkennät. Ajattelin että jos kämppä on joskus myynnissä, niin siinävaiheessa ei asia varmaan minua kosketa, eikä mahdolliset myyjän vastuutkaan. Ja toisekseen itselle tulee tehtyä huolella ettei tarvia kahteen kertaan tehdä.

Lupa kun on, niin sähöasennukset tein kanssa itse, helpottaa rutosti remontintekoa kun hommat ei jää seisomaan sähkäriä odotellessa. Monestihan suutarin lapsilla ei ole kenkiä, mut uskoisin että omalla markilla on sähköturvallisuusasiat hyvällä mallilla. Asiaan toki saattoi aikanaan vaikuttaa erään remonttireiskan kuolema puimuriremontissa vikavirtasuojan puuttumisen takia  :(

Kaveri teki muutama vuos sitten itse tuota ikkunakittiä ja ei noista linnuista isompaa riesaa ollut. Pikku palasia taisivat nyppiä. Hän teki perinteiseen tyyliin isot tuplalasi-ikkunat joissa oli parikymmentä ruutua, sanoi että feikkimallinen ristikko alkoi jossain vaiheessa tuntua ihan hyvältä ajatukselta  ;D

Minun ikkunamallin vasara on normaalivasara jonka lyöntiosan ympärille on kiepastu pari kierrosta erkkaa... Tiiä onko siitä apua, mut ei ainakaan naarmuta lasia kun siitä ottaa lyödessä "tukea"

Viimeksi muokattu: 17.08.16 - klo:23:23 kirjoittanut Hervast

A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65793
Vs: Lasitusvasara
eiköhän yleensä olisi paljon parempi kehua kuin mollata kun joku edes viittii tehä jotain itse...?   ite en osaa paljoa mutta pitää ainakin yrittää tehä se mitä pystyy ite...  nuo ammattipellet ei sen kummempaa saa aikaan kuitaskaan...    ja ottavat vielä rahat...                 kyllä ihan terapiankin kannalta on kiva napertaa jotain pientä ja tarkkaa ja siitä kun katto kätten jälen niin yleensä olo on parempi kuin ennen...

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12237
  • Virolaista kiitos!
Vs: Lasitusvasara
Minä tein putkityöt rempassa itse, mitä nyt tuttu putkari teki pannuhuoneen putket ja tarkasti kytkennät. Ajattelin että jos kämppä on joskus myynnissä, niin siinävaiheessa ei asia varmaan minua kosketa, eikä mahdolliset myyjän vastuutkaan. Ja toisekseen itselle tulee tehtyä huolella ettei tarvia kahteen kertaan tehdä.

Lupa kun on, niin sähöasennukset tein kanssa itse, helpottaa rutosti remontintekoa kun hommat ei jää seisomaan sähkäriä odotellessa. Monestihan suutarin lapsilla ei ole kenkiä, mut uskoisin että omalla markilla on sähköturvallisuusasiat hyvällä mallilla. Asiaan toki saattoi aikanaan vaikuttaa erään remonttireiskan kuolema puimuriremontissa vikavirtasuojan puuttumisen takia  :(

Kaveri teki muutama vuos sitten itse tuota ikkunakittiä ja ei noista linnuista isompaa riesaa ollut. Pikku palasia taisivat nyppiä. Hän teki perinteiseen tyyliin isot tuplalasi-ikkunat joissa oli parikymmentä ruutua, sanoi että feikkimallinen ristikko alkoi jossain vaiheessa tuntua ihan hyvältä ajatukselta  ;D

Minun ikkunamallin vasara on normaalivasara jonka lyöntiosan ympärille on kiepastu pari kierrosta erkkaa... Tiiä onko siitä apua, mut ei ainakaan naarmuta lasia kun siitä ottaa lyödessä "tukea"
Tässä on paljon järkevää asiaa. Jos asiat kiinnostaa, niin mikä estää perehtymästä aiheeseen. Annan aika paljon arvoa sille, että itse tekien syntyy ammattitaitoa ja käsitystä siitä kuinka homma tehdään. Pystyy paljon paremmin keskustelemaan ns. ammattimiesten kanssa ja arvioimaan niiden tekemistä. Olen aika monessa asiassa huomannut, että vaikka kuinka kuvittelee voivansa ulkoistaa jonkun työn, niin hetken päästä huomaa, että kyllä siihen tekemiseen vaan joutuu itsekin perehtymään, jo sen takia, että pystyy arvioimaan niitä kustannuksia mitä sinulla koitetaan maksattaa. Viimeiseltään kollega remppailee vanhaa maatilan päärakennusta ja tarkkana miehenä kyselee tarjouksia monesta suunnasta joka hommaan. Hintahaitari on todella leveä ja monesti jälkeenpäin on ihmetelty mikä tässä hommassa oikein maksoi. Toisaalta sitten on käynyt niinkin, että työmäärään suhteutettuna joku homma on teetetty todella edullisesti. Sellainen käsitys on tullut, että ns. ammattilaistenkin urakat voivat kusta perusteellisesti ja monet tarjoukset on annettu aika lailla hihasta heitettynä.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Lasitusvasara
Kiireellä on moni asia ryssitty kalliisti. Itse olen näissä remontti- ja rakennushommissa huomannut, että kannattaa makustella asiaa ihan kaikessa rauhassa ja kiireettä. Yleinen neuvo on, että taloa kannattaa asua muutama vuosi ennenkuin sitä alkaa remppaamaan. Mut sitten kun hommaan alkaa, niin se kannattaa laittaa etusijalle ja tehdä työvaiheet ripeästi. Ei-ammattilaisella rakentajalla vaan tahtoo mennä tekeminen ilman minkäänlaisia suunnitelmia miettimiseksi ja se turhauttaa.

A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52022
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Lasitusvasara
eiköhän yleensä olisi paljon parempi kehua kuin mollata kun joku edes viittii tehä jotain itse...?   ite en osaa paljoa mutta pitää ainakin yrittää tehä se mitä pystyy ite...  nuo ammattipellet ei sen kummempaa saa aikaan kuitaskaan...    ja ottavat vielä rahat...                 kyllä ihan terapiankin kannalta on kiva napertaa jotain pientä ja tarkkaa ja siitä kun katto kätten jälen niin yleensä olo on parempi kuin ennen...

On sellaisia rakennustöitä joita ei nykyaikana saa tehdä ilman lupaa. Sähkö ja LVI-työt. Tehdä voi ja kannattakin, mutta vahinkojen sattuessa vakuutusyhtiö torppaa korvaushakemuksen siltä istumalta.

Eihän vesivahinkoa tai sähköpaloa satu välttämättä koko rakennuksen elinkaaren aikana, mutta JOS jotain tulee niin korvaussummat on aika suuria verrattuna sihen että ottaa ammattilaisen tekemään nuo kaksi luvanvaraista työtä.

Koko navetta kyrvähtää elukoita myöten ja syyksi paljastuu valokytkentä tai joku muu, itte tehty ni vakuutus ei korvaa, ammattilaisella teetetty ni korvaus tulee.

Putki ja sähkötyöt eivät todellakaan ole avaruusfysiikkaa mutta itsetehtynä riskit kasvaa.

Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

antti-x

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2858
Vs: Lasitusvasara
eiköhän yleensä olisi paljon parempi kehua kuin mollata kun joku edes viittii tehä jotain itse...?   ite en osaa paljoa mutta pitää ainakin yrittää tehä se mitä pystyy ite...  nuo ammattipellet ei sen kummempaa saa aikaan kuitaskaan...    ja ottavat vielä rahat...                 kyllä ihan terapiankin kannalta on kiva napertaa jotain pientä ja tarkkaa ja siitä kun katto kätten jälen niin yleensä olo on parempi kuin ennen...

On sellaisia rakennustöitä joita ei nykyaikana saa tehdä ilman lupaa. Sähkö ja LVI-työt. Tehdä voi ja kannattakin, mutta vahinkojen sattuessa vakuutusyhtiö torppaa korvaushakemuksen siltä istumalta.

Eihän vesivahinkoa tai sähköpaloa satu välttämättä koko rakennuksen elinkaaren aikana, mutta JOS jotain tulee niin korvaussummat on aika suuria verrattuna sihen että ottaa ammattilaisen tekemään nuo kaksi luvanvaraista työtä.

Koko navetta kyrvähtää elukoita myöten ja syyksi paljastuu valokytkentä tai joku muu, itte tehty ni vakuutus ei korvaa, ammattilaisella teetetty ni korvaus tulee.

Putki ja sähkötyöt eivät todellakaan ole avaruusfysiikkaa mutta itsetehtynä riskit kasvaa.

En tee kuin tosi pieniä sähköjuttuja itse koska sähkötyöt ovat luvanvaraisia. Putkityöt taas eivät ole mitenkään luvanvaraisia.

http://rakennusliitto.fi/2015/06/12/putkihommissa-saa-pelleilla-kuka-tahansa/ :D