Oho, tänneppä on tullut tekstiä. Kiitos aiheeseen liittyvistä kommenteista. Yritän tässä vastailla tasapuolisesti nyt kun on aikaa.
Langettu on jo. Meillä on jo tuollainen bussipaku työautona, joten sen helppous on tiedossa, ja sen vuoksi ensisijaisesti tässä nyt haetaan sellaista samanlaista, mutta uudempaa ja muutenkin hieman siistimpää. Se on vaan niin pirun kätevä kun autossa sisällä pystyt liikkumaan. Siellä pystyy vaihtamaan muksujen vaatteet ja vaipat jos on tarvis. Muissa autoissa hyppäät aina sinne räntäsateeseen kun jotain tarvii tehdä. Se on totta, että automaattilaatikko tiputtaa vaihtoehdot aika minimiin. Nettiautoon kun syöttää hakuun minibussi, kevytkuorma-auto tai paku 5h istuimilla ja automaattilaatikolla niin hakutuloksina tulee mb vito ja sprinter, volkkari transporter/caravelle, muutama foordi, kasa jenkkejä ja ei paljon muuta. Joten valinnan varaa ei juuri paljon ole.
Moni täällä on tajoillut noita erilaisia tila-autoja. Miksi ne ovat niin järkyttävän näköisiä? Muutama voyageri on lähipiirissä ja sellaista ei meille ainakaan tule sen verran kalliiksi ovat käyneet. Samoin EI EI listalla on ranskalaiset. Anopin 306 pösö farkku oli tarpeeksi. Muutenkin tälläiset hieman marginaali merkit kuten jeep niin noista tulee väkisi mieleen, että kallista tulee olemaan. Tuo hondan fr-v voisi olla yksi mahdollisuus. Tällä hetkellä ei näytä olevan kuin pienemmällä koneella ja automaatilla olevia myynnissä. Onkohan tuota 2 litrasta ollut automaatilla? Mitä näistä tulee katsoa, jos käy tuollaista kuolaamassa?
Budjettia ei sinänsä ole mutta jokin 20ke ja sit mitä tuosta vaihdokista saa, ehkä 10ke niin jotain tuollaista on ajateltu. Nelivetoa en kaipaa. Tuo mukanaan lisää liikkuvia osia ja mahdollisia vikakohteita. Työautosta sellainen löytyy ja se riittää.
Moni on täälläkin kehunut noita volvoja, että sinne mahtuu. Lähipiirissä on aiemmin ollut noita volvoja ja silloin niitä rempattiin ainakin huolella ja kalliisti joten jonkinlaiset epäluulot noihin on. Liekä sitten mallikohtaisia ongelmia? Nyt on muutamia v70 ja xc70 ja niistä nyt ei ole kuulunut kummempia. Silti olen kyllä hieman kriittinen tämän suhteen.
Omasta listasta tosiaan unohtui hyundai H1 paku. Tosi tällä hetkellä ei tainut olla kuin yksi myynnissä automaattina ja sekin vain 3 istuttavana. Muutenkin en kaipaa autolta mitään hienouksia. Niillä kun on tapana tuoda mukanaan vikoja joiden korjailu maksaa sitten maltaita. Sinänsä en noita korealaisia pelkää. Niitä on lähipiirissäkin ollut ja joten perusvikoja noissa on ollut, mutta ei mitään sen tyylistä, että tässä on tämä tulitikkuaskin kokoinen laatikko ja se on rikki ja uusi maksaa 2 tonnia ja tämä on pakko olla ehjä. Eli esim. just noita takapyörän laakereita on mennyt. Ilmeisesti ovat hieman alimitoitettuja. Muutenkin noissa on se pitkä takuu, jos sattuisi niin uuden löytämään. Vanhemmilla on kian sorento ja ei ne huollot nyt niin kalliita niillä ainakaan ole olleet.
Joku haukku mb:n pakut. Mikä kaikkea niissä on vikana ollut? Kun oikeasti vaihtoehdot on aika vähissä ja volkkareita on haukuttu muualla kuin täällä. Niitä tosin näkee liikenteessä nykyään paljon.
Tämä on visainen ongelma. Toyotia kun on ollut aina ja nykyiseen perheautoon on 100tkm ja 6 vuoden aikana vaihdettu etuiskarit ja ei mitään muuta, no öljyjä ja suodattimia tietysti ym. perusjuttuja, niin kaikki muut tuntuu aika vikaisilta. Emäntä haluaisi volkkarin ja itse ostaisin ennemmin, vaikka 20 vuotta vanhan hiace taksin...
Kyliltä kuultua.... "Luomu ilman paskaa on kuin seksi ilman naista"... 😆